Показания на темп. датчик за перката на клима?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 07 Сеп 2011, 19:40

Днес закачих колата на статична диагностика и на загряла кола показа 89-91гр. с непрекъснато зацепено виско. Изключихме датчика на главата (за 101гр.) и направих лека разходка на S, и перката спря да ме ебава. Значи не е датчик на хидратора. След това смених виското и вече не фучи нон стоп. Утре или др. ден датчика на главата също ще бъде сменен.

Предполагам, че след смяната на датчика на главата проблема ще се реши тотално. Купих си и термостат и се чудя още дали да го слагам при положение, че си работи коректно наличния.

След смяната ще напиша в заглавието темата дали е решена :)

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 07 Сеп 2011, 21:57

С тези показания на място доколкото разбирам какъв извод си правиш за охлаждането в динамика ( в движение и то не бабешката съвсем). Не си на прав път с този празен ход кат натиснеш педала и искаш тон и половина кола да се ускорява работата коренно се променя , само по манометъра ще ти стане ясно колко в пъти изгорели газове се отделят при ускорение и натискане на педала на място. То термостата си отваря ама колко и как се държи при продължителни нагрявания и увеличен дебит воден( все пак имаме и чисто механично въздействие на водната маса ). Има и друго говорим за някакви запушвания и намаляне на дебита ама някой замислил ли се е колко всъщност пропуска въпросния термостат и че е почти два пъти по-малко сечението на отвора му от мъркучите например. Има гнило в цялата ситуация и по-скоро съм склонен да си мисля за термостат или недобро обдухване на водния радиатор ( ако е чистен ) от недобра пропускливост на въздушния поток от климатичния . И най-накрая остава вид локално запушване ( или намален дебит ) някъде по водните пътища в главата и оттам локални прегрявания . Също и колегата vinio предположи за някакво евентуално запушване на оная тръбица желязната което не ми е ясно дали ще има връзка. Има и друго ако понадуват мъркучи и капачката е причина ( най-вече ) се създават условия за завъртане отвреме навреме на въздух в системата откъдето и водната помпа спира да си върши работата за момент пък то колко му трябва .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 07 Сеп 2011, 22:22

Ще сменя и термостата петък и ще видим.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 09 Сеп 2011, 19:51

Аре честито. Термостата е сменен със Wahler (оригиналния беше същия 1:1, но вместо Germany пишеше W. Germany и си го запазих :mhihi: ). Датчика е сменен също. Виското е сменено също със Sachs. Колата е обезвъздушена. Не вдига темп. Радиатора е топъл равномерно на всякъде и е на има няма 1.5г. и 10000км макс. Капачката е сменена също с оригинална от Дару преди 2000км. Водната помпа също е сменена преди около 2500км с Колбеншмид с лята турбинка.

Следва каране с включена диагностика, НО ми казаха, че ако вдига темп в главата значи ще показва и на таблото. Без да е включен датчика перката не се пуска изобщо. Карах 20км на изключен датчик, шпорих я и тн демек не е дехидраторния датчик и разни свръх налягания на фреона. Виското си се пускаше и спираше нормално, защото беше сменено вече (това в сряда докато бях без датчика).

Остава водна помпа или запушена водна магистрала на главата. Това може би утре сутринта ще се разбере при теста с карането с пусната диагностика в колата и следене на температурата на живо.

Ако някой има др. идеи да заповяда.

Поздрави
Иво
Последна промяна Zubcho на 09 Сеп 2011, 20:13, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 09 Сеп 2011, 20:03

Всъщност като си го включиш датчика на главата сега след всичко сменено пак ли ти включва клима-перката на 2-ра не разбрах. А това за главата плахо се споменаваше като възможен проблем ( за водните пътища иде реч ) юото нали ти е след ревизия на има няма 1000км , ти така каза .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 09 Сеп 2011, 20:09

vladobate написа:Всъщност като си го включиш датчика на главата сега след всичко сменено пак ли ти включва клима-перката на 2-ра не разбрах. А това за главата плахо се споменаваше като възможен проблем ( за водните пътища иде реч ) юото нали ти е след ревизия на има няма 1000км , ти така каза .


Да пак пуска перката. :bang: Главата е ревизирана на 1300км след ревизия (смисъл снимка и шлайф, като след това като ми казаха, че е перфектна)

Имам уговорка за утре да карам с включена диагностика и да гледаме темп. Ако на нея покаже нормална температура не знам какво да правя вече. Датчиците са на 5см един от друг, става въпрос за този който праща към таблото и този който включва перката. Според мен ако имаше повишена темп. щеше да ми мърда стрелката на таблото. :banghead: :banghead: :banghead: :help: :help: :help:

И още нещо при положение, че термостата отваря на пълно при 80гр. каква трябва да е работната температура на място и при движеща се кола? Около 90С нали?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Peter Angelov » 09 Сеп 2011, 20:27

Хе хе, Аз ти споделих че е водна помпа!
Тази с която си просто няма дебит. Утре
ще говорим но за мен си остава помпа или
радиатор. Температура на място - 84-88,
в движение ако е нормално всичко би трябвало
да е не повече от 92-98 градуса...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 09 Сеп 2011, 20:30

Ами тука у Филибето :mhihi: има един колега с Е38 ТДС и му държи на място 86-87 градуса ама има монтирана по-малка шайба на водната помпа та твойте градуси идват нормални дет ги писа по-горе. А в движение много си зависи как ще да я караш ама тва дет си го намислил с диагностиката онлайн повечко време е супер и ще даде много инфо от извора за лошата слава на ТДС-а . Пък ти покарай по-лекинко( нормално ) и свали данни за темп. и после покарай на ръчка или с по-голяма скорост и виж дали ще се попокачва темп. до няква стойност и спира ( за мен нормално към 95-96градуса , има данни и от Е39 форума точно при натоварване доде стига ) или се дига повечко и кога точно го прави. Наистина само така с диагностиката ще го установиш в движение най-добре без хъка мъка тука да пишем тъй че пожелавам успех и после чакаме данните мота-мо . На мен ми дига градус ( без мръдване на стрелката ) доста бързо при зврско натискане направо в горната част на радиатора което предполага , че в главата горе ще е лудница , пък на изхода на радиатора хич даже не го усеща почти 8 градуса надолу ( направил съм си обратна информация с датчици и оттам данните ) и също не мога да обясня добре какво се случва та в теб ни е надеждата да светне стига да имаш възможност за по-продължителен тест. Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 09 Сеп 2011, 20:56

Peter Angelov написа:Хе хе, Аз ти споделих че е водна помпа!
Тази с която си просто няма дебит. Утре
ще говорим но за мен си остава помпа или
радиатор. Температура на място - 84-88,
в движение ако е нормално всичко би трябвало
да е не повече от 92-98 градуса...


То малко зависи и от външната температура като мериш на място. Аз като мерих вънка на сянка беше 30С. и ми показваше 89-91С
Аз нямам против да се пуска тази перка при сериозно сръчкване, но като се пусне и не спира това ме гризе. Давам газ маз пуска се перката. Спирам да я газя и се очаква и перката да спре ама курец не спира, а продължава да върти като бясна. Следва каране със 70 км/ч без газене около 2км и не спира тая перка. Виското мълчи и не се пуска. Значи имаме проблем или в главата или в помпата или в перката :banghead: :banghead:

Сега като разсъждавам си мисля, че ако беше в главата проблема (прегряване локално при датчика) не трябваше ли да спира перката след като покарам без да я ръчкам (под 2000 об/мин) и се охлади самата глава? Не би трябвало да задържа толкова дълго време над 101гр. според мен дори и там да качваше температурата.

Да не би да включва перката (нормално е след като съм я натиснал яко колата на S и е било спри тръгни + 28С-30С външна темп.) и да залепва релето (ако изобщо има такова) и да не я изключва ами да продължава да си духа и след като я е охладило?

И още нещо относно помпата... четох по разни форуми, че БМВ се отказват от пластмасовата перка в полза на металната, като в последствие минават на някаква композитна перка (нито пластмасова нито метална), защото металната износвала бързо лагерите (това е непотвърдена информация четох я в различни форуми)

Аре утре ще се види на диагностиката какво прави, и ако вдига темп. в главата над 101гр. ще сменя помпата. Ако и тогава не спре да пуска перката колата я пускам за части и съм й ебал мамата. Писна ми да седя и да треперя кога ще е следващия скъп ремонт майка й мръсна.

Пак седя и си мисля, че не е помпа (намален дебит заради формата на лопатките), защото като я сменихме не започна да пуска перката по този начин както след като затворихме мотора. :banghead: :banghead: :banghead: Всъщност проблемите започнаха след като духна гарнитурата и беше затворен мотора. Главата е мита 2 пъти преди да я сложат. 1 път от тези които са я проверявали и 1 път от самия майстор. Той самия твърди, че силикон не е слаган на гарнитурата на главата. Вече не останаха варианти бре. :comp:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 10 Сеп 2011, 10:19

Вече не останаха варианти бре


Има варианти-че всичко е наред. :mhihi: В началото на темата ти бях писал ,че дизела е малко по-тегав за подържане на температурният режим и затова перката се включва по-често.Какъв е изхода -гледай да не харчиш много пари до петък другата седмица ,когато температурите ще паднат и тогава ще се успокоиш. ;) А ако рязко ти се появи някаккъв проблем по охладителната система -да знаеш ,че е новият термостат,разликата между Germany и W. Germany е доста голяма,нали знаеш- вече може да пише произведено в Germany,USA ,но всичко е направено в Китай като е спечелила най-ниската оферта. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 10 Сеп 2011, 10:34

zvetiko написа:
Вече не останаха варианти бре


Има варианти-че всичко е наред. :mhihi: В началото на темата ти бях писал ,че дизела е малко по-тегав за подържане на температурният режим и затова перката се включва по-често.Какъв е изхода -гледай да не харчиш много пари до петък другата седмица ,когато температурите ще паднат и тогава ще се успокоиш. ;) А ако рязко ти се появи някаккъв проблем по охладителната система -да знаеш ,че е новият термостат,разликата между Germany и W. Germany е доста голяма,нали знаеш- вече може да пише произведено в Germany,USA ,но всичко е направено в Китай като е спечелила най-ниската оферта. :mhihi:


Проблема, е че при 27-28С и висока скорост, не трябва да пуска перки изобщо. Дори и при сръчкване някакво. Най-лошото е, че я пуска и при 22С външна температура - демек имам проблем, не е до висока външна темп.

Чудя се дали да промивам системата с някакви препарати?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 10 Сеп 2011, 14:13

Някой знае ли кое е релето на перката на тдс-а? Искам и него да сменя.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 10 Сеп 2011, 16:22

Чудя се дали да промивам системата с някакви препарати?


Най- добре не промивай ,че може да потече отвсякъде :evil: -ако много настояваш,може с Калгонит. ;) И пак ти казвам-да мърдаше стрелката на антифриза където не трябва,за да се занимаваш.Все пак нашите охладителни системи са на 1000 години и не знаеш ,къде и защо нещо се е постеснило с годините,така ,че може да дадеш много пари и пак да не намериш причината,виж ако колата почне да грее тогава и причината ще е по-ясна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 11 Сеп 2011, 8:09

Добро утро. Снощи в 00:00ч. прибирайки се реших да пипна радиатора при включена перка на 2-ра скорост. Радиатора горе в дясно леден, маркуча долу преди термостата хладък викам си радиатор. Преди това обаче реших да проверя кое е релето отговарящо за перката. Бяхме 2-мата с Ангелов от Варна. Та започнах да вадя релетата и уцелих накрая вярното. След изваждането му, радиатора си се затопли горе в дясно. Явно не е той :mhihi: Сега ще почистя релето (което отворих вече) където контактува, защото имам някакво усещане, че залепва или нещо подобно. Каквото и запушване/прегряване да имаше + малък дебит на помпата (предполагаме че са и двете) би трябвало да охлади за 3км и каране почти без газ, а перката не спираше изобщо. Маркуча излизащ от главата също беше нормално топъл, защото Петър го пипа и не успя да се изгори за над 10сек държане. Външна темп 18C по борд.

Пускам номера на релето ако може и някой колега без проблеми с тази перка да се видим днес и да направим проба с работещо реле. Искам и това да отметна като вариант. 6136-8366 600 . От горе на релето пише 415 и е зелено. По този номер в сайта на Дару нищо не ми излиза :(

Борбата продължава

Edit:
След разглеждане рисунките с релетата се оказа, че е това 61368373700 - 21.67 в Дару и има наличност. Релето при ТДС се намира - като се отвори блока с бушоните, от долу на горе 2-рата редица с релета - най-лявото е нашия приятел.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 11 Сеп 2011, 9:22

От това ,което си писал до сега не би трябвало да е релето-нали като махнеш датчика на главата и перката вече не вкючва.Виж някъде по колата и все ще намериш подобно реле-на самото реле има схема на крачетата.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook