течност за нивомата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 4.07.2007
Местоположение: plovdiv
Кара: 520 туринг 96

течност за нивомата

Мнение от tdk » 28 Фев 2009, 8:22

рових из форума ама никъде не открих инфо сменя ли се течноста на нивомата . моята не съм я барал изобщо. течове и проблеми нямам. малко ми е ниско нивото ама то така си беше още когато я взех.ходих и в специализирани сервизи и всеки вдига рамене. не знаят сменя ли си и т.н. при смяната обезвъждушава ли се от някаде. та въпроса е да я сменям ли или само да долея

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 28 Фев 2009, 10:28

На капачката на съда трябва да пише каква течност трябва да доливаш. Само като посочената, друга - не!
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 4.07.2007
Местоположение: plovdiv
Кара: 520 туринг 96

--

Мнение от tdk » 28 Фев 2009, 11:17

тва е ясно за вида течност.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 28 Фев 2009, 14:34

Колега ,аз съм писал някъде из темите ,че се сменя и е редно защото няма работна течност на повече от 6 години ,която да е в кондиция :idea: Купуваш два литра течност ,каквато е написана на капачката от представителство на БМВ или някъде къде продават такава и я сменяш.Обезвъздушаването си става само -просто автомобила се пали и работи ,постепенно си вдига задницата и изравнява след не много време ... Няма абсолютно нищо сложно и скъпо ,като исключим течноста която е между 30 и 40 лв зависи кой от къде я намира


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 28 Фев 2009, 16:19

Интересна тема !! Аз съм с е39 .. пак има нивомат !! при е39 има ли такава течност !! и къде да гледам кой е съда за нея ???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 15.01.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
Мечтае да кара: M5

Мнение от Pesho_1 » 28 Фев 2009, 18:05

Същото казанче което е и за хидравликата на волана :winky:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 28 Фев 2009, 18:17

map13 написа:Интересна тема !! Аз съм с е39 .. пак има нивомат !! при е39 има ли такава течност !! и къде да гледам кой е съда за нея ???

E39 е на въздушни възглавници отзад така че не е с течност.Иначе за Е34 течноста е Рentosin chf 11s
Изображение
Раниите модели на Е34 и Е32 са с Pentosin CHF 7.1 но точния вид течност я пише на капачката на казанчето ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 28 Фев 2009, 18:33

map13 написа:Интересна тема !! Аз съм с е39 .. пак има нивомат !! при е39 има ли такава течност !! и къде да гледам кой е съда за нея ???


Колега ,разгледай този линк :arrow: http://www.e38.org/selflevel.pdf

Ти си с второ поколение EHC Air Suspension System ниворегулираща система ,която е с коренно различна структура в същноста си от тази на Е34/Е32/Е30 ,отзад не си с пружини и активни амортисьори като нас а си със съд с въздух под високо налягане и въздушни възглавници с компенсатори с по 1 литър сгъстен въздух :idea:
Разгледай страница 14 :idea:

Общо взето решението е близко в някои отношения ,но като цяло е много различно.Аз лично познавам поне 5 души с комбита Е39 и всичките имаха проблеми с въздушните възглавници


Георги Пенчев
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 28 Фев 2009, 19:25

хубавото при е39 обаче е, че една възд. възглавница струва 300-350лв ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 4.07.2007
Местоположение: plovdiv
Кара: 520 туринг 96

--

Мнение от tdk » 01 Мар 2009, 9:57

към колегата пенчев. а източването на течноста от каде става.пробка има ли за целта

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 01 Мар 2009, 12:01

На 9-та страница , контролния клапан ,както е описан - на него има пробка от долната страна :) Може и един от маркучите да се развие ,вариантите са много.На мен миналата пролет когато ми гръмна стария маркуч от едната страна от сферата към амортисьора и като правихме някакви опити да го кърпим колкото да стигнем до сбирката на Карандила при положение ,че пълнех с масло системата ,в момента в който започнеше да се самообезвъздушава т.нар. кръпка не издържаше от налягането и всичката течност под налягане от помпата излиташе на асфалта за секунди :shock: Страшно налягане ,така ,че ако направо се развие маркуч от едната страна и се запали двигателя за нула време всичко ще излезе ,направо може туба някаква да се сложи за да няма разлив на масло


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 02 Мар 2009, 2:49

Penchev написа:
map13 написа:Интересна тема !! Аз съм с е39 .. пак има нивомат !! при е39 има ли такава течност !! и къде да гледам кой е съда за нея ???


Колега ,разгледай този линк :arrow: http://www.e38.org/selflevel.pdf

Ти си с второ поколение EHC Air Suspension System ниворегулираща система ,която е с коренно различна структура в същноста си от тази на Е34/Е32/Е30 ,отзад не си с пружини и активни амортисьори като нас а си със съд с въздух под високо налягане и въздушни възглавници с компенсатори с по 1 литър сгъстен въздух :idea:
Разгледай страница 14 :idea:

Общо взето решението е близко в някои отношения ,но като цяло е много различно.Аз лично познавам поне 5 души с комбита Е39 и всичките имаха проблеми с въздушните възглавници


Георги Пенчев

Мерси колега !! аз моите възглавници съм ги сменил вече, че се спукаха .. но видях темата и си викам ново 20 ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Koniovitza D.C.

Мнение от kowalski » 05 Мар 2009, 12:16

А извинете доктор Пенчев, но при Е32 по същия начин ли седи тая работа с източването? и не трябва ли колата да е на земята за да клекне до долу и да изкара всичката пумия.....
също така ако се запали колата на откачен маркуч няма ли опасност да се преебе помпата защото ще върти без масло.....
защото при мен е смес от CHF 7.1 i ATF демек зелената и червената и дори вече дава пробелми - геврека ми става труден за въртене като загрее колата :confused:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Мар 2009, 12:24

kowalski написа:А извинете доктор Пенчев, но при Е32 по същия начин ли седи тая работа с източването? и не трябва ли колата да е на земята за да клекне до долу и да изкара всичката пумия.....
също така ако се запали колата на откачен маркуч няма ли опасност да се преебе помпата защото ще върти без масло.....
защото при мен е смес от CHF 7.1 i ATF демек зелената и червената и дори вече дава пробелми - геврека ми става труден за въртене като загрее колата :confused:

Да така е най добре е колата да е на канал на гумите си.Аз като сменях моето масло я повдигнах задницата на максимум за да напълни амортисьорите.След като пуснеш да изтича маслото тя си пада надолу.Останалото масло може да се източи от помпата като махнеш най-долния маркуч и въртиш волана крайно ляво - крайно дясно положение на загасена кола малко тегаво ама.Иначе едва ли може да се източи цялата система на 100% без да се свалят маркучи и да се продухват ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Koniovitza D.C.

Мнение от kowalski » 05 Мар 2009, 12:29

абе има вариянт да и вкарам маркуче с въздух и да я духна, но къде?
и те тука на тая ми ти рисунчица ме интересува кои са 2те маркучета дето са между магистралта която върви под седалките и цялата нивоматска простотия на задния мост, защото едното е лоясало демек сълзи ама почти неосезаемо, но имам предчуствие че като се обезвъздушава системата има шанс да се изгърми като при Пенчев...
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook