BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 26 Юни 2009, 10:53

душманин си ти :)

аз туко що поръчах чипа от дару че нещо зак не отговаря :)
понеделник или сряда е тук и ще видим...ако тресне ше праа програматор и аз
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 15.04.2006

Мнение от kisshunter » 26 Юни 2009, 14:06

колеги имам 4ип за борада за м50 б20 които го иска му го подарявам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 29 Юни 2009, 21:37

dinozab написа:Нищо чудно да е заминал вече.При мен всичките чипове се скапаха просто.Аз започвам да си мисля че тоя проблем може да се окаже от липсата на релето под задната седалка което подава реално ток на борда пък ние тука директно връзваме кабелите през един бушон и тва е.Ако съм прав явно има защо тва реле да струва 80лв.


Аз го нямам това реле и досега не съм имал проблеми при махане на акумолаторът ...
според мен на друго място е проблемът.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юни 2009, 19:19

BMW5820iA написа:
dinozab написа:Нищо чудно да е заминал вече.При мен всичките чипове се скапаха просто.Аз започвам да си мисля че тоя проблем може да се окаже от липсата на релето под задната седалка което подава реално ток на борда пък ние тука директно връзваме кабелите през един бушон и тва е.Ако съм прав явно има защо тва реле да струва 80лв.


Аз го нямам това реле и досега не съм имал проблеми при махане на акумолаторът ...
според мен на друго място е проблемът.


Колега и аз като Дино вече втори чип :confused:

Какво ще кажеш за тази идея :?:


Може да се помисли за едно ключе ,с което да се прекъсва захранването към колата и една букса през ,която да се подаде 12V на борда преди сваляне на акумулатора.


Искам да те попитам на кои кабели трябва да се подаде + и -

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 30 Юни 2009, 21:35

кабелите са няколко така че може би ще ти трябват няколко ключета

всеки плюс изпълнява някаква функция, но незнам точно каква. Единственото ясно е, че без всички плюсове борда не тръгва.

Директно от бушоните:

pin6: + from fuse F17
pin8: + from fuse F1
pin9: + from fuse F20 (red/yellow)

през релето на алармата:

pin17: red/grey/yellow, alarm system


Маса:

pin4: ground

До колкото съм чел из форумите РРРР става при пад или колебания на напрежението, т.е. си мисля че ще си решите проблема ако се направи нещо като ЮПС-а на компютрите или може би просто по един кондензатор на всеки плюс ... :roll:

До колкото знам плюса през релето на алармата служи единствено за само тестване на алармата на колата, т.е. ако нещо ти е повредена това РРРР те информира да отидеш и да ти я оправят.
Последна промяна BMW5820iA на 30 Юни 2009, 21:50, променена общо 2 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юни 2009, 21:43

BMW5820iA написа:кабелите са няколко така че може би ще ти трябват няколко ключета

всеки плюс изпълнява някаква функция

ей сега ще ги изровя от архива ище ги напиша ...


Благодаря-и аз предполагах ,че трябва да се прекъсне на няколко места за да не се захрани колата през борда,дано да са само два-има такива ключета. ;) Би трябвало проблема да се реши по някакъв начин,дори и примитивен ,че тия бордове при някои станаха златни. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 30 Юни 2009, 21:55

мисля си, че при превключване на ключетата от едното захранване към другото пак има опасност да се получат колебания на напрежението ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юни 2009, 22:08

BMW5820iA написа:мисля си, че при превключване на ключетата от едното захранване към другото пак има опасност да се получат колебания на напрежението ...


Идеята е през букса най-напред да дублирам захранването на борда и чак след това с ключета да прекъсна връзката му с ел. системата на колата.Като се има в предвид ,че всеки неуспех струва 65 лева дано да се получи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 30 Юни 2009, 22:13

дано , стискам палци ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юни 2009, 22:20

BMW5820iA написа:дано , стискам палци ;)


Да видя дали зак ще има възможност да програмира чипа,ако не ще поръчам в Дару и ще пробвам.Чудесно е да имаш голям борд и да му ръчкаш скритите функции е някои и от стандартните-темата ти е доставила радост на много фенове на Е34 и сериозни финансови постъпления на официалните вносители на BMW за България. ;) :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 30 Юни 2009, 22:29

виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.

Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Юли 2009, 19:25

BMW5820iA написа:виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.

Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34


Програмират ама ги няма. :confused:

Гледам има програматори за EEPROM чипове от 20-70лв.Може ли някой да ми каже какъв точно е чипа-има различни EEPROM чипове и съответно различни програматори и освен програматора какво ми е необходимо за да мога да си програмирам сам чипа-вече натам отиват нещата.Зак вече е дал стойностите. ;)

крив кюнец
Аватар

Мнение от крив кюнец » 05 Юли 2009, 21:13

zvetiko написа:
BMW5820iA написа:виж малко по-назад в мненията - и други колеги споменаха че могат да програмират чипове.

Той зак нали написа информацията от чиповете за всеки един модел Е34


Програмират ама ги няма. :confused:

Гледам има програматори за EEPROM чипове от 20-70лв.Може ли някой да ми каже какъв точно е чипа-има различни EEPROM чипове и съответно различни програматори и освен програматора какво ми е необходимо за да мога да си програмирам сам чипа-вече натам отиват нещата.Зак вече е дал стойностите. ;)


И аз това се питам... по данни на Zack в началото на постовете му чипа е 93c46 ??? Затова да каже той такива ли купува или има и някоя друга буква или цифра.
Иначе за да го програмираш ти трябва компютър с COM порт и програматор (да може да програмира EEPROM 93 серия), и софтуер, който може да се изтегли отвсякъде!
P.S. Почти съм сигурен, че е 93c46, тъй като го срещнах в един от каталозите пuбликувани на английски език за кодинг плуга.
Ето един пример http://www.lightsoft.co.uk/bmw/obc.html , ето и как гуглето го преведе Превод

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 15.04.2006

Мнение от kisshunter » 05 Юли 2009, 22:52

да чипа е 93с46

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 06 Юли 2009, 18:51

ПРОГРАМИРАНЕ НА ЧИПА


След като ми се появи гадното РРРР след смяна на акумулатора и се наслушах на глупостите на диагностиците в Дару се заех да си оправя чипа сам.Както колегите казаха чипа е 93с46-EEPROM.Най-добрият вариант за програматор е следният-PonySmall-цена 20лв.;)

Най-напред се запояват проводници на крачетата на чипа ,които се вкарват в съответните пинове на цокъла.Трябва да внимавате да не объркате съответните пинове и цялата ориентировка на цокъла-има прорез ,който трябва да съвпадне с прореза на цокъла на програматора

Изображение

Ако нямате СОМ порт си купувате за 2лв. и свързвате с дъното на РС

Изображение

Инсталирате софтуера от диска-да си поискате ;) и почвате настройките:

Задавате типа на чипа

Изображение

Задавате порта ,в който е включен програматора-между другото тук се виждат празните адреси ,заради ,които борда не е работил

Изображение

Калибрирате

Изображение

Прочитате чипа и почвате да редактирате

Изображение

Кликвате върху стойността ,която искате да промените и въвеждате новата в падащият прозорец.

Изображение

Накрая запаметявате ,за да може запаметеният файл да копирате директно върху чипа.

Ето го чипа с вече новите стойности

Изображение

Ето стойностите ,които трябва да въведете в зависимост от модификацията,дадени от zAcK


Изображение

Слагате чипа на борда,бандажирате проводниците и заедно с цокъла ги закрепвате отзад с тиксо -до следващата смяна на акумулатора или следващото Е34 ;)

Успех.

П.П.Програматора има един джъмпер и трябва да го изключите за да стане за нашият чип,който се слага на средният цокъл.През версията на български програмата не искаше да работи добре.
Последна промяна zvetiko на 09 Юли 2009, 6:47, променена общо 2 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook