М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

Мнение от pantzer3 » 27 Авг 2009, 21:36

Колата е Е34 88-а год. Двигател М20Б20 ! Та ситуацията е следната: когато карам на газ и когато намалям непосредствено преди да спра, колата почти угасва(за секунда пада на около 300-400оборота) и после си оправя оборотите ! На бензин работи много лошо(до около 2500оборота тресе като че ли губи цилиндри и бая понамирисва на бензинец) и като изключа от скорост веднага угасва :banghead: . Значи почистил съм стъпковото моторче, сменени са свещи, кабели, маркучите за бензина и въздушен филтър! Гледах капачката и палеца – за смяна са(иначе добре пали)! Може ли в тях да е проблема? Съмняват ме и други неща – запушена дюза(което пък няма нищо общо с работата на газ), мембрани на изпарителя(което пък няма нищо общо с работата на бензин), дебитомер, ламбда сонда, някой датчик, или да смуче въздух от някъде? Нека който се е сблъсквал с това да сподели от какво е било или компетентните по темата да изкажат мнение! :help: Поздрави
Последна промяна pantzer3 на 30 Авг 2009, 2:14, променена общо 1 път
Изображение Изображение Изображение


Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 313tds

Мнение от E34 - Fanatic » 27 Авг 2009, 23:42

За работата на бензин, най-вероятно са се оплескали дюзите, и трябва да се почистят в ултразвукова вана.

Капачката я смени заедно с палеца, но ако те са дифектирали няма да работи както трябва нито на газ нито на бензин.

Успех! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Мнение от jogr » 28 Авг 2009, 19:10

Значи за бензин колегата добре те е посъветвал. А за газта имах същия проблем (по-точно още го имам). Та значи при мен го прави така- като махна акомулатора и после го сложа, почва точно като при теб да му играят оборотите, обаче след една, две седмици каране и много нерви само си се оправя- незнам как. Ако пак махна клемите пак почва да се бъзика. Явно компа нещо се "разстройва" и почва да прави мизерии на газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 9.05.2006
Местоположение: София
Кара: E38

М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

Мнение от Dino » 28 Авг 2009, 19:51

Ако след 2500 об.дърпа осезателно,провери дали ти се връща клапата на дебитомера в изходна позиция без никакви задръжки.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 15.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525tds
Мечтае да кара: Винаги BMW

Мнение от №0123456789 » 30 Авг 2009, 15:42

За проблема ти с бензина то 100% са дюзите! Ходи да ги прочистят с ултразвук и после карай поне 50-100км на бензин на всеки 1000км.газ. както и винаги пали на бензин докато малко позагрее. Така няма да ти се прецакват дюзите.

Доколкото за газтта... проблема е само в реглаж на газовата. Твоя проблем с газтта обикновенно се случва когато пуснеш преди светофар на нулева и оборотите заиграват ниско... даже гасне понякога. Това е защото горивната ти смес става много богата на въздух по някаква причина. Съвета ми е този проблем да си го види газаджия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Мнение от pantzer3 » 30 Авг 2009, 16:05

№0123456789 написа:За проблема ти с бензина то 100% са дюзите! Ходи да ги прочистят с ултразвук и после карай поне 50-100км на бензин на всеки 1000км.газ. както и винаги пали на бензин докато малко позагрее. Така няма да ти се прецакват дюзите.

Доколкото за газтта... проблема е само в реглаж на газовата. Твоя проблем с газтта обикновенно се случва когато пуснеш преди светофар на нулева и оборотите заиграват ниско... даже гасне понякога. Това е защото горивната ти смес става много богата на въздух по някаква причина. Съвета ми е този проблем да си го види газаджия.


Колега - има логика в това което казваш! Ще обърна внимание на това! Тези дюзи лесно ли се махат или трябва да ходя в сервиз да ги махнат? :yes:
Изображение Изображение Изображение


Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 313tds

Мнение от E34 - Fanatic » 30 Авг 2009, 18:16

Това което казва колегата в по-горния пост, може и да е така и ако е така от газаджий знам, е се маха маркуа който вкарва въздух в кутията на въздушния филтър. Пробвай така. :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Мнение от pantzer3 » 30 Авг 2009, 21:35

E34 - Fanatic написа:Това което казва колегата в по-горния пост, може и да е така и ако е така от газаджий знам, е се маха маркуа който вкарва въздух в кутията на въздушния филтър. Пробвай така. :winky:


Ами колега - при мене няма такъв маркуч :shock: Въздуха влиза в кутията на филтъра - отвън през маската! След кутията е вече големия маркуч, който взема въздух от кутията! Незнам за такъв маркуч дето фкарва въздух в кутията, или поне при мен няма такъв !?!?
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 30 Авг 2009, 21:37

Между маската и кутията обикновенно има маркуч, но го махат газаджиите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Мнение от pantzer3 » 30 Авг 2009, 22:14

Незнам - при мене е една широка пластмасова тръба дълга около 10 - 15см. тя може да се прибира на вътре с цел при движение с по висока скорост да не влиза повече въздух! Поне така я взех колата - не ми изглежда да е маханат въпросния маркуч и да е слагана тръбата - изглежда че оригинално си е така, но не съм 100% сигурен, но така или иначе дори да я прибера на вътре - все същата работа!
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 9.05.2006
Местоположение: София
Кара: E38

М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

Мнение от Dino » 30 Авг 2009, 22:25

Колега,ако искаш влез в www.RealOEM.com-там аз минавам на руски,на този раздел--Подготовка и регулир. рабочей смеси--ще видиш картина на кутията с възд.филтър,и въпросния маркуч,за който питаш е 10ката,само че при мен е права пластмасова тръба с разширение накрая
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 9.05.2006
Местоположение: София
Кара: E38

М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

Мнение от Dino » 30 Авг 2009, 22:37

Въпросната тръба се дърпа назад ако имаш работа по фаровете,за да свалиш по лесно кората зад тях,после пак се издърпва максимално напред за да може в двигателя да влиза свеж-хладен въздух,а не да го дърпа от моторния отсек зад радиатора
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 15.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525tds
Мечтае да кара: Винаги BMW

Мнение от №0123456789 » 31 Авг 2009, 0:41

Доколкото мога да видя от "личната ти галерия" ти си с обикновенна газова с плочка монтирана преди дебитомера. Пропан- бутана постъпва към двигателя между въздушния филтър и дебитомера. Там се образува горивната смес между него и постъпилия въздух след което тръгва навътре към двигателя. Ако въпросния въздухонаборник който е продължение на въздушния филтър го има то той спомага за нагнетяването на различно количество въздух към системата в зависимост от налягането породило се от промяната на скоростта на автомобила ти. Това е удобно за образуването на подходяща горивна смес с обикновенна газова , но в определен диапазон на работни обороти от-до и определена скорост. Под тях при ДВИЖЕЩ СЕ АВТОМОБИЛ съотношението в горивната смес се нарушава заради прекоменото постъпване на въздух несъответстващо на постъпилата газ. Например: ако се движиш с 20км/ч. и изключиш от скорост то въздухонаборника нагнетява повече въздух, обогатява сместа на въздух и я обеднява на пропан-бутан. Тогава до двигателя постъпва слабо количество гориво което да поддържа оборотите ти за празен ход и работата му драстично се нарушава или просто спира да работи. Неудовлетворителна е и ситуацията при висока скорост.. например: Започваш да достигаш предела на натискане на газта на пета предавка (подчертавам на пета) , колата ти наема до един момент и повече неще, а според теб трябва! Да, но клапата на дебитомера ти е отворена докрай и за двете съставки на горивната смес! Тук вече постъпването на пропан бутан ти е ограничено от кранчетата на маркучите, а на въздух не. На въздух не е, но той не постъпва повече защото няма нужния още пропан-бутан за да я дръпне напред. Просто газта е на макс.
Това е причината газ-сервизите да откачат въздухонаборниците зада може регулираните в покой на автомобила обороти почти да се запазят и при инерционно движение на нулева. Разбира се това при висока скорост няма да ти направи колата по бърза, но няма да стане и по-бавна.

От гореспоменатото трябва да се заключи още, че при монтажната технология на обикновенните газови( с каквато между врочем карам и аз) неминуемо се нарушава нормалното точно образуване на горивна смес на едно от двете горива: бензин или газ. Избора си остава на щофиора.

Затова когато някой каже, че истината при газовите уредби е само ако са с директо впръскване (инжекторни) то той е напълно прав. Там нещата са много по истински.

п.с. Ако ще махаш въздухонаборника ходи след това на реглаж и проверка за работата при газаджий. Само с махане не разчитай на чудо.

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 31 Авг 2009, 1:06

Кире, май си ме слушал като ти приказвах, и даже си размишлявал :winky: :winky: :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: М20Б20 - не работи никак добре!!! Какво може да е?

Мнение от JoHNyB » 11 Ное 2009, 10:28

Колега отностно гасненето на газ при мен имаше същия проблем и се оправи когато обарнах
кутията на въздушния филтър на обратно така че отвора откъдето смуче да е назад.Така правиш горивната смес по бедна на въздух и не гасне на газ.Също ми се бе6е пре*бал смукача и го изолирах и ся няма проблеми, но относно темата пробваи първо с кутията.
btw извинявам се за спама но ако може някой да ми каже откъде мога да си намеря плочка на газта обаче с отвор който да отговаря на този на дебитомера на м20б23.Че така като обърна на газ не и стига въздуха... и не може да се пържи както трябва. :driving: :driving:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook