Проблем с М50 при студен мотор

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Проблем с М50 при студен мотор

Мнение от Vasko » 27 Юни 2009, 8:39

Колеги, от седмица или две може би забелязвам,че когато колата не е карана повече от 24 часа и след това като запаля пали малко трудно- ами първо върти сякаш подкачва гориво и трябва да и дадеш с педала газ за да запали. След това ако се пали през деня без проблем си пали както преди - като врътнеш и си запалва с ряз. Другото,което ми прави впечатление е, че като не е карана колата повече от два дни и като почне да върти за да запали и както ви казах все едно няма гориво и трябва с педала да натиснеш за да запали и после в първият момент не ми работи стрелката за разходомера.... Някакви идеи да имате?
Аз си мисля, че е бензинов филтър, че не съм го сменял повече от 15 000 км ,защото карам на ГАЗ .Ама от друга страна като си е карам на бензин си върви- не се усеща да пръдърпва нещо или да гасне по светофарите като е на оборот... Чакам някакви идеи за да знам какво да правя, че това палене много ме дразни и трябва всеки ден да е карам за да си пали както трябва.. Не дърпа ток от никъде колата ако за това се сещате. Не е компресия, защото е мерих преди няколко месеца -тогава имах изгоряла бобина и беше 11,5 на всички цилиндри. Очаквам само компетентни мнения ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 27 Юни 2009, 9:09

Това е една от гадните повреди-ту я има ту я няма.Нещо е на гранично положение преди да откаже напълно и като покараш колата го вкарваш в нормален режим.Има два варианта -или караш докато се прояви както трябва или след като не си карал колата преди да запалиш почваш да го търсиш:

1.Недостатъчно гориво-горивен филтър-най-добре го смени веднага,филтър на помпата,самата помпа,клапан регулатор.Можеш да почнеш като премериш дебита на помпата-виж в книгите колко трябва да изпомпа за 1минута.
2.Датчици-
температурен датчик,дава информация за по-богата смес при студен двигател-измери му стойностите на студен двигател и виж дали са в нормата
датчик за положение на дроселовата клапа,дава информация за положението на клапата и съответно по-богата смес-виж дали стойностите му са в нормата при отпуснат педал на газта и студен двигател

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 27 Юни 2009, 9:17

zvetiko написа:Това е една от гадните повреди-ту я има ту я няма.Нещо е на гранично положение преди да откаже напълно и като покараш колата го вкарваш в нормален режим.Има два варианта -или караш докато се прояви както трябва или след като не си карал колата преди да запалиш почваш да го търсиш:

1.Недостатъчно гориво-горивен филтър-най-добре го смени веднага,филтър на помпата,самата помпа,клапан регулатор.Можеш да почнеш като премериш дебита на помпата-виж в книгите колко трябва да изпомпа за 1минута.
2.Датчици-
температурен датчик,дава информация за по-богата смес при студен двигател-измери му стойностите на студен двигател и виж дали са в нормата
датчик за положение на дроселовата клапа,дава информация за положението на клапата и съответно по-богата смес-виж дали стойностите му са в нормата при отпуснат педал на газта и студен двигател


Колега, най-интересното е ,че ако не е карана колата повече от 24 часа тогава само се получава така. Примерно тази сутрин пробвах и друго - завъртях веднъж без да пипам педала за газ-та -преди колата винаги така си палеше ..А сега просто врътна,но не запали. На вторият опит си запали нормално...Ей-това не палене от първият път ме дразни.Сякаш горивото ли пада и трябва да го подкачи или и аз не знам какво ...Никога не съм имал проблем с паленето .Имало е случай дори ме е нямало -връщам се от командировка след 20 дена и от първият път колата си пали и с това съм се гордял винаги..Имаме един съсед ,който винаги излиза да гледа особено като знае,че не съм карал колата повече от 10 дни и гледа дали ще запали от първият път . А сега просто ме е страх да е оставя повече от два дена без да е паля, че после ще ми се смеят съседите като гледат как въртя и не пали от първият път. А някаква идея относно това не работене на стрелкичката на разходомера ? Като го чукнеш лекичко таблото си работи ..Аз си мисля, че това е свързано по някакъв начин точно с това трудно палене - самата не работа на разходомера е свързана точно с това не палене... Защото когато през деня е паля колата си работи и си пали нормално..Ако е оставя обаче повече от 24 часа без да е паля и тогава пали трудно и не работи разходомера и се оправя чак като го чукнеш лекичко таблото ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2009, 9:49

изпарителя ти е за ремонт - изпуска газ
сменяй мембраните
и/или клапана за спиране на газта.
от там е цялата галимация
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 27 Юни 2009, 9:49

Трябва да го откриеш това не палене.Казваш ,че усещаш ,че все едно не подкачва гориво (усещанията са нещо много важно) ;) - почни от там.Ето ти един пример-помпата работи на принципа на стенсняване на пространството и от там повишаване на налягането,като това се прави от една съчма ,която се намира в пространство с определен профил,когато поради износване този профил се промени съчмата почва да заяжда понякога и помпата ту работи ту не.

За стрелкичката на разходомера -таблото получава данни от датчиците,обработва ги и ги подава под формата на напрежение на бобина ,която чрез съответният механизъм задвижва стрелката.Значи или датчиците не подават правилна информация,или таблото не ги обработва както трябва или механизма ,който движи стрелката не работи както трябва.Пак опираме до това да направиш някои измервания,за които ти бях писал.
Лошото е ,че дори да закараш колата на диагностика,може да не хванат нищо ,защото ще е загряла,освен ако не я оставиш там и да почнат да търсят на другият ден.Другият вариант е да почнеш едно по едно сам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 27 Юни 2009, 9:54

Stanchev написа:изпарителя ти е за ремонт - изпуска газ
сменяй мембраните
и/или клапана за спиране на газта.
от там е цялата галимация


Каква газ бе колега?
Аз паля на бензин - нищо общо няма с газ-та тука ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 27 Юни 2009, 9:55

По-скоро ти спича моторчето за празен ход, като подадеш газ, всъщност отваряш дросела и от там идва въздух за да запали ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2009, 9:58

sineok_pi4_ написа:
Stanchev написа:изпарителя ти е за ремонт - изпуска газ
сменяй мембраните
и/или клапана за спиране на газта.
от там е цялата галимация


Каква газ бе колега?
Аз паля на бензин - нищо общо няма с газ-та тука ?

направи следния тест - остави колата да работи на газ и затвори кранчето от бутилката и остави колата да си изгасне сама - докато свърши газта в тръбите.
и виж как ще запали на другия ден ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 27 Юни 2009, 10:05

Станчини, на колегата проблема е след като колата е стояла повече време "на сухо" или поне аз така разбрах. Проблема е ел матрочето :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 17.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е500
Мечтае да кара: SLR

здр

Мнение от Bmw325is » 27 Юни 2009, 10:21

аз карах преди 4-5 дена една 520-ка с м50 мотор и като я палиш ми казаха че трябва да врътнеш един път на контакт (да светнат всички лампи по таблото) да изчакаш 4-5 секунди и тогава въртиш да запали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2009, 10:45

///peter написа:Станчини, на колегата проблема е след като колата е стояла повече време "на сухо" или поне аз така разбрах. Проблема е ел матрочето :D

да бе, ама като седи повече и вкарва газ в колекторите и като пали на бензин и става якото давене :D
ял съм го тва, за това и го пиша ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 27 Юни 2009, 11:48

Stanchev написа:
///peter написа:Станчини, на колегата проблема е след като колата е стояла повече време "на сухо" или поне аз така разбрах. Проблема е ел матрочето :D

да бе, ама като седи повече и вкарва газ в колекторите и като пали на бензин и става якото давене :D
ял съм го тва, за това и го пиша ;)



Добре, ама нали ако вкарва ГАЗ в колекторите и ти палиш и на бензин трябва да гърми ? Колега, нямам изтичане на ГАЗ- в това съм сигурен -нали си проверявам като мажа с веро тръбите около връзките и гледам дали има балончета,а и ако имах изтичане на ГАз щеше да го усетя по разхода. Аз тази кола е движа по един и същи маршрут всеки ден и трябва да ти кажа,че до сега най-много да ми е променило с половин литър горенето, но това е било заради задръствания или нещо от този род. Дори сега до морето като идвах ми изгори прилично 60 литра за 490 км при включен климатроник. А тук където е слаб трафика на морето дори забелязвам ,че с 10 литра Газ минавам 90 км из Приморско или Созопол при включена клима.
Аз си мисля, че е някой датчик ама като си идвам на 6-ти към Пловдив ще проверя на диагностиката..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 27 Юни 2009, 12:06

не е задължително да гърми, даже напротив не гърми. просто съществува вероятност, както са писали преди мен самият изпарител да не затваря 100% и когато я гасиш да изтича още малко газ, която остава в тръбите и при следващото палене да се дави двигателя, което доста добре се вързва, с това, че успяваш да я запалиш с натиснат педал на газта.

другото е да не достига бензин, т.е. нялягането в рейката да пада при продължителен престой. пробвай преди да палиш да дадеш релето за помпата на късо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2009, 12:16

със филосовстване няма да стане, трябва и да се изцапаш.
провери и бензиновите маркучи към рейката често сълзят от старост.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 27 Юни 2009, 13:03

Stanchev написа:със филосовстване няма да стане, трябва и да се изцапаш.
провери и бензиновите маркучи към рейката често сълзят от старост.


Предполагам ,че ще трябва да се изцапам ама като се прибера от морето тогава..Сега няма да тръгна да се занимавам с тези неща ..
А ина4е колегата както каза ,че пълнила колекторите с ГАЗ, да но веднъж след като е палена сутринта след това си пали без проблем без газ - както преди - само въртиш и от половин оборот ...Това,което го казвате ме съмнява -да вкарва ГАЗ . Защо тогава след продължителен престой примерно 24 часа като врътнеш леко само да разбие маслото и след това като завъртиш запалва винаги ?Абе направо се видях в чудо с това -все едно като онези кутийки с топчето-тука има тука няма...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook