До колегите с ТДС и до знаещите
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Barovski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 biTurbo
До колегите с ТДС и до знаещите
Колеги,замислил съм се аз тука за една работа... Значи преди известно време си махнах катализатора (колата ми пушеше страшно много и ми казаха,че е от него). Та след като го махнах,вече пушак няма никакъв,дори и в критичните. Направи ми впечатление обаче,че колата като че ли стана малко по-пъргава,някак си... Абе усети се,че се е отпушила. И в тоя ред да мисли сега дойдох на следната простотия:
Идеята ми е да закарам колата в някой сервиз,където се занимават с ауспуси. Мисля да махна всички гърнета,и отпред до отзад да е на права тръба Ф60. Отзад едно хубаво спортно гърне (не някое китайско или турско дето след 2000оборота ще разпищява алармите), и си мисля че ще се получат нещата някак си. Кажете какво мислите и ако някой го е правил - какъв е крайния резултат.
Мерси предварително !
Идеята ми е да закарам колата в някой сервиз,където се занимават с ауспуси. Мисля да махна всички гърнета,и отпред до отзад да е на права тръба Ф60. Отзад едно хубаво спортно гърне (не някое китайско или турско дето след 2000оборота ще разпищява алармите), и си мисля че ще се получат нещата някак си. Кажете какво мислите и ако някой го е правил - какъв е крайния резултат.
Мерси предварително !
Последна промяна Barovski на 30 Окт 2009, 18:08, променена общо 1 път
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
Първо да питам защо искаш да развалиш иначе хубавата кола?
При теб специално гърнетата не са много и като ги изкорубиш освен да дигаш много шум друго няма да стане!Каквото и гърне да сложиш като е само едно ще е неприятно шумно в колата!
При теб специално гърнетата не са много и като ги изкорубиш освен да дигаш много шум друго няма да стане!Каквото и гърне да сложиш като е само едно ще е неприятно шумно в колата!
BMW Service Team
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите

Последна промяна ivan. на 02 Ное 2009, 17:24, променена общо 1 път

by ''kompleksa''
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
Момчето иска да направи по-голямо фи-то на цялата изпускателна система. Това е идеята. Да се отпуши малко колата. Едва ли тук някой е правил такава интервенция. Ако имаш кинти ремус предлагат гърне за тдс. Тръби ти предлагам да идеш на тръбокрив и да ти направят генерацията по оригиналната.
После пиши имало ли е ефект и какъв е той.
После пиши имало ли е ефект и какъв е той.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
Zubcho написа:Момчето иска да направи по-голямо фи-то на цялата изпускателна система. Това е идеята. Да се отпуши малко колата. Едва ли тук някой е правил такава интервенция. Ако имаш кинти ремус предлагат гърне за тдс. Тръби ти предлагам да идеш на тръбокрив и да ти направят генерацията по оригиналната.
После пиши имало ли е ефект и какъв е той.

Последна промяна ivan. на 02 Ное 2009, 17:24, променена общо 2 пъти

by ''kompleksa''
- Barovski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 biTurbo
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
Както каза колегата Зъбчо,точно това ми е идеята - Ф-то да стане по-голямо и да се отпуши колата. За крайното гърне... Замислих се за тая зялата интервенция,понеже днеска си намерих тук оригинален ремус за 525тдс Е34. Човека,който го продава има абсолютно същия монтиран на неговия ТДС,но напред тръбите са му оригиналните. Честно казано идея си няма колко Ф са оригиналните тръби,но си мисля,че са по малки. Та ремуса,който чух на този ТДС тук звучеше невероятно. Във високите обороти издава много приятен,ненатрапчив и тих звук. В ниските обороти боботи малко като V8
Значи аз гърнето така или иначе ще го взема. Ама си мисля,че ако се дигне Ф-то ще стане някак си по добре. Относно шума вътре в купето... мисля че няма да има проблем с това. Даже съм почти сигурен,че няма да се чува нищо вътре.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
колега,
не си прав за тръбата.
Ако беше така хората щяха да слагат водосточни тръби без гърнета и щяха да летят, но уви.
Съпротивлението на изгорелите газове придава мощност. Затова е много важно наличието на т.н. резонаторно гърне. Това е първото гърне след колекторите. Вика му се резонаторно защото задържа, забавя извеждането на газовете и създава налягане обратно в изпускателните клапани и оказва влияние на мощността.
Накратко: увеличавайки диаметъра на газопровода ще намалиш съпротивлението на изгорелите газове при извеждането им и има опасност да намалиш мощността на мотора.
Разбира се и обратното е опасно - ако сложиш тръбопровод от рено5 направо ще умориш двигателя.
И така, производителят на базата на много сметки и опити е достигнал до точно определено фи.
А пък "спортното" гърне си е цяла наука. Не е просто една празна кутия, а така завихря и овърта газовете, че става луда работа...
Това казва теориата.
Практиката дали показва и нещо друго...
Поздрави,
Д
не си прав за тръбата.
Ако беше така хората щяха да слагат водосточни тръби без гърнета и щяха да летят, но уви.
Съпротивлението на изгорелите газове придава мощност. Затова е много важно наличието на т.н. резонаторно гърне. Това е първото гърне след колекторите. Вика му се резонаторно защото задържа, забавя извеждането на газовете и създава налягане обратно в изпускателните клапани и оказва влияние на мощността.
Накратко: увеличавайки диаметъра на газопровода ще намалиш съпротивлението на изгорелите газове при извеждането им и има опасност да намалиш мощността на мотора.
Разбира се и обратното е опасно - ако сложиш тръбопровод от рено5 направо ще умориш двигателя.
И така, производителят на базата на много сметки и опити е достигнал до точно определено фи.
А пък "спортното" гърне си е цяла наука. Не е просто една празна кутия, а така завихря и овърта газовете, че става луда работа...

Това казва теориата.
Практиката дали показва и нещо друго...

Поздрави,
Д

- Barovski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 biTurbo
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
[quote="ddddk"][/quote]
Благодаря,колега! Определено ме накара да се замисля
А относно спортното гърне какво мислите - да го взема ли или да си остана със заводското. Единственото,което не ми харесва в заводското е,че седи някак си наедна страна,и че бурията е завита надолу. Може би това основно ме кара да мисля за смяна поне на крайното гърне.
Благодаря,колега! Определено ме накара да се замисля

А относно спортното гърне какво мислите - да го взема ли или да си остана със заводското. Единственото,което не ми харесва в заводското е,че седи някак си наедна страна,и че бурията е завита надолу. Може би това основно ме кара да мисля за смяна поне на крайното гърне.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: До колегите с ТДС и до знаещите
Здравей колега,
Днес разбрах, че оригинален Ремус е сериозна цифра... искам да кажа, че ако този който си намерил е секънд хенд е добре да го провериш в какво състояние е... как... незнам
Иначе за спортните гърнета съм чел, че са голяма работа
има информация в гугъла доста
Незнам дали Ремус предлагат цяла генерация - колектори, тръби, гърнета. Ей тогава ще се усети сериозна разлика.
Ако решиш да сложиш само крайното гърне, то наистина те съветвам да оставиш оригиналната тръба.
Апропо, Иво те посъветва да огънеш новата тръба по старата. Това е необходимо защото общата дължина на тръбопровода е също толково от значение за съпротивлението колкото и диаметъра, а всяка огъвка е направена с цел да се постигне желаната дължина. (съпротивлението на флуида при завой е по голямо и на практика се равнява на по голяма дължина тръба от дължината на извивката. Има формула, но не я помня наизуст).
обаче ако смениш диаметъра... всичко се променя...
Поздрави и успех в начинанието,
Д
P.S.: И като стане яко да напишеш
Днес разбрах, че оригинален Ремус е сериозна цифра... искам да кажа, че ако този който си намерил е секънд хенд е добре да го провериш в какво състояние е... как... незнам

Иначе за спортните гърнета съм чел, че са голяма работа


Незнам дали Ремус предлагат цяла генерация - колектори, тръби, гърнета. Ей тогава ще се усети сериозна разлика.
Ако решиш да сложиш само крайното гърне, то наистина те съветвам да оставиш оригиналната тръба.
Апропо, Иво те посъветва да огънеш новата тръба по старата. Това е необходимо защото общата дължина на тръбопровода е също толково от значение за съпротивлението колкото и диаметъра, а всяка огъвка е направена с цел да се постигне желаната дължина. (съпротивлението на флуида при завой е по голямо и на практика се равнява на по голяма дължина тръба от дължината на извивката. Има формула, но не я помня наизуст).



Поздрави и успех в начинанието,
Д
P.S.: И като стане яко да напишеш


Re: До колегите с ТДС и до знаещите
Аз подкрепям безрезервно за ауспуха, но при положение че я продаваш, не виждам смисъл... остави новия собственик да решава какво гърне иска да кара.
- Barovski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 biTurbo
Re: До колегите с ТДС и до знаещите
Колеги,гърнето излгежда доста лачено. Поне на външен вид. Наистина и аз не знам да има начин да се провери състоянието му,но цената на която ми го дажат не е фрапираща.
Колега,колата съм я пуснал за продан,да,но аз в момента просто събирам информация. Има го варианта да си остане колата моя. Като гледам какви ТДС-и има натруфени яко на екстри на парите,които искам аз на мойта... Малко нереално ми се вижда да успея да я продам. Друг е въпроса,че даже тая цена която съм сложил в момента е много под реалната (ама какво да ви обяснявам - предполагам със всички ни е така). Също така не съм твърдо решен,че трябва да я продам. А и не се знае кога ще се продаде евентуално тази кола - може другата седмица,може след една година...
Postman написа:Аз подкрепям безрезервно за ауспуха, но при положение че я продаваш, не виждам смисъл... остави новия собственик да решава какво гърне иска да кара.
Колега,колата съм я пуснал за продан,да,но аз в момента просто събирам информация. Има го варианта да си остане колата моя. Като гледам какви ТДС-и има натруфени яко на екстри на парите,които искам аз на мойта... Малко нереално ми се вижда да успея да я продам. Друг е въпроса,че даже тая цена която съм сложил в момента е много под реалната (ама какво да ви обяснявам - предполагам със всички ни е така). Също така не съм твърдо решен,че трябва да я продам. А и не се знае кога ще се продаде евентуално тази кола - може другата седмица,може след една година...
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: До колегите с ТДС и до знаещите
А наколко фи е оригинално тдс-а ,и без аспуси сьм ги палил няма кои знае какьв рев,на е-39 пьк гьрнето е само едно.На омега Б 2,5тд с бмв мотора аспусите са на ф-60мм
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: До колегите с ТДС и до знаещите
Аз лично не съм привърженик на тази интервенция, предпочитам всичко да ми и СТОК. Предполагам, че сега след като си премахнал катализатора колата ти е станала малко по шумна, представи си ако махнеш всички гърнета. Имам приятел който махна катализатора на неговата 325тдс и на мястото на последното сложи двойно спортно гърне. На ме лично звука не ми харесва, предпочитам накрайника да е насочен към земята, а не да стърчи и целия да е в сажди. Казвам моето мнение 

- Barovski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 biTurbo
Re: До колегите с ТДС и до знаещите
exigo написа:Аз лично не съм привърженик на тази интервенция, предпочитам всичко да ми и СТОК. Предполагам, че сега след като си премахнал катализатора колата ти е станала малко по шумна, представи си ако махнеш всички гърнета. Имам приятел който махна катализатора на неговата 325тдс и на мястото на последното сложи двойно спортно гърне. На ме лично звука не ми харесва, предпочитам накрайника да е насочен към земята, а не да стърчи и целия да е в сажди. Казвам моето мнение
Колега,нелогично звучи,и съм почти сигурен,че никой няма да ми повярва,но след като махнах катализатора колата стана по-тиха. Особенно в ниските. Преди това боботеше някво и се опитваше да претриса (до такава степен се беше запушил катализатора). След като го махнахме колата стана по-тиха и почна да работи определено много по-добре и в ниските и във високите.
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Ко колегите с ТДС и до знаещите
ddddk написа:Съпротивлението на изгорелите газове придава мощност. Затова е много важно наличието на т.н. резонаторно гърне. Това е първото гърне след колекторите. Вика му се резонаторно защото задържа, забавя извеждането на газовете и създава налягане обратно в изпускателните клапани и оказва влияние на мощността.
Мисля ,че при турбина няма значение, защото тя създава противоналягането за което говориш, и непозволява на пресния заряд да излиза през изпускателния колектор.
Ето един линк с малко повече информация относно газоразпределението и помпените загуби.
http://conf.ru.acad.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани