Малко информация за маслата.
Модератор: Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Azereus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.09.2008
- Местоположение: Sf, Dragalevci City
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e46
- Мечтае да кара: 645i cabrio
Малко информация за маслата.
Надявам се, че и аз ще успея да дам принос във форума. Бих искал тази тема да информира нуждаещите се защо не трябва да жалим пари за масло и да го сменяме навреме.
Ще започна с малко обща информация: Минералното масло, като смазочен материал притежава дадени характеристики, а именно - вискозитет (мярка за триене между частиците на маслото), плътност, вискозитетен индекс (дава представа как се променя вискозитета спрямо температурата), масленост (мярка за прилепване на маслото към металната повърхност), коксово число (мярка за твърди утайки и нагари), киселинно число (количество основа, необходима за неутрализация на киселините в 1 гр масло), температурни показатели, термоокислителна стабилност и др. Освен за смазване и предпазване, много е важно маслото да не се окислява при високи температури, въпреки, че самия метал спомага за това окисление. Освен това маслото притежава т.нар. демулгираща способност т.е. да се разделя от водата.
Маслата стареят и всички тези важни показатели освен, че намаляват дейстмието си, в един момент започват да противодействат. В следствие на което маслата се окисляват, започват да се отлагат смолисти утайки, разреждат се във вода, накрая настъпват деструкционните процеси - маслото започва да нагаря, образува твърди утайки. Представете си това каква щета ще нанесе на хидравлични повдигачи, турбо, сегменти, клапани и тн . Надявам се, че съм помогнал на потребителите да си дадат сметка за този важен консуматив. Весели празници !
Ще започна с малко обща информация: Минералното масло, като смазочен материал притежава дадени характеристики, а именно - вискозитет (мярка за триене между частиците на маслото), плътност, вискозитетен индекс (дава представа как се променя вискозитета спрямо температурата), масленост (мярка за прилепване на маслото към металната повърхност), коксово число (мярка за твърди утайки и нагари), киселинно число (количество основа, необходима за неутрализация на киселините в 1 гр масло), температурни показатели, термоокислителна стабилност и др. Освен за смазване и предпазване, много е важно маслото да не се окислява при високи температури, въпреки, че самия метал спомага за това окисление. Освен това маслото притежава т.нар. демулгираща способност т.е. да се разделя от водата.
Маслата стареят и всички тези важни показатели освен, че намаляват дейстмието си, в един момент започват да противодействат. В следствие на което маслата се окисляват, започват да се отлагат смолисти утайки, разреждат се във вода, накрая настъпват деструкционните процеси - маслото започва да нагаря, образува твърди утайки. Представете си това каква щета ще нанесе на хидравлични повдигачи, турбо, сегменти, клапани и тн . Надявам се, че съм помогнал на потребителите да си дадат сметка за този важен консуматив. Весели празници !
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! 

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Re: Малко информация за маслата.
Azereus написа:Надявам се, че и аз ще успея да дам принос във форума. Бих искал тази тема да информира нуждаещите се защо не трябва да жалим пари за масло и да го сменяме навреме.
Ще започна с малко обща информация: Минералното масло, като смазочен материал притежава дадени характеристики, а именно - вискозитет (мярка за триене между частиците на маслото), плътност, вискозитетен индекс (дава представа как се променя вискозитета спрямо температурата), масленост (мярка за прилепване на маслото към металната повърхност), коксово число (мярка за твърди утайки и нагари), киселинно число (количество основа, необходима за неутрализация на киселините в 1 гр масло), температурни показатели, термоокислителна стабилност и др. Освен за смазване и предпазване, много е важно маслото да не се окислява при високи температури, въпреки, че самия метал спомага за това окисление. Освен това маслото притежава т.нар. демулгираща способност т.е. да се разделя от водата.
Маслата стареят и всички тези важни показатели освен, че намаляват дейстмието си, в един момент започват да противодействат. В следствие на което маслата се окисляват, започват да се отлагат смолисти утайки, разреждат се във вода, накрая настъпват деструкционните процеси - маслото започва да нагаря, образува твърди утайки. Представете си това каква щета ще нанесе на хидравлични повдигачи, турбо, сегменти, клапани и тн . Надявам се, че съм помогнал на потребителите да си дадат сметка за този важен консуматив. Весели празници !
Браво интересна тема. Искам само да добавя,че добавките за масло, не променят вискозитета на маслото, а действат, като поляризират частиците на мслото, така че те да полепнат по металните повърхноти. Следоватлено при запалване се избягва момента на сухото триене, защото, както знаете маслената помпа не може да качи масло в първия миг на запавлане.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани