Какво масло да слагаме на автоматична скоростна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Ное 2007, 11:14

ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото

:yes:
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2007, 12:19

dinozab написа:
ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото

:yes:
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.


И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Ное 2007, 12:25

zvetiko написа:
dinozab написа:
ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото

:yes:
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.


И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.

В ЕТК дават номера на масла Дескрон 2 само че трябва да отговаря на спицификацията на ZF TE-ML 11.То предполагам че това значи
:arrow: Note: For approved Dexron III lubricants, please see the current ZF lubrication list TE-ML 11.

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 05 Ное 2007, 12:30

zvetiko написа:
dinozab написа:
ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото

:yes:
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.


И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.
а не трябва да е ударно..при мен сменя някой път ударно ама поне карам с 6лв литъра
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Ное 2007, 12:37

А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола :shock: помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2007, 12:43

Ударно е малко смело казано-просто почнах да усещам включването от 1 на 2 степен,докато със старото масло нямаше такова нещо.Когато я купувах колата го питах човека за маслото и ми каза ,че го е сменял в един сервиз където ги познавам-те работят с ESSO LT от 38$ литъра и предполагам ,че колата е била с това масло.Но пък навсякъде казват да не се употребява на кутии с черна табела-ако знаех за една и съща кутия , какво определя какъв вид масло да сложиш щеше да е лесно.Но поне за мен НР18 върви по-лошо с DІІІ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2007, 12:48

dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола :shock: помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Преди да я хвърлиш,щом не искаш с масло на БМВ ,за идеята, пробвай с ЕССО ЛТ какво ще стане-намира се и по 17лв. литъра.Иначе ремонта е около 1000лв. и няколко дни.


В ЕТК дават номера на масла Дескрон 2 само че трябва да отговаря на спицификацията на ZF TE-ML 11.То предполагам че това значи
Note: For approved Dexron III lubricants, please see the current ZF lubrication list TE-ML 11.


При това само клас 11В.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Ное 2007, 13:21

zvetiko написа:
dinozab написа:
Преди да я хвърлиш,щом не искаш с масло на БМВ ,за идеята, пробвай с ЕССО ЛТ какво ще стане-намира се и по 17лв. литъра.Иначе ремонта е около 1000лв. и няколко дни.


Не съм казал че не искам такова масло нали целта е да се установи точното масло за тая кутия и да се знае кое е точно и след време да няма пак такива теми ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 06 Ное 2007, 14:06

dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола :shock: помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро :mhihi: :mhihi: :mhihi:
нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 06 Ное 2007, 14:59

ivan. написа:
dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола :shock: помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро :mhihi: :mhihi: :mhihi:
нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.

Кво е лошото ако го хвърля на етапи :?: :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 06 Ное 2007, 15:08

dinozab написа:
ivan. написа:
dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола :shock: помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро :mhihi: :mhihi: :mhihi:
нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.

Кво е лошото ако го хвърля на етапи :?: :roll:
моята го хвъляше така-бяха се износили шлеците на оста,която влиза в турбината http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15 ,незнам дали е някакъв критерии,казвам което съм изтърпял


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 06 Ное 2007, 16:36

Значи по-убаво да не пробвам че и моята сигорно така ша фърля :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 08 Ное 2007, 2:09

dinozab написа:Значи по-убаво да не пробвам че и моята сигорно така ша фърля :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ще им хванем цаката :yes:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 19 Ное 2007, 11:57

И така тай-накрая и тая дилема свърши.Смених маслото с BMW TQ D сега нема такова превключване кутията се държи повече от добре и при ръчка изчезнаха дори и шумовете от нея които до сега си мислих че са нормални и идват от някъде другаде :idea: Старото масло беше в ужасно състояние.
За да източите абсолютно цялото масло от кутията след като източите маслото и махнете картера и филтъра отвъртате горния маркуч който влиза в радиатора за охлаждане слагате го в едно шише 2л. за да не олеете и надувате с компресор в отвора на радиатора така излизат около 2.5л още масло.Първо ще чуете бълбукане и ще почне да излиза маслото.Като го правите това хванете картера на кутията с 2-3 болта иначе под колата ще стане мазало от маслото.С тая процедура кутията ми глътна точно 8л. масло :idea:

Сега прилагам за различните кутии какви масла трябва да се използват които са монтирани на BMW

ZF A4S 310R (THM-R1),,A4S 270R (THM-R1w) :arrow: BMW TQ D кат.№ 81229400272
ZF A5S 325Z (5HP-19) :arrow: ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 560Z (5HP-30) с черна табела :arrow: SHELL LA 2634 кат№ 83229407765
със зелена табела :arrow: ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 310Z (5HP-18 ) с черна табела :arrow: BMW TQ D кат.№ 81229400272
със зелена табела :arrow: ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 440Z (5HP-24) :arrow: ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
GM A4S 310R (THM-R1),A4S 270R (THM-R1w) с черна табела :arrow: Всяко масло отговарящо на спецификация DEXRON III
със зелена табела :arrow: DEXRON III
JATCO A5S 300J :arrow: Appolloil ATF D-3


Тези масла които съм посочил са оригинални т.е. токова ще ви дадат от официалното представителство на BMW препоръчително и такова да използвате или заместител на друга марка който да покрива същите изиквания.Смяна се препоръчва на 40000км. заедно с филтър с изключение на кутиите които ги дават с масла ESSO LT 71 141 тях ги дават за целият срок на експлоатация.
И бонус за шпер и отворен диференциали използвайте синтетично масло BMW MSP :D
Това дано да е полезна информацията и за напред да няма чудене кво масло да използвате само виждате вида на кутията и цвета на табелката на нея и гледате от тук :yes:
Информацията е 100% надежна :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 19 Ное 2007, 18:37

Браво дино постарал си се.Много добра информация.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook