Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Аз мисля че 4НР22 няма нищо общо с 5НР18 и работи на доста по-ниска температура.Тогава явно са мислели че охлаждането на 4НР22 ще стане и за 5НР18 ама явно нъц и въпросната 1994г. добавят допълнителен охладител.Ти забелязваш ли влошаване в работата на кутията при загряло положение след продължително каране
Ако да значи имаш проблем но ако не нея закачай 


щом не ти прави проблеми не се занимавай_65536_kb_sec_ написа:добре де
аз искам да запитам за тези допълнителните тръби за охлаждане
при Е32 изобщо не се предлагат такива за скоростна кутия 4HP22/24
това нормално ли е и дали да си набавя такива тръби или да го оставя оригинално????
питам защото не ми се ремонтират скорости
![]()
Аз почнах защото като минех примерно 100км.без да се гаси мотора и като спра и вкл.задна я чаках да зацепи и т.н. после като се разрових малко видях че за една и съща кутия има няколко вида охлаждане
Стоянчо ти си по жиците,кажи за малкия борд ....

by ''kompleksa''
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:За да стане всичко точно по интервенцията ще изведа жици от термистора на мозъка за да видя каква е темп.на маслото в различните режими.За целта ми е нужна помощзащото идеята ми е да го вържа на местото на датчика за външната темп. за малкия борд-Някой знае ли колко максимална стойност може да отчете борд-а?
И при необходимост ще монтирам термоклапанчетата,за които говори Гошката Пенчев,но съм почти убеден,че ги има в кутията
П.П.Дани радиатора го имаш в най скоро време
Ванка,Гошето вече ти каза ,че не става в температурно отношение,но дори и да ставаше не знаеш дали термистора за външна температура е еднакъв с термистора на скоростите и борда може да показва грешна температура.Можеш да вземеш един китайски мултицет за 10-на лева,който може да мери и температура и да закрепиш някъде термодвойката му към кутията.
А масло не е нужно да се изписва от Германия-има го в София.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
еми аз запитах защото когато е топла и включвам задната то я включва с тупване което много ме притеснява
наистина маслото не е каквото трябва да бъде но като се прибера ще има смяна на всички флуиди. въпроса беше дали е от маслото или от от прекомерната температура?
наистина маслото не е каквото трябва да бъде но като се прибера ще има смяна на всички флуиди. въпроса беше дали е от маслото или от от прекомерната температура?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
_65536_kb_sec_ написа:еми аз запитах защото когато е топла и включвам задната то я включва с тупване което много ме притеснява
наистина маслото не е каквото трябва да бъде но като се прибера ще има смяна на всички флуиди. въпроса беше дали е от маслото или от от прекомерната температура?
Сипи си оргинално от Дару и ще усетиш разликата.

ето това е един хубав въпрос които и при мене се получава дано се даде и отговор а има и друг въпрос при боксуване на кутията не винаги какъв е проблема при полужение че вътре има масло_65536_kb_sec_ написа:еми аз запитах защото когато е топла и включвам задната то я включва с тупване което много ме притеснява
наистина маслото не е каквото трябва да бъде но като се прибера ще има смяна на всички флуиди. въпроса беше дали е от маслото или от от прекомерната температура?


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ple6ivia написа:ето това е един хубав въпрос които и при мене се получава дано се даде и отговор а има и друг въпрос при боксуване на кутията не винаги какъв е проблема при полужение че вътре има масло_65536_kb_sec_ написа:еми аз запитах защото когато е топла и включвам задната то я включва с тупване което много ме притеснява
наистина маслото не е каквото трябва да бъде но като се прибера ще има смяна на всички флуиди. въпроса беше дали е от маслото или от от прекомерната температура?![]()
Колега ,ако си с Дестрон 3 го изхвърли веднага и го смени с Дестрон 2 ,който най-добре да вземеш от Камор на Вапцаров за 20лв/Л-нали живееш в Гоце Делчев.Ако не ти се дават толкова пари вземи поне два литра и ги смеси с другите 4 или 6 литра-бих посъветвал да опиташ с Д2 на OMW има го на бензиностанциите.Ванката ще ти нагласи и нивото както трябва.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:
Погледнете тая схема №4 е за охлаждане на маслото в автоматика и се монтера след 05.1994г.Тогава явно са си открили грешката и поставят въпросния охладител №4 дакато на колите преди 05.1994г. го няма тона нещо
Сего ако идите да си поръчвате тръби за охлаждане на кутията ще ви дадат този комплект независимо коя година ви е колата значи какво следва има пропуск или неизчисление в охлаждането на кутията
За мен този радиатор е нужен на 100% който монтира Ванката.А и няма спор че 5НР18 работи в пъти по-добре с хладно масло отколкото със топло или вряло
Ванка пращай го тоя радиатор да го турям на мойта пущина и да и късам шортите
![]()
![]()
В цялата тази постановка има нещо сбъркано-най-напред ще го охладиш,след това ще го подгрееш.

Вече го казах-най-вероятно различните масла са съобразени с различното охлаждане.Д2 стои гъсто при ниски температури,затова трябва повече да се подгрява и затова охлаждането е минимално през тръби,Д3 работи добре при ниски, но е рядко при високи,затова трябва повече да се охлади и охлаждането е през радиатор.
Дино ти нали си в момента с оргинално масло-защо не понадуеш колата да видиш как ще се държи и дали има смисъл от голям радиатор.
Поне според мен ако се модифицира нещо-няколко електромагнитни клапани ,които се превключват ръчно в зависимост от сезона(може и автоматично с термодатчик в зависимост от температурният режим на кутията,което определено е по-добрият вариант)- маслото да минава само през тръбите,или само през радиатора.Е трябват и малко В и К елементи.

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Аз немога да си обясня защо си мислите че тръбите кото отиват в радиатора то той зимно време служи да подгрее маслото.При -10 пипали ли сте си водния радиатор да видите колко е топъл аз пих казал че е леден
Въобще тоня радиатор не играе роля за никакво подгряване на маслото а само да охлаждане то си го пиши в програмота кулер
Незнам кое масло за кво е и как се държи но и сега с това оригиналното кутията започва да ми се държи малко неадекватно след по-дълго каране не е нужно да я настъпвам за да го разбера.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Аз немога да си обясня защо си мислите че тръбите кото отиват в радиатора то той зимно време служи да подгрее маслото.При -10 пипали ли сте си водния радиатор да видите колко е топъл аз пих казал че е леденВъобще тоня радиатор не играе роля за никакво подгряване на маслото а само да охлаждане то си го пиши в програмота кулер
Незнам кое масло за кво е и как се държи но и сега с това оригиналното кутията започва да ми се държи малко неадекватно след по-дълго каране не е нужно да я настъпвам за да го разбера.
Защото ако се целеше охлаждане,часта от водният радиатор през ,която минаваше маслото от скоростите щеше да е със съвсем друга постановка-да е с външно оребряване и да не е залепен за горещата му част,мисля ,че вътре минаваха и тръби с топъл антифриз.

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:dinozab написа:Аз немога да си обясня защо си мислите че тръбите кото отиват в радиатора то той зимно време служи да подгрее маслото.При -10 пипали ли сте си водния радиатор да видите колко е топъл аз пих казал че е леденВъобще тоня радиатор не играе роля за никакво подгряване на маслото а само да охлаждане то си го пиши в програмота кулер
Незнам кое масло за кво е и как се държи но и сега с това оригиналното кутията започва да ми се държи малко неадекватно след по-дълго каране не е нужно да я настъпвам за да го разбера.
Защото ако се целеше охлаждане,часта от водният радиатор през ,която минаваше маслото от скоростите щеше да е със съвсем друга постановка-да е с външно оребряване и да не е залепен за горещата му част,мисля ,че вътре минаваха и тръби с топъл антифриз.
Без да споря и да се заяждам ще ти кажа нещо друго.В момента ми е прецакан термостата мотора много трудно загрява.Тази сутрин като идвах на работа(25км. пробег) беше 4гр. вън и стрелката стоеше в средата на синьото поле.Понапънах я малко зада може да се постопля вътре да духне топло и резултата е че стрелката излезе съвсем малко от синия сектор а скоростната кутия пак почна да се държи по същия начин като загрее маслото.Като спрях колата нарочно пипнах тръбите за охлаждането на маслото горната пареше долната се държеше с ръка.Сега питам кое в случая подгря маслого в скоростите

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:zvetiko написа:dinozab написа:Аз немога да си обясня защо си мислите че тръбите кото отиват в радиатора то той зимно време служи да подгрее маслото.При -10 пипали ли сте си водния радиатор да видите колко е топъл аз пих казал че е леденВъобще тоня радиатор не играе роля за никакво подгряване на маслото а само да охлаждане то си го пиши в програмота кулер
Незнам кое масло за кво е и как се държи но и сега с това оригиналното кутията започва да ми се държи малко неадекватно след по-дълго каране не е нужно да я настъпвам за да го разбера.
Защото ако се целеше охлаждане,часта от водният радиатор през ,която минаваше маслото от скоростите щеше да е със съвсем друга постановка-да е с външно оребряване и да не е залепен за горещата му част,мисля ,че вътре минаваха и тръби с топъл антифриз.
Без да споря и да се заяждам ще ти кажа нещо друго.В момента ми е прецакан термостата мотора много трудно загрява.Тази сутрин като идвах на работа(25км. пробег) беше 4гр. вън и стрелката стоеше в средата на синьото поле.Понапънах я малко зада може да се постопля вътре да духне топло и резултата е че стрелката излезе съвсем малко от синия сектор а скоростната кутия пак почна да се държи по същия начин като загрее маслото.Като спрях колата нарочно пипнах тръбите за охлаждането на маслото горната пареше долната се държеше с ръка.Сега питам кое в случая подгря маслого в скоростите
Дино ти си последният човек ,с който искам да се заяждам-толкова неща съм научил от теб за М51,виж да споря мисля ,че може.

-маслото на автоматичните скоростни кутии циркулира през водният радиатор с цел да се охлади и понеже това охлаждане не е достатъчно минава и през огънати тръби зад бъбреците
-при четиристепенната скоростна кутия тази конфигурация на охлаждане е достатъчна
-при петстепенната НР-18 при продължителна работа се оказва недостатъчна,дори и кутията да е с оргинално масло,затова в следващият модел на BMW -Е39 са започнали да слагат на мястото на огънатите тръби ,радиатор ,който спокойно може да се монтира и на Е34 с НР-18,стига да се намери подходящо място.

След смяната на вископерката с електрическа ,да очакваме и тема за монтиране на радиатор за НР-18

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани