мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!
Здравейте колеги,
С риск да ви омръзна ще ви споделя какво се случи днес и ще потърся съвети от вас.
Та!
Като писах в една тема оня ден за капещите жигулита и реших ей тъй на да видя отдолу на моята кола какво става и какво да видя - О! Ужас! Гарнитурата на картера изтървала!
И днес рано рано сутринта карам при майстора за смяна на гарнитура и като ще е гарга да е рошава, че смених и гарнитурата на капака.
Вечерта отивам да си взема колата - плащам, влизам, паля и тръгвам. ГРЕШКА! Майсторът я работеше до последно и наля маслото и каза готов си. Но не я запали.
Прибирам се пред блока и излизам да се порадвам на мъркането на звяра... и щях да получа удар! СКЪРЦА! Като че има някакво щурче в картера - ей така: кръц-кръц-кръц... кръц-кръц-кръц...
Обадих му се, ама то вече 19.30 часа, а утре е неделя почивен ден, та понеделник ще му я карам обратно, ама мен сън не ме хваща сега
Някой има ли идея какво е оцапал моя човек?
Сега, другия въпрос.
Два пъти съм сменял масло на тази кола и двата пъти ми глътна около 7 литра за да дойде на макс - къде ги събираше си нямах идея, НО сега разбрах - тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума!
Да го точа ли излишното масло?
Сигурно ще ми се смеете на дребните бели кахъри - има колеги с доста по-сериозни проблеми по колите... честно и на мен ми писна 3 месеца да се занимавам с едни масла и глупости
Ще съм благодарен на всякакви съвети и коментари.
Поздрави,
Д
С риск да ви омръзна ще ви споделя какво се случи днес и ще потърся съвети от вас.
Та!
Като писах в една тема оня ден за капещите жигулита и реших ей тъй на да видя отдолу на моята кола какво става и какво да видя - О! Ужас! Гарнитурата на картера изтървала!
И днес рано рано сутринта карам при майстора за смяна на гарнитура и като ще е гарга да е рошава, че смених и гарнитурата на капака.
Вечерта отивам да си взема колата - плащам, влизам, паля и тръгвам. ГРЕШКА! Майсторът я работеше до последно и наля маслото и каза готов си. Но не я запали.
Прибирам се пред блока и излизам да се порадвам на мъркането на звяра... и щях да получа удар! СКЪРЦА! Като че има някакво щурче в картера - ей така: кръц-кръц-кръц... кръц-кръц-кръц...

Обадих му се, ама то вече 19.30 часа, а утре е неделя почивен ден, та понеделник ще му я карам обратно, ама мен сън не ме хваща сега

Някой има ли идея какво е оцапал моя човек?
Сега, другия въпрос.
Два пъти съм сменял масло на тази кола и двата пъти ми глътна около 7 литра за да дойде на макс - къде ги събираше си нямах идея, НО сега разбрах - тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума!
Да го точа ли излишното масло?
Сигурно ще ми се смеете на дребните бели кахъри - има колеги с доста по-сериозни проблеми по колите... честно и на мен ми писна 3 месеца да се занимавам с едни масла и глупости

Ще съм благодарен на всякакви съвети и коментари.
Поздрави,
Д
Последна промяна ddddk на 16 Мар 2009, 14:21, променена общо 2 пъти

- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Според мен не е хубаво да се кара с масло над максимума - по -добре го източи този 1л.
За картера си нямам и идея
- нали знаеш цял живот се учи човек ( и за какво за да разбереш накрая че нищо незнаеш)
За картера си нямам и идея


- нали знаеш цял живот се учи човек ( и за какво за да разбереш накрая че нищо незнаеш)

- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
изобщо не са ти бели кахърите с тая извадена щека и не се притеснявай да питаш! Ако ти е много маслото в двигателя може да достига коляновия вал и като той се валя в маслото прави мехурчета и може маслената помпа да качи мехурчета и да не смазва хубаво. Аз това знам за повечето масло в двигателя.

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
и виж дали не ти капе масло през щеката там където е била излязла, там има гумено уплътнение дето влиза тръбата в картера

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

Re: мойта одисея с маслото продължава...!
ddddk написа:... тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума! Да го точа ли излишното масло?
Излишното масло е точно толкова вредно/опасно, колкото и недостатъчното ниво на маслото в двигателя.
Един литър в повече е твърде много, за това го източи до нормата (MAX)
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Източих го тоз 1 л!
Имам феномен! Гледай сега какво става:
Двигателя е изгасен. Щеката показва една идея под максимум.
Избърсвам щеката. Паля двигателя - пъхам щеката и я вадя СУХА
АБСОЛЮТНО СУХА!
Гася двигателя - вадя щеката - малко под максимум!
А, сега де!
Че се е осрал майстора е ясно, ама къде...
Апропо, датчика за маслото показва нормално състояние (демек изгасва лампичката като запаля двигателя).
Поздрави,
Д
Източих го тоз 1 л!
Имам феномен! Гледай сега какво става:
Двигателя е изгасен. Щеката показва една идея под максимум.
Избърсвам щеката. Паля двигателя - пъхам щеката и я вадя СУХА


Гася двигателя - вадя щеката - малко под максимум!

А, сега де!
Че се е осрал майстора е ясно, ама къде...

Апропо, датчика за маслото показва нормално състояние (демек изгасва лампичката като запаля двигателя).
Поздрави,
Д

- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
не се вкарвай във филми долей си малсо до нормално положение и виж тогава как са нещата дали го има оня шум за който спомена!
А майстора няма в какво да се издъни толкова тоя картер да не е на совалка!
А майстора няма в какво да се издъни толкова тоя картер да не е на совалка!
- ivan1590
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
И на мен ми се случи нещо подобно, като ми смениха гарнитурата на картера на е30, в един момент нямаше налягане на маслото, като се замери с манометър, после ми обясняваха, че е от някакъв клапан на помпата.най- добре не си прави експерименти, ами иди в някой читав сервиз за да установят проблема
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
щурчето в картера си остана, колеги.
кръцка си там и това.
Щеката остава абсолютно суха при запален двигател.
Вътре има 6 л масло!
Като загася двигателя и щеката веднага се очапва до втората резка.
Това е!
Аз, в понеделник ще му я връщам на майстора колата, това е ясно!
Просто ми се искаше да знам предварително проблема, защото има опасност майстора да каже:
" ААААААААААА Туй е друго! То няма общо със смяната на гарнитурата - там няма какво да се обърка! Сега дай още един човал пари и ще ти разрешим "НОВИЯ" проблем!"
Но, може да се окаже точен (моето впечатление до момента е такова) и да оправи колата без много приказки.
НО, би било добре да съм подготвен.
Поздрави,
Д
кръцка си там и това.
Щеката остава абсолютно суха при запален двигател.
Вътре има 6 л масло!
Като загася двигателя и щеката веднага се очапва до втората резка.
Това е!
Аз, в понеделник ще му я връщам на майстора колата, това е ясно!
Просто ми се искаше да знам предварително проблема, защото има опасност майстора да каже:
" ААААААААААА Туй е друго! То няма общо със смяната на гарнитурата - там няма какво да се обърка! Сега дай още един човал пари и ще ти разрешим "НОВИЯ" проблем!"
Но, може да се окаже точен (моето впечатление до момента е такова) и да оправи колата без много приказки.
НО, би било добре да съм подготвен.
Поздрави,
Д

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
kirililiev написа:маслото се мери при изгасен двигател![]()
![]()
Абсолютно си прав колега! И аз знам това много добре!
И точно толкова добре знам, че като запалиш двигателя и напъхаш суха щека в тръбичката, трябва да я извадиш ЦЯЛАТА ОМАСЛЕНА!
Аз я вадя ЦЯЛАТА СУХА!
И като прибавим ново-появилото се кръцкане в картера, ЕТО ти ПРОБЛЕМ!
Това е.
Поздрави,
Д

- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
когато е запален двигателя помпата изсмуква масло от картера и то се намира по каналите и горе в главата пръска и смазва и докато се стича надолу до картера. Няма как да ти седи маслото долу в картера на запален двигател. Затова щеката ти е суха. На всички коли щеките са сухи при запален двигател, така да се каже

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
щуреца в картера е интересен 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани