Проблем автомат -след смяна на масло!---РЕШЕН
Модератор: Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Проблем автомат -след смяна на масло!---РЕШЕН
Здравейте колеги!
Карам Е38 2.5тдс , но скоростната кутия е като тази на е34тдс- 5ст. Днес смених маслото на автомата с оригинално, събра 6.5л и на дефенциала 1.4л. След смяната обаче автоматика не може да включи на пета скорост.
Преди това на 100км превключваше, а сега за да включи на 5 трябва да сложа лоста в положение 4 и тогава като дам на Д включва!
Идеи ?? Може ли да е по малко маслото или повече?
Карам Е38 2.5тдс , но скоростната кутия е като тази на е34тдс- 5ст. Днес смених маслото на автомата с оригинално, събра 6.5л и на дефенциала 1.4л. След смяната обаче автоматика не може да включи на пета скорост.
Преди това на 100км превключваше, а сега за да включи на 5 трябва да сложа лоста в положение 4 и тогава като дам на Д включва!
Идеи ?? Може ли да е по малко маслото или повече?
Последна промяна el_toro на 08 Юни 2009, 1:25, променена общо 1 път
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
присъства ли при смяната на маслото
питам защото когато сменях моето се качих в колата на подемника за да запаля и за премина през всичките предавки, и след това ако се налага да се долее. Струва ми се че може да е малко маслото или да не се е обезвъздушил мозъка като хората
Поправете ме ако говоря глупости.
питам защото когато сменях моето се качих в колата на подемника за да запаля и за премина през всичките предавки, и след това ако се налага да се долее. Струва ми се че може да е малко маслото или да не се е обезвъздушил мозъка като хората
Поправете ме ако говоря глупости.

- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
_65536_kb_sec_ написа:присъства ли при смяната на маслото
питам защото когато сменях моето се качих в колата на подемника за да запаля и за премина през всичките предавки, и след това ако се налага да се долее. Струва ми се че може да е малко маслото или да не се е обезвъздушил мозъка като хората
Поправете ме ако говоря глупости.
Не говориш глупости.В Камор ми смениха маслото и като си взех колата скоростите не реагираха както преди смяната. Върнах им я за повторен преглед и те развиха пропката на скоростите и протече масло и казаха че всичко е наред за което си заплатих. След това отидох във Вари 2000 и обясних какъв е проблема. Коцето каза на едно от момчетата да развие пропката. След като я разви протече масло и момчето тръгна да завива пропката, а Коцето му каза да я отвие до край. Маслото спря да тече след 2 секунди и Коцето ми каза че винаги се събира малко масло в горната част на пропката. След това ми доляха 1,5 л масло и скоростите станаха такива каквито трябва да са.
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Не говориш глупости.В Камор ми смениха маслото и като си взех колата скоростите не реагираха както преди смяната. Върнах им я за повторен преглед и те развиха пропката на скоростите и протече масло и казаха че всичко е наред за което си заплатих. След това отидох във Вари 2000 и обясних какъв е проблема. Коцето каза на едно от момчетата да развие пропката. След като я разви протече масло и момчето тръгна да завива пропката, а Коцето му каза да я отвие до край. Маслото спря да тече след 2 секунди и Коцето ми каза че винаги се събира малко масло в горната част на пропката. След това ми доляха 1,5 л масло и скоростите станаха такива каквито трябва да са.
Това на запалена кола ли го направихте( топъл /студен мотор или?)?
Това на запалена кола ли го направихте( топъл /студен мотор или?)?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
По инструкцията в TIS нивото на маслото в автоматика се проверява на оптимално загрял запален двигател на положение "Р" или "N" след доливането може пак да се развърти и провери отново!
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
IAV написа:По инструкцията в TIS нивото на маслото в автоматика се проверява на оптимално загрял запален двигател на положение "Р" или "N" след доливането може пак да се развърти и провери отново!
Това е валидно за четиристепенните кутии с нивомерна пръчка ,за петстепенната НР 18 без нивомерна пръчка ,ето как се прави.
1.Източва се маслото през пробката ,която е на дъното на картера.
2.Сваля се картера ,като се отвъртят винтовете ,които държат скобите на картера.
3.Сваля се масленият филтър.Който иска го сменя,който иска го чисти.
4.От магнитите залепени на дъното на картера се маха събраната мърсотия.
5.Сглобява се в обратен порядък,като се пази чистота-един конец от парцал е достатъчен да пратите кутията на основен ремонт.Който иска може да смени и гуменото уплътнение-по принцип е доста яко и ако не е пренатягано може да се ползва многократно.Последователноста на стягането на винтовете е както на капака на клапаните.
6.Наливане на новото масло и проверка на нивото- в задната лява част на картера се намира маслоналивната и нивомерна пробка ,която се отвърта с шестограм 17.На спрян двигател се отвърта и с помоща на шприц се налива масло докато потече.След ,което пробката се затваря ,без да се стяга и се пали двигателя.Пуска се климатика.Натиска се спирачката и лоста на скоростите се прекарва бавно през всички степени.Накрая се оставя на P. Температурата на маслото трябва да е между 30-50 градуса-при по -висока температура нивото на маслото няма да е правилно нагласено и ще бъде по-малко от необходимото.Отвърта се отново пробката(на работещ двигател) и се долива масло с шприц ,докато потече.Без да се спира двигателя пробката се затяга добре.
Количеството ,което е необходимо ,по каталог е 3 литра, при мен и при някои колеги е 4.5 ,при други е 6.5-важното е да следите нивото по горе описаната методика.Може да се изкара и всичкото масло ,ако се разкачи горният маркуч на радиатора и пробката се надуе с компресор-лично аз смятам ,че трябва да се прави както препоръчват от BMW- частично обновяване на маслото през 25 К км ,а колко ще се подмени колата ще си покаже.

- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Здравейте колеги. Днес ходих в Джемини. Погледнаха нещата , закачиха колата на комп., но след диагностиката човека каза ,че няма грешки в скоростите.Качихме се тествахме, показах му проблема на живо, но така и не намерихме решение. Според тях скоростите работят добре като механика(тъй като се вкючва 5 и работи) и електроника(не виждат грешки) и остана вариант някакъв ключ до скоросния лост(под барчето). За тази работа обаче трябва да оставя колата за 1-2 дни. , за да я разглобят.
Някой знае ли за какъв ключ иде реч?
Някой знае ли за какъв ключ иде реч?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
за толкова малко години силно ме съмнява да се е зацапал превключвателя на лоста, демонтажа му е лесен а почистването още повече. Операцията би трябвало да отнеме 2-3 часа,а не 1-2 дни

33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани