Виско - блокирала би-метална пластина
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Виско - блокирала би-метална пластина
Последните няколко седмици не си чувах виското да вие, но не спираше при проверката за износено виско. Отделно като спирах някъде на празен ход стрелката подминаваше средата, отиваше на 12:01 и се включваше перката на климатика да охлади.
Принципа на зацепване на виското е следния - отпред има би-метална пластина, която натиска една игла. Когато пластината загрее започва да освобождава иглата навън от корпуса на виското и то започва да зацепва. Това, което направих е - свалих пластмасовия дифузьор от радиатора, хванах една отверка, подпъхнах я между би-металната пластина и корпуса на виското и подкривих пластината напред, раздвижих иглата, която влиза във виското. Внимавайте да не изкривите пластината много (както направих аз), защото при това положение виското ще е зацепено на 100% и от там се качва разход и т.н. Аз след това се усетих, че съм я изкривил и я връщах отново в изходна позиция. Явно се оказва, че има вариант виското да е работещо и пластината или иглата да е заседнала и да е зацепено на минимум, така че не бързайте да купувате ново, както аз се бях засилил. Според мен ако решите да пръскате с нещо там и да чистите не ползвайте WD-40, защото ако проникне при силикона не знам какви ще са последствията. По-скоро някаква грес на спрей или друга смазка може да сложите. Аз лично само раздвижих иглата и пластината и не съм пръскал с нищо... Измивал съм там с водоструйка и препарат за обезмасляване.
Принципа на зацепване на виското е следния - отпред има би-метална пластина, която натиска една игла. Когато пластината загрее започва да освобождава иглата навън от корпуса на виското и то започва да зацепва. Това, което направих е - свалих пластмасовия дифузьор от радиатора, хванах една отверка, подпъхнах я между би-металната пластина и корпуса на виското и подкривих пластината напред, раздвижих иглата, която влиза във виското. Внимавайте да не изкривите пластината много (както направих аз), защото при това положение виското ще е зацепено на 100% и от там се качва разход и т.н. Аз след това се усетих, че съм я изкривил и я връщах отново в изходна позиция. Явно се оказва, че има вариант виското да е работещо и пластината или иглата да е заседнала и да е зацепено на минимум, така че не бързайте да купувате ново, както аз се бях засилил. Според мен ако решите да пръскате с нещо там и да чистите не ползвайте WD-40, защото ако проникне при силикона не знам какви ще са последствията. По-скоро някаква грес на спрей или друга смазка може да сложите. Аз лично само раздвижих иглата и пластината и не съм пръскал с нищо... Измивал съм там с водоструйка и препарат за обезмасляване.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Благодаря, наистина много хубав съвет
Ще опитам на моята, може да почне да зацепва по-добре (макар, че в най-голямата жега не грее, но това може драстично да се промени като навляза Септември в Софийските задръствания).
Много ме кефи тоя раздел Е34, все такива полезни теми излизат

Много ме кефи тоя раздел Е34, все такива полезни теми излизат

BMW only!
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
е да ама на е36 цата виското си енапрао лабаво кат го врътна с ръката..Пък колегата дето ми го прати каза че работило--не се вижда нещо изтекло да има--тряя да вида аз таа процедура дали нема да ме зарадва 


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Имам въпрос. Тук става въпрос за пластината която се намира точно отпред и е закрепена чрез огънати "крачета" за самото тяло на виското нали? Съвсем права ли трябва да е по принцип тази пластина, понеже моята веднъж я свалях и после я изкривих малко при монтажа (за да не дрънка) и сега е леко изкривена напред-посока радиатора
Не знаех, че това е би метална пластина... как трябва да е по-принцип?

- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Имам въпрос
колега според мене трябва да е права, аз мойта я огънах леко за да отпусна пишката така виското работи постоянно - зависи колко си я кривнал можеш ли да дадеш някаква снимка или ориентир за да сравня с моята
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
-
на мен ми е блокирала перката и постоянно ми вие виското бавно загрева повече разход ако някой знае да каже дали смяната и може да бъде единственото решение на проблема
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Не бе колега... аз нищо не съм искал да преправям, просто един път се налагаше да свалям перката (сменях термостата) и тогава я видях че е хлабава и дръна,... и затова я огънах-има някакви надписи на нея и изобщо не знаех, че от нея зависи кога се включва виското
И аз се чудя защо въпреки чисто новия немски термостат, колата ми загрява по-бавно... 


- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: -
White 1913 Power написа:на мен ми е блокирала перката и постоянно ми вие виското бавно загрева повече разход ако някой знае да каже дали смяната и може да бъде единственото решение на проблема
Това се получи при мен като подкривих пластината повече от необходимото и после я върнах в изходна позиция за да оправя това, а то всъщност една добра профилактика е да се пръсне с WD-40 за да се раздвижи пластинката.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Ама кажете малко повече за тази пластинка... трябва ли да е хлабава в самото тяло и да дрънка леко и точно права ли трябва да бъде?
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Напълно подкрепям.kirililiev написа:минавате на ел перка и приключвате с филма виско.
При заводско(или ново) виско ,то зацепва на 85-90гр и спира на 60гр,когато термостата вече е затворил-ИЗТОЧНИК
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=130505
Зацепеното виско спъва мотора,като качва разход и намаля динамиката му,съответно и разхода е друг-лично съм го ''тествал'':
В моя случай на засичане на разхода виското ми бе зацепено постоянно(след удър)
30км на темпомат-100км/ч околко 1500 оборота.
-разход с постоянно зацепено виско за 30км-2.45литра:
-разход с ел.перка(нямаше възможност да се включи дори)-1.92 литра:
-разхода е засечен на отсечка 15км в двете посоки,за да може да допълня на същата колонка, пълненето беше точно до капачката;
За да стане добре монтажа на ел перката (професионално)надежно-имало много тънкости(благодаря за ценните съвети на Дани-динозаб)
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани