Проблеми с BMW 520i 1991

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Проблеми с BMW 520i 1991

Мнение от Diavollo » 08 Май 2009, 11:55

Здравейте колеги,

Невероятен фен съм на марката BMW, имал съм няколко, но в момента имам е34 520i 1991 г. Взех я от приятел на баща ми, но почнаха да се появяват редица проблеми и това почва да ме дразни.

Явно просто е дошло времето да се сменят някои части. За съжаление аз нямам необходимите познания да си го ремонтирам и ще съм много благодарен, ако ме упътите към сервиз в София или Пловдив, където няма да ми отрежат главата и ще ми поправят колата качествено.

Основните проблеми са следните:

Имам теч от семеринг на скоростната кутия

Загрява при каране в тежък трафик в градски условия (вероятно виското трябва да се смени)

Отскоро има проблем и с паленото (като завъртя ключа и стартерът не се включва, но го прави рядко). Тук даже нямам и идея какво - четки ли са, кабелите изглеждата да са ок, самият ключ да не е.

Абе хора, толкова ли няма човек, при който като ида и да ми каже това ти е на колата. Досега като съм ходил на сервиз веднага ме посрещат с думите "трябва ново", без дори и да го свалят.

Признавам си, че не разбирам много от ремонти, ама все пак си мисля, че за да се установи какво е трябва да се свали "съмнителната" част ,да се види работи ли, да ли не е нещо друго, а не само да се купуват части. Все пак в България живеем, не можем да си позволим да сменяме всички части по колата.

Ще съм ви благодарен за всяко оказано съдействие, щото колицата си ме кефи и не ми се иска да я сменям.

P.S. къде мога да проверя ценовата листа на резервните части в Дару кар

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 08 Май 2009, 12:11

Тези проблеми можеш и сам да ги решиш. Теча от кутията, както си прецениш дару или алтернатива, двата семеринга са ми на феби, измий външно радиатора като го демонтираш най-добре и го промий също, виското е най-лесно, но проблем може да имаш във водната помпа която и с бакелитена турбина - новата ми е ХЕПУ ли е незнам, доволен съм, също и нов термостат най-добре. Целия този ремонт сам си го правиш, но за скоростите ще ти трябва и канал. Поздрави.

Цените може да ги видиш като вземеш номера на часта от http://bmwfans.info и го копираш в полето за справка за част в страницата на дару http://www.darucar.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Май 2009, 12:26

Първо добре дошъл колега! :)

Diavollo написа:...Имам теч от семеринг на скоростната кутия...

Ако не е много-карай си я така. Понеже играчката да я сваляш заради този семер си е много-аз лично съм свалял скоростите за да сменям съединителя и повярвай ми-не е малко работа. Разкачаш генерацията, сваляш кардана, а да не говорим за кофти болтовете горе на стартера...
И моя семер отзад покапва леко (улива по кутията), ама за 1 година не беше загубила повече от 30-50грама... по-добре на година или две, доливай/сменяй маслото отколкото да си отваряш толкова работа-това е лично мое менние разбира се. Е ако тече много вече е друга работа...
Diavollo написа:...Загрява при каране в тежък трафик в градски условия (вероятно виското трябва да се смени)...

Първо свали и промий радиатора ХУБАВО! И отвътре и отвън между самите ребра... Ще се изненадаш какво ще изпада от него... Радиатора на климатика (ако имаш такъв) също го измий хубаво от вън-набиват се страшно много мръсотии които пречат на въздушния поток. Първо направи тези неща преди да започнеш да даваш пари... Даването е най-лесно, стига да ги имаш... :confused:

Diavollo написа:...Отскоро има проблем и с паленото (като завъртя ключа и стартерът не се включва, но го прави рядко). Тук даже нямам и идея какво - четки ли са, кабелите изглеждата да са ок, самият ключ да не е...

Ами най-добре с още някой приятел, докато ти въртиш ключа вътре, той да мери отпред дали идва напрежение или не. Ако не идва явно ключа е дефектирал, а ако идва, но не завърта, явно проблема е в самия стартер-сваляш си го и го разглобяваш, тогава вече ще видиш какъв е проблема. Ако си поне малко сигурен в себеси можеш да си спестиш доста разходи и лъжи от големите "майстори"... те са ясни-важното е да ти вземат парите...
Diavollo написа:...Признавам си, че не разбирам много от ремонти, ама все пак си мисля, че за да се установи какво е трябва да се свали "съмнителната" част ,да се види работи ли, да ли не е нещо друго, а не само да се купуват части. Все пак в България живеем, не можем да си позволим да сменяме всички части по колата.

Ще съм ви благодарен за всяко оказано съдействие, щото колицата си ме кефи и не ми се иска да я сменям...

Тук си прав ама то има и друго-не е нужно да си голям майстор че някой като ти каже-"стартера понекога прави мизерии" и ти да му отговориш-"трябва нов!"... или "колата ми загрява" - "ми трябва нов радиатор, виско и помпа" , нали така?!
Diavollo написа:...
P.S. къде мога да проверя ценовата листа на резервните части в Дару кар

В сайта на Дару можеш да ги провериш (още на първата страница има поле "Справка за част"), но първо трябва да знаеш конкретния компонент по каталожен номер как се води... това можеш да направиш тук или тук.
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 08 Май 2009, 13:03

Едит 1 - нищо от това което бях написал не го прави колега :!:
Последна промяна saint85 на 09 Май 2009, 10:50, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Май 2009, 13:48

Божидаре, водната помпа се върти от аксесоарния ремък... няма ток там.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 08 Май 2009, 13:59

dj_ennsy_1 написа:Божидаре, водната помпа се върти от аксесоарния ремък... няма ток там.

То бива да си некомпетентен , ама и да се изказваш така :shock: :shock:
P.S Ще можеш ли да обясниш къде точно се намира :`Аксесоарния ремък... ?? :mhihi: :mhihi: и към по точно ``АКСЕСОАРИ`` принадлежи?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Май 2009, 14:16

Добре, а ремъка който върти водната помпа, генератора и хидравликата, какъв е? Как се води?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 15.01.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
Мечтае да кара: M5

Мнение от Pesho_1 » 08 Май 2009, 14:49

Ми доколкото знам аз точно така се нарича аксесоарен освен ако няма някой друг технически термин.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Май 2009, 15:02

Aми досега така съм го търсил по магазините и винаги са ме разбирали хората, никой не е казал че не се казва така... обаче колегата веднага ме изкара "некомпетентен" и вместо да ни обясни кое как е, за да знаем, само обижда и изчезва...
Както и да е.. здраве да е. Дано колегата ме е разбрал какво искам да му кажа. С каквото мога мисля, че помогнах...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 08 Май 2009, 16:04

аксесоарен или още пистов ремък....и това с некомпетентността беше крайно неучтиво а в случая направо смешно....аз водна помпа на ток не съм виждал и както по горе се написа един е ремъка който върти хидравликата водната помпа динамото и т.н. ;)


а да и се нарича аксесоарен поради причината че задвижва агрегати на поддържащите системи на двигателя и/или автомобила - електическа хидравлична и охладителна с-ма
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 09 Май 2009, 0:42

saint85 написа:
Абе хора, толкова ли няма човек, при който като ида и да ми каже това ти е на колата. Досега като съм ходил на сервиз веднага ме посрещат с думите "трябва ново", без дори и да го свалят


:yes:
- подкрепям това мнение напълно


Както казаха колегите може и сам да си оправиш проблемите - по добре сам отколкото на майстор - това със загряването го прави от време на време нали не постоянно :?:

Виско - виж на напълно загрял двигател как се върти перката трябва да се върти силно - ако можеш да я спреш с ръка значи е заминало
Ако е заминало виското
вариант 1 - ако нямаш пари -изкривяваш пластинана на виското навънка така че да излезе петлето навънка и така оставаш с постоянно зацепено виско
вариант 2 - ново виско някаде 120- 160 лв

Радиатор - виж на напълно загрял автомобил дали маркъчите са топли тези които минават през радиатора освен това опипай радиатора дали навсякаде е топъл - ако има дефект и някаде е студен

вариант 1 - ако нямаш пари - измиваш хубаво радиатора - по добре с някой от тези препарати дето измиват канализацията :mhihi:
вариант 2 - купуваш нов и сменяш някаде около 250лв. май беше

Помпа - замерваш дали има ток след това виждаш дали върти - ако трябва сваляш и почистваш тамън ще видиш с каква турбинка е - трябва да е с метална ;)

вариант 1- почистваш хубаво и дано тръгне ако не търсиш втора ръка в "продава" и гледаш пак да е с метална турбинка :)

вариант 2 - купуваш нова около 120лв и сменяш


Тая глупост никога не я прави!!! Ако ти е здрава водната помпа след като го направиш има огромен шанс да смениш и нея... По този начин се натоварва оста на самата помпа страшно много и оставаш без нея...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 09 Май 2009, 10:49

Ок извинявам се колеги ще тръкна мнениено явно некомпетентния съм аз пак се извиянвам :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Шумен/В.Преслав
Пол: Мъж
Кара: e34
Мечтае да кара: BMWта
Детайли за колата: хубавелка

Мнение от crazy_d » 09 Май 2009, 11:17

saint85 написа:Ок извинявам се колеги ще тръкна мнениено явно некомпетентния съм аз пак се извиянвам :)


Колега не виждам защо се извиняваш :confused: ,при положение че си дал няколко алтернативни отговора,още повече повече че ще помогнат в известна степен на някого ;) !Винаги ще има някой да те ОСЕРЕ ако решиш да се справиш с някой проблем по колата си различен от "нова част от Дару или Орторизиран сервиз",то и за тва много хора не смеят да пишат!Така че не се извинявай! :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 09 Май 2009, 13:05

принципно никой не е останал обиден така че споко извинение чак наистина не е нужно :)

но пък май оторизиран сервиз е по добре от съвет без допирни точки с реалността....аз на сервиз не стъпвам...цял живот лежа под колите така че се оправям но винаги има нещо което не знам тук на помощ ми идвате вие хората от този форум...за което безкрайно благодаря...но пък винаги е по приятно да прочетеш едно компетентно мнение ;)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 09 Май 2009, 16:58

saint85 написа:Ок извинявам се колеги ще тръкна мнениено явно некомпетентния съм аз пак се извиянвам :)



Не е въпрос за извинение ... Просто всеки си мисли че това е много добре... Но е страшно неправилно... Колата ти гори много... Натоварва се страшно много водната помпа, както и аксесоарния ремък...

А иначе на следващия колега крейзид... Не съм карал никой да се извинява просто казвам, че с точно това неможе да се направи компромис... Никога не съм пращал някой директно в Дару... Да не говорим, че имам горчив опит с виското на мойта кола и знам какво е...
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook