Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема
Модератор: Технически модератори
Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема
Нещо,което е различно от оригинала ме е дразнело винаги,но когато го видиш монтирано в следващата стъпка от развитието на даден модел те кара да се замислиш;''Как ли е по-добре
''
Става въпрос за тдс с автоматик-във водния радиатор е интегриран и този за маслото на автомата,добре ама охлажда ли,или затопля маслото в скоростите при зимни условия
?Не спомага ли тази топлина от кутията за покачване на температурата на антифриза,която всички знаем е проблемна за този мотор и не само за него?Другото,което ме кара да се замисля е,че при продължително каране(по- загрято масло в кутията)моя автомат се държи по-''неадекватно''и е логично маслото става на ''чорба'',от там и по-малък живот за експлотация и се замислям достатъчен ли е лимита на маслен радиатор с размери около 12 на 2 см.,поставен в водния за охлаждане на триещите механизми в ZF 5HP-18,която в края си има и редуктор(триене на зъбни колела)
Всеки би казал -''щом в бмв са го преценили
?ДА,ама в следващия модел се поправят-отделен радиатор за скорости и двигател.
Моя случай е следния -след удар съм за нов воден радиатор,а пред мене имам оригинален за автоматик(е34) и оригинален воден с отделен за скоростите(оригинален от е39 със същия мотор и скорости)>Кой вариант да избера,според вас?
п.п.Благодарности на всички,които имаха нервите да прочетат това и си дадат мненията

Става въпрос за тдс с автоматик-във водния радиатор е интегриран и този за маслото на автомата,добре ама охлажда ли,или затопля маслото в скоростите при зимни условия



Моя случай е следния -след удар съм за нов воден радиатор,а пред мене имам оригинален за автоматик(е34) и оригинален воден с отделен за скоростите(оригинален от е39 със същия мотор и скорости)>Кой вариант да избера,според вас?
п.п.Благодарности на всички,които имаха нервите да прочетат това и си дадат мненията
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
и кво от това....нека си е по студено-вси4ки знаем 4е врящото масло прави поразии///peter написа:А зимата ако е студено маслото?



- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
моето мнение е ,че радиатора е там не за да се охлажда а да се поддържа постоянна работна температура на маслото
ако целта беше да се охлажда нямаше да е там

ако целта беше да се охлажда нямаше да е там

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ванка , мисля си следното - е39 има друга форма на каросерията , има разни клапи там по бронята дето се отварят примерно над 80 км/ч под напора на вятъра - това е нещо като родоначалника на новата система "ефицент дайнамикс" при някои от най-новите модели.Инжинерите изхождат първо и най-много от аеродинамиката
До 80 км/ч обтичането е по-добро когато няма разни пролуки за охлаждане ,въздушното съпротивление е по-малко.Сметнали са ,че при е39 до 80 км/ч не може да има изненади с охлаждането и все пак за да се застраховат явно са го изнесли въпросния радиатор.Сега в днешните модели последно поколение с ефицент системата например само и само за борба с високия разход на гориво се е стигнало дотам ,че клапите в бронята са електрически,електрическа е и водната помпа и когато електрониката отчете нужда ,помпата се включва и клапите се отварят
Това наред с последно поколение гориво впръскващи системи и леки метали с висока устойчивост доведоха до разход на гориво за напр.Е60 540 с 306 коня от 5,7 литра/100 километра бензин извънградско
Те (инжинерите на БМВ) тръгват в тази посока през средата на 90-те години с Е39 и еволюцията ги води до днешните времена на икономични двигатели ,първенци в класовете си
Аз бих избрал стандартното изпълнение
Георги Пенчев




Аз бих избрал стандартното изпълнение

Георги Пенчев
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-17_0108/
Toва е в Е34 (Само при някои модели), а в моята 2-та маслени маркуча от кутията отиват директно в 2-та входа на водния радиатор(консултирах се с Дани и при него е така)-радиатор номер 4 липсва
или е изобразен този за хидравликата.
А това е при Е39;
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-17_0106/
Единия вариант съм го изпробвал 6 години,със сигурност ще пробвам и втория
и ще остане единия
Няма термостат,поне не виждам.
Гошка нещата с въздушния поток и клапи се връзват,но кое подържа постоянната темп.(мнението на Станимир има много логика)
Напълно съм съгласен с Бисер за врящото масло.
п.п.ако на някой му доиде на акъл нещо да пише,а аз ще изкажа впечатления в края на месеца за втория начин
Toва е в Е34 (Само при някои модели), а в моята 2-та маслени маркуча от кутията отиват директно в 2-та входа на водния радиатор(консултирах се с Дани и при него е така)-радиатор номер 4 липсва

А това е при Е39;
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-17_0106/
Единия вариант съм го изпробвал 6 години,със сигурност ще пробвам и втория



Няма термостат,поне не виждам.
Гошка нещата с въздушния поток и клапи се връзват,но кое подържа постоянната темп.(мнението на Станимир има много логика)
Напълно съм съгласен с Бисер за врящото масло.
п.п.ако на някой му доиде на акъл нещо да пише,а аз ще изкажа впечатления в края на месеца за втория начин

by ''kompleksa''
- mikluho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: Люлин
- Пол: Мъж
- Кара: Vmax, Е46 330 Convertible, E21 315
Аз съм решил да "намотая" един температурен датчик на картера и да видя какво се случва в Целзий пък чак тогава ще го решавам дали да охлаждам или да го нагрявам маслото 

На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”, С., 1986.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”, С., 1986.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525tds-M51/ECE/L/A/1992/06/mg-17/ill-17_0108/
Toва е в Е34 (Само при някои модели), а в моята 2-та маслени маркуча от кутията отиват директно в 2-та входа на водния радиатор(консултирах се с Дани и при него е така)-радиатор номер 4 липсваили е изобразен този за хидравликата.
А това е при Е39;
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-17_0106/
Единия вариант съм го изпробвал 6 години,със сигурност ще пробвам и втория![]()
![]()
и ще остане единия
Няма термостат,поне не виждам.
Гошка нещата с въздушния поток и клапи се връзват,но кое подържа постоянната темп.(мнението на Станимир има много логика)
Напълно съм съгласен с Бисер за врящото масло.
п.п.ако на някой му доиде на акъл нещо да пише,а аз ще изкажа впечатления в края на месеца за втория начин
Да не забравяме кога се е появила Е34-тогава е имало масла ,които са работили трудно при ниски температури.След това се появява Декстрон 2Е и Декстрон 3 ,които работят добре и при ниски температури.Едно време като сипвах само Декстрон2 ,докато загрее колата превключването през зимата беше доста ударно.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
е тва е добра тема,харесва ми
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Ванка, брат ако имах възможност бих сложил радиатора от Е39
Колкото и да е .... все пак е по - мадерно и няма начин да не е по - ефикасно
Подкрепям Стамбето , аз също мисля, че радиатора е направен поддържа постоянна температура - това е както дизеловия мотор - работи най - добре над 80 градуса (износването е минимално, а ефиктивността е мн висока). Затова трябва да е топло с постоянна температура - хем да маже добре, хем да не сменя ударно, хем да не е чорба .....
Слагай радиатора

Колкото и да е .... все пак е по - мадерно и няма начин да не е по - ефикасно
Подкрепям Стамбето , аз също мисля, че радиатора е направен поддържа постоянна температура - това е както дизеловия мотор - работи най - добре над 80 градуса (износването е минимално, а ефиктивността е мн висока). Затова трябва да е топло с постоянна температура - хем да маже добре, хем да не сменя ударно, хем да не е чорба .....
Слагай радиатора

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани