Отново въпроси за 525tds - разход, шумове...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Отново въпроси за 525tds - разход, шумове...

Мнение от amd » 21 Окт 2008, 12:50

Колеги знам, че има наистина доста теми по въпроса, но усещам нужда да споделите опит отново, за да ми се изясни въпроса. От няколко дни ме гризе съвестта дали не трябваше да си взема бензиново БМВ или просто да си карам това и да не го мисля толкова.
Метода ми за засичане на разход на гориво не е точен, а по-скоро ориентировъчен - сипвам по 20 лева от Shell V-power нафтата, веднага щом стрелката тръгне да пада под 20 литра, за да подържам някакво постоянно количество гориво вътре. Минавам някъде 50-60 километра с тези 20 лева, като онзи ден май минах над 80, но не знам дали успях да икономисам или просто карах повечко, преди да заредя отново (тя стрелката не е толкова точна). Смятах, че се връзва 15-16 литра на 100 разход на нафта. Наистина ли си харчи повече този голям дизел като го понастъпиш (на карам постоянно на пълни обороти, но не сменям и на много ниски, просто си ускорявам бързо от време на време) или има нещо нередно ? Една добра 20-ка не харчи ли и тя толкова, каква е логиката да карам дизел ? Или трябва за да икономисам да карам убийствено бавно (както почнах днес за пробата, сменям от 1800 до 2000-2300 оборота и натискам леко газта, всички ме изпреварват, а не както по принцип - никой).

Също за шумовете - М51 е с хидравлични повдигачи и уж не трябва да тракат като М21 например, но при мен си се чуват, не мога да преценя дали дизела си трака така или цъкат самите повдигачи. Рабзирам факта, че е на много километри този мотор, но да се притеснявам ли или няма какво толкова да му стане? Маслото уж е оригиналдъ БМВ, надявам се да не му е рядко. Филтрите са MAHLE...

Има леко притрисане някой път при работа на място (тоест вибрации, които само понякога се появяват, оборотите коват), а също на 3-та скорост се усеща придърпване като държа някаква постоянна газ (примерно между 1200-1800 оборота го прави тоя номер, на другите предавки не).

Студеният старт е отличен след подгрев на свещите, но топлия е по-труден - като постои повечко време и все още е топла (извън синьото, не подгрява), тогава пада повече въртене (примерно 3 до 5 секунди максимум), пък и след това въртене или когато пали студена хвърля един облак синкав дим отзад, а след подаване на газ няма и следа от пушек. Иначе върви според мен много добре, като завърти турбината бая добре набира. Като зацепи виското става идея по-мудна. Имам съмнение, че центровката на горивната помпа не е перфектна и затова има такива странични ефекти.

Благодаря на тези, които прочетоха моите въпроси, моля ви колеги само недейте да пишете някакви големи неща - със сигурност тоя двигател няма да се пипа, такива разни неща за смяна на карантии въобще не си ги и помислям, ако мога да направя нещо дребно като реглаж или диагностика ОК, но иначе ще съм доволен и само от вашето мнение :)
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Варна

Мнение от exigo » 21 Окт 2008, 14:14

Разгледай добре тазе тема http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238 Особенно много помага, не само за вървежа и динамиката на мотора, но и за разхода. Аз на моята съм чистил само AGR клапана и МАП сензора и мъркуча към него, другите интервенции не съм ги правил, но на пролет смятам да изчистя и кулера.
Не ти препоръчвам да зареждаш Шел нафта, вече 100% е доказано че тяхната нафта е пълен боклук, но всеки сам си знае :lol:

Преди няколко дни пътувах към Търново. Разход за 610км- 40литра нафта от ОМВ. Вземайки впредвид че на магистралата не съм падал под 140 км.ч разхода ме устройва ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 21 Окт 2008, 14:23

Ти ТДС-а за икономия ли си го купи... :?:

И разберете едно... (това го пиша към доста хора тук)
Не може да си правите всичко сами по колите. Има си майстори, които са по-опитни и има по-реална представа за случващите се неща с автомобилите. Защо не отидеш в Люлин 8 при Бат Кольо на диагностика... :?: Ти като си болен ходиш на лекар, а колата като и има нещо трябва да се кара на майстор иначе не става... :idea:

П.С. Това си е мое мнение и не ангажирам никой с него... :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 21 Окт 2008, 14:48

WilliamsF1Team написа:... Защо не отидеш в Люлин 8 при Бат Кольо на диагностика...


аз пък го съветвам да иде където и да е другаде но не и при него :idea:

иначе по темата е ти как очакваш да го караш на мръсна газ и да не харчи :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Отново въпроси за 525tds - разход, шумове...

Мнение от zvetiko » 21 Окт 2008, 14:58

amd написа:Колеги знам, че има наистина доста теми по въпроса, но усещам нужда да споделите опит отново, за да ми се изясни въпроса. От няколко дни ме гризе съвестта дали не трябваше да си взема бензиново БМВ или просто да си карам това и да не го мисля толкова.
Метода ми за засичане на разход на гориво не е точен, а по-скоро ориентировъчен - сипвам по 20 лева от Shell V-power нафтата, веднага щом стрелката тръгне да пада под 20 литра, за да подържам някакво постоянно количество гориво вътре. Минавам някъде 50-60 километра с тези 20 лева, като онзи ден май минах над 80, но не знам дали успях да икономисам или просто карах повечко, преди да заредя отново (тя стрелката не е толкова точна). Смятах, че се връзва 15-16 литра на 100 разход на нафта. Наистина ли си харчи повече този голям дизел като го понастъпиш (на карам постоянно на пълни обороти, но не сменям и на много ниски, просто си ускорявам бързо от време на време) или има нещо нередно ? Една добра 20-ка не харчи ли и тя толкова, каква е логиката да карам дизел ? Или трябва за да икономисам да карам убийствено бавно (както почнах днес за пробата, сменям от 1800 до 2000-2300 оборота и натискам леко газта, всички ме изпреварват, а не както по принцип - никой).

Също за шумовете - М51 е с хидравлични повдигачи и уж не трябва да тракат като М21 например, но при мен си се чуват, не мога да преценя дали дизела си трака така или цъкат самите повдигачи. Рабзирам факта, че е на много километри този мотор, но да се притеснявам ли или няма какво толкова да му стане? Маслото уж е оригиналдъ БМВ, надявам се да не му е рядко. Филтрите са MAHLE...

Има леко притрисане някой път при работа на място (тоест вибрации, които само понякога се появяват, оборотите коват), а също на 3-та скорост се усеща придърпване като държа някаква постоянна газ (примерно между 1200-1800 оборота го прави тоя номер, на другите предавки не).

Студеният старт е отличен след подгрев на свещите, но топлия е по-труден - като постои повечко време и все още е топла (извън синьото, не подгрява), тогава пада повече въртене (примерно 3 до 5 секунди максимум), пък и след това въртене или когато пали студена хвърля един облак синкав дим отзад, а след подаване на газ няма и следа от пушек. Иначе върви според мен много добре, като завърти турбината бая добре набира. Като зацепи виското става идея по-мудна. Имам съмнение, че центровката на горивната помпа не е перфектна и затова има такива странични ефекти.

Благодаря на тези, които прочетоха моите въпроси, моля ви колеги само недейте да пишете някакви големи неща - със сигурност тоя двигател няма да се пипа, такива разни неща за смяна на карантии въобще не си ги и помислям, ако мога да направя нещо дребно като реглаж или диагностика ОК, но иначе ще съм доволен и само от вашето мнение :)


За разхода-ако не я настъпваш много,при правилна регулировка на ГНП-ъгъл на впръскване и количество гориво ,на софийско градско отиваш на около 12-13 литра.Но това при теб е невъзможно,заради това ,което съм написал по-долу(ГНП е нагласена не в най-доброто от гледна точка на мощност и икономичност на двигателя положение,а в положение ,в което двигателя да може да пали топъл).

От това ,че имаш труден топъл старт и тракащ двигател си правя извода ,че са ти разтегнати веригите и компенсирането им чрез регулировка на ГНП е изчерпано.С една дума готви се за смяна на веригите или ако не ти се занимава продавай колата. ;)


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 21 Окт 2008, 14:59

WilliamsF1Team написа:Ти ТДС-а за икономия ли си го купи... :?:

И разберете едно... (това го пиша към доста хора тук)
Не може да си правите всичко сами по колите. Има си майстори, които са по-опитни и има по-реална представа за случващите се неща с автомобилите. Защо не отидеш в Люлин 8 при Бат Кольо на диагностика... :?: Ти като си болен ходиш на лекар, а колата като и има нещо трябва да се кара на майстор иначе не става... :idea:

П.С. Това си е мое мнение и не ангажирам никой с него... :idea:


Батка, а ти колко МАЙСТОРА пазнаваш, на които можеш да се довериш? Аз познавам двама!!! и единия не е в София. И не могат веднага да ми обръщат внимание, въобще не съм съгласен с теб
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 21 Окт 2008, 15:00

VesoPesa написа:
WilliamsF1Team написа:... Защо не отидеш в Люлин 8 при Бат Кольо на диагностика...


аз пък го съветвам да иде където и да е другаде но не и при него :idea:

иначе по темата е ти как очакваш да го караш на мръсна газ и да не харчи :roll:


Най-добре да отиде при Ванката от Петрич-ще отиде при човек ,който знае какво прави и защо. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 21 Окт 2008, 15:01

VesoPesa написа:
WilliamsF1Team написа:... Защо не отидеш в Люлин 8 при Бат Кольо на диагностика...


аз пък го съветвам да иде където и да е другаде но не и при него

:yes: И аз давам същия съвет :!:
На служебните Орли (5броя) им наливаме САМО ВиПовер нафта вече 4 години и над 100 000 км и никакви ядове, така че това за нафтата на Шел си е 100% градска легенда
R6 - Was sonst?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 21 Окт 2008, 15:22

:shock: :shock: :shock:

Добре нека отиде другаде, но да е на майстор...

А не сте ли съгласни, че не може да си прави всичко сам? А аз познавам само един единствен майстор, който може винаги да обърне внимание на закъсал човек, но... специално на автора не бих го препоръчал... :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 21 Окт 2008, 15:34

Ако си вързан в ръцете да, МАЙСТОРА му е оправията :mhihi: Те са богове! :D


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 21 Окт 2008, 15:34

Много ясно, че с всичко сам човек не може да се справи, не може да разбира от абсолютно всичко, но има много тънки работи дето може сам да направи и може да ги направи много по-добре от 99% от майсторите
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 21 Окт 2008, 16:07

моето скромно мнение или как направих аз:

1. Смяна на масло и филтри (всичките!) Какво значи "оригиналдъ БМВ"? БМВ произвеждат автомобили не масла! На сайта на БМВ пише, че препоръчват маслата Кастрол са своите автомобили, но не те задължават има и други доказани малки, ама най-добре сложи Кастрол. И мой съвет полу- синтетика - двигателя ти е стар на неизвестни километри и неясно как експлоатиран - пълната синтетика идва тънко за старите мотори, поне така пише по дебелите книги. Апропо повдигачите на клапаните използват същото това "оригиналдъ" масло. Искам да кажа, че като сложиш масло с доказан произход има голяма вероятност мотора да утихне, улегне и да мърка като котенце ;)

2. смяна на свещи (подгряващите свещи също се износват)

3. диагностика - къде? това е сериозен въпрос - питаш, разпитваш, четеш, проверяваш, разговаряш и на собствена отговорност се доверяваш

4. 20 ЛЕВА нафта на 80 ЛИТРОВ резервоар е несериозно

5. смени бензиностанцията

6. гумите - размер не по-голям от написаното на вратата ти и балансирани

7. сходимост на гумите - демек реглаж на преден и заден мост

8. да включиш на 5-та при 1800 об/мин при 40 км/ч въобще не значи, че колати ти изгаря по-малко гориво за да се движи

9. пробвай я на извън градско - 200-тина километра - хем удовоствие от шофирането, хем разходка, хем ще усетиш колата в режим, за който тя е конструирана, хем ще добиеш по-точна представа за разхода.

Това от мен. Само предложение.

Поздрави и успех
Д
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 21 Окт 2008, 16:46

Eто затова ми беше трудно да напусна Е34 подфорума и си купихме 3-та Е34-ка - тук можеш да разчиташ на колегите :bowdown: :ok:

Да отговоря набързо - за филтрите и маслото исках да кажа, че са купувани от официален дилър (не съм сигурен, но мисля, че от Вари 2000 ги взимаше моя човек или тяхна алтернатива, но истинска), просто нямам съмнение относно това. Сменил съм маркучетата между МАП и Турбо и Гейт и Колектор, позачистих МАП-а колкото може (и още ще го чистя), всички радиатори отвън. И тръгна повечко след интвервенцията де, нали ги и размених маркучетата.
За нафтата - ще помисля по въпроса, Лукойл по-добра алтернатива ли е ? И Петрол ? Защото на OMV няма шанс да сипвам, не им вярвам и на тях! На Шел сипвам, защото имам Смарт карта с някакви точки.
За гумите и джантите - 225/45/17, точно по лепенка са мисля, може би да бяха написали 235 в книжката, но разликата не е голяма - те така или иначе ще се сменят скоро с нови и балансират. Предницата е след реглаж.

Донякъде мисля, че отговаря колата на описанието на zvetiko, защото минах някъде 80+ километра с половината нормална каране, половината понастъпване, а пък само с понастъпване 50-60 :mhihi: Тъй, че явно влизам в категория 12-13 до 16 литра на 100. Мен ме фрапира, защото колата ми харесва, минавам страшно много разстояния в сравнение с миналата година и съответно усещам финансовия шок :) Затова и сипвам по 20 кинта, щото ако сипя 100 и ги издумкам, после няма да има возене цяла седмица поне. Ще карам както усещам нещата аз, майната му на това бабешко каране, нали е БМВ егати :twisted:

За веригата и карантиите - колкото издържат, толко - няма да се сменя нищо и да се пипа каквото и да било :idea: Някой път не може да се върне от смърта един мотор и по-евтино е да ремонтираш, отколкото да сменяш профилактично.

Но благодаря ви много, супер сте :)
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 21 Окт 2008, 16:59

еми човек аз бензин на моя кораб сипвах само от лукойл на ботевградско(срещу иноксис-а) и бях адски доволен, сипвал см и нафта от там и няма забележки :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Мнение от golov_bg » 21 Окт 2008, 19:08

и аз имам впечаления че като сипя от лукойл нафтичка минавам повечок километри от колкото от ОМВ-то
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook