Сигнал от Ламбда Сонда

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Сигнал от Ламбда Сонда

Мнение от penio » 09 Юни 2009, 12:49

Знае ли някой, от къде да взема напрежението на ламбда сондата? Как да позная кой от всичките кабели които влизат в компютъра е от ламбдата? Пробвах с мултицета и 2ри пин от буксата на ламбдата, но нещо май не го оцелих :confused:
Монтирам си ГИ и това е последния кабел който остана да свържа.
Само не ми се смейте моля :uups:
Колата е м50б20 с ванос 94та гадина

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 09 Юни 2009, 14:38

Откъм ЕКУ-то кабелът със сигнала от сондата е вързан на пин 75 (жълт цвят). На буксата на самата сонда това е пин 4 (би трябвало да е номериран на самата букса), но и да не е, трябва ти жълтия кабел (другите цветове са зелен, черен и кафяв, като кабела има и екран).
Ето схема на пиновете:
Изображение
Сигналът, който "тече" по този кабел е правоъгълни импулси с различна продължителност и ниво между 0,2-0,4 V до 4,5-4,7 V.
Подредбата на кабелите откъм сондата е както следва:
пин 1 - кафяв
пин 2 - черен
пин 3 - зелен
пин 4 - жълт (сигнал).
Пинове 1 и 3 на клемата на сондата са на нагревателя. Съпротивлението между тях трябва да е в границите 1 - 15 ома, но това едва ли има отношение към ГИ.
Успех!
Последна промяна Postman на 09 Юни 2009, 15:03, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 09 Юни 2009, 14:45

Мерси, аз не знам защо гледах пин 2 и го вързах към един черен кабел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: Сигнал от Ламбда Сонда

Мнение от pantzer3 » 11 Юни 2009, 13:04

penio написа:94та гадина


:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 11 Юни 2009, 14:37

Postman написа:Откъм ЕКУ-то кабелът със сигнала от сондата е вързан на пин 75 (жълт цвят). На буксата на самата сонда това е пин 4 (би трябвало да е номериран на самата букса), но и да не е, трябва ти жълтия кабел (другите цветове са зелен, черен и кафяв, като кабела има и екран).
Ето схема на пиновете:
Изображение
Сигналът, който "тече" по този кабел е правоъгълни импулси с различна продължителност и ниво между 0,2-0,4 V до 4,5-4,7 V.
Подредбата на кабелите откъм сондата е както следва:
пин 1 - кафяв
пин 2 - черен
пин 3 - зелен
пин 4 - жълт (сигнал).
Пинове 1 и 3 на клемата на сондата са на нагревателя. Съпротивлението между тях трябва да е в границите 1 - 15 ома, но това едва ли има отношение към ГИ.
Успех!

Има отношение понеже взима информация от там за сместа и спрямо това я отрегулира!
А колега каква е системата която си взел и ако не е таина цената на която си се сдобил с нея!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 11 Юни 2009, 15:18

IAV написа:Има отношение понеже взима информация от там за сместа и спрямо това я отрегулира!
А колега каква е системата която си взел и ако не е таина цената на която си се сдобил с нея!

Системата е бардолини и си я свалих от старата кола, която предаде бог дух в един мъглив следобед на магистралата. Струваше ми към 1700 лв, с монтажа.
А колегата Постман, съвсем точно ми е показал кой кабел да взема, за което голямо благодарско.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 11 Юни 2009, 15:32

IAV написа:
Postman написа:Откъм ЕКУ-то кабелът със сигнала от сондата е вързан на пин 75 (жълт цвят). На буксата на самата сонда това е пин 4 (би трябвало да е номериран на самата букса), но и да не е, трябва ти жълтия кабел (другите цветове са зелен, черен и кафяв, като кабела има и екран).
Ето схема на пиновете:
Изображение
Сигналът, който "тече" по този кабел е правоъгълни импулси с различна продължителност и ниво между 0,2-0,4 V до 4,5-4,7 V.
Подредбата на кабелите откъм сондата е както следва:
пин 1 - кафяв
пин 2 - черен
пин 3 - зелен
пин 4 - жълт (сигнал).
Пинове 1 и 3 на клемата на сондата са на нагревателя. Съпротивлението между тях трябва да е в границите 1 - 15 ома, но това едва ли има отношение към ГИ.
Успех!

Има отношение понеже взима информация от там за сместа и спрямо това я отрегулира!
А колега каква е системата която си взел и ако не е таина цената на която си се сдобил с нея!

Няма отношение към съпротивлението на нагревателя на сондата (коментарът ми е към това), а не към сигнала ;).

penio написа:А колегата Постман, съвсем точно ми е показал кой кабел да взема, за което голямо благодарско.

Ще предам на Autodata ;).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 11 Юни 2009, 16:13


ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 20 Юни 2009, 11:53

При мен "газаджиите" се опитаха да ми закачат компа на ГИ-то (AG е марката) към ламбдата, ама много бяха убедени, че трябва да е към черния кабел - интересното ми стана, че на свободен ход показанията на компютъра варираха от най-бедна до най-богата в рамките на една секунда. То даже трябваше да се избере от програмата да се активира самия комп на газта да търси ламбда... ама тея некадърници не бяха сигурни и в това... да ходя ли да се разправям да си го преправят да дърпа от жълтия кабел? Черния реално само (-) ли е - защото се връзва само един кабел :confused: :roll: - във всеки случай подобрение работата на двигателя нямаше - а на газ понякога много ми играят оборотите и стига дори до гаснене на двигателя в движение (при пускане педала на газта) - на туй ме наведе темата на Zvetiko за ламбдата...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 21 Юни 2009, 21:56

dokie написа: Черния реално само (-) ли е - защото се връзва само един кабел :confused: :roll: - във всеки случай подобрение работата на двигателя нямаше

Черният кабел е захранващо/опорно напрежение +5V, а не сигнал. Ако се подават 5V сигнал на компютъра на газовия инжекцион (поради грешно свързване на кабелите), това за него означава богата смес, но само в случай че е направен да работи със Сименс сонда. Ако "поддържа" само нива на сигнала като от narrow band Bosch сонда (<1V), тези 5V предполагам ще доведат до игнориране на входния канал поради Signal out of range... може би... нямам представа колко са "умни" компютрите на газовите инжекциони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 22 Юни 2009, 18:09

Сондата е сменяна в "ДиС" миналата година срещу сумата от 290+20=310лв. има фактура. Кабелите са черен, жълт, червен и сив(или бял). На жълтия имам постоянно напрежение от +5V, а на черния явно е сигнала (сигурен съм, че газаджиите не са променяли там, защото им висях на главата) - интересното е следното - замерено с мултицет-а на въпросния черен кабел (другия кабел на мултицет-а е на корпус):
На празен ход - ~0.2V за кратко(~ 0.5s) и после скача на ~4.5V пак за такова време и пак цикъла отначало (малко играеше напрежението скоро след паленето на колата, ама се стабилизира; колата е загрята)
При подаване на газ: стойностите са същите, но времето за задържането им е много по-кратко.
Нормално ли е това? По писаното от Явор (Postman) по-горе - стойностите отговарят, но по описаното от Zvetiko в неговата тема - малко се обърках 0.08-0.8V?! :help: той разликата между постоянното и вариращото напрежение ли мери>?>
На бензин колата си работи добре, ама на газ откакто вързаха ламбдата дори имам чувството, че се влоши... или поне не е по-добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 22 Юни 2009, 18:47

Както описваш сигнала ми се струва абсолютно коректен и по напрежение и по поведение. Разминаването с на zvetiko данните идва оттам, че той описва сонда Bosch, а пък ти имаш сонда Siemens (те не са взаимозаменяеми).
За кабелите - предполагам описаните цветове са на кабелите на самата сонда (между куплунга и корпуса), кабели от сондата отиващи в EKU-то са каквито съм ги описал по-горе. Възможно е цветовете от "вътрешната инсталация" на сондата да са различават, но все пак газаджиите са "хванали" сигнал от правилния кабел.

За влошаването на газ - ако централата на газовия инжекцион е направена да работи със сигнал единствено от сонди тип Bosch, подозирам че няма никакъв начин да тръгне със сонда Siemens. Просто трябва да потърсиш информация дали тази електроника поддържа сонди Siemens и ако не - по-добре откачете корекцията или монтирай допълнителна сонда Bosch единствено с цел да обслужва газовия инжекцион.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 22 Юни 2009, 21:35

Postman написа:За влошаването на газ - ако централата на газовия инжекцион е направена да работи със сигнал единствено от сонди тип Bosch, подозирам че няма никакъв начин да тръгне със сонда Siemens.

Mисля, че работи - на програмата си играеше "poor-rich" точно както мултицета днес ми мереше ниско-високо напрежение... ще се ходи с тези газаджии при по-разбиращи газаджии...
Мерси много!!!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook