Възможност за "подобряване" на окачването на комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 10 Юли 2008, 18:50

Явка и ти кат мене ве, много сме ниски :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 20 Окт 2008, 22:33

Търсеики си някакво решение за седана (че вече е много зле) попаднах
на това
цък

Дано ви е от полза.

Edit: Не се сдържах да се похваля че преди няколко часа пристигна и
моито китче. Сигуно са поставили рекорд за най бавна пратка щото
ги чаках месец и половина. Кита е със пружини на Vogtland (немска
фирма (Nascar, 9ff i т.н.)) а амортисьорите са по лиценз на Кони
ако не се лъжа. 40/20 мм. Цената я оставям без коментар щото може да възникнат противоречиви коментари. :mhihi:

@Postman
Мерси!
Последна промяна pesho на 21 Окт 2008, 0:07, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 20 Окт 2008, 22:38

Честито колега! Много приятни и по-малко неприятни моменти с новото окачване ;).

01.03.2009 P.P. Добавих линк към тази тема във важната тема за комбитата и съотетно я "откачвам" от важните теми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 17 Мар 2009, 15:28

Искам да попитам, каква е максимално допустимата граница на сваляне отпред и отзад, без да сменям амортесьори. Харесал съм един кит на FK 35/20 и сега очаквам отговор дали става за нивоматни амортесьори. Струва ми се малко обаче това 35/20 и си мисля за 40/20. При първия варянт ФК твърдят, че може да си караш със сток амортесьорите и няма да се налага смяна с амортесьори с по-къс ход. При 40/20 ще трябва ли да сменям оригиналните амортесьори?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Мнение от RS » 17 Мар 2009, 18:01

Zubcho написа:Искам да попитам, каква е максимално допустимата граница на сваляне отпред и отзад, без да сменям амортесьори. Харесал съм един кит на FK 35/20 и сега очаквам отговор дали става за нивоматни амортесьори. Струва ми се малко обаче това 35/20 и си мисля за 40/20. При първия варянт ФК твърдят, че може да си караш със сток амортесьорите и няма да се налага смяна с амортесьори с по-къс ход. При 40/20 ще трябва ли да сменям оригиналните амортесьори?



Здравей колега, теорията е, че на стандартния амортесьор можеш да сложиш пружини понижаващи до 40мм. За по нататъчно намаление на просвета на колата всички препоръчват спортни(късо-ходови и по твърди амортесьори, пр. Билщайн Б8 ).
Слагайки понижаващите респективно по твърди пружини, остава въпроса дали ще ти е по вкуса поведението на колата при завои, както и самата возия погледнато от страна комфорт.
Имай предвид, че сваляне с 25мм отпред е доста осезаемо за българските пътища. Също така много често обявените от производителите данни за понижаване на автомобила, не съвпадат напълно с действителността....

Надявам се да съм полезен.

П.П. Само да питам защо се спря на FK?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 17 Мар 2009, 19:26

Zubcho написа:....


Аз само не разбрах неделя що не каза .... щяхме да се повозим да
покараш. Виждам че и Явор е дошъл след мен и комби щеше да видиш.
Иначе мнението ми е колкото и да сваляш прави го как си трябва
с аморт. една ревизиика на цялото окачване, читав реглаж после и
ще останеш ....... меко казано доволен.
Бих ти препоръчал тази фирма която си харесах аз. На супер атрактивни
цени имат пружини плюс аморт., НО не карам кой знае колко и до
момента няма ядове обаче са на под 10к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 17 Мар 2009, 22:11

Че това всичкото с пружините беше провокирано от возенето ми в комбито на Явор :)

Какво им е на FK пружините (Комплекта е 180лв. някъде)? Значи и 40/20 ще ми свършат работа :)

Нямам възможност да дам 1200+ за аморт. и пружини - иначе отивам и ги изсипвам в Айбах. Ето за това FK и то само пружини, пък по-натам ще гледам да взема някакви по-твърди амортесьори.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Мар 2009, 10:40

Аз да попитам за предните пружини.Искам да я сваля отпред малко щото в момента ако я настроя по заводски височини отзад стои като натоварена и това ме дразни.Незнам що се получава така.Отпред височената е точно колкото я дават по каталог не е повдигната.Така като гледам мисля че 2см. ако падне предницата ще заспи работата за да мога да си пусна отзад нивомата да вземе да вози хем меко и хем да не стои като натоварена колата.Та кви пружини да търся чувал съм за разни червени, сини, жълти сега пък тия 40/20 кво е тва чудо :help: Става въпрос за около 2 сантиметра да падне предницата :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 18 Мар 2009, 11:03

Е34 в моите очи винаги изглежда като натоварена, защото задната арка просто е по-ниска от предната. Ако сложиш "по-ниски" пружини отпред, тогава прагът вече няма да е хоризонтален, макар и да изравниш разстоянието между арките и гумите отпред и отзад... при мен примерно е така. За да се получи това обаче отпред трябва да се свали по мое мнение около 30мм повече отколкото отзад. Но колата винаги ще изглежда клиновидна след подобна промяна.

Сега за числата - комбинацията 40/20, както и всяка друга написана в този формат, означава че даденото окачване (било то цялосто окачване или само пружини) на контролния автомобил свалят 40мм отпред и 20 мм отзад. Това с контролния автомобил е важно, понеже в 90% от случаите според мен нашите коли са с различна маса от контролния автомобил (било то и само с 10 кг) и поради това снижаването след монтажа на такова окачване е различен.
Моите пружини бяха 35/30, но отпред свалиха с по-малко от 35мм, затова ги и махнах и сложих по-ниски, отзад не знам колко свалиха, но съм доволен от резултата.

За цветовете - всяка фирма предлага техен си уникален цвят за пружините - черен, жълт, зелен, червен, син... важно е спецификацията, с която се продават.

Ако купуваш n-та употреба пружини според мен само с проба се стига до истината колко свалят.

Ако купуваш нови - аз досега не съм виждал да продават само предни или само задни нови - обикновено са комплект от 4. Хубавото е, че ако не искаш да сваляш отзад, а само отпред, има комплекти, които са да кажем 35/00 или 35/10 или 40/15. Тогава се връщаме по-горе - колата бива свалена предимно отпред и започва да оформя клин под нея заради фабрично различната геометрия на предната и задната арки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 15 Апр 2009, 9:41

Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Изображение
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
Изображение
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Изображение
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна ;).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 15 Апр 2009, 16:15

Postman написа:Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Изображение
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
Изображение
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Изображение
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна ;).


цена??

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 15 Апр 2009, 16:29

В Дарукар
Номенклатурен номер : 31331139484
Описание : ОПОРЕН ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 277.02 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 15 Апр 2009, 17:25

68,20 лева/брой от Дарукар - бяха в промоция до изчерване на количествата и количествата за съжаление се изчерпиха след като ги взех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 15 Апр 2009, 17:32

Postman написа:68,20 лева/брой от Дарукар - бяха в промоция до изчерване на количествата и количествата за съжаление се изчерпиха след като ги взех.


е тва е нормална цена :idea: ако има някой скатани такива,може и втора употреба-читави да дава насам ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 23 Апр 2009, 19:04

Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook