Смяна на ангренажни вериги на tds
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Смяна на ангренажни вериги на tds
Колеги,изпадна ми един tds, но е за смяна на вериги.Нека някой ,който ги е сменял да ми каже освен веригите сменя ли си още нещо,колко струват веригите и другите части,колко струва труда,колко време отнема,ако тръгна сам да го правя трябват ли някакви специализирани инструменти и ако имате някакви инструкции за смяната да ми ги дадете.Може да ми дадете и телефон на сервиз ,който предлага тази услуга и сте останали доволни-без Супердизел и Дару естественно.Благодаря предварително.
Последна промяна zvetiko на 15 Юни 2009, 18:10, променена общо 1 път
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Смяна на ангренажни вериги на tds
zvetiko написа:Колеги,изпадна ми един tds, но е за смяна на вериги.Нека някой ,който ги е сменял да ми каже освен веригите сменя ли си още нещо,колко струват веригите и другите части,колко струва труда,колко време отнема,ако тръгна сам да го правя трябват ли някакви специализирани инструменти и ако имате някакви инструкции за смяната да ми ги дадете.Благодаря предварително.
от основните познания които имам ( не че са малко, но за собствено успокоение винаги прочитам първо документация по-смяната), трябва да смениш веригата, обтегачите, и при добро желание зъбните колела.
Синхронизирането на разпределителен и колянов вал е описано как се прави - да факт е че не мога да обясня как точно за да не те объркам нещо.
ПС: забравих да спомена, гарнитурите на капаците които сваляш, както и масло евентуално.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Бях чел едно мнение на Дино ,където казваше ,че на 200К се сменят обтегачите ,а на 400К и веригите.@_65536_kb_sec_знаеш ли нещо по въпроса и ти лично сменял ли си или пък гледал ли си как се сменят вериги-знаеш теорията е едно,практиката понякога се различава малко
В случая става въпрос за кола на 210К ,на която възможностите за компенсиране на разтягането на веригите с реглаж на ГНП са изчерпани.


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
zvetiko написа:Бях чел едно мнение на Дино ,където казваше ,че на 200К се сменят обтегачите ,а на 400К и веригите.@_65536_kb_sec_знаеш ли нещо по въпроса и ти лично сменял ли си или пък гледал ли си как се сменят вериги-знаеш теорията е едно,практиката понякога се различава малко![]()
В случая става въпрос за кола на 210К ,на която възможностите за компенсиране на разтягането на веригите с реглаж на ГНП са изчерпани.
аз казвам теоретично кое как, просто защото нямам грам опит с М51.

- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Смяна на ангренажни вериги на tds
zvetiko написа:Колеги,изпадна ми един tds, но е за смяна на вериги.Нека някой ,който ги е сменял да ми каже освен веригите сменя ли си още нещо,колко струват веригите и другите части,колко струва труда,колко време отнема,ако тръгна сам да го правя трябват ли някакви специализирани инструменти и ако имате някакви инструкции за смяната да ми ги дадете.Благодаря предварително.
Здрасти, правил съм почти точни сметки без отстъпки и някой дребни неща и излизаше около 650 лв. всичко, ремъци, оптегачи, колела и т.н.
Можеш да си влезеш в програмата и да си ги сметнеш точно и евентуално ако искаш може да питам в варна кар за отсъпките последно ми направиха 15 % за някой неща...
Успех
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
На теория ще се оправим някак си-въпроса е как става практическата реализация за да знам дали изобщо да се хващам с тази кола. 

- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
колега има книга за е34 качена във важните теми в която иам доста информация, но трябва да внимаваш и с гарнитурата на главата която знам че протича при тази интервенция,понеже тя се застъпва и от капаците на ангренажа!
А зацепването става със щифта на маховика и най добре бележи колелото на понпата преди да го разцепиш!
А зацепването става със щифта на маховика и най добре бележи колелото на понпата преди да го разцепиш!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
IAV написа:колега има книга за е34 качена във важните теми в която иам доста информация, но трябва да внимаваш и с гарнитурата на главата която знам че протича при тази интервенция,понеже тя се застъпва и от капаците на ангренажа!
А зацепването става със щифта на маховика и най добре бележи колелото на понпата преди да го разцепиш!
Колега,аз я имам тази книга-там е описано свалянето на главата,а съм чувал ,че веригите ако знаеш как ,може да се сменят без тази процедура.
@Peter Angelov това цени само на частите ли са или е и труда-някъде бях чел ,че самите вериги били евтини.
- D_U_D_E_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 639
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E34 TDS
- Мечтае да кара: M5 с гуми за горене
бях чел някаде, че задължително при смяната на веригата се сменят оптегачите и едни ''банани'' отстрани. Веригата мисле че струва около 200 кинта а тея банани към 40, но може и да се бъркам. Провери с търсачката, сещам се че имаше тема, в която много добре беше изястнено всичко. Темата беше нещо за ГНП-то, за по-трудно палене или за падане на мощността, когато колата загрее или нещо такова.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
D_U_D_E_ написа:бях чел някаде, че задължително при смяната на веригата се сменят оптегачите и едни ''банани'' отстрани. Веригата мисле че струва около 200 кинта а тея банани към 40, но може и да се бъркам. Провери с търсачката, сещам се че имаше тема, в която много добре беше изястнено всичко. Темата беше нещо за ГНП-то, за по-трудно палене или за падане на мощността, когато колата загрее или нещо такова.
За тия банани ставаше дума-,че на 200К може да се сменят само те и минаваш доста тънко.

- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
Колега тая операция съм я правил много пъти звънни на 0888641269 и ще ти обесня подробно че е много писане 

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Бмв препорьчва смяна на агренаж на 200к км. сменят се 2-те вериги кьса и дьлга задьлжително колелетата на кол.вал и разпред.вал ,колелото на гнп по твое усмотрение ,задьлжително пльзгачите и отяжното у-во което е с пружини и хидравлик (на масло),смьната е трудоемка ,сменял сьм поне 40 пьти ( имам дизел сервиз) начина е следния ,подемник или канал задьлжително източва се маслото и водата сваля се капака на клапаните ,картер ,водна помпа генератор хидравлик климатик (последните двете просто настрани),демферна шаиба воден радиатор ,сваля се капака на агренажа като мотора задьлжително в горна мьртва точка за цилиндьр н-1 ,предварителнио като се блокира щифта в маховика,кьсата верига е с 2 цветни белега които се поставят на точка долу кол.вал и наточка 2 в кол.ГНП (или цифра 6),при разглабянето се внима и се блокирва отегача с 2 дорника на изработени за целта места .като се свали капака човек с тех.познания бьрзо ще се ориентира.с две думи започвате сглабяне като зацепването на разпред вал е с шаблон на БМВ за смукателния клапан на 1-ви цилиндьр.може и с предварителна бележка от този които разглабя
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
zvetiko написа:IAV написа:колега има книга за е34 качена във важните теми в която иам доста информация, но трябва да внимаваш и с гарнитурата на главата която знам че протича при тази интервенция,понеже тя се застъпва и от капаците на ангренажа!
А зацепването става със щифта на маховика и най добре бележи колелото на понпата преди да го разцепиш!
Колега,аз я имам тази книга-там е описано свалянето на главата,а съм чувал ,че веригите ако знаеш как ,може да се сменят без тази процедура.
@Peter Angelov това цени само на частите ли са или е и труда-някъде бях чел ,че самите вериги били евтини.
Здрасти, да това са цени на части само без труд

Ето парт номера: 13522243936, 11312243944, 13522243950, 13522246583, 11312246582, 11312245361, 11212243401, 13522245376,
11312243180, 13522243949, тук липсва гарнитура и мисля нещо ако има пропуснато дребно и сметката е 653.00 лв.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Колеги благодаря ви-страхотни сте.
presko79 благодаря ти за подробното описание- сам съм сменял глава и си го представям това ,което ми пишеш.
///MILEN ако тръгна да го правя сам ще ти се обадя за още съвети
Peter Angelov благодаря ти за номерата,ако не ги намеря на подходящи цени ще ти се обадя.
presko79 благодаря ти за подробното описание- сам съм сменял глава и си го представям това ,което ми пишеш.
///MILEN ако тръгна да го правя сам ще ти се обадя за още съвети
Peter Angelov благодаря ти за номерата,ако не ги намеря на подходящи цени ще ти се обадя.
- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани