По-голям интеркулер за TDS?
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Кислородната бутилка я забравяш
За датчиците, за които питаш. Не стават, защото са мислени за бензинови коли.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: По-голям интеркулер за TDS?
vinio написа:В един от смислените постове забелязах това:Да не забравяме, че малко бутало означава, че ъгъла на завъртане на кол. вал, за който става впръскването, е по-голям, отколкото при голямо бутало
....и мисля,че не е правилно(ако става въпрос за роторно гнп).
Ъгъла (поне според мен) е без никакво значение спрямо дебелината на нагнетателният елемент.Тъй като пред него стой роторна плочка и тя се движи с еднакви обороти от вала(или оста на гнп)и гърбиците й определят налягането.. Ако става въпрос за промяна на дължината на същият елемент ,то тогава цялата центровка е нормално да се обърка,но това е друга е тема....
само да вметна -гнп-тата на м51 мотора са с ресурс между 140-150киловата(без резервите).Мисля,че при точна смес(от към въздух) 220коня са съвсем достъпни за тези помпи.
Ще опитам да го обясня така - да приемем, че впръскваме някаква циклова порция от помпа с еднаква гърбична шайба, но различни бутала. Цикловата порция е площта на буталото, умножена по активния ход на буталото (активен ход е този ход, през който има впръскване). Ако вземем 2 конкретни случая - бутало 9мм и бутало 12мм - площта на голямото 12мм бутало е 1,78 пъти по-голяма от площта на малкото 9мм бутало. Та за да впръснем с голямото бутало толкова, колкото впръскваме с малкото ни трябва 1,78 пъти по-малък активен ход. Ако вземем пак чисто теоретичен случай, в който 9мм бутало е имало максимален активен ход от 1,78мм, то на 12мм бутало ще му трябва 1,00 мм.
Сега ако обърнем тези 1,78мм и 1,00мм в ъгъл на завъртане на ротора на помпата, за което трябва да минем през кинематиката на двойката гърбична шайба - ролки, предполагам ще се окаже, че двата ъгъла за двата различни активни хода значително се различават.
Да вземем сега друг реален случай - ако минем на механична помпа с жило, а не електронна, и сложим 12мм бутало вместо 9мм. И понеже е турбо двигател, помпата има буст компенсация на цикловата порция. Шибъра (регулиращия орган) така работи, че при механично подаване на газ докрай да гарантира според регулировката максимална циклова порция гориво, т.е. голям активен ход. И ако приемем, че ние не сме пипали тази регулировка, като подадем газ докрай с 12мм бутало ще впръснем 1,78 пъти повече гориво преди още буст компенсатора да сработи (той сработва едва след като турбото направи някакво налягане).... Аз не бих искал да карам зад такава кола, особено ако не е с dual ball bearing турбо. Та за да не се случва така, активния ход извън буст режимите трябва да се намали адекватно на диаметъра на буталото и тогава се получава случая, които описах по-горе - впръскваме по-бързо, но пак толкова, когато не сме под буст.
Дотук добре, но за какво да сменяме тогава бутало, ако се окаже, че нормалната помпа има сериозен запас от активен ход и практически може да подаде значително повече гориво?!? За да разберем обаче колко наистина може да подаде, трябва да я метнем на стенд.
Хубаво, метнали сме я на стенд и виждаме, че пръска достатъчно според предварителните термодинамични изчисления, респективно я слагаме на колата..., но колата пуши зверски, въпреки че по наши сметки сместа трябва да е точна (да кажем за близко до бездимна работа на предкамерен дизел ламбда около 21-23)... Пак добре, но нещо не се връзва... или не можем да накараме конкретния двигател да работи добре (почти бездимно) на толкова високо налягане на пълнене (примерно 1,8 бара буст) или просто не можем да вкараме достатъчно въздух за горивото, което нашата си оригинална помпа може да подаде... Ако е първото - почти нищо не може да се направи, но е много по-вероятно да е второто, особено ако още ползваме оригиналното турбо. Имам предвид следното - първоначално вгражданите турбини са сравнително малки (казано на популярен език), за да постигат добро налягане сравнително рано, респективно wastegate-а им също не е голям, тъй като оригинално двигателят не е кой знае колко мощен, също и изпускателните колектори не са пригодени за т.нар. импулсна турбина за да по-компактни. Като започнем да вдигаме налягането, неминуемо се вдига и налягането в изпускателния колектор и идва един момент, в който то толкова се увеличава, че дори да увеличаваме налягането на пълнене, през клапаните не постъпва повече въздух отколкото при по-ниско налягане. От този момент насетне колкото и гориво да се подава, това само удължава пушека.
Лошото е, че за да разберем дали ни трябва друга помпа или не, първо трябва да сменим турбото и да сложим по-голям интеркулер. Дори да се окаже, че помпата е "малка" за новото турбо, почти е гарантирано, че двигателят ще извади по-висока мощност без да пуши (т.е. при недостиг на гориво), отколкото с оригиналното турбо на по-високо налягане и 30м пушек. Разбира се с ново по-голямо турбо нямам да имаме 1 бар на 1900 об/мин, а на 2500 вместо това, но който иска налягане още от празен ход обикновено ползва механичен компресор, а не турбо.
В заключение към AVGO - ако искаш колата ти да тръгне значително повече, според мен (пак казвам - според мен) няма как да оставиш оригиналния турбокомпресор.
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Браво, благодарим за разсъжденията Постман
Обаче вижте как разсъждавам аз ( същото което и Преско каза ). В момента помпата е почти почти на максимума ( бутана от Преско ) и с този надув на стоковата турбина колата почти не пуши.Даже въобще или в някакви съвсем разумни и съвзсем минимални граници колкото да се каже че е дизел
Това ни подвежда на мисълта че сместа гориво/въздух е в добро съотношение.Съответно, ако вдигна само порцията въздух, сместа ще обеднее. Дори и Преско го беше казал в един от предишните си постове, че на мен вече ми е нужна промяна в горивоподаването .... Иначе след такава промяна, ще има и промяна в турбината за да може да се опитаме да запазим съотношението в доброто му състояние.
Така, че проблема си остава...как да вмъкнем повече нафта
Варианта да се сложи механична помпа отпада.Насоките отиват към помпа с електронно управление, но по-голям запас.
Постман, казваш, че ще се промени ъгъла.....това изключва ли варианта да се преработи стоковата помпа ? ( не съм много в час
)

Обаче вижте как разсъждавам аз ( същото което и Преско каза ). В момента помпата е почти почти на максимума ( бутана от Преско ) и с този надув на стоковата турбина колата почти не пуши.Даже въобще или в някакви съвсем разумни и съвзсем минимални граници колкото да се каже че е дизел

Това ни подвежда на мисълта че сместа гориво/въздух е в добро съотношение.Съответно, ако вдигна само порцията въздух, сместа ще обеднее. Дори и Преско го беше казал в един от предишните си постове, че на мен вече ми е нужна промяна в горивоподаването .... Иначе след такава промяна, ще има и промяна в турбината за да може да се опитаме да запазим съотношението в доброто му състояние.
Така, че проблема си остава...как да вмъкнем повече нафта

Постман, казваш, че ще се промени ъгъла.....това изключва ли варианта да се преработи стоковата помпа ? ( не съм много в час

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Re: По-голям интеркулер за TDS?
AVGO написа:Постман, казваш, че ще се промени ъгъла.....това изключва ли варианта да се преработи стоковата помпа ? ( не съм много в час)
Не виждам връзка между двете - едното е теория (ъгъла), другото конкретната конструкция на VP помпите (преработката).
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Е нали промяна на помпа води до промяна на ъгъла ?
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Ако успееш да сложиш по-голямо бутало в твоята помпа - да, но не мога да ти кажа дали ще успееш да сложиш по-голямо бутало в твоята помпа, предполагам че за да отговори някой, трябва из основи да познава целия асортимент на помпите Бош.
Ако говориш да се сложи съвсем друга помпа с по-голямо бутало, а не да се преправи твоята - тогава нещата може и да стоят по друг начин - зависи от/за какъв двигател е другата помпа, все пак помпата не е само бутало...
Ако говориш да се сложи съвсем друга помпа с по-голямо бутало, а не да се преправи твоята - тогава нещата може и да стоят по друг начин - зависи от/за какъв двигател е другата помпа, все пак помпата не е само бутало...
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Postman написа:Ако успееш да сложиш по-голямо бутало в твоята помпа - да, но не мога да ти кажа дали ще успееш да сложиш по-голямо бутало в твоята помпа, предполагам че за да отговори някой, трябва из основи да познава целия асортимент на помпите Бош.
Ако говориш да се сложи съвсем друга помпа с по-голямо бутало, а не да се преправи твоята - тогава нещата може и да стоят по друг начин - зависи от/за какъв двигател е другата помпа, все пак помпата не е само бутало...
Виж ,аз по нагоре из някоя от страниците написах .Сменя се всичко от крсьтачката /преди гьрбичната шаиба /наназад .
Няма как да сложиш голямо бутало в мальк ротор.Допуските са в микрони,тоест своеволия и самодиагнози водят до набутване.
От тдс-вата помпа ще остане само корпуса и доставната помпа .Естественно плочкта пак си е неина ,иначе цялата секция за високо налягане -ротора ,трябва да е друг,с поне налягане на повдигане на иглата от 180 бара нагоре
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Авго ще се зарадва ако идеята може да се осъществи в разумна рамка от финансови средства 

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
AVGO написа:Авго ще се зарадва ако идеята може да се осъществи в разумна рамка от финансови средства
Нека кажем, че ще се радваш ако стъпва под 1000лв

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Zubcho написа:AVGO написа:Авго ще се зарадва ако идеята може да се осъществи в разумна рамка от финансови средства
Нека кажем, че ще се радваш ако стъпва под 1000лв
Ехеееееееееееееееееееееее, 1000 лева..... Аз викам нещо да се скълъпи втора ръка с минимално чисто нови части

Кви са тез 1000 лева за няколко мг повече нафта


Иначе друга идея.... четох за някакъв пич който който поразширил малко отворите в главата.Хем повече влиза, хем по-бързо излиза.... изглежда ми добра идея ???
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
И това забравяш с портването. Идеята е добра докато не вземе та ти прегрее леко. Тя и без това е под голямо напрежение и компресия тази глава та да й правиш по-тънки стените между бренерите и клапаните.
Е може и да стане портването, но на чисто нова глава. Иначе ми казаха, че пукването е просто въпрос на дни
Имай предвид, че си говорих направо с човека който прави най-много глави в Сф и той ми каза - ЗАБРАВИ 
Поздрави
Ето тук има добра идея в този форум за съединител
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f82 ... ng-t63091/
ПП
трябва да се регистрираш иначе след 2 страници разглеждане ти резва правата на гледане!!!
Е може и да стане портването, но на чисто нова глава. Иначе ми казаха, че пукването е просто въпрос на дни


Поздрави
Ето тук има добра идея в този форум за съединител
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f82 ... ng-t63091/
ПП
трябва да се регистрираш иначе след 2 страници разглеждане ти резва правата на гледане!!!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Спринтеровите помпи гледам читави бая ,стават за тия работи ,ама 6 цилиндров спринтер не сьм виждал.Все 4 и 5 братлета вьтре.
Авго тьрси мотор с ел помпа на БОШ да е 6 цилиндьра и да е с директно впрьскване.
Карантията я остави на мен,за 3 часа ща направя ама ,отде помпа-помппппппааааа
Авго тьрси мотор с ел помпа на БОШ да е 6 цилиндьра и да е с директно впрьскване.
Карантията я остави на мен,за 3 часа ща направя ама ,отде помпа-помппппппааааа
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Интересна тема. Аз като един заклет фен на tds мотора отдавна искам да го "посъживя" малко прословутия М51. След дълго ровене и четене из техническите форуми, проверка на записките и преглед на учебниците от университета започнах да търся решението в малко по-разлина насока - начин за понижаване на температурата на входящия въздух. Ето какво имам пред вид:
Ако се разгледа работата на един дизелов двигател и принципа заложен при проектирането му се вижда, че входящия въздух се приема за константа, а се променя порцията на горивото (тук става въпрос за двигател без турбина). Порцията на горивото се определя от два параметъра:
1. продължителност на впръскването;
2. налягане на горивото подавано към дюзите.
При дизеловите двигатели с турбина, нещата са малко по-разлини, но е запазен основния принцип, като входящия въздух се приема за постоянен при определени условия (те са предварително зададени в софтуера на управляващия компютър), спрямо които се променя (изчислява) порцията гориво. Тук е важно да се отбележат няколко параметъра, които са от значение:
1. температура на входящия въздух - колкото е по-ниска, толкова по-голямо е кислородното съдържание. Резултата е по-добро изгаряне и по-голяма мощност.
2. налягане на входящия въздух - то влияе пряко върху количеството (дебита) и температурата на въздуха. Всеки е наясно какво се получава при количесто на въздуха, което е близко до това на атмосферните двигатели. Тогава горивото е значително по-малко (съгласно предварително зададените параметри в софтуера) и колата върви като Кадет 1,6D.
Когато налягането на турбината е между 1,1 и 1,5 количеството на въздуха е значително повече и температурата му е в определени граници. Стойностите за количестовото и температурата се измерват от датчиците по колата, подават се на компа, където се сравняват със заложените стойности и се определя количеството на горивото.
Най-интересния момент е когато налягането превиши 1,5. Тогава количеството на въздуха е още по-голямо, но количесвото на кислорода е по-малко, отколкото при налягане до 1,5. Тогава колата забива, после се ускорява, после пак забива и става веселба. Всичко е в следствие на загряването на въздуха при повишаването на налягането. Получава се така, че охладения от кулъра въздух, започва да се натрупва и сгъстява в смукателния колактор. Този процес е съпроводен от загряване на сгъстения въздух. А това вече е проблем. Към двигатела се подава въздух, но той не е "качествен" и е топъл. Датчика отчита температурата му и я подавана компа. Компа подава сигнал за по-малка порция гориво. Системата се разтоварва и температурата леко спада, усещасе подобрение във вървежа на колата, повишаване на оборотите и изведнъж - загуба на мощност и колата "забива муцуната"
Тук искам да отбележа, че обяснението по-горе е написано по-скоро да бъде разбираено, отколкото с пълни подробности. Факт е обаче, че при повишаване на налягането се повишава и температурата на въздуха. Тогава на помощ идват "по-големите" кулъри.
Въпроса с кулъра пак има два аспекта и те са свързани със скоростта на преминаващия въздух и топлообмена. На практика ако в една система се монтира по-голям като обем кулър, това ще доведе го понижаване на налягането в системата, а също и скоростта поради увеличаването на нейния обем, а в нашия случай количеството въздух подавано в двигатела ще намалее. Именно поради тази причина си надуваме турбините, но не е гаранция, че резултатите са по-добри. Ако обаче се монтира кулър, същия по обем но с по-добър топлообмен резултата ще е по-добър.
Въпроса с буталото на помпата е доста интересен, но се съм скептично настроен. Все пак става дума за тдс мотор, а не за комънрейл.
Въпроса за софтуера
Повечето чипосани tds мотори, които съм виждал пушат черно във всички обороти. Вярно е, че са малко по-пъргави, но промяната на порцията гориво спрамо другите параметри, в случая увеличаването и, не мисля че е най-доброто решение. Цената на услугата няма да я споменавам
Та от всичкото четене и ровене си остана въпроса, как да понижа температурата на входящия въздух. И като гледам цената на удоволствието нещо не ми се нрави.
Ако се разгледа работата на един дизелов двигател и принципа заложен при проектирането му се вижда, че входящия въздух се приема за константа, а се променя порцията на горивото (тук става въпрос за двигател без турбина). Порцията на горивото се определя от два параметъра:
1. продължителност на впръскването;
2. налягане на горивото подавано към дюзите.
При дизеловите двигатели с турбина, нещата са малко по-разлини, но е запазен основния принцип, като входящия въздух се приема за постоянен при определени условия (те са предварително зададени в софтуера на управляващия компютър), спрямо които се променя (изчислява) порцията гориво. Тук е важно да се отбележат няколко параметъра, които са от значение:
1. температура на входящия въздух - колкото е по-ниска, толкова по-голямо е кислородното съдържание. Резултата е по-добро изгаряне и по-голяма мощност.
2. налягане на входящия въздух - то влияе пряко върху количеството (дебита) и температурата на въздуха. Всеки е наясно какво се получава при количесто на въздуха, което е близко до това на атмосферните двигатели. Тогава горивото е значително по-малко (съгласно предварително зададените параметри в софтуера) и колата върви като Кадет 1,6D.
Когато налягането на турбината е между 1,1 и 1,5 количеството на въздуха е значително повече и температурата му е в определени граници. Стойностите за количестовото и температурата се измерват от датчиците по колата, подават се на компа, където се сравняват със заложените стойности и се определя количеството на горивото.
Най-интересния момент е когато налягането превиши 1,5. Тогава количеството на въздуха е още по-голямо, но количесвото на кислорода е по-малко, отколкото при налягане до 1,5. Тогава колата забива, после се ускорява, после пак забива и става веселба. Всичко е в следствие на загряването на въздуха при повишаването на налягането. Получава се така, че охладения от кулъра въздух, започва да се натрупва и сгъстява в смукателния колактор. Този процес е съпроводен от загряване на сгъстения въздух. А това вече е проблем. Към двигатела се подава въздух, но той не е "качествен" и е топъл. Датчика отчита температурата му и я подавана компа. Компа подава сигнал за по-малка порция гориво. Системата се разтоварва и температурата леко спада, усещасе подобрение във вървежа на колата, повишаване на оборотите и изведнъж - загуба на мощност и колата "забива муцуната"
Тук искам да отбележа, че обяснението по-горе е написано по-скоро да бъде разбираено, отколкото с пълни подробности. Факт е обаче, че при повишаване на налягането се повишава и температурата на въздуха. Тогава на помощ идват "по-големите" кулъри.
Въпроса с кулъра пак има два аспекта и те са свързани със скоростта на преминаващия въздух и топлообмена. На практика ако в една система се монтира по-голям като обем кулър, това ще доведе го понижаване на налягането в системата, а също и скоростта поради увеличаването на нейния обем, а в нашия случай количеството въздух подавано в двигатела ще намалее. Именно поради тази причина си надуваме турбините, но не е гаранция, че резултатите са по-добри. Ако обаче се монтира кулър, същия по обем но с по-добър топлообмен резултата ще е по-добър.
Въпроса с буталото на помпата е доста интересен, но се съм скептично настроен. Все пак става дума за тдс мотор, а не за комънрейл.
Въпроса за софтуера


Та от всичкото четене и ровене си остана въпроса, как да понижа температурата на входящия въздух. И като гледам цената на удоволствието нещо не ми се нрави.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Zubcho написа:И това забравяш с портването. Идеята е добра докато не вземе та ти прегрее леко. Тя и без това е под голямо напрежение и компресия тази глава та да й правиш по-тънки стените между бренерите и клапаните.
Е може и да стане портването, но на чисто нова глава. Иначе ми казаха, че пукването е просто въпрос на дниИмай предвид, че си говорих направо с човека който прави най-много глави в Сф и той ми каза - ЗАБРАВИ
Поздрави
Ето тук има добра идея в този форум за съединител
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f82 ... ng-t63091/
ПП
трябва да се регистрираш иначе след 2 страници разглеждане ти резва правата на гледане!!!
Ами да ти кажа, да чукна на дърво съм много доволен от охлаждането ми. Тази година на Калояново, 2 сесии изкарах на събора в жегата която беше , имаше няколко които прегряха а моята стрелка не мръдна даже и с ММ и най-очудващото, дори и не ми се включи перката !!! А карах естествено от червено на червено....

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани