мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!

Мнение от ddddk » 14 Мар 2009, 22:34

Здравейте колеги,

С риск да ви омръзна ще ви споделя какво се случи днес и ще потърся съвети от вас.

Та!

Като писах в една тема оня ден за капещите жигулита и реших ей тъй на да видя отдолу на моята кола какво става и какво да видя - О! Ужас! Гарнитурата на картера изтървала!

И днес рано рано сутринта карам при майстора за смяна на гарнитура и като ще е гарга да е рошава, че смених и гарнитурата на капака.

Вечерта отивам да си взема колата - плащам, влизам, паля и тръгвам. ГРЕШКА! Майсторът я работеше до последно и наля маслото и каза готов си. Но не я запали.

Прибирам се пред блока и излизам да се порадвам на мъркането на звяра... и щях да получа удар! СКЪРЦА! Като че има някакво щурче в картера - ей така: кръц-кръц-кръц... кръц-кръц-кръц... :banghead:

Обадих му се, ама то вече 19.30 часа, а утре е неделя почивен ден, та понеделник ще му я карам обратно, ама мен сън не ме хваща сега :bcry:

Някой има ли идея какво е оцапал моя човек?

Сега, другия въпрос.
Два пъти съм сменял масло на тази кола и двата пъти ми глътна около 7 литра за да дойде на макс - къде ги събираше си нямах идея, НО сега разбрах - тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума!

Да го точа ли излишното масло?

Сигурно ще ми се смеете на дребните бели кахъри - има колеги с доста по-сериозни проблеми по колите... честно и на мен ми писна 3 месеца да се занимавам с едни масла и глупости :banghead:

Ще съм благодарен на всякакви съвети и коментари.

Поздрави,
Д
Последна промяна ddddk на 16 Мар 2009, 14:21, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 14 Мар 2009, 22:45

Според мен не е хубаво да се кара с масло над максимума - по -добре го източи този 1л.

За картера си нямам и идея :roll: :dunno:
- нали знаеш цял живот се учи човек ( и за какво за да разбереш накрая че нищо незнаеш) :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 15 Мар 2009, 0:12

изобщо не са ти бели кахърите с тая извадена щека и не се притеснявай да питаш! Ако ти е много маслото в двигателя може да достига коляновия вал и като той се валя в маслото прави мехурчета и може маслената помпа да качи мехурчета и да не смазва хубаво. Аз това знам за повечето масло в двигателя.
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 15 Мар 2009, 0:15

и виж дали не ти капе масло през щеката там където е била излязла, там има гумено уплътнение дето влиза тръбата в картера
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: мойта одисея с маслото продължава...!

Мнение от tsb_bg » 15 Мар 2009, 1:33

ddddk написа:... тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума! Да го точа ли излишното масло?


Излишното масло е точно толкова вредно/опасно, колкото и недостатъчното ниво на маслото в двигателя.

Един литър в повече е твърде много, за това го източи до нормата (MAX)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 15 Мар 2009, 10:27

Колега, колко ти струваше смяната на гарнитурата на картера? С работата и самата гарнитура колко е? :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 15 Мар 2009, 11:29

Здравейте колеги,

Източих го тоз 1 л!

Имам феномен! Гледай сега какво става:

Двигателя е изгасен. Щеката показва една идея под максимум.

Избърсвам щеката. Паля двигателя - пъхам щеката и я вадя СУХА :shock: АБСОЛЮТНО СУХА! :shock:

Гася двигателя - вадя щеката - малко под максимум! :shock:

А, сега де!

Че се е осрал майстора е ясно, ама къде... :dunno:

Апропо, датчика за маслото показва нормално състояние (демек изгасва лампичката като запаля двигателя).

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 15 Мар 2009, 11:40

не се вкарвай във филми долей си малсо до нормално положение и виж тогава как са нещата дали го има оня шум за който спомена!
А майстора няма в какво да се издъни толкова тоя картер да не е на совалка!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Мнение от ivan1590 » 15 Мар 2009, 11:45

И на мен ми се случи нещо подобно, като ми смениха гарнитурата на картера на е30, в един момент нямаше налягане на маслото, като се замери с манометър, после ми обясняваха, че е от някакъв клапан на помпата.най- добре не си прави експерименти, ами иди в някой читав сервиз за да установят проблема

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 15 Мар 2009, 11:56

маслото се мери при изгасен двигател :D :D :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 15 Мар 2009, 12:00

щурчето в картера си остана, колеги.

кръцка си там и това.
Щеката остава абсолютно суха при запален двигател.
Вътре има 6 л масло!
Като загася двигателя и щеката веднага се очапва до втората резка.
Това е!

Аз, в понеделник ще му я връщам на майстора колата, това е ясно!
Просто ми се искаше да знам предварително проблема, защото има опасност майстора да каже:

" ААААААААААА Туй е друго! То няма общо със смяната на гарнитурата - там няма какво да се обърка! Сега дай още един човал пари и ще ти разрешим "НОВИЯ" проблем!"

Но, може да се окаже точен (моето впечатление до момента е такова) и да оправи колата без много приказки.

НО, би било добре да съм подготвен.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 15 Мар 2009, 12:04

kirililiev написа:маслото се мери при изгасен двигател :D :D :D


Абсолютно си прав колега! И аз знам това много добре!

И точно толкова добре знам, че като запалиш двигателя и напъхаш суха щека в тръбичката, трябва да я извадиш ЦЯЛАТА ОМАСЛЕНА!

Аз я вадя ЦЯЛАТА СУХА!

И като прибавим ново-появилото се кръцкане в картера, ЕТО ти ПРОБЛЕМ!

Това е.

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

.

Мнение от BaHka » 15 Мар 2009, 12:38

Относно сухата щека на запален мотор си мисля, че се панираш излишно, колега :)


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 15 Мар 2009, 14:39

когато е запален двигателя помпата изсмуква масло от картера и то се намира по каналите и горе в главата пръска и смазва и докато се стича надолу до картера. Няма как да ти седи маслото долу в картера на запален двигател. Затова щеката ти е суха. На всички коли щеките са сухи при запален двигател, така да се каже
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 15 Мар 2009, 16:33

щуреца в картера е интересен :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook