BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"
Модератор: Технически модератори
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
душманин си ти
аз туко що поръчах чипа от дару че нещо зак не отговаря
понеделник или сряда е тук и ще видим...ако тресне ше праа програматор и аз

аз туко що поръчах чипа от дару че нещо зак не отговаря

понеделник или сряда е тук и ще видим...ако тресне ше праа програматор и аз
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
dinozab написа:Нищо чудно да е заминал вече.При мен всичките чипове се скапаха просто.Аз започвам да си мисля че тоя проблем може да се окаже от липсата на релето под задната седалка което подава реално ток на борда пък ние тука директно връзваме кабелите през един бушон и тва е.Ако съм прав явно има защо тва реле да струва 80лв.
Аз го нямам това реле и досега не съм имал проблеми при махане на акумолаторът ...
според мен на друго място е проблемът.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:dinozab написа:Нищо чудно да е заминал вече.При мен всичките чипове се скапаха просто.Аз започвам да си мисля че тоя проблем може да се окаже от липсата на релето под задната седалка което подава реално ток на борда пък ние тука директно връзваме кабелите през един бушон и тва е.Ако съм прав явно има защо тва реле да струва 80лв.
Аз го нямам това реле и досега не съм имал проблеми при махане на акумолаторът ...
според мен на друго място е проблемът.
Колега и аз като Дино вече втори чип

Какво ще кажеш за тази идея

Може да се помисли за едно ключе ,с което да се прекъсва захранването към колата и една букса през ,която да се подаде 12V на борда преди сваляне на акумулатора.
Искам да те попитам на кои кабели трябва да се подаде + и -
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
кабелите са няколко така че може би ще ти трябват няколко ключета
всеки плюс изпълнява някаква функция, но незнам точно каква. Единственото ясно е, че без всички плюсове борда не тръгва.
Директно от бушоните:
pin6: + from fuse F17
pin8: + from fuse F1
pin9: + from fuse F20 (red/yellow)
през релето на алармата:
pin17: red/grey/yellow, alarm system
Маса:
pin4: ground
До колкото съм чел из форумите РРРР става при пад или колебания на напрежението, т.е. си мисля че ще си решите проблема ако се направи нещо като ЮПС-а на компютрите или може би просто по един кондензатор на всеки плюс ...
До колкото знам плюса през релето на алармата служи единствено за само тестване на алармата на колата, т.е. ако нещо ти е повредена това РРРР те информира да отидеш и да ти я оправят.
всеки плюс изпълнява някаква функция, но незнам точно каква. Единственото ясно е, че без всички плюсове борда не тръгва.
Директно от бушоните:
pin6: + from fuse F17
pin8: + from fuse F1
pin9: + from fuse F20 (red/yellow)
през релето на алармата:
pin17: red/grey/yellow, alarm system
Маса:
pin4: ground
До колкото съм чел из форумите РРРР става при пад или колебания на напрежението, т.е. си мисля че ще си решите проблема ако се направи нещо като ЮПС-а на компютрите или може би просто по един кондензатор на всеки плюс ...

До колкото знам плюса през релето на алармата служи единствено за само тестване на алармата на колата, т.е. ако нещо ти е повредена това РРРР те информира да отидеш и да ти я оправят.
Последна промяна BMW5820iA на 30 Юни 2009, 21:50, променена общо 2 пъти

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:кабелите са няколко така че може би ще ти трябват няколко ключета
всеки плюс изпълнява някаква функция
ей сега ще ги изровя от архива ище ги напиша ...
Благодаря-и аз предполагах ,че трябва да се прекъсне на няколко места за да не се захрани колата през борда,дано да са само два-има такива ключета.


- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
мисля си, че при превключване на ключетата от едното захранване към другото пак има опасност да се получат колебания на напрежението ...

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:мисля си, че при превключване на ключетата от едното захранване към другото пак има опасност да се получат колебания на напрежението ...
Идеята е през букса най-напред да дублирам захранването на борда и чак след това с ключета да прекъсна връзката му с ел. системата на колата.Като се има в предвид ,че всеки неуспех струва 65 лева дано да се получи.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:дано , стискам палци
Да видя дали зак ще има възможност да програмира чипа,ако не ще поръчам в Дару и ще пробвам.Чудесно е да имаш голям борд и да му ръчкаш скритите функции е някои и от стандартните-темата ти е доставила радост на много фенове на Е34 и сериозни финансови постъпления на официалните вносители на BMW за България.


- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.
Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34
Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.
Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34
Програмират ама ги няма.

Гледам има програматори за EEPROM чипове от 20-70лв.Може ли някой да ми каже какъв точно е чипа-има различни EEPROM чипове и съответно различни програматори и освен програматора какво ми е необходимо за да мога да си програмирам сам чипа-вече натам отиват нещата.Зак вече е дал стойностите.

- крив кюнец
-
zvetiko написа:BMW5820iA написа:виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.
Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34
Програмират ама ги няма.![]()
Гледам има програматори за EEPROM чипове от 20-70лв.Може ли някой да ми каже какъв точно е чипа-има различни EEPROM чипове и съответно различни програматори и освен програматора какво ми е необходимо за да мога да си програмирам сам чипа-вече натам отиват нещата.Зак вече е дал стойностите.
И аз това се питам... по данни на Zack в началото на постовете му чипа е 93c46 ??? Затова да каже той такива ли купува или има и някоя друга буква или цифра.
Иначе за да го програмираш ти трябва компютър с COM порт и програматор (да може да програмира EEPROM 93 серия), и софтуер, който може да се изтегли отвсякъде!
P.S. Почти съм сигурен, че е 93c46, тъй като го срещнах в един от каталозите пuбликувани на английски език за кодинг плуга.
Ето един пример http://www.lightsoft.co.uk/bmw/obc.html , ето и как гуглето го преведе Превод
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ПРОГРАМИРАНЕ НА ЧИПА
След като ми се появи гадното РРРР след смяна на акумулатора и се наслушах на глупостите на диагностиците в Дару се заех да си оправя чипа сам.Както колегите казаха чипа е 93с46-EEPROM.Най-добрият вариант за програматор е следният-PonySmall-цена 20лв.
Най-напред се запояват проводници на крачетата на чипа ,които се вкарват в съответните пинове на цокъла.Трябва да внимавате да не объркате съответните пинове и цялата ориентировка на цокъла-има прорез ,който трябва да съвпадне с прореза на цокъла на програматора
Ако нямате СОМ порт си купувате за 2лв. и свързвате с дъното на РС
Инсталирате софтуера от диска-да си поискате
и почвате настройките:
Задавате типа на чипа
Задавате порта ,в който е включен програматора-между другото тук се виждат празните адреси ,заради ,които борда не е работил
Калибрирате
Прочитате чипа и почвате да редактирате
Кликвате върху стойността ,която искате да промените и въвеждате новата в падащият прозорец.
Накрая запаметявате ,за да може запаметеният файл да копирате директно върху чипа.
Ето го чипа с вече новите стойности
Ето стойностите ,които трябва да въведете в зависимост от модификацията,дадени от zAcK
Слагате чипа на борда,бандажирате проводниците и заедно с цокъла ги закрепвате отзад с тиксо -до следващата смяна на акумулатора или следващото Е34
Успех.
П.П.Програматора има един джъмпер и трябва да го изключите за да стане за нашият чип,който се слага на средният цокъл.През версията на български програмата не искаше да работи добре.
След като ми се появи гадното РРРР след смяна на акумулатора и се наслушах на глупостите на диагностиците в Дару се заех да си оправя чипа сам.Както колегите казаха чипа е 93с46-EEPROM.Най-добрият вариант за програматор е следният-PonySmall-цена 20лв.

Най-напред се запояват проводници на крачетата на чипа ,които се вкарват в съответните пинове на цокъла.Трябва да внимавате да не объркате съответните пинове и цялата ориентировка на цокъла-има прорез ,който трябва да съвпадне с прореза на цокъла на програматора
Ако нямате СОМ порт си купувате за 2лв. и свързвате с дъното на РС
Инсталирате софтуера от диска-да си поискате

Задавате типа на чипа
Задавате порта ,в който е включен програматора-между другото тук се виждат празните адреси ,заради ,които борда не е работил
Калибрирате
Прочитате чипа и почвате да редактирате
Кликвате върху стойността ,която искате да промените и въвеждате новата в падащият прозорец.
Накрая запаметявате ,за да може запаметеният файл да копирате директно върху чипа.
Ето го чипа с вече новите стойности
Ето стойностите ,които трябва да въведете в зависимост от модификацията,дадени от zAcK
Слагате чипа на борда,бандажирате проводниците и заедно с цокъла ги закрепвате отзад с тиксо -до следващата смяна на акумулатора или следващото Е34

Успех.
П.П.Програматора има един джъмпер и трябва да го изключите за да стане за нашият чип,който се слага на средният цокъл.През версията на български програмата не искаше да работи добре.
Последна промяна zvetiko на 09 Юли 2009, 6:47, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани