Питане за Е34 2.5ix
Модератор: Технически модератори
Re: Питане за Е34 2.5ix
Друго,което се сетих-ще пречи ли според вас (примерно 90%)заден диф,като се има напредвид,че той се активира електронно?
Цитат:''........трансфери до 90% от въртящия момент към ос, която е добро сцепление.''
Тук мисля,че става въпрос за задния диф,ако е така теста който трябваше да правя отпада теоритично
Цитат:''........трансфери до 90% от въртящия момент към ос, която е добро сцепление.''
Тук мисля,че става въпрос за задния диф,ако е така теста който трябваше да правя отпада теоритично


by ''kompleksa''
Re: Питане за Е34 2.5ix
predel написа:Правилно, незнам обаче, защо не сравниха БМВ ИХ и Ауди - 1994/5 година а сравниха новите коли с ауди от 1993 година.... Тука не играят роля дифове, митове и др. нещица а начина и целта на занятието. Защо ауди 80 и Б4 още вървят заедно с нашите "баби яги" или мерцовете 124 и другите такива железа.... На мен ми се струва, че си убъркал нещо генерално. Защо сравняваш кола със "стоки" за широко потребление. Все едно аз да ти сравнявам къщата на фамилията ми (която е на 270 години и не е мръднала) със "съвременна" панелка, която има експлоатационен срок 50 години. Нещо бъркаш категориите. Пенчев ти го е написал.
Весело изкарване на новогодишните празници.
П.П. Лично за "Киро" - никога не бъди краен в изказванията си, защото винаги ще грешиш. Не забравяй, че истината е на толкова места, колкото хора са покрай теб и всеки вижда нещата по различен и уникален начин. Ако ти трябва 90-ка с деференциал от клипа се обади. Ще те уредя с една на тънкана
Мисля си ,че този клип е поредната илузия.Тъй като аудито заора в снега много рано и после ,след прекъсване ма кадър от клипа,го пускат с висока скорост да движи нагоре

Не мога да преценя наклона,но ми хваща око тази писта от клипа


За е34 не съм сигурен,но е30 их мисля,че ще тръгне от място в средата на пистата,стига да не е в преспа.
а за колите с отворени диф-ове ,помагащи им асц-та,дсц-та и есп-та е ясно.
Имам един тест с новия Ровър,жалко че загубих клипа

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
kirililiev написа:http://www.garlington.biz/Ray/BMW/xfercase.htm

Само да те питам ,това сериозно ли го пишеш(по назад в темата) и правилно ли го разбирам,че с 4 блокирани колела се взима завой по-лесно

за това става въпрос:''особенно ако си 4х4,при подхлъзване на колата в завой веднага очват да въртят и четирите колела и вместо да те изхвъри от завоя голямото сцепление те държи в него.почти същото е и при дрифта,когато съм настрани в завоя ми трябва сцепление за да не ме изхвърли към мантинелата например,когато диференциала ми отвори сцеплението на задницата става два пъти по малко и е недостатъчно да ме държи в самия завой,задницата вместо да бута и да ускорява се завърта и отива към мантинелата.дефакто спирам инерцията с повече сцепление със избутване.'' и кола с такова поведение не е ли подходяща само за рали състезатели и дрифтйори

Тая раздатка на какво ти прилича повече?И зъбните колела и редуктора преобладават,има само един пакет фрикциони за закл.и затова ли е по-ефтина от торсена

Отново ценна информация-това се ремонтира лесно и не само-много лесно може да се усили:D ,направо си златен

Сега благодарение на теб,ми се изясни защо малко производители предпочитат торсена,за коли развиващи до над 200км/ч
п.п. има ли някой счупена такава кутия?

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ivan. написа:kirililiev написа:http://www.garlington.biz/Ray/BMW/xfercase.htm
благодаря.
Само да те питам ,това сериозно ли го пишеш(по назад в темата) и правилно ли го разбирам,че с 4 блокирани колела се взима завой по-лесно![]()
за това става въпрос:''особенно ако си 4х4,при подхлъзване на колата в завой веднага очват да въртят и четирите колела и вместо да те изхвъри от завоя голямото сцепление те държи в него.почти същото е и при дрифта,когато съм настрани в завоя ми трябва сцепление за да не ме изхвърли към мантинелата например,когато диференциала ми отвори сцеплението на задницата става два пъти по малко и е недостатъчно да ме държи в самия завой,задницата вместо да бута и да ускорява се завърта и отива към мантинелата.дефакто спирам инерцията с повече сцепление със избутване.'' и кола с такова поведение не е ли подходяща само за рали състезатели и дрифтйори
Тая раздатка на какво ти прилича повече?И зъбните колела и редуктора преобладават,има само един пакет фрикциони за закл.и затова ли е по-ефтина от торсена![]()
Отново ценна информация-това се ремонтира лесно и не само-много лесно може да се усили:D ,направо си златенTова нещо ще приплъзне,знаеш кога-когато видиш фадрома с буксуващ съединител.
Сега благодарение на теб,ми се изясни защо малко производители предпочитат торсена,за коли развиващи до над 200км/ч
п.п. има ли някой счупена такава кутия?
техниката се нарича пауарслайд.http://www.youtube.com/watch?v=WiPnFrt_5Zw
Powerslide е когато с подаване на газ се нарушава сцеплението на гумите, но колата преминава през завоя БЕЗ да намалява скоростта си. Може да ускорява,
но намалява ли вътре в завоя - не е powerslide. Powerslide означава хлъзгане с мощност - няма как с подадена мощност колата да намалява скоростта си.
Рали автомобилите използват powerslide за да не намаляват скоростта си вътре в завоите, отделно получават допълнително сцепление от динамичното сцепление.
хубавото на торсен диференциала е че сработва само когато има подадена мощност към него,ако решиш можеш да караш спокойно без приплъзване,ако искаш можеш да ползваш пауарслайд за по бързо вземане на завоите.точно за коли развиващи големи скорости е по подходящ,поради причината че гогато караш на грип или спираш той не работи,а когато ускоряваш и някое от колелата загуби сцепление веднага въртящият момент се подава на колелото което има повече,ако случайно колата направи опит за поднасяне просто връщаш каста като на всеки един автомобил със задно,разликата е че при виско тип съединител гогато отнемеш гаста в завоя колата пак губи сцепление защото виско шпера работи и при спиране.който е карал със шпер знае как стоят нещата,а торсена без подаване на мощност работи като отворен.
по въпроса за ремонта на виското,възможен и е лесен както всяка подобна система,поради това че подобни системи работят посредством триене,рано или късно се износват и натяга между отделните дискове пада.ремонта е елементарен,дори е възможно да бъдат натегнати повече ако някой пожелае

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Питане за Е34 2.5ix
хмм а с какво масло бачка виско шпера ?
в смисъл то ли прави магията на зацепване?
в смисъл то ли прави магията на зацепване?

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
_65536_kb_sec_ написа:хмм а с какво масло бачка виско шпера ?
в смисъл то ли прави магията на зацепване?
http://www.bmwpower-bg.net/forums/downl ... &mode=view
виско шпера се маже от маслото на диференциала,просто има специално масло за подобни дифове поради факта че работят чрез триене и се загряват доста повече.
дисковете са наредени и натегнати до определен процент,когато едното колело започне да превърта се получава триене между пластините,те загряват и се разширяват,така процента на притискане се увеличава.някой по сложни системи ползват отделна помпа и чрез хидравлично усилие натягат пластините,принципа на действие е подобен на този в автоматичните скоростни кутии.
Re: Питане за Е34 2.5ix
kirililiev написа:ivan. написа:kirililiev написа:http://www.garlington.biz/Ray/BMW/xfercase.htm
благодаря.
Само да те питам ,това сериозно ли го пишеш(по назад в темата) и правилно ли го разбирам,че с 4 блокирани колела се взима завой по-лесно![]()
за това става въпрос:''особенно ако си 4х4,при подхлъзване на колата в завой веднага очват да въртят и четирите колела и вместо да те изхвъри от завоя голямото сцепление те държи в него.почти същото е и при дрифта,когато съм настрани в завоя ми трябва сцепление за да не ме изхвърли към мантинелата например,когато диференциала ми отвори сцеплението на задницата става два пъти по малко и е недостатъчно да ме държи в самия завой,задницата вместо да бута и да ускорява се завърта и отива към мантинелата.дефакто спирам инерцията с повече сцепление със избутване.'' и кола с такова поведение не е ли подходяща само за рали състезатели и дрифтйори
Тая раздатка на какво ти прилича повече?И зъбните колела и редуктора преобладават,има само един пакет фрикциони за закл.и затова ли е по-ефтина от торсена![]()
Отново ценна информация-това се ремонтира лесно и не само-много лесно може да се усили:D ,направо си златенTова нещо ще приплъзне,знаеш кога-когато видиш фадрома с буксуващ съединител.
Сега благодарение на теб,ми се изясни защо малко производители предпочитат торсена,за коли развиващи до над 200км/ч
п.п. има ли някой счупена такава кутия?
техниката се нарича пауарслайд.http://www.youtube.com/watch?v=WiPnFrt_5Zw
Powerslide е когато с подаване на газ се нарушава сцеплението на гумите, но колата преминава през завоя БЕЗ да намалява скоростта си. Може да ускорява,
но намалява ли вътре в завоя - не е powerslide. Powerslide означава хлъзгане с мощност - няма как с подадена мощност колата да намалява скоростта си.
Рали автомобилите използват powerslide за да не намаляват скоростта си вътре в завоите, отделно получават допълнително сцепление от динамичното сцепление.
хубавото на торсен диференциала е че сработва само когато има подадена мощност към него,ако решиш можеш да караш спокойно без приплъзване,ако искаш можеш да ползваш пауарслайд за по бързо вземане на завоите.точно за коли развиващи големи скорости е по подходящ,поради причината че гогато караш на грип или спираш той не работи,а когато ускоряваш и някое от колелата загуби сцепление веднага въртящият момент се подава на колелото което има повече,ако случайно колата направи опит за поднасяне просто връщаш каста като на всеки един автомобил със задно,разликата е че при виско тип съединител гогато отнемеш гаста в завоя колата пак губи сцепление защото виско шпера работи и при спиране.който е карал със шпер знае как стоят нещата,а торсена без подаване на мощност работи като отворен.
по въпроса за ремонта на виското,възможен и е лесен както всяка подобна система,поради това че подобни системи работят посредством триене,рано или късно се износват и натяга между отделните дискове пада.ремонта е елементарен,дори е възможно да бъдат натегнати повече ако някой пожелае
Вярно е всичко.
Само дето ти изхождаш от коли за рали или дрифт-няма лошо.А аз от безпроблемното шофиране по всякакви пътища ,условия и ситуации.За да ''огодят''на потребители,като мен през времето,те са направили их с-мата да изглежда и работи по този начин.Очудващо тя е по-проходима от доста съвременни,в същото време не пречи на завиването(дори доста помага,като се има предвид наклона на бомбетата на предния мост)-компромис между управление и проходимост,който е постигнат на тънка граница.........не е най-проходимата,не е най-устойчивата,но е перфектния баланс между двете неща(това за мен я прави уникална)-като всяко бмв.
Виско шпера на задния диф на их няма този проблем със спирането,тъй като не случайно(свързах нещата от по-назад в темата)инженерите са взели това в предвид и са го направили с ел.управление с отделни датчици......... т.е. той е винаги офф,докато не превърти едното колело.
Поздрави и благодаря за добрия тон и хубавата тема

На мен за два дни ми се изясни принципа на действие,ако накой държи и не го е разбрал от темата -мога да конкретизирам нещата.
Весели празници на всички



by ''kompleksa''
- Stefanov_simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: NISSAN PATROL 2.8 GL&OPEL OMEGA
- Мечтае да кара: Alpina / B7 (E65/E66L) / 4.4 i V8 32V L (500 Hp)
Re: Питане за Е34 2.5ix
Каквато и система да има на лек автомобил при определени условия се стига до това :-)))
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0931210614
за зимата Роувър Дефендър :-)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0931210614
за зимата Роувър Дефендър :-)
Последна промяна Stefanov_simeon на 05 Яну 2010, 23:36, променена общо 1 път
:-)
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ето тест на подобна система http://www.youtube.com/watch?v=zMqOebMnZKo
радвам се че темата стана интересна,хубаво е подобни неща да се знаят,поне според мен
радвам се че темата стана интересна,хубаво е подобни неща да се знаят,поне според мен

Re: Питане за Е34 2.5ix
kirililiev написа:ето тест на подобна система http://www.youtube.com/watch?v=zMqOebMnZKo
радвам се че темата стана интересна,хубаво е подобни неща да се знаят,поне според мен
Кире заснех тест и аз

да ти кажа не си прилича много с тоя на транспортера.
Секундно закъснение иииииииии предното колело наши камъка в купето.
Разликата от теста на клипа е ,че за изгубване на сцепление на едното задно колело не използвах крик,а лед.който го търсих доста време

заора ти казвам като луда и прескочи препяствията подложени отпред .

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ivan. написа:kirililiev написа:ето тест на подобна система http://www.youtube.com/watch?v=zMqOebMnZKo
радвам се че темата стана интересна,хубаво е подобни неща да се знаят,поне според мен
Кире заснех тест и аз![]()
да ти кажа не си прилича много с тоя на транспортера.
Секундно закъснение иииииииии предното колело наши камъка в купето.
Разликата от теста на клипа е ,че за изгубване на сцепление на едното задно колело не използвах крик,а лед.който го търсих доста време,но компенсирах с мръсна газ.........
заора ти казвам като луда и прескочи препяствията подложени отпред .
от 2,40 започва http://www.youtube.com/watch?v=44Uk_-pcJtA
пробвай в такива условия,голям баир и две колела в леда.
Re: Питане за Е34 2.5ix
Здравейте,
искам да напиша няколко реда в темата като собственик на ауди с торсен среден диф.От две години го карам и доста статии съм чел за системите 4х4.За някои неща не сте прави.
Ауди на всички модели до ден днешен с механична кутия и надлъжно разположен двигател слагат торсен среден диф.Разликата е че до А4 б7 торсена разпределя въртящия момент 50/50 между преден и заден мост,а по-новите модели е 40/60 в полза на задния.
За плюсовете на торсена колегата kirililiev е написал много,аз ще се спра на минусите.
Всеки торсен диф има предавателно отношение.При ауди е 2/1,това ще рече,че при намаляване на сцеплението на предния мост примерно с 1-ца,торсена ще прехвърли в въртящ момент 2х1=2 към задния мост.Или казано с други думи въртящия момент в зависимост от сцеплението се разпределя динамично от 33/66 до 66/33 межди преден и заден мост.До тук всичко е добре,но ако предния мост примерно има сцепление 0 спрямо задния,торсена умножава 2(неговия коефициент)х0=0 и нищо не прехвърля отзад и колата остава неподвижна(ако предния или задния мост са във въздуха).Това обяснява многото клипове с задница върху валяци как колата върти задните гуми и не прехвърля отпред.Казано с други думи торсена работи перфектно ако няма разлика в сцеплението от двете му страни по-голяма от два пъти.Ако разликата е по-голяма работи като отворен диф.Все пак в реалния живот такива ситуации са рядкост.
Относно торсена и спортните автомобили,ползват го само за асвалт(за грип,за дрифт не става).За макадам и сняг ползват шперове с фрикционни дискове.На асвалт дава много добро сцепление и сигурност за това ауди го ползват,но за дрифт и забавление не става,в момента в който задните гуми пробуксуват в завоя,торсена прехвърля въртящия момент отпред и колата се изправя.
Най-добрите системи 4х4 са на Субару СТИ с дссд диф посредата и на Митсубиши ЕВО.Там става да се кара сигурно и за забавление.
искам да напиша няколко реда в темата като собственик на ауди с торсен среден диф.От две години го карам и доста статии съм чел за системите 4х4.За някои неща не сте прави.
Ауди на всички модели до ден днешен с механична кутия и надлъжно разположен двигател слагат торсен среден диф.Разликата е че до А4 б7 торсена разпределя въртящия момент 50/50 между преден и заден мост,а по-новите модели е 40/60 в полза на задния.
За плюсовете на торсена колегата kirililiev е написал много,аз ще се спра на минусите.
Всеки торсен диф има предавателно отношение.При ауди е 2/1,това ще рече,че при намаляване на сцеплението на предния мост примерно с 1-ца,торсена ще прехвърли в въртящ момент 2х1=2 към задния мост.Или казано с други думи въртящия момент в зависимост от сцеплението се разпределя динамично от 33/66 до 66/33 межди преден и заден мост.До тук всичко е добре,но ако предния мост примерно има сцепление 0 спрямо задния,торсена умножава 2(неговия коефициент)х0=0 и нищо не прехвърля отзад и колата остава неподвижна(ако предния или задния мост са във въздуха).Това обяснява многото клипове с задница върху валяци как колата върти задните гуми и не прехвърля отпред.Казано с други думи торсена работи перфектно ако няма разлика в сцеплението от двете му страни по-голяма от два пъти.Ако разликата е по-голяма работи като отворен диф.Все пак в реалния живот такива ситуации са рядкост.
Относно торсена и спортните автомобили,ползват го само за асвалт(за грип,за дрифт не става).За макадам и сняг ползват шперове с фрикционни дискове.На асвалт дава много добро сцепление и сигурност за това ауди го ползват,но за дрифт и забавление не става,в момента в който задните гуми пробуксуват в завоя,торсена прехвърля въртящия момент отпред и колата се изправя.
Най-добрите системи 4х4 са на Субару СТИ с дссд диф посредата и на Митсубиши ЕВО.Там става да се кара сигурно и за забавление.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
svilen_el написа:Здравейте,
искам да напиша няколко реда в темата като собственик на ауди с торсен среден диф.От две години го карам и доста статии съм чел за системите 4х4.За някои неща не сте прави.
Ауди на всички модели до ден днешен с механична кутия и надлъжно разположен двигател слагат торсен среден диф.Разликата е че до А4 б7 торсена разпределя въртящия момент 50/50 между преден и заден мост,а по-новите модели е 40/60 в полза на задния.
За плюсовете на торсена колегата kirililiev е написал много,аз ще се спра на минусите.
Всеки торсен диф има предавателно отношение.При ауди е 2/1,това ще рече,че при намаляване на сцеплението на предния мост примерно с 1-ца,торсена ще прехвърли в въртящ момент 2х1=2 към задния мост.Или казано с други думи въртящия момент в зависимост от сцеплението се разпределя динамично от 33/66 до 66/33 межди преден и заден мост.До тук всичко е добре,но ако предния мост примерно има сцепление 0 спрямо задния,торсена умножава 2(неговия коефициент)х0=0 и нищо не прехвърля отзад и колата остава неподвижна(ако предния или задния мост са във въздуха).Това обяснява многото клипове с задница върху валяци как колата върти задните гуми и не прехвърля отпред.Казано с други думи торсена работи перфектно ако няма разлика в сцеплението от двете му страни по-голяма от два пъти.Ако разликата е по-голяма работи като отворен диф.Все пак в реалния живот такива ситуации са рядкост.
Относно торсена и спортните автомобили,ползват го само за асвалт(за грип,за дрифт не става).За макадам и сняг ползват шперове с фрикционни дискове.На асвалт дава много добро сцепление и сигурност за това ауди го ползват,но за дрифт и забавление не става,в момента в който задните гуми пробуксуват в завоя,торсена прехвърля въртящия момент отпред и колата се изправя.
Най-добрите системи 4х4 са на Субару СТИ с дссд диф посредата и на Митсубиши ЕВО.Там става да се кара сигурно и за забавление.
http://www.youtube.com/watch?v=u0ow7rXdwPc
http://www.youtube.com/watch?v=RvDp0hIUzzs
http://www.youtube.com/watch?v=UcwcToLeAPg
викаш изправя се и не става за дрифт и забавление

има различни типове блокировки за рали,и не е казано че само средния диф трябва да е торсен,може да има всякакви комбинации.
s1 все още май все още държи рекорда на макадан в pikes peak.
http://www.youtube.com/watch?v=HqDl1s99 ... L&index=48
незнам дали си карал сти,ама нещата седят по доста различен начин от този който казваш,трябва доста преработка на дифовете за да се пързаля,иначе яко недозавива,кара се като предно.на снега рязко трябва да я извадиш от контрол и да държиш заварена гаста иначе просто бута,колкото и да ръчкаш бутона за разпределението на усилието между мостовете.
Последна промяна kirililiev на 14 Яну 2010, 15:21, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани