Възможност за "подобряване" на окачването на комби
Модератор: Технически модератори
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Търсеики си някакво решение за седана (че вече е много зле) попаднах
на това
цък
Дано ви е от полза.
Edit: Не се сдържах да се похваля че преди няколко часа пристигна и
моито китче. Сигуно са поставили рекорд за най бавна пратка щото
ги чаках месец и половина. Кита е със пружини на Vogtland (немска
фирма (Nascar, 9ff i т.н.)) а амортисьорите са по лиценз на Кони
ако не се лъжа. 40/20 мм. Цената я оставям без коментар щото може да възникнат противоречиви коментари.
@Postman Мерси!
на това
цък
Дано ви е от полза.
Edit: Не се сдържах да се похваля че преди няколко часа пристигна и
моито китче. Сигуно са поставили рекорд за най бавна пратка щото
ги чаках месец и половина. Кита е със пружини на Vogtland (немска
фирма (Nascar, 9ff i т.н.)) а амортисьорите са по лиценз на Кони
ако не се лъжа. 40/20 мм. Цената я оставям без коментар щото може да възникнат противоречиви коментари.

@Postman Мерси!
Последна промяна pesho на 21 Окт 2008, 0:07, променена общо 1 път
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Искам да попитам, каква е максимално допустимата граница на сваляне отпред и отзад, без да сменям амортесьори. Харесал съм един кит на FK 35/20 и сега очаквам отговор дали става за нивоматни амортесьори. Струва ми се малко обаче това 35/20 и си мисля за 40/20. При първия варянт ФК твърдят, че може да си караш със сток амортесьорите и няма да се налага смяна с амортесьори с по-къс ход. При 40/20 ще трябва ли да сменям оригиналните амортесьори?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- RS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 30.03.2004
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: скрап
Zubcho написа:Искам да попитам, каква е максимално допустимата граница на сваляне отпред и отзад, без да сменям амортесьори. Харесал съм един кит на FK 35/20 и сега очаквам отговор дали става за нивоматни амортесьори. Струва ми се малко обаче това 35/20 и си мисля за 40/20. При първия варянт ФК твърдят, че може да си караш със сток амортесьорите и няма да се налага смяна с амортесьори с по-къс ход. При 40/20 ще трябва ли да сменям оригиналните амортесьори?
Здравей колега, теорията е, че на стандартния амортесьор можеш да сложиш пружини понижаващи до 40мм. За по нататъчно намаление на просвета на колата всички препоръчват спортни(късо-ходови и по твърди амортесьори, пр. Билщайн Б8 ).
Слагайки понижаващите респективно по твърди пружини, остава въпроса дали ще ти е по вкуса поведението на колата при завои, както и самата возия погледнато от страна комфорт.
Имай предвид, че сваляне с 25мм отпред е доста осезаемо за българските пътища. Също така много често обявените от производителите данни за понижаване на автомобила, не съвпадат напълно с действителността....
Надявам се да съм полезен.
П.П. Само да питам защо се спря на FK?
Zubcho написа:....
Аз само не разбрах неделя що не каза .... щяхме да се повозим да
покараш. Виждам че и Явор е дошъл след мен и комби щеше да видиш.
Иначе мнението ми е колкото и да сваляш прави го как си трябва
с аморт. една ревизиика на цялото окачване, читав реглаж после и
ще останеш ....... меко казано доволен.
Бих ти препоръчал тази фирма която си харесах аз. На супер атрактивни
цени имат пружини плюс аморт., НО не карам кой знае колко и до
момента няма ядове обаче са на под 10к км.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Че това всичкото с пружините беше провокирано от возенето ми в комбито на Явор
Какво им е на FK пружините (Комплекта е 180лв. някъде)? Значи и 40/20 ще ми свършат работа
Нямам възможност да дам 1200+ за аморт. и пружини - иначе отивам и ги изсипвам в Айбах. Ето за това FK и то само пружини, пък по-натам ще гледам да взема някакви по-твърди амортесьори.

Какво им е на FK пружините (Комплекта е 180лв. някъде)? Значи и 40/20 ще ми свършат работа

Нямам възможност да дам 1200+ за аморт. и пружини - иначе отивам и ги изсипвам в Айбах. Ето за това FK и то само пружини, пък по-натам ще гледам да взема някакви по-твърди амортесьори.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Аз да попитам за предните пружини.Искам да я сваля отпред малко щото в момента ако я настроя по заводски височини отзад стои като натоварена и това ме дразни.Незнам що се получава така.Отпред височената е точно колкото я дават по каталог не е повдигната.Така като гледам мисля че 2см. ако падне предницата ще заспи работата за да мога да си пусна отзад нивомата да вземе да вози хем меко и хем да не стои като натоварена колата.Та кви пружини да търся чувал съм за разни червени, сини, жълти сега пък тия 40/20 кво е тва чудо
Става въпрос за около 2 сантиметра да падне предницата 


Е34 в моите очи винаги изглежда като натоварена, защото задната арка просто е по-ниска от предната. Ако сложиш "по-ниски" пружини отпред, тогава прагът вече няма да е хоризонтален, макар и да изравниш разстоянието между арките и гумите отпред и отзад... при мен примерно е така. За да се получи това обаче отпред трябва да се свали по мое мнение около 30мм повече отколкото отзад. Но колата винаги ще изглежда клиновидна след подобна промяна.
Сега за числата - комбинацията 40/20, както и всяка друга написана в този формат, означава че даденото окачване (било то цялосто окачване или само пружини) на контролния автомобил свалят 40мм отпред и 20 мм отзад. Това с контролния автомобил е важно, понеже в 90% от случаите според мен нашите коли са с различна маса от контролния автомобил (било то и само с 10 кг) и поради това снижаването след монтажа на такова окачване е различен.
Моите пружини бяха 35/30, но отпред свалиха с по-малко от 35мм, затова ги и махнах и сложих по-ниски, отзад не знам колко свалиха, но съм доволен от резултата.
За цветовете - всяка фирма предлага техен си уникален цвят за пружините - черен, жълт, зелен, червен, син... важно е спецификацията, с която се продават.
Ако купуваш n-та употреба пружини според мен само с проба се стига до истината колко свалят.
Ако купуваш нови - аз досега не съм виждал да продават само предни или само задни нови - обикновено са комплект от 4. Хубавото е, че ако не искаш да сваляш отзад, а само отпред, има комплекти, които са да кажем 35/00 или 35/10 или 40/15. Тогава се връщаме по-горе - колата бива свалена предимно отпред и започва да оформя клин под нея заради фабрично различната геометрия на предната и задната арки.
Сега за числата - комбинацията 40/20, както и всяка друга написана в този формат, означава че даденото окачване (било то цялосто окачване или само пружини) на контролния автомобил свалят 40мм отпред и 20 мм отзад. Това с контролния автомобил е важно, понеже в 90% от случаите според мен нашите коли са с различна маса от контролния автомобил (било то и само с 10 кг) и поради това снижаването след монтажа на такова окачване е различен.
Моите пружини бяха 35/30, но отпред свалиха с по-малко от 35мм, затова ги и махнах и сложих по-ниски, отзад не знам колко свалиха, но съм доволен от резултата.
За цветовете - всяка фирма предлага техен си уникален цвят за пружините - черен, жълт, зелен, червен, син... важно е спецификацията, с която се продават.
Ако купуваш n-та употреба пружини според мен само с проба се стига до истината колко свалят.
Ако купуваш нови - аз досега не съм виждал да продават само предни или само задни нови - обикновено са комплект от 4. Хубавото е, че ако не искаш да сваляш отзад, а само отпред, има комплекти, които са да кажем 35/00 или 35/10 или 40/15. Тогава се връщаме по-горе - колата бива свалена предимно отпред и започва да оформя клин под нея заради фабрично различната геометрия на предната и задната арки.
Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна
.
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:

Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):

При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):

Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Postman написа:Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна.
цена??
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Postman написа:68,20 лева/брой от Дарукар - бяха в промоция до изчерване на количествата и количествата за съжаление се изчерпиха след като ги взех.
е тва е нормална цена


- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани