e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 30 Мар 2017, 14:17

Може бе , обръщяш я по таван и си работиш спокойно.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 30 Мар 2017, 14:19

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Може бе , обръщяш я по таван и си работиш спокойно.


е нема, тя генерацията пак ше пречи, че ще се пада и ше себута у кардана баш. друг вариант ми трябва. :dunno:
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 30 Мар 2017, 14:22

Болти не ти трябват, ако са не ти тече масло от капака на клапаните не виждам смисъл да я сменяш, ма май некво масло при свещите имаше. И дори да я смениш, сложи си силикон. и виж наколко нм тра да ги въртиш тия болти, че лесно превъртат в главата....
Генерацията, некъде след колекторите ако можеш да я бутнеш, крайното гърне не играе. В събота може да я погледнем, ако минеш.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 30 Мар 2017, 15:18

Така и така ще лягаш отдолу, забележи с фенерче откъде точно тече. Ако е най-отгоре оляло - ясно, на клапаните. Ако е олята лявата част на картера долу /издутината под конзолата на масления филтър/, почти е сигурно че ей туй е виновника, много чест проблем:
Изображение

Може и от самата гарнитура на картера да тече, най често е отпред под ролките. Можеш да пристегнеш малко болтчетата по цялото протежение на легена /некои са труднодостъпни, ама с удължение става/ - има ефект...
П.П. На капака на клапаните са глухи болтчета тип "гайка", завъртат се на шпилки към главата. Не е нужно да ги сменяш, само както каза колегата - внимавай с притягането, че шпилките често превъртат в халумина и става кофти.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 30 Мар 2017, 15:41

KPETEH написа:Болти не ти трябват, ако са не ти тече масло от капака на клапаните не виждам смисъл да я сменяш, ма май некво масло при свещите имаше. И дори да я смениш, сложи си силикон. и виж наколко нм тра да ги въртиш тия болти, че лесно превъртат в главата....
Генерацията, некъде след колекторите ако можеш да я бутнеш, крайното гърне не играе. В събота може да я погледнем, ако минеш.


ами нали бяха леко позацапани свещите. и с тоя червен силикон не мога да го гледам. Ще сложа силкон на елринг, пак четох че бил добър. Болтите ги четох, че точно преди да си кажеш още малко, спираш иначе превъртат :mhihi: . Мисля, си че ще ги уцела :)

Може да мина в събота :yes:

The Heartlistener написа:Така и така ще лягаш отдолу, забележи с фенерче откъде точно тече. Ако е най-отгоре оляло - ясно, на клапаните. Ако е олята лявата част на картера долу /издутината под конзолата на масления филтър/, почти е сигурно че ей туй е виновника, много чест проблем:


Всичко е в масло. Въобще не можеш да видиш, какво откъде тече, ще почна с гарнитурата и ако продължава да капи, ще търся другаде :) :yes: :yes:
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 30 Мар 2017, 17:08

Тия уж маслоустойчивите силикони дето ги продават по авточастите не стават за нищо в общи линии , или ако стават са баси цифрата . Вземаш си един салам PU за 9-10 лв и си решаваш проблема със сигурност . Малките гарнитури се мажат тънко и се слагат бързо , големите ако е трудно да се намажат бързо и да се сложат аз ги промазвам тънко предварително и като втвърди става като гумирано . Не става на дъвка от маслото , не набъбва , не се втвърдява остава си еластичен без проблем при контакт с маслото . Има едно неудобство - цапа безобразно и много трудно се чисти .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 30 Мар 2017, 23:06

Болтовете всъщност са гайки и ако са почистени и със здрава резба са със ограничител там се върти лесно и в един момент просто спира да се върти не е постепенно като нормален болт с гайка не ги напъвай повече от това дори и да са леко хлабави с нови гумички няма да тече не са скъпи на м42 са същите капака го почисти и ако е прав и правилно сглобен няма да тече аз в началото слагах силикон ама е тегаво за чистене и няма смисъл в момента е само гарнитура и не тече въпреки че имам скъсана шпилка и я замених с обикновена шпилка и гайка и стягам на усет понеже там няма ограничаваща втулка внимавай като слагаш двете тройки на дупките за свещите лесно местят и може да не легне на мястото си и почва да тече много гледай да не го въртиш и наместваш много много
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 31 Мар 2017, 10:49

моя опит с чисто нова виктор рейнц е, че трябваше да я силиконирам, след като течеше... там, точно винаги бих сложил силикон. Не че е болка за умиране, ако трябва се сваля и слага отново за 30-тина мин.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 02 Апр 2017, 17:33

здравейте. току що смених гарнитурата. старата изглеждаше добре сравнително мека, но 2те тройки на свещите бяха на пластмаса. сложих новата елринг (беше различна от старата), силикон на виктор, смених и гумичките на болтчетата, въпреки че повечето си бяха мекички, освен тези на свещите. Заради това сигурно е имало леко омасляване при свещите. Догатвам, че при последната смяна е сменяна само гарнитурата на капака, а тройките на свещите не са пипани от много отдавна. изчистих хубаво стария силикон, обезмаслих, не съм сигурен колко добре намацах новия силикон, но то ще си покаже. изчистих и хубаво капака и стана като нов :) . Болтчетата ги натгнах точно преди момента, в който си казвам айде още малко, за да е сигурно :mhihi:

Изображение

Изображение


PS.ако някой може да ми каже бързо, колко време, трябва да чакам силикона да стегне преди да карам колата или може и веднага?
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от dan-dam » 02 Апр 2017, 18:52

Не беше лошо да намажеш силикона и да го оставиш малко да дръпне преди да сложиш капака, ама минало...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Апр 2017, 13:59

просто да споделя, малко ъпдейт от напоследък.

1.гарнитурата не тече след смяната. навсякъде изглежда сухо. Както heartlistener каза в предишните мнения най-веорятно тече там под масления филтър, защото там си е перманентно мазно.

2.бях на гости при кретена, видя, че клаксона е метнат просто, някъде между решетката и радиатора, фаровете светат напред назад, наляво надясно, насякъде, но не и където трябва, лашкат се вътре. Мазало. Скъсана ми е буксата, на моторчето на казанчето на чистачките. Отбелязвам, че преди ремонта не беше скъсана. Та някой я е скъсал и е решил да я забрави да я оправи .... евала на майсторите (предницата е разглабяна при бояджиите) :bowdown: :bowdown: :kuku: :kuku: Трябва да разглобя цялата предница, за да вида за какво става въпрос, висат някви кабели, халогените не светат, фарове се лашкат, кое е фанато с рапидки кое не... Въобще пълен ужас.

3. Звъня на "майстори", да проверя, колко ще искат да свалат кардана за смяна на лагера и каре, с рязане на генерацията, и с мои части, защото вече ги купих. ЕДНО не искат да работат с части от клиента :mhihi: , ДВЕ искат от 140 до 200+ лв ..... :kuku: :kuku: :kuku: , тия хора са се самозабравили .... :dunno:

4. Сложих си мрежички под пластмасите на стъклото, да не влизат боклуци и листа и засега съм доволен. Изглежда добре, само да видим, колко ще издържи лепилото. Изпръсках всичко с черен матов спрей на дупликолор и се получи много хубаво.

PS 5. след като пръснах с мат пластмасата под стъклото и рамената на чистачките, самите пръскалки на капака рязко се откроиха, като побелели загубили цвят. ЧЕсно, не мога да си обясна такава мърлявщина, свалил си ги да изпръскаш капака, абе пръсни ги тия пръскалки с един спрей бе мамка му стара, нема да се изхабиш. Ебати хората, ебати чудото, аз се хващам за главата. Мисля, че тая кола няма да остане повече в чужди ръце. :banghead:
Последна промяна leTransporteur на 10 Апр 2017, 15:41, променена общо 3 пъти
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 10 Апр 2017, 15:00

Ми начи остава сам да си я отрежеш генерацията, да си смениш нещата и после при некой с гърнета да ти направи една заварка. Ма ставай по-рано, че много жега после :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 12 Апр 2017, 9:30

Колеги, и преди се е чувало, но отскоро по често един звук като чегъртане, ясно идващо откъм под волана. Давам линк с видео: https://www.dropbox.com/s/i9jvowtld1gdk ... 8.mp4?dl=0

Някой знае ли откъде идва този звук? Различен е от звука който идва от клапаните на парното и помпата под тях, но мисля че е нещо свързано с това. Като цяло откъм водния кръг се чува едно виене, клокочене. Тези дни ще правя промивка са охладителната система, чудя се дали да разглабям клапаните, защото нямам гумичките и уплътнения ако се окажат за смяна. Подозирам че и водната помпа е с проблем, че мине се не мине и загрява към червеното. Антифриза обаче не съм го барал от години. Първо ще направя прмивката, кой знае ква гняз е и после ще следя какво се случва.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 12 Апр 2017, 12:03

Не мой ти отвора линка, ма съм сигурен че ако е на контакт и след гасене на двг - туй са клапите на прасето за въздуха отвън /тези от двете страни на вентилатора, видял си ги вънка кога разглабя/ - затварят и се отварят степенно, движи ги моторчето със син етикет долу ниско над крака ти. Това чегърта, не е болка за умиране. Може да се смаже и самото моторче, и сглобките /коленцата на водачите за самите клапи/. Ама айде дотам да стигнеш - занимавки :).
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 12 Апр 2017, 13:42

Най-добре е преди всичко да я обезвъздушиш и да си сигурен, че има достатъчно течност. Иначе, ако си решил да източваш всичко, първо си купи нов термостат и второ извади помпата да погледнеш в какво състояние е. Там между радиаторите да измиеш и виското да си провериш...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook