Въпрос за климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Въпрос за климатика

Мнение от lester » 12 Юни 2009, 12:57

Колеги, преди известно време климатикът ми спря да работи... Полежах малко на сянка под колата :) и установих, че е изгорял реостата на перката.
Въпросът ми е: има ли проблем да свържа перката директно и винаги при пуснат климатик да работи на максимални обороти?
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Re: Въпрос за климатика

Мнение от Иван Стоянов » 12 Юни 2009, 22:24

lester написа:Колеги, преди известно време климатикът ми спря да работи... Полежах малко на сянка под колата :) и установих, че е изгорял реостата на перката.
Въпросът ми е: има ли проблем да свържа перката директно и винаги при пуснат климатик да работи на максимални обороти?

Не.То колата като е загряла перката така или иначе бачка на максимум постоянно. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 12 Юни 2009, 22:46

Да обаче аз съм с 2 перки - едната е с виско съединител, която е за охлаждане на ДВГ, а другата е само за климатика (тя е с отделен електродвигател и стои между бъбреците и радиатора). Аз май не уточних тези "подробноси"... :uups:
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 12 Юни 2009, 22:50

Ми те всичките са така, спокойно, колегата го има в предвид ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 13 Юни 2009, 10:27

Значи искате да кажете, че когато загрее ДВГ и ел. перката се включва сама, без да е включен климатика? :shock: Аз си мислех, че първия радиатор с тази перка е само за климатика, тъй като е свързан с компресора, където има фреон... А не виждам каква роля може да играе фреона в охладителната система, че да се влияе от температурата на антифриза. Или пак не съм разбрал правилно... :confused:
И все пак, крайния извод какъв е - че мога да свържа клемите на ел. двигателя директно и няма да има проблеми? Каква е ролята на реостата?

/Един комшия има 318 tds и много ми се беше учудил на това, че имам 2 перки :D та затова реших, че трябва да го спомена./
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 13 Юни 2009, 10:32

То, че може да ги вържеш така можеш, но очаквай да ти се скапе перката в най-скоро време, защото 2-ра скорост е мислена да се пуска само в краен случай, а не да работи нон-стоп. Поправи си повредата и недей да тъниш ремонтите. Това не ти е Голф или Алди да си правиш някакви закрепващи ремонти. Просто като се развали тази перка, на някой светофар ще си прегрееш колата и после ще ревеш с цяло гърло колко била скапана тази кола и как ремонта щял да ти струва 1000лв.

Айде лека нощ и мисли преди да правиш тъпи и нелепи "ремонти"

Иво Андреев
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 13 Юни 2009, 13:04

Сега тук вече и аз нещо се обърках - реално като направи манипулацията колегата, перката няма ли да работи на макс (и изобщо) само когато е пусната климата... при мен си бачка яко веднага с натискането на копчето на климата - т.е. не би трябвало да е проблем.
Досега нямам спомен да се е включвала без пуснат климатроник, а и стрелката за температурата само веднъж е минавала 12ч. след спиране и гасене от 6К (постоянно) заради куки... ама тогава на загасена пак не работеше (на фиата остава да вие по 1мин. след гасенето при много жега). Ще си поиграя днес ако има време с тестове на таз джаджа...
На мен на перката пише 318 (ама нз - сигурно бензинова) - и колкото и бързо да се върти си духа хладко на светофарите в задръстване... при движение обаче направо заскрежава...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Юни 2009, 13:19

Първа степен на перката на кондензатора на климатика се задейства с пускането на климатика.Втора степен се командва от два датчика-за налягане,който се намира върху дехидрататора и я пуска когато налягането на фреона стане голямо и от втори датчик за температура ,който се намира на двигателя.И колегата е напълно прав ,че тази перка е много важна и за работата на двигателя и по нея нищо не трябва да се модифицира-ако е изгоряло съпротивлението на първа степен може да се намери за стотинки,има достатъчно теми по въпроса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 13 Юни 2009, 20:21

Перката се включва с климатика,но служи и като превантивна мярка за охл.на двг.кото потпомага потока въздух на перката на виското.Тя се пуска направо на втора степен дори и да не е включен климатика,ако нещо с темп.не е в норма.Самата перка във Вари2000 я продават с поръчка за 589 лв..Лудите искат и 100 лв. за работа която отнема 40 мин.Същност и аз съм на мнение да не правиш циганийки. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 14 Юни 2009, 12:20

Аз точно затова питам - за да знам дали ще е е проблем да си направя импровизирания ремонт. :) Явно нещата не са толкова прости и ще има проблеми, така че няма да рискувам. Защо да правя цигании, след като може просто да дам някакви си има-няма 700 лв, които ще събера след 3 заплати, и всичко ще е ok. :mhihi: Шегувам се де... Въпроса беше не толкова за пестенето на средства, а че не можах да намеря такива части из клуба (или пък не получавам отговор от хората, които продават). А да купувам нова перка просто не ми е по джоба в момента... Накрая може да се спра на варианта да си купя само реостат - казаха ми, че нов струва към 85 лв.
Благодаря на всички помогнали! :D
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 16 Юни 2009, 1:37

И като стана въпрос за перки и климатици, аз забелязах или по-точно чух днеска защото бях излязъл от колата и се оставих да работи на климатик , че има някакво дрънчене в смисъл все едно в една кутия има болтове и дрънчат когато е на свободна и е пуснат климатика, а когато е спрян и е на свободна го няма това дрънчене, също така няма дрънчене ако е натиснат съединителя и работи климатика . Странно ,но до сега не съм го чувал -може би защото е тихо и като съм вътре не се чува,но днес бях слязъл и бях оставил да работи климата и се заслушах в това дрънчене ....Някой да има идея какво е и от къде е? Не са ролки ,защото ги проверявах преди по-малко от месец когато сменях масла.Аз си мисля, че е по-скоро от скоростната кутия нещо или са ниски оборотите и като се включи климатика допълнително товари колата и усилва шумовете когато колата е на свободна...

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 16 Юни 2009, 13:05

Можеш ли да прецениш тези звуци от компресора ли идват, от перката или от нещо друго? Моята перка издаваше подобни звуци, обаче при теб не виждам каква е връзката със съединителя, освен ако примерно акумулатора ти е изтощен и при ниски обороти алтернатора не може да осигури ток/напрежение на всички ел. консуматори. (май това беше доста странна идея :) ) От друга страна може и ти да си прав за товаренето на двигателя - виж си оборотите, падат ли много при отпускане на съединителя, включване на климатика? Може стъпковото моторче да се тормози или пък самия съединител да трака, заради натоварването на двигателя... знам ли. :roll:
Малко офтопик: едно време като карах мойта Лада, започна да се чува такова дрънчене като на болт в метална кофа, а и започна да ускорява по-бавно и си викам - бре, какво й стана... Почнах да ровя и какво да видя - наистина един от болтовете на карбуратора се саморазвил, паднал вътре и дрънчи ли дрънчи... :mhihi: Но беше голям и си стоеше вътре, не падаше по-надолу, а само нарушаваше притока на гориво.
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от sniper74 » 23 Юни 2009, 17:18

Zubcho написа:То, че може да ги вържеш така можеш, но очаквай да ти се скапе перката в най-скоро време, защото 2-ра скорост е мислена да се пуска само в краен случай, а не да работи нон-стоп. Поправи си повредата и недей да тъниш ремонтите. Това не ти е Голф или Алди да си правиш някакви закрепващи ремонти. Просто като се развали тази перка, на някой светофар ще си прегрееш колата и после ще ревеш с цяло гърло колко била скапана тази кола и как ремонта щял да ти струва 1000лв.

Айде лека нощ и мисли преди да правиш тъпи и нелепи "ремонти"

Иво Андреев


напьлно педкрепям колегата не си прави експерименти че после много боли глава

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook