водна помпа

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 14:45

Здравейте колеги и за много години!Четох една стара тема на колегата Vlados и неговия проблем е бил същия който в момента мъчи мен!Става въпрос ,че перката на климатика също се включва като загрее колата.Смених виско ,термостат,датчика който е на 101С и помпа.Проблема си остава обаче,забелазах че като се включи и като подам повечко газ на оборот да завърти яко спира след 10-на секунди.Това ме клони на мисълта ,че като се завърти помпата в по-голям оборот качи дебита и смогва да охлади?!?Сарата ми помпа беше с пласмасовата турбинка и беше превъртяла та сложих нова която е с лята турбинка и прилича на тая която Vlados е показал ,че е читавата.viewtopic.php?t=140612Въпроса ми е дали може да има помпи които правят по-малък или по-голям дебит,примерно да са за 1.8 тдс и 2.5тдс и да съвпадат и за двата мотора ,а те дасамидали за 1.8 примерно.Мотора ми е 2.5тдс.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: водна помпа

Мнение от tsb_bg » 10 Яну 2010, 14:52

kudo написа:... Става въпрос ,че перката на климатика също се включва като загрее колата.Смених виско ,термостат,датчика който е на 101С и помпа.Проблема си остава обаче,забелазах че като се включи и като подам повечко газ на оборот да завърти яко спира след 10-на секунди....

Колега
1. какво виско сложи (ново/втора употреба, марка)
2. какъв е този термостат на 101 DegC
3. провери какво е положението с радиаторите (воден и клима) - доста често ламелите се задръстват с боклуци и не допускат преминаването на достатъчно въздух през тях

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 16:10

Мисля ,че не е от виското защото горня мъркуч на радиятора е горещ а долния студен,тоест радиятора също е студен или леко затоплен,а виското се конролира точно от топлината на радиятора.След като температурата му е малка то не зацепва.Смених температурния датчик който контролира перката да се включи когато дв.прегрява той е до 101 градуса.Не е от него.Термостата го взех от дарукар оргинален,даже го пробвах във вода отваря си коректно. Клони към недостатачен дебит на циркулация на водата/защото като овелича оборотите на 3000 на място и перката спира/.Радиятора ако е позапушен или помпата нещо да не е истинска,затова и питах дали става от 1.8 на 2.5 мотор.Стрелката ми стои на 12.1-2 и заграва доста бързо до мах. мисля, че не е нормално за това време
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 10 Яну 2010, 16:12

обезвъздушаване иска според мен
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: водна помпа

Мнение от ivan. » 10 Яну 2010, 16:13

Най -голям дебит има тази с пластмасова турбина.
ако си взел тази с металната отливка-няма да усетиш разлика.
Почваш нещата едно по едно-ако има въздух при термостата той няма да отвори.
Последна промяна ivan. на 10 Яну 2010, 16:21, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 16:19

Мойта е като долната Ванка ,не разпилана на първата снимка.Дали само може да има разлики в диаметъра или броя на лопатките незнам.Яд ме е ,че нея сравних със старата преди да я сложа :banghead:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 16:22

Stanchev написа:обезвъздушаване иска според мен
Направих го уж ,като си трябва пък и нали тя сама си се объзвъздушава.
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: водна помпа

Мнение от ivan. » 10 Яну 2010, 16:25

Като тръгне да загрява -пипни долния маркуч на радиатора дали е топъл,ако не е:
-термостат;
-въздух при термостата;
-много запушен радиатор;
Парно имаш ли?
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 16:32

ivan. написа:Най -голям дебит има тази с пластмасова турбина.
ако си взел тази с металната отливка-няма да усетиш разлика.
Почваш нещата едно по едно-ако има въздух при термостата той няма да отвори.

На него нали и ма една съчма.Тя не е ли за обезвъздушаване,ако я махна и там остане дупчица дали няма да е по добре или има опасност да контрирам кръговете и да стане по лошо?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 16:33

Парно си има
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: водна помпа

Мнение от Пресиян Василев » 10 Яну 2010, 17:10

kudo написа:Парно си има

Свали новия термостат и сложи стария но го изрежи да остане периферията за да затвориш.
Пробваи така и ще си покаже,щото нов от Дару,ама на Дару доставчика му е един господ знае кои.Така без него ще видиш радиатора стопляли се целия.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: водна помпа

Мнение от kirililiev » 10 Яну 2010, 17:11

ако термостата е развален как тогава ще се включва ел перката на 101 градуса при полужение че датчикат и е на самия радиатор?
ако радиатора е запушен как тогава като се включи ел перката смогва да охлади а виското не може?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 10 Яну 2010, 17:32

:yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: водна помпа

Мнение от predel » 10 Яну 2010, 17:33

kirililiev написа:ако термостата е развален как тогава ще се включва ел перката на 101 градуса при полужение че датчикат и е на самия радиатор?
ако радиатора е запушен как тогава като се включи ел перката смогва да охлади а виското не може?


Разлики м/у ТДС и 520И...
1. Датчика за температурата е на главата (на радиатора няма)
2. Датчика за 101 градуса е пак там, но до сами купето - последния от датчиците на главата и е отделен от тоя за температурата на ЕКУ-то...
- И при Владос и при мен ефекта беше един и същ... стрелката не мърда, а когато колата се натовари - пуска на 2-ра степен перката на климатика....
- И двамата изпосменихме всичко и накрая радиатор.... на моя пропускаха 5 от всичките тръбички.... и въпреки това... СТРЕЛКАТА НЕ МЪРДА.... диапазона на "12 часа" от 63 градуса до 104 и после рязко "тръгва".....


Охлажда се не радиатора а главата и затова му спира перката... поне така смятам аз...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 10 Яну 2010, 17:36

ел перката не може да охлади главата, камоли за 10 секунди :shock:
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook