Въпрос за перка на климатика.Помогнете, че се овъртях.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 7.07.2009
Местоположение: софия

Въпрос за перка на климатика.Помогнете, че се овъртях.

Мнение от B-M-W-E34 » 07 Юли 2009, 16:05

Нов собственик съм на автомобил с марката БМВ. 520 , 1995 г., автоматик, touring. От 3 месеца.Колата е невероятна и надмина всичките ми очквания. За сега след около 2 500 километра съм изключително доволен.
Сега на въпросите. Първо нека са извиня, ако са досадни.Прочетох тук почти всичко за е34 и за перката на климатика ама пак ''забоскувах''.
Когато купих автомобила, преди 3 месеца моя майстор, кото ми смени консумативите ми каза ,че климатроника работи и охлажда перфектно но,перката на климатика не работи.Прати ме при майстори за автоклиматици да проверят дали до перката достига ток когато пусна климатроника. Отговора беше ''Ток до нея стига от датчика,сигурно е изгоряла и е за смяна''. Купих перка смени ми я майстора, като ми каза,че преди да я сложи я е пробвал с ток от акомулатора и работела. Но и новата перката не включва. Карах колата така 2 месеца,без перка.Колата не загрявя,температурата си стои на ''12 без 1 минута'' дори и в задръстване с пуснат климатик,
ама мен ме човърка да не скапя нещо .Разбрах,че има вариант от липса на фреон налягането в системата да е ниско и перката за това да не включва и днес ходих до друг сервиз за климатици.Провериха фреона, беше 1050 грама , при необходими 1550.Тестваха системата доляха 500 грама, пускам климатика , колата поработи 2-3 минути на място на 2000 оборота и перката пак не включва. Майстора ми каза ,че сега до като не оправя перката да не включвам климатика, че компресора ще вдигне прекалено много налягането и ще изхвърли фреон от системата .Да търся ел.техник да я оправи.
Та въпросите са ми.
1. Възможно ли е при изправна перка, датчик и достатъно фреон в системата да има някаква друга причина за това перката да не работи и каква е тя евентуално.Някакви предположения.

2.Ако в тоя случай реша да карм колата с пуснат климатик,без работеща перка на климатика/ виското го смених и другата перка работи перфектно/ и се движа примерно със 100-130 км в час , компресора ще се охлажда ли от въздушната струя или ще загрее и изхвърли част от фреона.

Извинявам се за многословието, но моля ви дайте съвет какво да правя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 07 Юли 2009, 16:23

перката си е просто вентилатор с 2 степени не виждам как след като и идва ток и тя е изправна да не иска да завърти....струва ми се че този който е замерил нещо нищо не е направил....провери дали на самата букса на перката идва напрежение....защото съм сигурен че такова няма
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 07 Юли 2009, 17:22

казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.
другия вариант е релето за перката да е прецакано. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 07 Юли 2009, 17:32

Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.


+1
наи вероятно резистора за 1-та степен е заминал :winky:
Последна промяна stambo_81dg на 07 Юли 2009, 18:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 07 Юли 2009, 17:37

stambo_81dg написа:
Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.


+1
наи вероятно резистора за 2-та степен е заминал :winky:

втората степен няма резистор, а си е директна.
може да се направи тест с кламер примерно...
махаш буксата на датчика на радиатора, намираш кое е масата (май кафяв) и укъсяваш първо маса с едната жичка и после с другата. там са степените. това разбира се се прави на контакт или на запалена кола.
ако ти бачка само една степен, то резистора е за смяна. ако не бачка нито една си погледни релето. и или бушона/
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 07 Юли 2009, 18:02

Stanchev написа:
stambo_81dg написа:
Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.


+1
наи вероятно резистора за 2-та степен е заминал :winky:

втората степен няма резистор, а си е дирeктна/



объркал съм копчетата :uups: вместо 1 съм чукнал 2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 07 Юли 2009, 20:25

А бушона?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 7.07.2009
Местоположение: софия

Мнение от B-M-W-E34 » 08 Юли 2009, 13:03

Днес познат електричар дойде да замери до къде ходи ток.
Човека погледна първо бушоните които са за климатроника. Май са 3 или 4 . Извади ги позачисти ги, въпреки че таблото изглежда като ново и пак ги сложи. Палим двигателя, пускаме климатика и перката тръгна. Дори нямаше изгорял бушон. :shock: Не мога да повярвам,че това е бил проблема.
Или гнездата за бушоните са били разхлабени и не е имало връзка, или са били патинирали и след зачистването са дали добър контакт.

Явно, винаги трябва да започва да се търси решение от най-простия вариант...,а аз започнах от смяна на перка. :uups:

Благодаря все пак за съветите, колеги.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 08 Юли 2009, 18:32

Аз като говоря-приказвам. :winky: Радвай се и карай нататък. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

re

Мнение от kudo » 11 Юли 2009, 21:15

Да не отварям нова тема само да попитам имали отделен бушон за втората степен на перката на климата че датчика 101С май се е прецакал и постояно фучи :?: Мога да дръпна и буксата му но е на адски неудобно място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Re: re

Мнение от Иван Стоянов » 11 Юли 2009, 23:19

kudo написа:Да не отварям нова тема само да попитам имали отделен бушон за втората степен на перката на климата че датчика 101С май се е прецакал и постояно фучи :?: Мога да дръпна и буксата му но е на адски неудобно място.



Няма втори бушон.Сигурно е датчика.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 29.07.2009

Мнение от maci123 » 31 Юли 2009, 23:08

имам страхотен проблем перката на радиатора ми работи непрекаснато дори кагато колата е загасена или студена за да я спра триабва да сваля клемите от акомулатора или да извада захранващия кабел към нея не мога да разбера от кяде идва това

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от sniper74 » 01 Авг 2009, 0:35

колеги мисля че тази перка е с датчик които да се включва при определена температура

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook