Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Модератор: Технически модератори
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a
Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a

Въпросният магнет вентил си заключва читаво и си отключва пак така при плавно спиране (според твоите обяснения).
Пак според твоите обяснения при рязко спиране колата гасне - има едно разумно обяснение - трасмисията остава заключена. Това значи, че въпросният соленоид остава затворен - или не му отпада сигнала или механично залепва по някаква причина или си отваря, но налягането на маслото не се разтоварва по някаква причина.
Като изгасне просто се рестартира управлението и затова успяваш да запалиш отново.
Аз на твое място първо бих разбрал точно как получава сигнал за отключване въпросния соленоид и бих проверил въпросното управление. Ако проблема остане следва вадене на магнет вентила и почистване. Задължително смяна на масло и филтър и други дейности свързани с маслената система на тази кутия, ако има такива. Просто в тази кутия маслото не е само кило мазгоч за мазане, ролята му е съществена за превключването и е редно да му се обърне повече внимание.
Аз лично не виждам логика в това паразитния въздух да гаси мотора само при рязко натискане на спирачката

И не бих си губил времето да се ровя там.
А, пък, ако ти е скъсана мембраната на сервоусилвателя на спирачната помпа, то просто няма да има спирачки

И като стана дума за спирачки:
Maratilov e34 написа:... Според мен триябва да извади маркуча за вакома на серовото и да го затапи така че да недьрпа вьздох и да пробва дали ште гасне като натисне спирачката ...
Маратилов, ще пречукаш някой с такива съвети

Уважавам желанието ти да бъдеш полезен, но все пак е редно да знаеш какво пишеш

Без лоши чуства, просто не съветвай хората да си изключват спирачките, защото някой ще ти повярва, ще го направи и ще се пребие, че може и да посъбере и други със себе си

Поздрави,
Д

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
ddddk написа:Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a
Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a![]()
.....
....
..
Д
На кратко
1.Това се използва само над 70-80км/ч
2.Ако на теория приемем, че има проблем с отварянето на този клапан, то гасненето би било най-малкият проблем с карането на колата

- Maratilov e34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 17.02.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525i
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Колега (ddddk) попринцип това се пробва на миясто нее нужно колата да е в движение.
И един мармот завиваше шоколада в калници от Опел
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
ddddk написа:Djelebov написа:Според мен, ако проблемът е в кутията, не е от lockup-a
Правилно: не е в lockup-a, а е в unlockup-a![]()
Всичко хубаво колега само не ми е ясно какъв е тоя локъп и тн. ако ти се намира някаква проста схемичка поне да знам как изглежда въпросната джаджа... то е ясно че сам надали ще се справя но все пак обичам да съм информиран.
Maratilov e34 написа:Колега (ddddk) попринцип това се пробва на миясто нее нужно колата да е в движение.
Не мисля че там би бил проблема, защото на място и да натискам спирачката колата нито гасне нито мени обороти... по- скоро излиза че проблема е в кутията.
Тия дни почистих стъпковия мотор, но проблема с гасненето остана... още не съм пробвал с дроселова клапа, но и това ще стане тези дни и ще пиша какво се е получило.
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Не съм специалист по автоматични кутии, но гледам че малко се гадае за проблемите свързани с тях и понеже съм попрочел тва-онова и доста съм си "играл", ще се опитам да направя кратко описание.
1.Кутията започва с torque converter, който прави ефекта на полусъединителя- перки се въртят в масло и едната увлича другата (най-общо казано).
2. После има ей такива работи
Принципът е: ако коляновия вал върти средното колело, а ние фиксираме положението на черното, то жълтите колела (заедно в пакет) ще почнат да се въртят с по-ниска скорост от коляновия вал . Ако примерно коляновия вал предава движение на черното колело, а ние отново спрем (фиксираме местоположението на) жълтите колела, зеленото ще се върти по-бързо от коляновия вал. Ей на изхода на тая цялата схема можем да и сложим още една, същата и така възможностите стават повече (предавките).
Ако искаме да спрем зеленото или да фиксираме местоположението на комплекта жълти колела, го правим със съединители. Ако искаме да спрем черото колело го правим с едни ремъци, дето обгръщат черното и го хващат като скоба за маркуч, само дето скобата за маркучи я завиваме с отвертка, а тука това се прави от хидравлично бутало. Съединителите също се натискат от хидравлично налягане.
Цялата тази схема "спри едното колело, че да тръгне другото по-бързо или по-бавно" се извършва докато torque converter-а позволява леко приплъзване. При каране, торк конвертора е посредник от мотора към тия цветните работи от картинката и има непрекъснато полусъединител, който причинява загуба в мощността и повишаване на разхода, заради това тези кутии имат lockup clutch, който принципно трябва да премахне ефекта на приплъзване на торк конвертора. За разлика от по-новите кутии, тук lockup-а е само на 5-та (за да пести гориво само извън града
).
Нормалното му положение е изключено и се контролира от TCC valve (torque converter clutch valve). Върху този клапан (бутало с уплътнителен пръстен) се упражнява непрекъснато доста голямо налягане на маслената помпа или от пружина, което се стреми да го изключи, а соленоид, управляван от компютъра на автоматика го включва само след като колата премине на 5-та предавка.
Теоретично, ако остане включен трябва смяната на предавки да е с тупкане и тресене и колата да не може да стои на място на D или на R, защото на място на D и R, колата не гасне само заради приплъзването на торк конвертора.
На практика...на практика това е невъзможно, ако не подадем напрежение към соленоида ръчно ...и кутията заминава.
1.Кутията започва с torque converter, който прави ефекта на полусъединителя- перки се въртят в масло и едната увлича другата (най-общо казано).
2. После има ей такива работи

Принципът е: ако коляновия вал върти средното колело, а ние фиксираме положението на черното, то жълтите колела (заедно в пакет) ще почнат да се въртят с по-ниска скорост от коляновия вал . Ако примерно коляновия вал предава движение на черното колело, а ние отново спрем (фиксираме местоположението на) жълтите колела, зеленото ще се върти по-бързо от коляновия вал. Ей на изхода на тая цялата схема можем да и сложим още една, същата и така възможностите стават повече (предавките).
Ако искаме да спрем зеленото или да фиксираме местоположението на комплекта жълти колела, го правим със съединители. Ако искаме да спрем черото колело го правим с едни ремъци, дето обгръщат черното и го хващат като скоба за маркуч, само дето скобата за маркучи я завиваме с отвертка, а тука това се прави от хидравлично бутало. Съединителите също се натискат от хидравлично налягане.
Цялата тази схема "спри едното колело, че да тръгне другото по-бързо или по-бавно" се извършва докато torque converter-а позволява леко приплъзване. При каране, торк конвертора е посредник от мотора към тия цветните работи от картинката и има непрекъснато полусъединител, който причинява загуба в мощността и повишаване на разхода, заради това тези кутии имат lockup clutch, който принципно трябва да премахне ефекта на приплъзване на торк конвертора. За разлика от по-новите кутии, тук lockup-а е само на 5-та (за да пести гориво само извън града

Нормалното му положение е изключено и се контролира от TCC valve (torque converter clutch valve). Върху този клапан (бутало с уплътнителен пръстен) се упражнява непрекъснато доста голямо налягане на маслената помпа или от пружина, което се стреми да го изключи, а соленоид, управляван от компютъра на автоматика го включва само след като колата премине на 5-та предавка.
Теоретично, ако остане включен трябва смяната на предавки да е с тупкане и тресене и колата да не може да стои на място на D или на R, защото на място на D и R, колата не гасне само заради приплъзването на торк конвертора.
На практика...на практика това е невъзможно, ако не подадем напрежение към соленоида ръчно ...и кутията заминава.
Последна промяна Djelebov на 06 Фев 2011, 22:17, променена общо 1 път

- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Добре де,колеги ако кутията остава заключена по някаква причина, не трябва ли да почне да бута колата(като ръчни скорости когато не е натиснат съединителя)точно преди да загасне колата?
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Djelebov написа:...
Колега, за този ти пост имаш една бира или каквото пиеш от мен!!! Шапка ти свалям, че ги разясни тия работи... излиза че проблема ми няма как да е от въпросния torque converter
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Здравейте,
темата е малко стара но ще я повдигна :-)
Регистрирах се във форума защото имам почти същия проблем с полу BMW -Opel Omega B 2.5 TD, 1997, автоматик (незнам дали кутиите на Опел и БМВ са еднакви, тази е AR25 4)
Та проблемът е следният двигателят работи перфектно - държи обороти, ускорява, поддържа скорост, не "трепери". При Натискане по-рязко на спирачка гасне в движение на Д. След това не може да запали. Откача се компютъра за 2-3 часа и 1 път на 30 пъти пали, върви и работи докато не натиснеш пак рязко спирачките.
Правена е диагностика в Опел сервиз, казват че няма грешки. Проверена е ГНП подава нафта на дюзите.
Някакви идеи от какво може да прави този проблем?
темата е малко стара но ще я повдигна :-)
Регистрирах се във форума защото имам почти същия проблем с полу BMW -Opel Omega B 2.5 TD, 1997, автоматик (незнам дали кутиите на Опел и БМВ са еднакви, тази е AR25 4)
Та проблемът е следният двигателят работи перфектно - държи обороти, ускорява, поддържа скорост, не "трепери". При Натискане по-рязко на спирачка гасне в движение на Д. След това не може да запали. Откача се компютъра за 2-3 часа и 1 път на 30 пъти пали, върви и работи докато не натиснеш пак рязко спирачките.
Правена е диагностика в Опел сервиз, казват че няма грешки. Проверена е ГНП подава нафта на дюзите.
Някакви идеи от какво може да прави този проблем?
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
didosl написа:Здравейте,
темата е малко стара но ще я повдигна :-)
Регистрирах се във форума защото имам почти същия проблем с полу BMW -Opel Omega B 2.5 TD, 1997, автоматик (незнам дали кутиите на Опел и БМВ са еднакви, тази е AR25 4)
Та проблемът е следният двигателят работи перфектно - държи обороти, ускорява, поддържа скорост, не "трепери". При Натискане по-рязко на спирачка гасне в движение на Д. След това не може да запали. Откача се компютъра за 2-3 часа и 1 път на 30 пъти пали, върви и работи докато не натиснеш пак рязко спирачките.
Правена е диагностика в Опел сервиз, казват че няма грешки. Проверена е ГНП подава нафта на дюзите.
Някакви идеи от какво може да прави този проблем?
Според мен, това е моя проблем, но в напреднал стадий.
пс: кутийте не са еднакви
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
А някой сравнявал ли е захващането на тея две кутии, специално при опелите има много взаимозаменяеми детайли както със различните модели на марката, така и с доста разбични автомобили.
А иначе има тука една здрава кутия, автомат А5S 310Z. И трите режима работят нормално, ръчният също си работи.
А иначе има тука една здрава кутия, автомат А5S 310Z. И трите режима работят нормално, ръчният също си работи.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
pepitoooooooooo написа:А някой сравнявал ли е захващането на тея две кутии, специално при опелите има много взаимозаменяеми детайли както със различните модели на марката, така и с доста разбични автомобили.
А иначе има тука една здрава кутия, автомат А5S 310Z. И трите режима работят нормално, ръчният също си работи.
Ако под "ръчният" имаш в предвид типтроник, тази кутия няма такъв, за жалост колега.
ПС: Извинявам се за офтопика!
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
Колега, автомата е 5h p18, със обозначение А5S 310Z ,, кутията е петстепенна, има три режима на работа, тъй наречените спорт, зимен и икономик, а ръчните режими са- втора, трета и четвърта, както са на скалата на автомата- 2, 3, 4. Работи нормално, включва си всички скорости на всеки режим, в момента е на колата, все още не е разглобена.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Гаснене при по- рязко натиснати спирачки!
pepitoooooooooo написа:Колега, автомата е 5h p18, със обозначение А5S 310Z ,, кутията е петстепенна, има три режима на работа, тъй наречените спорт, зимен и икономик, а ръчните режими са- втора, трета и четвърта, както са на скалата на автомата- 2, 3, 4. Работи нормално, включва си всички скорости на всеки режим, в момента е на колата, все още не е разглобена.
В такъв случай ако ми се наложи "офертата на банката е смяна на кутийте"


58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани