Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от ddddk » 06 Фев 2011, 11:15

Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a


Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a :idea:

Въпросният магнет вентил си заключва читаво и си отключва пак така при плавно спиране (според твоите обяснения).
Пак според твоите обяснения при рязко спиране колата гасне - има едно разумно обяснение - трасмисията остава заключена. Това значи, че въпросният соленоид остава затворен - или не му отпада сигнала или механично залепва по някаква причина или си отваря, но налягането на маслото не се разтоварва по някаква причина.

Като изгасне просто се рестартира управлението и затова успяваш да запалиш отново.

Аз на твое място първо бих разбрал точно как получава сигнал за отключване въпросния соленоид и бих проверил въпросното управление. Ако проблема остане следва вадене на магнет вентила и почистване. Задължително смяна на масло и филтър и други дейности свързани с маслената система на тази кутия, ако има такива. Просто в тази кутия маслото не е само кило мазгоч за мазане, ролята му е съществена за превключването и е редно да му се обърне повече внимание.

Аз лично не виждам логика в това паразитния въздух да гаси мотора само при рязко натискане на спирачката :kuku:
И не бих си губил времето да се ровя там.

А, пък, ако ти е скъсана мембраната на сервоусилвателя на спирачната помпа, то просто няма да има спирачки :idea:

И като стана дума за спирачки:
Maratilov e34 написа:... Според мен триябва да извади маркуча за вакома на серовото и да го затапи така че да недьрпа вьздох и да пробва дали ште гасне като натисне спирачката ...


Маратилов, ще пречукаш някой с такива съвети :censored:
Уважавам желанието ти да бъдеш полезен, но все пак е редно да знаеш какво пишеш :idea:

Без лоши чуства, просто не съветвай хората да си изключват спирачките, защото някой ще ти повярва, ще го направи и ще се пребие, че може и да посъбере и други със себе си :idea:

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от Djelebov » 06 Фев 2011, 12:19

ddddk написа:
Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a


Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a :idea:
.....
....
..
Д


На кратко
1.Това се използва само над 70-80км/ч
2.Ако на теория приемем, че има проблем с отварянето на този клапан, то гасненето би било най-малкият проблем с карането на колата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 17.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525i

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от Maratilov e34 » 06 Фев 2011, 12:41

Колега (ddddk) попринцип това се пробва на миясто нее нужно колата да е в движение.
И един мармот завиваше шоколада в калници от Опел

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от P1tbuL » 06 Фев 2011, 15:20

ddddk написа:
Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a


Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a :idea:


Всичко хубаво колега само не ми е ясно какъв е тоя локъп и тн. ако ти се намира някаква проста схемичка поне да знам как изглежда въпросната джаджа... то е ясно че сам надали ще се справя но все пак обичам да съм информиран.

Maratilov e34 написа:Колега (ddddk) попринцип това се пробва на миясто нее нужно колата да е в движение.


Не мисля че там би бил проблема, защото на място и да натискам спирачката колата нито гасне нито мени обороти... по- скоро излиза че проблема е в кутията.

Тия дни почистих стъпковия мотор, но проблема с гасненето остана... още не съм пробвал с дроселова клапа, но и това ще стане тези дни и ще пиша какво се е получило.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от Djelebov » 06 Фев 2011, 18:24

Не съм специалист по автоматични кутии, но гледам че малко се гадае за проблемите свързани с тях и понеже съм попрочел тва-онова и доста съм си "играл", ще се опитам да направя кратко описание.
1.Кутията започва с torque converter, който прави ефекта на полусъединителя- перки се въртят в масло и едната увлича другата (най-общо казано).
2. После има ей такива работи
Изображение

Принципът е: ако коляновия вал върти средното колело, а ние фиксираме положението на черното, то жълтите колела (заедно в пакет) ще почнат да се въртят с по-ниска скорост от коляновия вал . Ако примерно коляновия вал предава движение на черното колело, а ние отново спрем (фиксираме местоположението на) жълтите колела, зеленото ще се върти по-бързо от коляновия вал. Ей на изхода на тая цялата схема можем да и сложим още една, същата и така възможностите стават повече (предавките).

Ако искаме да спрем зеленото или да фиксираме местоположението на комплекта жълти колела, го правим със съединители. Ако искаме да спрем черото колело го правим с едни ремъци, дето обгръщат черното и го хващат като скоба за маркуч, само дето скобата за маркучи я завиваме с отвертка, а тука това се прави от хидравлично бутало. Съединителите също се натискат от хидравлично налягане.

Цялата тази схема "спри едното колело, че да тръгне другото по-бързо или по-бавно" се извършва докато torque converter-а позволява леко приплъзване. При каране, торк конвертора е посредник от мотора към тия цветните работи от картинката и има непрекъснато полусъединител, който причинява загуба в мощността и повишаване на разхода, заради това тези кутии имат lockup clutch, който принципно трябва да премахне ефекта на приплъзване на торк конвертора. За разлика от по-новите кутии, тук lockup-а е само на 5-та (за да пести гориво само извън града :mhihi: ).
Нормалното му положение е изключено и се контролира от TCC valve (torque converter clutch valve). Върху този клапан (бутало с уплътнителен пръстен) се упражнява непрекъснато доста голямо налягане на маслената помпа или от пружина, което се стреми да го изключи, а соленоид, управляван от компютъра на автоматика го включва само след като колата премине на 5-та предавка.
Теоретично, ако остане включен трябва смяната на предавки да е с тупкане и тресене и колата да не може да стои на място на D или на R, защото на място на D и R, колата не гасне само заради приплъзването на торк конвертора.
На практика...на практика това е невъзможно, ако не подадем напрежение към соленоида ръчно ...и кутията заминава.
Последна промяна Djelebov на 06 Фев 2011, 22:17, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от fox1981 » 06 Фев 2011, 19:13

Добре де,колеги ако кутията остава заключена по някаква причина, не трябва ли да почне да бута колата(като ръчни скорости когато не е натиснат съединителя)точно преди да загасне колата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от P1tbuL » 07 Фев 2011, 22:28

Djelebov написа:...


Колега, за този ти пост имаш една бира или каквото пиеш от мен!!! Шапка ти свалям, че ги разясни тия работи... излиза че проблема ми няма как да е от въпросния torque converter

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 30.07.2011
Пол: Мъж

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от didosl » 30 Юли 2011, 21:35

Здравейте,
темата е малко стара но ще я повдигна :-)
Регистрирах се във форума защото имам почти същия проблем с полу BMW -Opel Omega B 2.5 TD, 1997, автоматик (незнам дали кутиите на Опел и БМВ са еднакви, тази е AR25 4)
Та проблемът е следният двигателят работи перфектно - държи обороти, ускорява, поддържа скорост, не "трепери". При Натискане по-рязко на спирачка гасне в движение на Д. След това не може да запали. Откача се компютъра за 2-3 часа и 1 път на 30 пъти пали, върви и работи докато не натиснеш пак рязко спирачките.
Правена е диагностика в Опел сервиз, казват че няма грешки. Проверена е ГНП подава нафта на дюзите.
Някакви идеи от какво може да прави този проблем?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от P1tbuL » 23 Авг 2011, 21:46

didosl написа:Здравейте,
темата е малко стара но ще я повдигна :-)
Регистрирах се във форума защото имам почти същия проблем с полу BMW -Opel Omega B 2.5 TD, 1997, автоматик (незнам дали кутиите на Опел и БМВ са еднакви, тази е AR25 4)
Та проблемът е следният двигателят работи перфектно - държи обороти, ускорява, поддържа скорост, не "трепери". При Натискане по-рязко на спирачка гасне в движение на Д. След това не може да запали. Откача се компютъра за 2-3 часа и 1 път на 30 пъти пали, върви и работи докато не натиснеш пак рязко спирачките.
Правена е диагностика в Опел сервиз, казват че няма грешки. Проверена е ГНП подава нафта на дюзите.
Някакви идеи от какво може да прави този проблем?


Според мен, това е моя проблем, но в напреднал стадий.

пс: кутийте не са еднакви

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от Stoqnov_ » 26 Авг 2011, 16:23

А някой сравнявал ли е захващането на тея две кутии, специално при опелите има много взаимозаменяеми детайли както със различните модели на марката, така и с доста разбични автомобили.
А иначе има тука една здрава кутия, автомат А5S 310Z. И трите режима работят нормално, ръчният също си работи.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от P1tbuL » 26 Авг 2011, 21:15

pepitoooooooooo написа:А някой сравнявал ли е захващането на тея две кутии, специално при опелите има много взаимозаменяеми детайли както със различните модели на марката, така и с доста разбични автомобили.
А иначе има тука една здрава кутия, автомат А5S 310Z. И трите режима работят нормално, ръчният също си работи.



Ако под "ръчният" имаш в предвид типтроник, тази кутия няма такъв, за жалост колега.


ПС: Извинявам се за офтопика!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от Stoqnov_ » 26 Авг 2011, 23:55

Колега, автомата е 5h p18, със обозначение А5S 310Z ,, кутията е петстепенна, има три режима на работа, тъй наречените спорт, зимен и икономик, а ръчните режими са- втора, трета и четвърта, както са на скалата на автомата- 2, 3, 4. Работи нормално, включва си всички скорости на всеки режим, в момента е на колата, все още не е разглобена.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!

Мнение от P1tbuL » 27 Авг 2011, 18:23

pepitoooooooooo написа:Колега, автомата е 5h p18, със обозначение А5S 310Z ,, кутията е петстепенна, има три режима на работа, тъй наречените спорт, зимен и икономик, а ръчните режими са- втора, трета и четвърта, както са на скалата на автомата- 2, 3, 4. Работи нормално, включва си всички скорости на всеки режим, в момента е на колата, все още не е разглобена.


В такъв случай ако ми се наложи "офертата на банката е смяна на кутийте" :mhihi: ще ти пиша за цена :)

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook