Воден радиатор за м20б20
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Воден радиатор за м20б20
Имам следният проблем (впрочем съм писъл за него във форума, но сега има развитие) - карам си аз количката, стрелката на температурата си стига средата обаче как види баир и тръгва към следващото деление, него гостига но застава на 12:03. От това което прочетох из форума това не е нормално. Сменил съм виско, водна помпа, термостат. Това което виждам сега е че радиатора губи по малко течност през определен период от време- 200,300 мл. на две седмици. Да кажа само че колата е обезвъздушена и има газова. Също така преди седмица я карах извънградско по магистрала хемус - на 5-та с 140, има ли баир отива към следващото деление и го достига обаче я пускам веднага по инерция, че да не направя белята. Та въпросът е ако сменя радиаторът (определено има проблем в него) дали ще се оправи това "загряване" или да продължавам да търся проблема другаде. И да питам радиаторите от кои модели стават за моята "лодка".
- ico-bmw
- ентусиаст
-
- Мнения: 828
- Регистриран на: 27.07.2007
- Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
газеца няма нищо общо с този феномен.
Аз имах такъв случай и 30 дни се ядосвах с колата (ако помните темата за "12:03 бели коси..." и прочие...).
Проблемът не е за подценяване, но за да се открие трябват доста пари, а не съм сигурен, че си струва...
Аз, лично сложих по-нисък термостат и стрелката не стига до 12, но поведението и е същото: на баир се вдига, а на равното спада.
Много съм мислил по този въпрос и сме коментирали с колеги.
Имам една теория, но още не е изгладена...
Какво е характерно за този случай:
- двигателят без товар е стабилен;
- двигателят при максимален въртящ момент при минимални обороти загрява.
От тук правя извода:
1. Лоша циркулация на охладителната система.
Следователно:
- нова водна помпа;
- нов термостат;
- нов радиатор;
- нови маркучи;
- нов ремък;
- нов обтегач;
- нови ролки;
- нов антифриз в пропорция по книгата;
- нов вискосъединител;
- нова перка 11 пера.
И, ако след всичко това поведението е същото, то остава само едно:
1. Запушени канали в блока.
Или ако не запушени, то с налепи от варовик (ако е карана с вода чешмянка) или антифризни примеси (ако е карана с нискокачествен антифриз).
Как могат да се прочистят каналчетата, въобще не ми е ясно... и въобще струва ли си...
Но, както написах по-горе имам една нова теория:
Ами, ако смазочната система циркулира по-бавно от необходимото?
Ами, ако не успява да образува плътен маслен клин във фрикционните лагери?
Дали няма да имаме прекомерно загряване, въпреки перфектната охладителна система?
С други думи:
Ами, ако е от маслената помпа?
Ама, струва ли си инвестицията смяна на маслена помпа?
И помпата и труда по смяната са баси цифроманията... !
Това от мен.
Оставям ви в замисленост, както съм и аз.
Пък като ви писне да го мислите - бухате ниския термостат и си карате - като мене
Поздрави,
Д
газеца няма нищо общо с този феномен.
Аз имах такъв случай и 30 дни се ядосвах с колата (ако помните темата за "12:03 бели коси..." и прочие...).
Проблемът не е за подценяване, но за да се открие трябват доста пари, а не съм сигурен, че си струва...
Аз, лично сложих по-нисък термостат и стрелката не стига до 12, но поведението и е същото: на баир се вдига, а на равното спада.
Много съм мислил по този въпрос и сме коментирали с колеги.
Имам една теория, но още не е изгладена...
Какво е характерно за този случай:
- двигателят без товар е стабилен;
- двигателят при максимален въртящ момент при минимални обороти загрява.
От тук правя извода:
1. Лоша циркулация на охладителната система.
Следователно:
- нова водна помпа;
- нов термостат;
- нов радиатор;
- нови маркучи;
- нов ремък;
- нов обтегач;
- нови ролки;
- нов антифриз в пропорция по книгата;
- нов вискосъединител;
- нова перка 11 пера.
И, ако след всичко това поведението е същото, то остава само едно:
1. Запушени канали в блока.
Или ако не запушени, то с налепи от варовик (ако е карана с вода чешмянка) или антифризни примеси (ако е карана с нискокачествен антифриз).
Как могат да се прочистят каналчетата, въобще не ми е ясно... и въобще струва ли си...
Но, както написах по-горе имам една нова теория:
Ами, ако смазочната система циркулира по-бавно от необходимото?
Ами, ако не успява да образува плътен маслен клин във фрикционните лагери?
Дали няма да имаме прекомерно загряване, въпреки перфектната охладителна система?
С други думи:
Ами, ако е от маслената помпа?
Ама, струва ли си инвестицията смяна на маслена помпа?
И помпата и труда по смяната са баси цифроманията... !
Това от мен.
Оставям ви в замисленост, както съм и аз.
Пък като ви писне да го мислите - бухате ниския термостат и си карате - като мене

Поздрави,
Д

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Най-често тези загряваници са от мръсни радиатори, които са набити с мизерии от вън или запушени от вътре. Естествено след като са сменени термостат, водна помпа и виско, ако го прави значи е радиатора. Ако след смяната на радиатора продължи да го прави трябва да се мисли за интервенции с КАЛГОН
Демек да си туриш някакъв микс от такива прочистващи препарати (калгон, оцет и някаква друга магия) и да покараш 50 км на яката ръчка. После източваш всичко и наливаш вода. Пак 50 км. каране и всичко долу и наливаш антифриз в пропорция за -25 градуса. (може да се опита тази процедура преди смяната на радиатора - може и да се отпуши) Ако и след такава прочистваща процедура загрява Пускаш колата в ПРОДАВА и търсиш друга по-хубава и спираш да си скубеш вече побелелите коси.
Поздрави и успех с ремонтите.

Поздрави и успех с ремонтите.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Колеги мерси за информацията. Ще търся нов радиатор да видя дали ще станат нещата ако не минавам на по нисък термостат. А какъв радиатор да търся (знам че има разлика - по-голями по-малки и т.н.). Замислям се дали да не сложа от 525 или 530, незнам нещо такова. Само не съм сигурен, че ще си пасне на мястото. Ако някой е пробвал да сподели опит.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Ще пасне ама тези радиатори са с отделни казанчета. И дифузьора е друг и ще се наложи малко преправяне. Иначе ако си с по-голям радиатор е по-добре и няма да навреди на колата, а точно обратното.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Zubcho написа:Ще пасне ама тези радиатори са с отделни казанчета. И дифузьора е друг и ще се наложи малко преправяне. Иначе ако си с по-голям радиатор е по-добре и няма да навреди на колата, а точно обратното.
Супер е, през зимата стига работна температура за 30-40 минути

Стига с тези мании за охлаждане

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
и аз съм с м20,и азотец имам и кога има завои и баирче си качва темпа,ама нямам виско,от ела се охлаждам,но при висока скорост си остава в нормалното,но съм закачал няколко пъти с компа и с лазерчето също и уреда на таблото малко ментелеви
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
///peter написа:Супер е, през зимата стига работна температура за 30-40 минути
Стига с тези мании за охлаждане
Бате нали имаш термостат? Защо пишеш колкото да не заспиш?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Zubcho написа:///peter написа:Супер е, през зимата стига работна температура за 30-40 минути
Стига с тези мании за охлаждане
Бате нали имаш термостат? Защо пишеш колкото да не заспиш?
"Бате" термостата не отваря на посочените градуси, тогава е напълно отворен. Пиша тези неща, щото аз имам такъв радиатор
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
///peter написа:Zubcho написа:///peter написа:Супер е, през зимата стига работна температура за 30-40 минути
Стига с тези мании за охлаждане
Бате нали имаш термостат? Защо пишеш колкото да не заспиш?
"Бате" термостата не отваря на посочените градуси, тогава е напълно отворен. Пиша тези неща, щото аз имам такъв радиатор
Добре де, нали това е работата на термостата да отваря и затваря при определени градуси или да седи полуотворен. Съответно той е отговорен за температурата на двигателя. Ако на теб ти загрява бавно трябва да търсиш причината в термостата, а не в радиатора, който е на големия кръг. Реално аз така ги виждам нещата. Ако ще да сложиш радиатор колкото целия таван отпред, ако ти работи термостата всичко ще е наред и просто по лесно и бързо ще се охлажда мотора.
Поздрави
ПП
Термостата започва да отваря на определени градуси и е напълно отворен на други. Например започва да отваря на 82 градуса и на 88 е напълно отворен.
Нека колегите да ме поправят ако греша
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Воден радиатор за М20В20
Съвсем случайно преди 20на дни имах подобен проблем.Карам М20В20 на метан,за 65х км стрелката на температурата никога не е минавала 12ч,докато не смених агр.ремък и прекалено натегната скоба на водно съединение след термостата не го преряза-нов маркуч,6л антифриз,но стрелката ходи на 12:05 в задръстване.Смених термостата,обезвъздуших-пак същото,а е започна да губи 100-200гр течност на ден.Тогава,при едно от зарежданиата на метан(пълначката е при двигатела)забелязах че има влага точно на мястото където разширителното казанче се свързва с радиатора.В сервиза се оказа че радиатора е пукнат точно зад това казанче-съответно нов,антифриз и т.н.Е как ли не я пържа в момента(да пробвам радиатора все пак)стрелката не мърда от 12 без 1-там си е била винаги.Предполагам че този теч,а съответно засмукване на въздух впоследствие пречи на течноста да циркулира нормално-знаещите да кажат
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Абсолютно подкрепям колегата Dino. Смених си радиатора и заспа. Стрелката си седи на 12 без 1 и не мърда както и да я карам. Това че колата има газ въобще не влияе на работната темпертура. Та сега усмивката ми е на лицето и си карам корабчето без притеснения. Да благодаря на всички дали своето мнение и помогнали за разрешаването на проблема.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани