Новите ми джанти и проблемите около тях

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Новите ми джанти и проблемите около тях

Мнение от TheBoss » 08 Авг 2004, 10:07

След дълго търсене на джанти (идеята е хем да ми харесват, хем да са за по-малко пари) в четвъртък попаднах на едни ББС-ки. Огледах ги - никаъде няма удряно, само малко ръба на едната беше пилнат на някой бордюр, но това са бели кахъри. Решавам да ги взема аз и гледам в една кутия седят едни фланци. Питам моргаджията: за какво са тия фланци бре, да не би дажантите да са от Е36. Неееееее, отговаря ми той, свалихме ги от Е39 и сигурно за това имат фланци. Както и де е (тогава нямах идея дали е така или ме мота) взех ги барабар с фланците и само ( :( ) с 10 дълги болта. Но иначе радостта ми беше голяма. Отивам при моя гумаджия (много свестен пич) и почваме - сваляне на старите гуми, слагане на новите, баланс. И тогава голямата изненада. Както вече джантичките са от Е36. Нооооооо, ние имаме фланци :). Да ама не. Като сложиш фланеца в джантата той хлопа. Решаваме ние, че не е толкова голяма беля и до колкото можеме центрираме джантата (нали все пак болтовете я държат, а не пръстена в средата). После нова беля. Има разлика между фланците за отпред и отзад. Но добре, че има и едни дистанционни фланци, слагам ги отпред и нещата заспиват. Минавам през едан авто мивка да ги лъснат малко и гордо потеглям към Екото. Изрязвам аз бимата по новия проход, стигам 90 км/ч и започва едно лупане и вибрация, която я усещам в коляното (не знам вие, но аз като карам си опирам десния крак на кората на централния панел). Аз и по-рано с тенекетата си имах едно леко биене между 90 и 100, което изчезва после. Решавам, че и тука е същия проблем и газ. Ама лопането се увеличава. Побърках се. Пристигам на Еко и вместо да събера цялата тайфа и да се изфукам, аз си седя мълчаливо (нещо рядко срещано при мен). Споделих с Мегофф и още някои момчета и коментара беше, че най-вероятно проблема е във фланците. Вкиснах се аз, и когато всички тръгнаха за Бояна, аз палнах към нас. По пътя се чух с едно момче, което от доста време ме навива да се пуснеме на 400. Вектра 2.0 и твърди, че не е чипосана. И понеже Военна рампа ми е по път, викам му айде ела там. Решихме 2 от 3. Първия път не можах да тръгна като хората (стартера там не маха с ръце от горе надолу, а ги върти два пъти над главата си и тогава ги сваля), но не ме скъса с много. Още тогава го усетих, че колата е чипосана. Не може една Вектра 115 к.с. да върви така. Нагласяме се за втори старт. Викам си: тоя път няма мърданка. 4000-4500 оборота, пускам съединителя, гумите присвирват точно колкото трябва, аз гледам само оборотомера и преифернно вектрата. И установявам, че не ме е дръпнал. Викам си: е са му е...... мам..... Е да ама като ти е каръшки деня е до край. 6500 -> втора -> топката на лоста ми остава в ръката и вектрата заминава напред. Връщам се на старта, жена ми вика: айде стига глупости, да си тръгваме. Ама как тъй да си тръгна с посрамено БМВ (там се събрала една сюрия от хапета) и точно на светофара гледам пясък. Викам си: е това е мойто място и ляв волан до края и гаааааааааз. Нарисувах едно две кръгчета колкото да се успокоя и си тръгнах. На другата сутрин отивам при Пламен (гумаджията) и започваме да търсиме решение на проблема. Той намира една пластмасова втулка от някаква 14'' джанта и стигаме до извода, че трябва да направиме нещо подобно за да уплътниме фланеца към джантата. (идеята на Мегофф за уплътняване с чашки от кафе при мене не става, защото разликата в диаметрите е голяма, почти 5 мм). Отивам при някакъв стругар дето не го познавам и почваме да мислиме как да го направиме. Основния проблем е че не може да измери точно диаметъра на отвора на джантата. Айде сваляй, пробвай без фланци. Добре че поне се оказа точния размер по каталога за джантите. Договаряме се за цената и той почва да ги прави. Слагам аз джантата обратно (предна дясна, която както се оказа после има проблем) и този път внимателно я центровам. Естествено докато го правя си защипрам пръста и веднага ми се образува мехурче с кръв, но това на фона на общите неприятности е бял кахър. Тръгвам да търся още 10 болта (някакви много дълги(резбата и конуса са 65 мм), ако някой има такива ще бъда благодарен). Спирам на Младежкия дом да тегля пари и се обаждам на Лудия ГМС да му се похваля за джантите. Той излиза, поглежда ги и казва: Абе, нещо много пенсионерски изглеждат, но за тебе стават (за тези, които не знаят аз съм на 39 год.) Малииииииии, лошо ми стана. Побърка ме тоя лудия. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Както и де е, поне даде една идея. Като направя втуките да балансирам всичко заедно с фланците. От там на татъка петъка мина нормално, само дето обиколих София да търся такива дълги болтове, но НЯМАААААААА. :(
Ден събота. Вече не ме свърта у нас. Чакам да стане 13.00 да отида да си взема втулките. Айде пак сваляй колело да мериме. Оказа се, че има мъъъъничък луфт, но го решихме с една витка лейкопласт (да са живи и здрави тия дето произвеждат лепенки широки 1 см). Заспа. Айде газ при гумаджията. Почваме ние всичко наново. Ама с втулките - друга работа. Работата - песен. Балансираме заедно с фланците и дава много малка разлика. Стигаме до прословутото предно ляво. И УЖАС. 50 грама от вън, за вътре не ми се мисли. Сваляме фланеца - 0 грама. Е, измислихме го, започнахме да въртиме фланеца с по една дупка. Хубавото е, че на третата дупка го баланситахме с 5 грама :). От там газ към Костинброд да ги пробвам. И еб.... ти кефа. До 170 км. никакво мърдане, никакво лопане. Направо се родих. И сега си се кефя максимално.

П.С. Ако някой има подобно проблеми, смело да ми се обажда. Вече съм станал спец по присаждането на джанти. :) :) :)

П.П.С. Сега като прочетох какво съм написал май трябваше да я постна в Страхотни истории или Извън темата, ама и тука си е добре

П.П.П.С. Слагам и чертеж на втулката, ако случайно на някой му потрябва подобна.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 08 Авг 2004, 16:42

евала :yes: ако бях аз щях да се откажа след 2 часа и да ги махна :lol: :lol: ама ти явно си "The Boss" :yes:
между другото тия модели джанти са според мене на E36 ... но на Е39 не са със сигурност! :cop:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 08 Авг 2004, 16:45

Прав си, за Е36 са, днес видях един приятел, който си докара от Италия и е със същите джанти :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 7.01.2004

Мнение от zmej » 08 Авг 2004, 21:25

а сега вече може да отидеш и да накажеш вектрата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Май имам проблем с джантите!?

Мнение от Niky Georgiev » 11 Авг 2004, 20:02

Ще ми трябва някоя и друга консултация, но ще ти звънна след 2-3 седмици да ме заведеш до твоя майстор!
Niky Georgiev

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 11 Авг 2004, 22:29

Много са запазени джантите .. ама лудия право ти е казал че са малко старомодни ... кат си давал пари .. поне да бяха 16" или 17" .. аз за друго не бих дал пари ! Иначе честито за придобивката .. и да почерпиш :)
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 12 Авг 2004, 1:04

TheBoss,честито за новата придобивка....много са хубави...мене си ми харесват... :wink:
Изображение
8.32

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 15 Авг 2004, 9:13

Много приятен за четене разказ :D
А не го слушай лудия, аз пък съм само на 21 и пак бих си сложил джанти като твойте, ако бях собственик на е-34 :D
Със здраве и радост да си ги търкаляш :yes:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Авг 2004, 11:49

Евала,джантите са много гот ! Наистина са от Е36,но това няма значение,като си успал положението :-) Аз също бих си сложил на мойта Е34 такива ! А наздраве сега :bchug:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 15 Авг 2004, 11:51

А между другото колко инча са ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 17.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от Metallium » 30 Авг 2004, 14:27

аз съм със същите - така си я взех колата и моите са 15ки....от сервиза където си сменям гумите казаха че са възможно най-здравите!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook