Нов в редиците

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Нов в редиците

Мнение от Хаос » 09 Мар 2009, 23:43

Здравейте ентусиасти и майстори на модела : )

Известно време четях тук, за да се осведомя за радостите, поддръжката и проблемите, съпътстващи марката, преди да си купя кола. По някое време се регистрирах, а онзи ден си купих Е34-ка седанче, 90-та година, почти без шукарийки.
С две думи - колата ме радва много, любимия ми briliantrot цвят, изключително запазена и нещо може би рядко срещано - първият й собственик е бил българин, един дядо '33 набор, колата поддържана предимно в МКар и Камор.
Като всяка кола на толкова години си има своите забележки, които може би предстои да открия тепърва, но на пръв прочит (карах я днес около 40 км градско) има няколко тревожни индикации:

-при паркиране и навиване на волана до край, по някое време се чува кратък силен звук като от хидравлика (имам 1 кутия оригинално масло за автоматична скоростна кутия, предишния собственик ми каза да долея от него, но малко не ми е ясно дали е въобще е подходящо)

-приятел (teao) ми каза, че виското не зацепва (при кола загряла "на 12 часа", той спираше перката с пръсти и не се чуваше звук, а той каза, че трябва да "вие"), което налагало смяната му + термостат - четох, че сам ще ми е трудно да го сменя, заради проблеми с обратната резба и клеясване итн, затова първо да попитам тук, дали да се захващам сам (както ми се иска) или да бягам в избран сервиз

А ето и как изглежда понастоящем колата:
Изображение

: )
Последна промяна Хаос на 24 Мар 2009, 0:59, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 707
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: carefully

-

Мнение от White 1913 Power » 09 Мар 2009, 23:50

термостата ще го смениш лесно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 09 Мар 2009, 23:50

смени си габаритите, долей си от въпросното масло, и ходи тогава на сервиз.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Re: Нов в редиците

Мнение от S_h_e_f_a » 09 Мар 2009, 23:53

Хаос написа:изключително запазена и нещо може би рядко срещано - първият й собственик е бил българин, един дядо '33 набор, колата поддържана предимно в МКар и Камор.


Като го прочетох това :shock: парво погледнах през прозореца да видя дали мойта е тук :roll: че и мойта е такава ;)
ИзображениеИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Мнение от Хаос » 09 Мар 2009, 23:55

Е, мойта е червена, пък и твоята е яко наточена : )
Благодаря за съветите до момента!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Koniovitza D.C.

Мнение от kowalski » 10 Мар 2009, 20:35

Като отидеш на реглаж-умреглаж..... там може да ти кажат че са ти заминали накрайниците на секторната кутия и/или паразитния хебел, те трябва да знаят какво да проверят и гледат.
Като се закупи автомобил е желателно освен стандартния пакет масло двигател, въздушен, горивен и маслен филтър да се обърне внимание и на по дълогсрочни консумативи като: антифриз(който се сменя на всеки 2 години според дебелата книга), масло хидравлика(3 години), свещи(до 25000км и то зависи от качеството) и накладки...
а вместо да се вкарваш по филми с майстори, аз с удоволствие бих ти побаял виското и термостата.
не погледнах с кой точно мотр си но за моя комплекта: термостат, виско, водна помпа ми дойде на цена от колко 135 лева което е смешна сума, а можеше и по тънко да излезе ;)

и все пак.... честито 8)


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Мнение от Хаос » 10 Мар 2009, 21:15

kowalski написа:Като отидеш на реглаж-умреглаж..... там може да ти кажат че са ти заминали накрайниците на секторната кутия и/или паразитния хебел, те трябва да знаят какво да проверят и гледат.
Като се закупи автомобил е желателно освен стандартния пакет масло двигател, въздушен, горивен и маслен филтър да се обърне внимание и на по дълогсрочни консумативи като: антифриз(който се сменя на всеки 2 години според дебелата книга), масло хидравлика(3 години), свещи(до 25000км и то зависи от качеството) и накладки...
а вместо да се вкарваш по филми с майстори, аз с удоволствие бих ти побаял виското и термостата.
не погледнах с кой точно мотр си но за моя комплекта: термостат, виско, водна помпа ми дойде на цена от колко 135 лева което е смешна сума, а можеше и по тънко да излезе ;)

и все пак.... честито 8)

Мерси : )
с м50б20 съм
Значи за двиг. масло + филтри мисля да ги сменя като каже бордовия (все пак колата е поддържана на 6 досега) - тоест след 3-4 хил. км.
Водих я да ми погледнат нивата на маслата на дифа и скоростната - всичко точно. На хидравликата и там е в границите.

За "масло за двиг + скор. кут. + диф + хидравлика + филтри + свещи + спир. течн. + маркучи" ще мисля към края на инспекцията (есента)/леле то бая дълъг списък стана/, защото в момента всичко е ток и жица(вкл дискове и накладки).

Като консумативи по колата в момента се замислям за ангренажен ремък(нали двиг не е с верига? : ), антифриз заедно с виското и термостата.

А това с цената за виско+термо+водна помпа, много ниска!!! Да не са пригаждани от други коли?

Иначе мерси за съветите, например за антифриза не се бях сещал ; )
И за спирачната не се бях (10x за което), маркучите също.

Поздрави : )
Последна промяна Хаос на 10 Мар 2009, 21:51, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 10 Мар 2009, 21:28

Не забравяй и спирачната течност. Кой знае защо много хора я пренебрегват, а тя трябва да се сменява на всеки 2 год. Аз го правя всяка година. Инвестицията далеч не е голяма. Виж си и спирачните маркучи, тъй като най-вероятно никога не са сменявани.
Иначе не знам какъв е смисъла да сменяваш водна помпа и виско, без да има видим проблем??! По-скоро си виж аксесоарните ремъци.
ПП.Ангренажен ремък нямаш.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Мнение от Хаос » 23 Мар 2009, 18:23

Чета усилено във форума, ровя се в разни източници, отидох в един сервиз да ми сменят виско,термостат,водна помпа и гарнитура на капака на клапаните, обаче като ми обявиха цифрата и ми стана малко тъпо.

Тъй като съм ентусиазиран да си я ровичкам сам колата (доколкото е възможно това с 0 предишен опит) и проверих цената на частите в разни магазини и нещо не ми се връзва цифрата за труд дето ми я обявиха, реших да се пробвам. Все пак за инженер уча...

Та, сега след малко ровене в realoem-a попаднах на 2 схеми и двете с термостат. Само не ми стана ясно, кой от двата трябва да сменя и те въобще 2 ли са?

Оттук номер 5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Оттук номер 10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

О-пръстена(ите) отделно ли се купуват?

Струва ли си да се купува т.нар. "тропическо" виско (за Австралия предназначено) и какви са му предимствата (20лв отгоре над цената на нормалното на Sachs)?

Приемам съвети на драго сърце : )

//намерих си отговор на глупавия си въпрос за Дарукар : )
Последна промяна Хаос на 23 Мар 2009, 23:57, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 23 Мар 2009, 18:28

не си заслужава тропическо виско, ще държи ниски температури на мотора и той няма да работи в работна темп - от там износване и тн .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 23 Мар 2009, 20:49

Номер 10 не е термостат,а датчик от 2-рата схема!
Номер 5 ти е термостата от 1-вата схема ;)
Като купуваш термостата,той трябва да е комплект с всичките му гумени оплатнения ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 24 Мар 2009, 0:38

@kowalski

това, какви цени са? франко???

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook