Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема
Модератор: Технически модератори
След ремонта на кутията какви ли не масла пробвах:атф 2,2д,3(даже сега ми стои около 15л атф на 100км пробег),но след интервенцията немога да си позная скоростите.В момента съм с най-фалшивото варелно масло-просто не ми се рискуваше пак.
Не искам да подвеждам никой,като се има в предвид,че кутията ми е след основен ремонт и всеки детаил,който ми е изглеждал малко износен съм го сменил-вероятно е ремонта да е некачествен и затова да не е работила със заводския радиатор
На волво s60 2002год. охлаждането на скоростите е същото като при нас и при продължително каране автомата му се побърква,а на къси разстояния работи все едно има само една скорост
НА моята кутия дори термистора и сменах,махах и какво ли не пробвах и пак същото
За мене дилемата вече е къде да го монтирам качествено този радиатор
Успех на всички
Не искам да подвеждам никой,като се има в предвид,че кутията ми е след основен ремонт и всеки детаил,който ми е изглеждал малко износен съм го сменил-вероятно е ремонта да е некачествен и затова да не е работила със заводския радиатор

На волво s60 2002год. охлаждането на скоростите е същото като при нас и при продължително каране автомата му се побърква,а на къси разстояния работи все едно има само една скорост
НА моята кутия дори термистора и сменах,махах и какво ли не пробвах и пак същото
За мене дилемата вече е къде да го монтирам качествено този радиатор
Успех на всички

by ''kompleksa''
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
A аз седя и се чудя трябва ли да се усеща превключването на скоростите или не? Има леко придърпване и се усеща превключването, но не еми е правило впечатление защото мислех, че е нормално. Иначе маслото е сменяно преди 15к км. Само че не знам какво ми сложиха. И прави нещо доста интересно. При кик даун от ниски обороти сваля 1 или 2 предавки стига на 3500 оборота и връща още една предавка надолу или пък това е някакво приплъзване??? в самата кутия?? Бах мама му дали имам проблем и там?



Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Е ти пък кво искаш да не е тролей бре тая кола естествено че се усеща но колкото по-малко толкова по-добре
А затва другото неможах да те разбера сваля качва връща тая твойта кутия 


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Zubcho написа:A аз седя и се чудя трябва ли да се усеща превключването на скоростите или не? Има леко придърпване и се усеща превключването, но не еми е правило впечатление защото мислех, че е нормално. Иначе маслото е сменяно преди 15к км. Само че не знам какво ми сложиха. И прави нещо доста интересно. При кик даун от ниски обороти сваля 1 или 2 предавки стига на 3500 оборота и връща още една предавка надолу или пък това е някакво приплъзване??? в самата кутия?? Бах мама му дали имам проблем и там?![]()
Не искам да те плаша ,но си пред много сериозен ремонт










Аз доколко те разбирам си е напълно нормалноZubcho написа:A аз седя и се чудя трябва ли да се усеща превключването на скоростите или не? Има леко придърпване и се усеща превключването, но не еми е правило впечатление защото мислех, че е нормално. Иначе маслото е сменяно преди 15к км. Само че не знам какво ми сложиха. И прави нещо доста интересно. При кик даун от ниски обороти сваля 1 или 2 предавки стига на 3500 оборота и връща още една предавка надолу или пък това е някакво приплъзване??? в самата кутия?? Бах мама му дали имам проблем и там?![]()
Кикдаун-а сваля и по 3 предавки(той е затова),примерно караш с 95км/ч и натиснеш газта до долу с кикдаун кутията моментално сваля от 5-та на 2-ра(и държи до около 118км/ч за тдс)
Номера е,при каквато и да е скорост ,при натискане на кикдаун-а(без значение колко ще качи оборотите и на коя скорост ще върне)колата веднага да почне да ускорява

by ''kompleksa''
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
ivan. написа:Аз доколко те разбирам си е напълно нормалноZubcho написа:A аз седя и се чудя трябва ли да се усеща превключването на скоростите или не? Има леко придърпване и се усеща превключването, но не еми е правило впечатление защото мислех, че е нормално. Иначе маслото е сменяно преди 15к км. Само че не знам какво ми сложиха. И прави нещо доста интересно. При кик даун от ниски обороти сваля 1 или 2 предавки стига на 3500 оборота и връща още една предавка надолу или пък това е някакво приплъзване??? в самата кутия?? Бах мама му дали имам проблем и там?![]()
Кикдаун-а сваля и по 3 предавки(той е затова),примерно караш с 95км/ч и натиснеш газта до долу с кикдаун кутията моментално сваля от 5-та на 2-ра(и държи до около 118км/ч за тдс)
Номера е,при каквато и да е скорост ,при натискане на кикдаун-а(без значение колко ще качи оборотите и на коя скорост ще върне)колата веднага да почне да ускорява
Въпроса е, че примерно на 90 кик даун сваля от 5 на 3 и примерно после изведнъж върне на 2 ианче няма придърпване просто се усеща да се сменят скоростите. Значи следващата смяна на маслото ще е с Д2 разбрах.
И не е за тебе мойта кола Пепи, виж онази черната купи с многото екстри и стига си се занимавал с глупости. Цената на нафтата върви надолу не виждаш ли????
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:След ремонта на кутията какви ли не масла пробвах:атф 2,2д,3(даже сега ми стои около 15л атф на 100км пробег),но след интервенцията немога да си позная скоростите.В момента съм с най-фалшивото варелно масло-просто не ми се рискуваше пак.
Не искам да подвеждам никой,като се има в предвид,че кутията ми е след основен ремонт и всеки детаил,който ми е изглеждал малко износен съм го сменил-вероятно е ремонта да е некачествен и затова да не е работила със заводския радиатор![]()
На волво s60 2002год. охлаждането на скоростите е същото като при нас и при продължително каране автомата му се побърква,а на къси разстояния работи все едно има само една скорост
НА моята кутия дори термистора и сменах,махах и какво ли не пробвах и пак същото
За мене дилемата вече е къде да го монтирам качествено този радиатор
Успех на всички
Ванка, не ми се вярва от BMW да не изчислят правилно охлаждането,на толкова важен възел като автоматичните скорости и при продължително каране да възникват проблеми.


В интерес на истината не съм имал щастието да карам НР-18 дълго време с висока скорост,но с предишната ,която е с една степен по-малко съм имал ударни превключвания само при голям студ докато загрее двигателя и когато дадено масло вече са почвали да го фалшифицират.При продължително каране с голяма скорост кутията много години се държеше перфектно.
Пепи и на мене ми стои невъзможно да не е изчислено охлаждането,още повече,че на същия принцип го има и в коли след 2000г.zvetiko написа:ivan. написа:След ремонта на кутията какви ли не масла пробвах:атф 2,2д,3(даже сега ми стои около 15л атф на 100км пробег),но след интервенцията немога да си позная скоростите.В момента съм с най-фалшивото варелно масло-просто не ми се рискуваше пак.
Не искам да подвеждам никой,като се има в предвид,че кутията ми е след основен ремонт и всеки детаил,който ми е изглеждал малко износен съм го сменил-вероятно е ремонта да е некачествен и затова да не е работила със заводския радиатор![]()
На волво s60 2002год. охлаждането на скоростите е същото като при нас и при продължително каране автомата му се побърква,а на къси разстояния работи все едно има само една скорост
НА моята кутия дори термистора и сменах,махах и какво ли не пробвах и пак същото
За мене дилемата вече е къде да го монтирам качествено този радиатор
Успех на всички
Ванка, не ми се вярва от BMW да не изчислят правилно охлаждането,на толкова важен възел като автоматичните скорости и при продължително каране да възникват проблеми.Ако кутията се обслужва правилно не би трябвало да има проблеми при никакви режими.
![]()
В интерес на истината не съм имал щастието да карам НР-18 дълго време с висока скорост,но с предишната ,която е с една степен по-малко съм имал ударни превключвания само при голям студ докато загрее двигателя и когато дадено масло вече са почвали да го фалшифицират.При продължително каране с голяма скорост кутията много години се държеше перфектно.
Дали тогова не съм случил на масла и да се получило голямо съвпадение т.е.след монтажа на радиатора да съм отцелил и маслото

Нека всички колеги,които са с автомати ,да кажат има ли разлика в работата на кутията при по-загрято масло и каква е



by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ванка ,няколко пъти съм сипвал кофти масло и кутията работеше доста ударно,но понеже при четиристепенната количеството е малко и смяната лесна веднага го изхвърлях и сменях с друго.И през годините ми правеше впечатление-харесвам си една марка масло и почвам с нея,сменям два-три пъти на четвъртият вече е боклук,очевидно фалшификат.Изглежда трябва или да се сипва оргинално на BMW(кутият почва да работи невероятно мазно) или да се слага от по неизвести марки ,които не са фалшифицирани-да кажем попадение беше ATF на OMV,което се продава само на бензиностанциите им и се произвежда в Австрия.
Според мен радиатора е необходим ако си решил да караш с Д3,което е по-редичко и се справя добре при ниски температури,но при продължително натоварване изглежда му трябва допълнително охлаждане както е при Е39.
И друго си мисля-сега колата ти се държи добре,но като почнат студовете
Може би трябва да монтираш радиатора за постоянно ,като видиш как работи кутията и при минусови температури или ако има възможност без голяма касапница го монтирай сега и ако нещо не ти харесва през зимата го махни,така ,че да не останат следи ,които да те дразнят.
Според мен радиатора е необходим ако си решил да караш с Д3,което е по-редичко и се справя добре при ниски температури,но при продължително натоварване изглежда му трябва допълнително охлаждане както е при Е39.

И друго си мисля-сега колата ти се държи добре,но като почнат студовете

Пепи какво ще подгрява радиатор с размери 12/2см.Колегата Станимир и много прав,че този радиатор е във водния за да поддържа постоянна работна температура на маслото в кутията,но явно лятото при екстремно каране не смогва,както виското не смогва в задръстване и се вкл ел перкатаzvetiko написа:Ванка ,няколко пъти съм сипвал кофти масло и кутията работеше доста ударно,но понеже при четиристепенната количеството е малко и смяната лесна веднага го изхвърлях и сменях с друго.И през годините ми правеше впечатление-харесвам си една марка масло и почвам с нея,сменям два-три пъти на четвъртият вече е боклук,очевидно фалшификат.Изглежда трябва или да се сипва оргинално на BMW(кутият почва да работи невероятно мазно) или да се слага от по неизвести марки ,които не са фалшифицирани-да кажем попадение беше ATF на OMV,което се продава само на бензиностанциите им и се произвежда в Австрия.
Според мен радиатора е необходим ако си решил да караш с Д3,което е по-редичко и се справя добре при ниски температури,но при продължително натоварване изглежда му трябва допълнително охлаждане както е при Е39.![]()
И друго си мисля-сега колата ти се държи добре,но като почнат студоветеМоже би трябва да монтираш радиатора за постоянно ,като видиш как работи кутията и при минусови температури или ако има възможност без голяма касапница го монтирай сега и ако нещо не ти харесва през зимата го махни,така ,че да не останат следи ,които да те дразнят.
Идва въпроса -Как радиатор с такива размери ще подгрее близо 8 литра масло за около 10минути,времето,което е нужно да загрее мотора(антивриза)при минусови температури

Ако този радиатор за скоросите е проектиран да затопля маслото ,то той с гаранция не е изчислен



В некои Е34 има и друг радиатор,след този във водния-там вече не вярвам да има проблем

За Е39 и счупените им автомати


by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Иван написа:И тъй като за пореден път се убеждавам,че в тези коли всичко е преценено и то без китайска намеса,стигам до извода,че този радиатор е проектиран да поддържа оптимална работна темп. на работа на автомата,
Ванка,с това съм напълно съгласен.Бих допълнил-със съответното масло Д2 при Е34 и Д3 при Е39.Иначе ми е правило впечатление и при двете кутии ,които съм имал ,че през лятото металната част на ръчката за превключване се нагрява силно,докато през зимата винаги е студена.Изглежда радиатора през зимата служи за подгряване-вярно след 30мин.,но по-добре късно отколкото никога ,а през лятото за охлаждане.Абе с една дума това ,което ти казваш-да подържа оптималната температура.И пак възниква въпроса-ще се подържа ли оптималната темература през зимата,ако се сложи допълнителен радиатор.


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ванка , на маслените охладители - моторно масло са си изчислени и монтирани термостатни клапани ,които поддържат маслото в някакви температурни граници , като чета сега темата и мисля ,че Пепи е прав , зимата това масло няма да иска да "чуе" за достигане на нормална работна температура ... Дай да поръчаме от Германия оригинално БМВ масло за кутията ,аз ще опитам да ти помогна
Аз още преди бях мал;ко скептично настроен към тази добавка
Георги Пенчев

Аз още преди бях мал;ко скептично настроен към тази добавка
Георги Пенчев
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет

Погледнете тая схема №4 е за охлаждане на маслото в автоматика и се монтера след 05.1994г.







За да стане всичко точно по интервенцията ще изведа жици от термистора на мозъка за да видя каква е темп.на маслото в различните режими.За целта ми е нужна помощ
защото идеята ми е да го вържа на местото на датчика за външната темп. за малкия борд-Някой знае ли колко максимална стойност може да отчете борд-а?
И при необходимост ще монтирам термоклапанчетата,за които говори Гошката Пенчев,но съм почти убеден,че ги има в кутията
П.П.Дани радиатора го имаш в най скоро време

И при необходимост ще монтирам термоклапанчетата,за които говори Гошката Пенчев,но съм почти убеден,че ги има в кутията
П.П.Дани радиатора го имаш в най скоро време

by ''kompleksa''
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
добре де
аз искам да запитам за тези допълнителните тръби за охлаждане
при Е32 изобщо не се предлагат такива за скоростна кутия 4HP22/24
това нормално ли е и дали да си набавя такива тръби или да го оставя оригинално????
питам защото не ми се ремонтират скорости

аз искам да запитам за тези допълнителните тръби за охлаждане
при Е32 изобщо не се предлагат такива за скоростна кутия 4HP22/24
това нормално ли е и дали да си набавя такива тръби или да го оставя оригинално????
питам защото не ми се ремонтират скорости



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани