Съвет за 520 i

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Съвет за 520 i

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 15:45

Здравейте приятели и колеги.След като се мъчих половин година с 318is :mhihi: най-накрая си харесах една 520-ка-96година,добра от всякъде ,но две неща ми направиха впечатление и понеже никога не съм се докосвал до М50 реших да ви питам-най-напред колата се мъчи малко преди да запали(не беше палена от 1 ден),около 15секунди ,а аз бях свикнал с дизела като завъртя ключа да пали веднага и вторият ми въпрос-подавам газ ,а ми се струва ,че не поема и ускорява много бавно,вярно колата е комби ,автоматик ,а аз досега съм карал 525i,525tds и сега 318is ( отначало ми изглеждаше много бърза,а сега нещо ми се влачи :mhihi:) и не зная усещането субективно ли е или да ровя още по двигателя.Иначе на отворен капак ,двигателя според мен работи перфектно-фучи хубаво,няма шумове,поема веднага,ванос-а не шуми.Моля за съвет и ако кажете "да" в понеделник отново се присъединявам към отбора на Е34,че с тая "йеска" :mhihi: намразих марката).

Малко инфо за колата-на германец е ,който я е карал 5 години в Германия,преди да се ожени за българка преди 2,когато я е докарал в България.Беше ужасен като почнах да му обяснявам как се сменя маслото на автоматика и каза ,че това се прави само в сервиз и още по -ужасен беше като ме видя как я карам-каза ми ,че кола не се кара като педала на газта се натиска до долу и ако я карам по този начин ,до една година ще я счупя :mhihi: -абе искам да ви кажа ,че колата е пазена,дори прекалено.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Re: Съвет за 520 i

Мнение от Christoff » 12 Юни 2009, 16:17

zvetiko написа:а ми се струва ,че не поема и ускорява много бавно,вярно колата е комби ,автоматик


И моята ми си струва, че е тромава - комби, автомат, двайска - нормално според мен ;) Но пък на спортен режим като влезне в обороти....добре си е :D
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 12 Юни 2009, 16:21

Ми тромава си е... 150 коня са много малко за тази кола... ако искаш да върви трябва да е в оборот иначе му идва тежичко на моторчето...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 12 Юни 2009, 16:21

както си го написал оставам с впечатлението, че просто искаш няколко човека да ти кажат "взимай я".

без снимки, някаква информация на колко км, състояние на салона, боята, ръжда и т.н. какво да ти каже човек. пък и самата цена, също е доста важна. макар, че кеф цена няма, ама все пак става и смешно като се подминат някакви граници.

иначе за паленто - не е нормално. ако всичко е наред пали веднага. 15 сек. е прекалено много. а за вървенето - там нещата са малко или много субективни. макар, че винаги можеш да провериш сондата и състава на изгорелите газове.

а картофчето....той сменял ли е маслото на кутията в сервиз? щото едно влизане в бокса не е много евтино, и при такива коли повечето гледат да го избегнат. ако наистина е пазена, 100% трябва да си пази докладите от TÜV и сервизната книжка. в доклада на TÜV си пише всичко - какво трябва да се направи, какво може да остане така до следващият преглед, какво е добре да се смени и т.н. разбира се всичко зависи и от това, кога колата е минала за последно TÜV.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 12 Юни 2009, 16:30

И друго сега се сетих - за автомата. Качи я някоя стръмна уличка, спри и пусни газта (лоста на позиция D) колата трябва да седи на място! Може да върне, но само 2-3 см. Ако не държи не е фатално, но значи маслото е 100% за смяна и можеш да се пазариш още.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 17:30

@2bar написа:както си го написал оставам с впечатлението, че просто искаш няколко човека да ти кажат "взимай я".

без снимки, някаква информация на колко км, състояние на салона, боята, ръжда и т.н. какво да ти каже човек. пък и самата цена, също е доста важна. макар, че кеф цена няма, ама все пак става и смешно като се подминат някакви граници.

иначе за паленто - не е нормално. ако всичко е наред пали веднага. 15 сек. е прекалено много. а за вървенето - там нещата са малко или много субективни. макар, че винаги можеш да провериш сондата и състава на изгорелите газове.

а картофчето....той сменял ли е маслото на кутията в сервиз? щото едно влизане в бокса не е много евтино, и при такива коли повечето гледат да го избегнат. ако наистина е пазена, 100% трябва да си пази докладите от TÜV и сервизната книжка. в доклада на TÜV си пише всичко - какво трябва да се направи, какво може да остане така до следващият преглед, какво е добре да се смени и т.н. разбира се всичко зависи и от това, кога колата е минала за последно TÜV.


Горе-долу си имам понятие от Е34,търся от август миналата година и досега само тази ме впечатли-колата е перфектна във всяко едно отношение,само тия две неща не ми харесаха.За автоматика-каза ми ,че не е сменяно защото в сервизите на Германия са му казали ,че е доживотно и не се сменя-наистина има и подобни модификации на скоростите ,които са със зелена табелка върху тях и маслото наистина не се сменя и най-вероятно тази е от този тип.Иначе работата на кутията ми хареса,само дето превключването се усеща съвсем леко и предполагам ,че при смяна на маслото на кутия ще се оправи-все пак колата е на 210К ,а доживотното масло е до 250К.Колата е 96г.-вече го писах и я дава за 5500 с две нови зимни гуми.Няма ръжда,няма удари,няма тропане-нарочно минах по един черен път,държи температура,виското е на 50%,алуминиеви джанти,салона е в идеално състояние-всичко е като ново,има подлакътници,климатика работи идеално,две електрически стъкла,два еърбека,огледало със затъмняване,ски-сак,щора с мрежа.Даде ми добра идея да го питам за TÜV и сервизната книжка ,но те ще са от преди 2 години.

dj_ennsy_1 и Christoff ,точно това прави колата-отначало нещо се мъчи и мисли,аз също се мъча и докато мисля какво точно карам ,колата тръгва и изведнъж гледам съм на 120 ,а оня подскача до мен и вика найн-найн и ми сочи ,че знака бил до 70 :mhihi:

Christoff,няма да иска да смъкне повече-тази цена е след пазарлъка или трябва да го чакам да уври няколко седмици и тогава може да я даде за 5000

Колеги М50 защо може да пали трудно. :?: Каза ми ,че бил сменил свещите на скоро,не забелязах да пуши черно,маслото беше на минимума ,но пък светеше жълтото квадратче,а пръчката личеше ,че не е пипана отдавна-едвам я извадих.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 12 Юни 2009, 18:10

цената е нормална, след като ти харесва колата, какво толкова се чудиш?

лично мен малко ме дразни положението с гумите, не 4 ами 2 ама карай.

за маслото - те му казали, и т.н. ала бала, много ясно, че като отидеш и си платиш ще ти го сменят. само малко соленичко идва.

за паленето причини много
датчик на кол. или разпр. вал
температурен датчик
пада налягянето в бенз. тръбопроводи

има и други, ама това са най - честите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 18:18

@2bar написа:цената е нормална, след като ти харесва колата, какво толкова се чудиш?

лично мен малко ме дразни положението с гумите, не 4 ами 2 ама карай.

за маслото - те му казали, и т.н. ала бала, много ясно, че като отидеш и си платиш ще ти го сменят. само малко соленичко идва.

за паленето причини много
датчик на кол. или разпр. вал
температурен датчик
пада налягянето в бенз. тръбопроводи

има и други, ама това са най - честите


Като ми ги написа тия неща се сетих-каза ми ,че бензиновият филтър е за смяна,значи може и да е налягане или просто недостиг на гориво.
А маслото е повече от ясно ,че ще го сменя и понеже ще го направя сам ,ще ми излезе доста евтино-чел съм как се прави и съм го правил.

А датчик на кол. или разпр. вал как се проверяват-може ли с подръчни средства :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 12 Юни 2009, 18:18

От място до към 80 е дооста мудна, ама тва е нормално, щото въпреки че е 5 скоростна, реално колата има една предавка по-малко (4-та е със същото предавателно число като на 5-та при ръчната кутия), заради което чаааакаш колата да влезе в обороти, че да дръпне(за разлика от тдс-а). За извън градско обаче няма проблем, от 100 до към 140 винаги вкарва 3-та (при кикдаун) и колата се изнася сравнително бързо, цаката извън града е не толкова да се натиска педала до долу, ами да се натиска (чуква) рязко (или кикдаун естествено), за да сменя веднага, иначе мисли и не можеш "да редиш тетриса в трафика".
Готиното на тая кола е, че като караш с около 100 е на никакви обороти, харчи много малко и двигателя не се чува- много е релаксиращо.
Гадното: Скоро ще стане една година откакто я взех и вече мисля варианти за повече мощност (например тдс-ков вал), щото ми стана бавна, при теб обаче тва ще стане много по бързо, щото си имал тдс... пожелавам ти тва да е единствения проблем :)

Сега видях: датчиците carsoft-a ги хваща
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 12 Юни 2009, 18:27

zvetiko написа:
Като ми ги написа тия неща се сетих-каза ми ,че бензиновият филтър е за смяна,значи може и да е налягане или просто недостиг на гориво.
А маслото е повече от ясно ,че ще го сменя и понеже ще го направя сам ,ще ми излезе доста евтино-чел съм как се прави и съм го правил.

А датчик на кол. или разпр. вал как се проверяват-може ли с подръчни средства :?:


то второто е следствие от първото.

датчика, зависи какво значи за теб подръчни. с осцилоскоп се хваща 100%.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 19:32

@2bar написа:
zvetiko написа:
Като ми ги написа тия неща се сетих-каза ми ,че бензиновият филтър е за смяна,значи може и да е налягане или просто недостиг на гориво.
А маслото е повече от ясно ,че ще го сменя и понеже ще го направя сам ,ще ми излезе доста евтино-чел съм как се прави и съм го правил.

А датчик на кол. или разпр. вал как се проверяват-може ли с подръчни средства :?:


то второто е следствие от първото.

датчика, зависи какво значи за теб подръчни. с осцилоскоп се хваща 100%.


За съжаление нямам-имам само мултицет и с него може доста неща да се диагностицират,абе дано да е от горивен филтър.

Djelebov благодаря ти за описанието на усещанията-явно си разбрал какво точно ме интересува ;) Само да допълня ,че tds-са го бях пипнал,беше около 180к.с. и тръгваше с въртене на задницата ,но като стана нафтата 2.70 и ми се отщя.А какъв е този номер с тдс-ков вал :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Юни 2009, 19:32

Колега само това закъснение при паленето паленето е притеснително :dunno:

Иначе колата си върви точно като за 2000 cm3 автоматик :D

Аз съм доволен и возенето нямa нищо общо с тройката (това поне го знаеш)

Успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 19:40

tsb_bg написа:Колега само това закъснение при паленето паленето е притеснително :dunno:

Иначе колата си върви точно като за 2000 cm3 автоматик :D

Аз съм доволен и возенето нямa нищо общо с тройката (това поне го знаеш)

Успех :yes:


Честно казано между is и мотор без амортисьори не виждам съществена разлика-усещаш скоростта даже при 80,а като уцеля някоя дупка имам чувството ,че колата ще се разпадне. :mhihi:
Значи да не се притеснявам ,че двигателя е издухан,че не му работят два-три цииндъра и да почвам да си мечтая ,както всеки собственик на 520i, как ще имплантирам М50В25. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 12 Юни 2009, 20:22

zvetiko написа:Честно казано между is и мотор без амортисьори не виждам съществена разлика-усещаш скоростта даже при 80,а като уцеля някоя дупка имам чувството ,че колата ще се разпадне. :mhihi:
Значи да не се притеснявам ,че двигателя е издухан,че не му работят два-три цииндъра и да почвам да си мечтая ,както всеки собственик на 520i, как ще имплантирам М50В25. :mhihi:


Сина ми имаше 318iS автоматик и за мен има голяма разлика във возенето. Сега той кара Е34-ката а аз си взех Е39 (и двете са 2000 автоматик) и според моите разбиране за лимузина идвете вървят и возят добре ...

Според мен паленето е притеснително, но може да е от мого неща (напр. ако не държи налягане по бензинопроводите, датчик колянов вал, вакуум, дебитомер ...)
Дали е издухан двигателя ще ти каже само компресията
Като съдя по темите ти, ако не работят 2-3 цилиндъра не вярвам точно ти да не го разбереш :D
Ако ще присаждаш М50В25 моя съвет е да си търсиш направо такъв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2009, 20:50

Може би ще се наложи да я премеря,за собственно успокоение и да се настроя за по-спокойно каране-сега всички ме дразнят ,че потеглят много бавно,но днес разбрах ,че повечето имат обективна причина за това. ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook