ПАРНО - ПРОБЛЕМ

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

ПАРНО - ПРОБЛЕМ

Мнение от Sesko » 14 Дек 2008, 21:42

Та значи проблема е следния - от едната страна шоферската духа студено е от другата топло . Сменях клапите 2 пъти с други работещи резултат никакъв. С един колега разкачихме джапката , за да видя управлението как е .. На пръв поглед нищо занесох я на един ел. техник обаче понеже тук няма достатъчно апаратура за да я види дали е здрава и каза , че което може да провери е наред .. там съпротивления и др. Въпроса ми е от какво друго може да е този проблем и някой знае ли какво напрежение трябва да дава като се замери горе буксата , която влиза в клапите , защото при мене като мерихме излиза че дава 8 V. Другото което ми направи впечатление е , че като сменям клапите от едната фактически която е за лявата страна като и откачих маркуча и 2-та пъти не изтече никаква вода от там.Радиаторчето на парното играе ли няква роля за този проблем , понеже един приятел ми каза, че вътре имало 2 кръга и ако този който е за лявата страна е запушен може от там да идва проблема . Само да спомена ,че духа винаги така няма значение дали е на климатик или не ..Мотора е м20 б20 долу няма филтър за климатика :help:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 14 Дек 2008, 22:16

Колега или има някаква утечка и тока наистина е малко, поради което клапана не отваря или имаш запушване някъде по системата... просто няма какво друго да е... аз до сега не съм се занимавал с тези клапани, но се управляват отделно-1 по 1 !? Ако е така замери на другия какво напражение дава... :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 14 Дек 2008, 22:19

dj_ennsy_1 написа:Колега или има някаква утечка и тока наистина е малко, поради което клапана не отваря или имаш запушване някъде по системата... просто няма какво друго да е... аз до сега не съм се занимавал с тези клапани, но се управляват отделно-1 по 1 !? Ако е така замери на другия какво напражение дава... :roll:

и на двата дава 8 V . , като въртя врътките топло -студено се мени и става със знак - (минус)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 14 Дек 2008, 22:27

въпреки, че ми се струва странно, явно така трябва да е-щом от едната страна си духа топло... според мен имаш запушване някъде по системата. Проследи го този маркуч, за който каза че не тече вода когато го разглобяваш. Провери всичко 1 по 1, просто нямаш друг избор. Без парно не си е работа този сезон. И аз заради калпаво парно тръгнах днес да сменям термостат, та ми се отвориха сумати пукници...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 14 Дек 2008, 23:06

ами колега проверих го тоя мъркуч идва от купето там от радиаторчето на парното ... Та идва и другия въпрос ако е запушено това мъркуче защо пак дясната страна духа само топло , дори и като пусна климатика ?!? :roll:
Изображение
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Дек 2008, 1:34

Колега , подай 12 волта с един мост от плюсовата клема ,която е изведена отпред в коша поотделно на двата клапана.Убеди се ,че като ги захранваш и двата затварят :idea: Тези 8 волта нещо ме съмняват :roll: От къде на къде 8 волта :roll: Аз утре ще гледам да намеря време и да измеря какво идва на мойта кола, клапаните са ми нови и всичко работи безупречно така ,че каквото ти кажа ще е 100% така :)

Направи друго :arrow: Откачи чрез скобата изхоидното съединение с охладената вода от парното към двигателя , откачи и двете съединения от двата клапана за съответно лява и дясна зона - запуши изхода от парното с пръст, надуй с уста единия от единия клапан и за всеки случай запуши и другия за другата зона.Убеди се ,че налягането което създаваш от тази страна го имаш и отдругата страна за другата зона :idea:


Георги Пенчев
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Дек 2008, 17:39

Значи премерих удеве с мултицета и както си мислих така и излезе :arrow: напрежението е 12 волта , като работи 13 и нещо както си е нормално при работрещ алтернатор :idea:

8 волта са абсолютно недостатъчни,да затвори според мен напълно клапана и да затвори водата към парното в купето :!:
Реостата на врътката за настройка на температурата , блока за управление или нещо поверигата да се провери :!:

Първо този проблем да се отстрани и тогава да продължаваме нататък :)


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 19 Дек 2008, 13:41

колега Пенчев преди малко ми остана време и пробвах с кабели и директен ток от акумулатора и двете страни почнаха да духат студено :help: нормално ли е това и какво да правя по нататък все ми се струва че е от шибаното управление :roll:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 19 Дек 2008, 15:29

ами да, нормално е като си подал 12В да затворят клапаните и да спре топлата вода. според мен имаш задържащ клапан. разглобяват се на съставни части като внивамаш да не скъсаш кабелите на бобините, изчистваш абсолютно всичко със шкурка 1500-2000 до блясък, махаш всичко що е гума, отиваш в магазин за авточасти и си взимаш 4 О пръстена по размери и сглобяваш. после не само ще имаш парно, ами и правилно функциониращо.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 19 Дек 2008, 16:11

2 пъти сменях клапи работещи смъкнати от кола .... сега мисля че трябва да пробвам с управлението , което е долу при меча :roll: , но ще чакам колегата Пенчев да каже нещо по въпроса ...
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е34 525ix touring
Мечтае да кара: м5

Мнение от martyn » 19 Дек 2008, 16:13

пробваи с друго управление или друг ел.блок, тои седи зад кутията на парното и от двете му страни има по две букси

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 19 Дек 2008, 16:16

martyn написа:пробваи с друго управление или друг ел.блок, тои седи зад кутията на парното и от двете му страни има по две букси

точно за него си мисля колега , изкарах го закарах го на един майстор ама каза че не може да го провери щото тука в нашия град кво да ти кажа .... таа сега ще търсим друго уравление май ... :(
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 19 Дек 2008, 16:17

изкарай буксата на клапаните, ако дойде парното ще знаеш че нямаш някакво запушване по радиатора.
99% клапаните са били калпави ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 19 Дек 2008, 16:31

Stanchev написа:изкарай буксата на клапаните, ако дойде парното ще знаеш че нямаш някакво запушване по радиатора.
99% клапаните са били калпави ;)

като изкарам буксата същата работа от ляво студено от дясно топло ... това ще рече, ли че е запушен радиатора за страната на шофера .. :help:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 19 Дек 2008, 22:53

свали клапите и ги "отремонтирай"
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook