Обслужване на климатична система - R12

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 12 Апр 2009, 15:21

Явно на някои има - на други не. Моята няма. Нека др. колеги да кажат как е при тях. За прозорчето става въпрос :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 12 Апр 2009, 15:36

Zubcho написа:Явно на някои има - на други не. Моята няма. Нека др. колеги да кажат как е при тях. За прозорчето става въпрос :)
При мен се намира на новия ми фитер дехидратор

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 12 Апр 2009, 19:22

Postman написа:
sineok_pi4_ написа:...за сервиза на Webasto...

Ето ЛИНК към въпросния сервиз.


дам това е найстина добра идея от която ще се възползвам и тази седмица смята да отида че ми писна да ходя по "майстори" да си слага ръката на духалката и да вика екстра е :evil:

НО ВЪПРОСА МИ Е : разгледах сайта и доколкота разбрах обслужват само системи на ВЕБАСТО. Тъй като наще климатици не са Вебасто а дали биха се наели да я видят/отелно само от едно допълване/говоря за всичко дори още един път да ми сменят фреона ако трябва :?:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Апр 2009, 20:22

Пейчо , аз сега проверих мойта кола и тя има същото прозорче на същото място , леле изумях ,защото съм гледал ,но като се е напълнило с прах и така и нямаше да се досетя ,че има такова нещо :) Климатика (да чукна на дърво) ми е перфектен - няма мехурчета , няма простотии :D
Днес загледах ,че компресора е Японски "Денсо" и това не ми беше идвало на ум да видя ...
Много полезна информация леле как се зарадвах 8)


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 13 Апр 2009, 0:23

Penchev написа:Пейчо , аз сега проверих мойта кола и тя има същото прозорче на същото място , леле изумях ,защото съм гледал ,но като се е напълнило с прах и така и нямаше да се досетя ,че има такова нещо :) Климатика (да чукна на дърво) ми е перфектен - няма мехурчета , няма простотии :D
Днес загледах ,че компресора е Японски "Денсо" и това не ми беше идвало на ум да видя ...
Много полезна информация леле как се зарадвах 8)


Георги Пенчев


Радвам се, че си се зарадвал, аз така и не можах да свърша никаква работа с допълването на моя! Ходих при онзи чичка с климатиците, при който ме изпратиха и се оказа, че той няма R12. Има някакъв гаден щатски заместител наречен Freeze 12, което въобще не е същото! Ще се побъркам вече. Не мога да намеря някой, който да има все още запаси от истински R12.
Между другото-след консултации със специалисти по климатиците и след ровене из нета мога да синтезирам следната информация относно конверсията т.е. така наречения "ретрофит" от R12 към R134a. И така: със сигурност Р12 има по-голям КПД от Р134, съответно охлажда повече, но това както и да е. За да стане една такава конверсия като света, трябва да се извършат следните операции:
1. Да се промие много добре системата от старото масло тъй като системите за Р12 са с минерално масло, а това за 134 е синтетично
2. Всички уплътнения трява да се сменят-Р134 е с много по-мялка молекула и съответно е доста по-лесно излиза от системата.
2. Гумените тръби задължително трябва да се сменят иначе не веднага, но след няколко години ще бъдат съсипани, тъй като Р134 е агресивен към тях.
3. Филтъра дехидратор-смяна задължително с такъв за Р134.

Та дотук: съмнявам се 1 и 2 някой да ги направи както трябва, а като прибавим и цената на 3, сметката удря 400-450 лева.
И накрая проблема с компресора остава-никой не може да ти даде гаранция колко ще ти изкара компресор проектиран за съвсем друг флуид.
Накрая, пак искам да помоля-ако някой може да препоръча читав специалист, който все още работи с Р12, да свирка, че вече взе да ми писва сериозно...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 13 Апр 2009, 7:11

За номер 2 (уплътненията) да знаеш, че са едни О пръстени, които струват стотинки. Лошото, е че има такива в купето и май трябва да свалиш таблото за да ги смениш :(

Виж в някой голям сервиз какво ще струва да ти конвертират системата и ако решиш да го правиш си вземи 2-3 дни отпуска да им висиш на главите и да гледаш да не правят глупости.

Поздрави и дано намериш решение на проблемите.

Иво Андреев
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Апр 2009, 11:19

Аз ще се оглеждам и ще разпитвам наред и ако има нещо веднага ще напиша тук в темата :!: Имам чувството ,че няма нещо новосъздадено след 90-те години ,което да е по-свят от предходните технологии :evil: Какво е това загубено време в което живеем и на мен ми писва вече :comp:


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 13 Апр 2009, 14:18

Penchev написа:Аз ще се оглеждам и ще разпитвам наред и ако има нещо веднага ще напиша тук в темата :!: Имам чувството ,че няма нещо новосъздадено след 90-те години ,което да е по-свят от предходните технологии :evil: Какво е това загубено време в което живеем и на мен ми писва вече :comp:


Георги Пенчев


Колега, днес си реших въпроса, така че не се занимавай!
Доволен съм като свиня в гьол:) Не че преди не духаше студено, ама сега излиза лед от аераторите-доляха ми около 500 мг и съм сигурен че не беше доливано откакто е произведена тази кола през 91-во лето. И пак свърших работа със свои хора, иначе където и да питаш-ти казват, че нямат R12, дори и да имат, страх ги е очевидно
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 5.01.2010
Пол: Мъж

Re:

Мнение от onais4uka » 18 Юли 2010, 14:33

Zubcho написа:0886 767 797 - Станислав Стоянов. Зареждане на климатици на място посочено от клиента :shock: Цена 50лв. за всякакви автомобили. Не съм го пробвал, но мисля да го тествам.

Колега обади му се и ако работи с Р12 се възползвай от услугите му и сподели после дали си доволен в темата. Услугата е за София. Някой друг ако пробва въпросните услуги на Станислав да даде мнение, иначе аз ще съм жертвеното агне ;)

Поздрави


преди малко говорих с човека много любезен и отзитчив даде ми номера на майстор който се занимава с климатици
и остана само да свършим работата :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от vankatagsi » 18 Юли 2010, 16:35

Аз направих т.н "прехвърляне" от р12 на р134 един сервиз близо до италианеца и въпреки че бях скептично настроен, факт е че 2 месеца климатика не е мръднал. Момчето ми взе 80лв , като това включваше промивка на с-мата, смяна на масло с такова за р134, разбира се фреон р134 и оцветител. Дехидратора си остана стария. Климатика работи и пее. Това че уплатненията, маркучите са други при р134 са пълни глупости, това ви го говорят по сервизите за да ви одерат кожата. Разликата е само в маслото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 520; E39 520; E36 318

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от comeon1985 » 22 Юли 2010, 23:40

Колеги аз се занимавам с зареждане,ремонт и всякакви дейности свързани с климатици и климатични системи. Това, че фреон R12 е забранен... За минаване към фреон R134A се сменя филтър-дехидратор (намира се зад предната броня), маслото на компресора и нови накраиници за пълнене. Това за мен е малко излишно, защото веднъж направи ли се като хората(т.е. отстранят се всички пропуски) R12 е по-добър като показатели от R134A. Пример: при поставянето на термометър в централните духалки при R12 отчита 3-4 градуса, а при R134A 10-12 градуса, т.е. има по-добро студопроизводство. Цената за зареждане при нас (пълно зареждане) със фреон е....лв.Цената е такава, защото системата събира приблизително 2кг. фреон(Е34 М50 В20 -1.925кг), за разлика от ВМW Х5 - 410грама :D . Не знам как взимат колегите, но ...лв. е малко прекалено :D Проблемът на повечето места където ремонтират авто климатици е, че пробват инсталацията на вакуум (-1атм.) и шанса за откриване на пропуск е минимален. Ние надуваме системата на 20атм. т.е работното налягане на системата и почти винаги се разбира къде е пропуска. В моя случай (Е34 М50 В20)това беше преден радиатор и наистина ми излезна 300лв. при положение, че аз си го правих... :lol:
Ако някой има интерес да пише на л.с. аз съм от София.
Поздрави.
Последна промяна comeon1985 на 19 Юли 2012, 12:20, променена общо 2 пъти
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute :bowdown:
http://www.vbox7.com/play:7199fc05

312463517031743

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от vankatagsi » 22 Юли 2010, 23:54

comeon1985 написа:Колеги аз се занимавам с зареждане,ремонт и всякакви дейности свързани с климатици и климатични системи. Това, че фреон R12 е забранен...така е, но при нас има! За минаване към фреон R134A се сменя филтър-дехидратор (намира се зад предната броня), маслото на компресора и нови накраиници за пълнене. Това за мен е малко излишно, защото веднъж направи ли се като хората(т.е. отстранят се всички пропуски) R12 е по-добър като показатели от R134A. Пример: при поставянето на термометър в централните духалки при R12 отчита 3-4 градуса, а при R134A 10-12 градуса, т.е. има по-добро студопроизводство. Цената за зареждане при нас (пълно зареждане) със стария фреон е 100лв.Цената е такава, защото системата събира приблизително 2кг. фреон(Е34 М50 В20 -1.925кг), за разлика от ВМW Х5 - 410грама :D . Не знам как взимат колегите, но 180лв. е малко прекалено :D Проблемът на повечето места където ремонтират авто климатици е, че пробват инсталацията на вакуум (-1атм.) и шанса за откриване на пропуск е минимален. Ние надуваме системата на 20атм. т.е работното налягане на системата и почти винаги се разбира къде е пропуска. В моя случай (Е34 М50 В20)това беше преден радиатор и наистина ми излезна 300лв. при положение, че аз си го правих... :lol:
Ако някой има интерес да пише на л.с. аз съм от София.
Поздрави.

P.S.
Бутилка с фреон R12 струва 400лв. и съдържа 10кг. фреон т.е. 40лв/кг....а за намирането и няма да ви обяснявам :D



Добре а как намирате теча на климатична система с фреон Р12, като на нея доколкото знам неможе да се сложи оцветител? То това е главната причина да се прави това прехвърляне

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 520; E39 520; E36 318

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от comeon1985 » 23 Юли 2010, 23:53

vankatagsi написа:
comeon1985 написа:Колеги аз се занимавам с зареждане,ремонт и всякакви дейности свързани с климатици и климатични системи. Това, че фреон R12 е забранен...така е, но при нас има! За минаване към фреон R134A се сменя филтър-дехидратор (намира се зад предната броня), маслото на компресора и нови накраиници за пълнене. Това за мен е малко излишно, защото веднъж направи ли се като хората(т.е. отстранят се всички пропуски) R12 е по-добър като показатели от R134A. Пример: при поставянето на термометър в централните духалки при R12 отчита 3-4 градуса, а при R134A 10-12 градуса, т.е. има по-добро студопроизводство. Цената за зареждане при нас (пълно зареждане) със стария фреон е 100лв.Цената е такава, защото системата събира приблизително 2кг. фреон(Е34 М50 В20 -1.925кг), за разлика от ВМW Х5 - 410грама :D . Не знам как взимат колегите, но 180лв. е малко прекалено :D Проблемът на повечето места където ремонтират авто климатици е, че пробват инсталацията на вакуум (-1атм.) и шанса за откриване на пропуск е минимален. Ние надуваме системата на 20атм. т.е работното налягане на системата и почти винаги се разбира къде е пропуска. В моя случай (Е34 М50 В20)това беше преден радиатор и наистина ми излезна 300лв. при положение, че аз си го правих... :lol:
Ако някой има интерес да пише на л.с. аз съм от София.
Поздрави.

P.S.
Бутилка с фреон R12 струва 400лв. и съдържа 10кг. фреон т.е. 40лв/кг....а за намирането и няма да ви обяснявам :D



Добре а как намирате теча на климатична система с фреон Р12, като на нея доколкото знам неможе да се сложи оцветител? То това е главната причина да се прави това прехвърляне


"Ние надуваме системата на 20атм. т.е работното налягане на системата и почти винаги се разбира къде е пропуска."
Малко по-горе съм го написал :) По принцип не е невъзможно да се сложи оцветител във фреона, но дали ще е надута системата и ще чуеш от къде изпуска или ще сложиш оцветител е почти все едно. Ако се стигне до там да се разглобява таблото мисля, че оцветителя няма да помогне(там нещата се свеждат до ТРВ или изпарител(вътрешен радиатор)) Имало е случай в които не може да се намери пропуск, но това е когато клиента се откаже да му разглобим колата :)
Поздрави.
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute :bowdown:
http://www.vbox7.com/play:7199fc05

312463517031743

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от BAWARISCHE » 04 Авг 2010, 13:41

comeon1985 написа:Колеги аз се занимавам с зареждане,ремонт и всякакви дейности свързани с климатици и климатични системи. Това, че фреон R12 е забранен...така е, но при нас има! За минаване към фреон R134A се сменя филтър-дехидратор (намира се зад предната броня), маслото на компресора и нови накраиници за пълнене. Това за мен е малко излишно, защото веднъж направи ли се като хората(т.е. отстранят се всички пропуски) R12 е по-добър като показатели от R134A. Пример: при поставянето на термометър в централните духалки при R12 отчита 3-4 градуса, а при R134A 10-12 градуса, т.е. има по-добро студопроизводство. Цената за зареждане при нас (пълно зареждане) със стария фреон е 100лв.Цената е такава, защото системата събира приблизително 2кг. фреон(Е34 М50 В20 -1.925кг), за разлика от ВМW Х5 - 410грама :D . Не знам как взимат колегите, но 180лв. е малко прекалено :D Проблемът на повечето места където ремонтират авто климатици е, че пробват инсталацията на вакуум (-1атм.) и шанса за откриване на пропуск е минимален. Ние надуваме системата на 20атм. т.е работното налягане на системата и почти винаги се разбира къде е пропуска. В моя случай (Е34 М50 В20)това беше преден радиатор и наистина ми излезна 300лв. при положение, че аз си го правих... :lol:
Ако някой има интерес да пише на л.с. аз съм от София.
Поздрави.

P.S.
Бутилка с фреон R12 струва 400лв. и съдържа 10кг. фреон т.е. 40лв/кг....а за намирането и няма да ви обяснявам :D


Добре колега,аз лично колко и добре да ми работи климатроника след тази интервенция,един месец след като я направих и чух от доста хора че деиствително не е работа за 2,3 часа, аи особено внимание трябва да се обърне на на промиването на компресора ..вече съжалявам че го направих.,защото се появява и друг според мен голям проблем.При всички хора при които отидох,както сами прочетохте никои не посмя да ми пипне колата защото процедурата не е правена при тях ,не се зане как е правена ,щяла да ми се повреди машината за хиляди левове ит.н.. Те са прави- аз бих пиостъпил като тях.Тогава трябва отново да отида при оня в Младост, пак да си слгара ръката на оная работа и да вика всичко е ок и се поличава един омагьосан кръг, изхода от който е скандали, саморазправа и пак несвършена работа. Затова аз искам да си върна отново сустемата към Р 12..Знам фреона се намира все по трудно но има,аз знам къде а и при нас има понеже използваме такъв за едни хладилни вани...

Въпроса ми е като доида при теб да ми направиш цялата интервенция такава каквато е била ще се наемеш ли да го направиш това нещо? всико отначало източване ит.н. независимо колко пари ще излезе,ще си платя колкото трябва само да стане качествено

Поздрави
Теодор Филипов
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 520; E39 520; E36 318

Re: Обслужване на климатична система - R12

Мнение от comeon1985 » 05 Авг 2010, 23:32

Добре колега,аз лично колко и добре да ми работи климатроника след тази интервенция,един месец след като я направих и чух от доста хора че деиствително не е работа за 2,3 часа, аи особено внимание трябва да се обърне на на промиването на компресора ..вече съжалявам че го направих.,защото се появява и друг според мен голям проблем.При всички хора при които отидох,както сами прочетохте никои не посмя да ми пипне колата защото процедурата не е правена при тях ,не се зане как е правена ,щяла да ми се повреди машината за хиляди левове ит.н.. Те са прави- аз бих пиостъпил като тях.Тогава трябва отново да отида при оня в Младост, пак да си слгара ръката на оная работа и да вика всичко е ок и се поличава един омагьосан кръг, изхода от който е скандали, саморазправа и пак несвършена работа. Затова аз искам да си върна отново сустемата към Р 12..Знам фреона се намира все по трудно но има,аз знам къде а и при нас има понеже използваме такъв за едни хладилни вани...

Въпроса ми е като доида при теб да ми направиш цялата интервенция такава каквато е била ще се наемеш ли да го направиш това нещо? всико отначало източване ит.н. независимо колко пари ще излезе,ще си платя колкото трябва само да стане качествено

Поздрави
Теодор Филипов[/quote]

Здравей,
Не съм влизал във форума от известно време, че сме се зарили от работа.. :)
Та конкретно на въпроса...Да ще се наема защо не ?
а защо са решили да ти "източват" фреона, да си преебват машините и т.н. Първо нали искаш да си върнеш системата към R12? за какво им е да събират стария фреон :D
Въпроса е, че сега ни е адски натоварено и ще мога другата седмица. Просто трябва да ми звъннеш за да се разберем за ден.
телефона ми е 0895 61 79 86.
Интересното знаеш ли кое е?! че на моята кола пак се прееба климатика и няма кои да го оправи :lol: ПРОСТОТИЯ :lol: Аз сменях радиатор преден (кондензатор) и понеже системата седя известно време отворена (четири дни разправии с менте радиатор, продадаха ми го за хубав а и нема кои да погледне в кашона да види, че е ударен) замина филтър дехидратора и сега греда с климатика :lol: не че е скъп ама като имам време да го сменя лятото ще е свършило
Поздрави
Последна промяна comeon1985 на 19 Юли 2012, 12:19, променена общо 1 път
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute :bowdown:
http://www.vbox7.com/play:7199fc05

312463517031743

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook