е34 загрява,въпрос?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 25 Май 2009, 11:53

Не може само с антифриз, трябва половината да е вода.
Антифриза им по-лоши топлоотвеждащи свойства от водата и може да позагрява малко а и тормози двигателя, понеже е с по-голям вискозитет. Това го знам от обща култура и от книжката за експлоатация на автомобила (50:50 вода/антифриз).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 25 Май 2009, 14:57

Всъщност си купувам от бензиностанциите тубичките. Там нали си е предварително разреден до определени градуси. Чист антифриз не сипвам, ами такъв предварително разреден. Май наистина е глътнала въздух моята. Сутринта успях малко да я обезвъздуша и до работа успя да се задържи стрелката на средата , там където трябва да е , обаче парното все още не работи и след работа ще долея и пак ще я обезвъздушавам.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 26 Май 2009, 20:31

Колеги пробвах да обезвъздуша моята (и то няколко пъти) и последния път ударих на камък. Значи последния път отворих капачката на разширителния съд допълних до малко над линията - COLD, отвих напълно болта за обезвъздушаване запалих и зачаках. Като загря колата почна да бълва пяна от болта, а нивото на течността в казанчето се повиши. Побълва малко пяна и после само пушеше от там като форсирам пак почна да бълва пяна и нивото на течността още повече се повиши. Стрелката на температурата се крепеше около средата. Така форсирах от време на време, но в един момент започна лекичко стрелката да отива към червеното, а като форсирах престана да излиза пяна , но не излизаше и течност - само фъскаше пара - без да излиза течност и така продължи да си загрява. През това време парното беше на макс топло обаче не духаше топло, а въздуш с околната температура. Имам вързан и изпарител за ГИ , който ГИ превключва знаете, като се загрее изпарителя и ГИ-то не пожела да превключи на газ, защото изпарителя и на пипане беше леко топъл както и маркуча, който трябва да го загрява (обикновено изпарителя пари). Перката на климатика също не включва. Виското беше зацепило малко, но едва едва.

Та колеги ориентирал съм се към водна помпа или все пак проблем с въздух в системата. Дайте съвет плс , защото не ми се сменя водна помпа за оня дето духа. Колата като се кара лекичко не загрява, но ако се настъпва почва да мърда лекичко към червеното стрелката. Тоест ясно е, че ако е водна помпа не е съвсем преебана - има някакъв дебит, но дали може да е отчасти прецакана ??
Изображение


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 26 Май 2009, 20:57

Колега,аз не разбирам много много,но по инструкции я правих тази процедура :D Значи за обезвъдушаването е необходимо да отвъртиш на няколко места не само "клапата" (или както се казва,която е на радиатора) Значи аз първо разкачих маркуча,който влиза в радиатора.От там сипах вода докато не се напълни двигателя (блока или там където отива водата) После затваряш капачката на радиатора,слагаш маркуча и палиш... Чакаш да позагрее и отвърташ там тази клапа на радиатора...Чакаш докато почне да излиза от там водата без мехури...Стягаш я...После отвърташ има едно болтче на термостата...Чакаш от там да си тръгне хубава струя...Затягаш... След това на газовата махаш маркуча по,който идва водата до изпарителя и чакаш да потече и от там "силна" струя вода... Аз така няколко пъти правих,парното не задуха топло,но поне колата повече не загряваше и не издуваше маркучите :P
п.с хех давам отговор в собствената си тема :mhihi:
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 26 Май 2009, 21:02

А за перката,на мен също не ми включваше,но понеже бях свалил пластмасата,която е около радиатора... Перката била с "нещо си" силиконово и фактически,ако топлината не се насочвала където трябва не се активирала перката :D
Съжалявам,че с такива понятия обяснявам,ама какво да направя като не разбирам :uups:
Успех и дано си решиш проблема :arrow:
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 26 Май 2009, 21:31

Pavlinius написа:Колеги пробвах да обезвъздуша моята (и то няколко пъти) и последния път ударих на камък. Значи последния път отворих капачката на разширителния съд допълних до малко над линията - COLD, отвих напълно болта за обезвъздушаване запалих и зачаках. Като загря колата почна да бълва пяна от болта, а нивото на течността в казанчето се повиши. Побълва малко пяна и после само пушеше от там като форсирам пак почна да бълва пяна и нивото на течността още повече се повиши. Стрелката на температурата се крепеше около средата. Така форсирах от време на време, но в един момент започна лекичко стрелката да отива към червеното, а като форсирах престана да излиза пяна , но не излизаше и течност - само фъскаше пара - без да излиза течност и така продължи да си загрява. През това време парното беше на макс топло обаче не духаше топло, а въздуш с околната температура. Имам вързан и изпарител за ГИ , който ГИ превключва знаете, като се загрее изпарителя и ГИ-то не пожела да превключи на газ, защото изпарителя и на пипане беше леко топъл както и маркуча, който трябва да го загрява (обикновено изпарителя пари). Перката на климатика също не включва. Виското беше зацепило малко, но едва едва.

Та колеги ориентирал съм се към водна помпа или все пак проблем с въздух в системата. Дайте съвет плс , защото не ми се сменя водна помпа за оня дето духа. Колата като се кара лекичко не загрява, но ако се настъпва почва да мърда лекичко към червеното стрелката. Тоест ясно е, че ако е водна помпа не е съвсем преебана - има някакъв дебит, но дали може да е отчасти прецакана ??

Мен ако питах ми мирише на запушване.Това да не излиза вода и да пълни разширителя на там води.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 27 Май 2009, 11:44

Иван Стоянов написа:Мен ако питах ми мирише на запушване.Това да не излиза вода и да пълни разширителя на там води.


Как така се е запушил изведнъж този радиатор. Преди 1 седмица се носех по магистралата със 160(по време на цялата магистрала) и включен климатик и стрелката беше на 12 без 5.

Влизам в бокса другата седмица за водна помпа :(. Не съм убеден, че е от нея ама това остана, защото не иска да се обезвъздушава, не е виско , мисля че не е запушен радиатор (при положение, че нямам и парно !!!).

Един въпрос имам колеги - водната помпа ли върти водата в малкия кръг, включително и за парното ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 28 Май 2009, 13:24

Колеги губи ми течност ! За 5 км (е загря почти до червеното ) отиде към половин литър :shock: .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 29 Май 2009, 18:02

Много експерти много нещо в тоя форум един не се намери да даде съвет. И незнам първия ли съм, който да каже, че търсачката не работи защото НЕМОЖЕ ДА СЕ ТЪРСИ САМО В ЗАГЛАВИЯТА !!! Например ако искам да търся с дума "обезвъздушаване" искам да ми търи само теми с тази дума в заглавието (както е в много форуми) , а тук ми намира теми, в които някой е споменал, че си обезвъздушил колата и докато намеря каквото ми трябва преравям 500 теми дето не ме интересуват.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 29 Май 2009, 18:13

да водната помпа върти всичката вода винаги, за парното малкия големия кръг и т.н.

охладителната течност има 2 места на които може да е отишла - във маслото(тогава то ще се е превърнало в боза) или в цилиндрите, като причина за това е издухана гарнитура на главата и/или спукана глава
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 29 Май 2009, 21:57

Pavlinius написа:Много експерти много нещо в тоя форум един не се намери да даде съвет. И незнам първия ли съм, който да каже, че търсачката не работи защото НЕМОЖЕ ДА СЕ ТЪРСИ САМО В ЗАГЛАВИЯТА !!! Например ако искам да търся с дума "обезвъздушаване" искам да ми търи само теми с тази дума в заглавието (както е в много форуми) , а тук ми намира теми, в които някой е споменал, че си обезвъздушил колата и докато намеря каквото ми трябва преравям 500 теми дето не ме интересуват.

Има нещо вярно в това което казваш.А радиатора се запушва на принципа на инсулта.Откъсва се тромб и готов проблема :( Охл.течност може да се изгубва и през изпускателната система но то това пак си е спукана глава.Задължително трябва да откриеш къде се губи охл.течност.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 01 Юни 2009, 16:33

Иван Стоянов написа:
Pavlinius написа:Много експерти много нещо в тоя форум един не се намери да даде съвет. И незнам първия ли съм, който да каже, че търсачката не работи защото НЕМОЖЕ ДА СЕ ТЪРСИ САМО В ЗАГЛАВИЯТА !!! Например ако искам да търся с дума "обезвъздушаване" искам да ми търи само теми с тази дума в заглавието (както е в много форуми) , а тук ми намира теми, в които някой е споменал, че си обезвъздушил колата и докато намеря каквото ми трябва преравям 500 теми дето не ме интересуват.

Има нещо вярно в това което казваш.А радиатора се запушва на принципа на инсулта.Откъсва се тромб и готов проблема :( Охл.течност може да се изгубва и през изпускателната система но то това пак си е спукана глава.Задължително трябва да откриеш къде се губи охл.течност.


Ами колега, не я губи в двигатела, защото последния нито пуши нито имам мизерии при маслото. Видях обаче, че имам капки по картера и за мен е почти сигурно, че изпуска течност от някъде, но не се знае къде още. Утре влизам в бокса да я гледат майсторите на канал. Дано да не е спукан картер или нещо такова, че преди 2-3 седмици като слизах от един бордюр бая издрънча отдолу :( .
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 01 Юни 2009, 17:13

провери да не е някой маркуч, че и аз го имах тоя проблем губеше ми вода, оказасе едно от съединенията беше леко скъсано при скобата и просто сълзеше.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 02 Юни 2009, 11:44

Според майсторите тече от радиатора и казанчето . Стана дебела работата. Някакви идеи ? Предложи ми нов радиатор + казанче за 280лв . Това да не е някой ментак ? 2-ра ръка някой да предлага ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 02 Юни 2009, 11:54

Pavlinius написа:Според майсторите тече от радиатора и казанчето . Стана дебела работата. Някакви идеи ? Предложи ми нов радиатор + казанче за 280лв . Това да не е някой ментак ? 2-ра ръка някой да предлага ?

Ами не е лоша цената, втора ръка не взимай щото ще даваш два пъти пари за едно и също нещо. По магазините по-миналата година като го сменях моя вървяха по 320-380 лева.

ПС: Цената на вносителя е 120 лева, но от него не можеш да си купиш (се ла ви), но може да се попазариш малко с майстора.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook