Автопилот
Модератор: Технически модератори
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stefan_bmw7
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Там управлението е на волана и се управлява май от компютъра
. Ще да е по-сложно да се добави.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Някой може ли да илюстрира със снимки как да разбера дали ми трябва само лостче или и нещо друго. Чета за някакъв датчик отпред, при корите, ама ми е мътно. Ако някой може нещо да снима...
Или някой да ми обясни като на индианец, къде точно да погледна дали имам всичко за пилота (освен лостчето) ще трябва да почерпя
Много ме заинтригувахте с този автопилот - вече и аз искам такова.
Или някой да ми обясни като на индианец, къде точно да погледна дали имам всичко за пилота (освен лостчето) ще трябва да почерпя

Много ме заинтригувахте с този автопилот - вече и аз искам такова.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Има значение и 2те ...



- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
SaSo написа:Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Има значение и 2те ...![]()
![]()
При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...
Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо

Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.
П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Vlados написа:SaSo написа:Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Твоя случай ще е като при мене само че ще трябва да търсиш и ръчка от дизелак...Щото буксата е различна и пак става с жилото..При автомата е електроника...
Има значение и 2те ...![]()
![]()
При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...
Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо![]()
Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.
П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Vlados написа:SaSo написа:Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.
Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.
Успех
Твоя случай ще е като при мене само че ще трябва да търсиш и ръчка от дизелак...Щото буксата е различна и пак става с жилото..При автомата е електроника...
Има значение и 2те ...![]()
![]()
При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...
Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо![]()
Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.
П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.
При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
SaSo написа:При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...



- Methodius
- Митоди яде мисо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Vlados написа:SaSo написа:При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...
![]()
![]()
Нещо шашнахте човека .. Значи да обобщиме за темата "Автопилот на ТДС " .. Колега тия дни ако имам малко време ще наснимам всичко как изглежда за твое и на други олеснение .. За тдс автоматик трябва само лостче (поради липсата на съединител) , а за тдс с ръчка, трябва и един датчик който седи в горната част на съединителя( струва 20лв. нов), за бензинова Е34-ка трябва и моторче, но там вече не си заслужава .. На тдс-а цялото управление на автопилота е електронно, има едни датчици някъде до помпата мисля, че бяха .. Колега в твоя случай мисля, че ще трябва само едно лостче и датчик .. 1-во провери дали все пак няма датчик ..

Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Methodius написа:Нещо шашнахте човека .. Значи да обобщиме за темата "Автопилот на ТДС " .. Колега тия дни ако имам малко време ще наснимам всичко как изглежда за твое и на други олеснение .. За тдс автоматик трябва само лостче (поради липсата на съединител) , а за тдс с ръчка, трябва и един датчик който седи в горната част на съединителя( струва 20лв. нов), за бензинова Е34-ка трябва и моторче, но там вече не си заслужава .. На тдс-а цялото управление на автопилота е електронно, има едни датчици някъде до помпата мисля, че бяха .. Колега в твоя случай мисля, че ще трябва само едно лостче и датчик .. 1-во провери дали все пак няма датчик ..
Имаме ли снимки вече

- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
При мене пък по погрешка стигна едно лостче ама за бензин.. Мисля да си взема моторчето с управлението и да почвам го връзвам..Някой правил ли е интервенцията на бенз... Стамбо ти не я ли прави ????
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
При ТДС -ръчка-трябва само лостче - поне при мен бе така--На един колега с автоматик пак трябваше само лостче--- а буксата може да се включи без да се сваля кората над педалите .Става с един инструмент -кохер -нещо като ножичка но накрая със щипки-.мисля ,че и по- голяма пинсета около 15 см ще свърши работа....автопилота е ....голям кеф --- В подфорум е34 има няколко човека , за които без да познавам лично, мога да кажа че са хора с големи сърца ---Зъбчо , Иван , Цветико, Зак , Стамбо.......и други също. Заради тях сега съм със големия борд , автопилот , орг.касетофон---та даже и кожа и шпер ----как да я продам сега е34 -та
.......................И ако тези хора идват на събора ще се радвам да се запознаем .... 


- Methodius
- Митоди яде мисо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Ето малко материал и по болната вече тема относно поставянето на автопилот на Е34, с така любимия ни и познат тдс двигател ..
Явно само обясненията не са били достатъчни, та ето малко снимки и
обяснения ..
Като за начало сваляме кората на волана и педалите ..
Внимаваме докато говорейки за незнайно коя майка сваляме корите, които незнайно къде задържат .. е на тях са закачени въздуховодите на парното ..
След като сме ги свалили трябва малко да се поизреже кората на волана .. спокойно, има си точно определено място за интервенцията , където пластмасата е по -тънка и с макетно ножче работата става ..
След това си прекарваме кабела на лостчето, откъде и как си е лична преценка ..
Поставяме лостчето на определеното за целта място под лоста за чистачките ..
Сега започва търсенето на въпросната свободна бяла букса над кората на педалите .. горе- долу се пада отляво на волана ..
Закачена е на планка, но беше на щипки или шина, така че си я свалете за по -голямо удобство ..
Е нормално, двете влизат една в друга ..
след като сме поставили лостчето и включили буксата, нещата откъм лостчето изглеждат горе- долу така :
Идва ред на интересния датчик или "другото нещо" освен ръчката което ни трябва, за да тръгне автопилота .. Препоръчвам нов, защото обикаляйки по моргите и арабите, ще ви убеждават, че такъв датчик не съществува ..
втора ръка е по 10-15лв. , нов мисля че беше към 20-25
Датчика е същия и за М21 .. Мястото му е над съединителя ( над педала
да не тръгне някой да сваля скоростни кутии ..
) , идеята му е да отчита кога е натиснат и кога не въпростният педал .. На щипка е и мястото е гадно, така че с яко ръгане и приказки за мамата, нещата стават ..
Неговата буксичка стърчи нейде из околностите на педала .... но който търси - намира ..
иииии така .. поставяме датчика на определеното му за целта място (планка с отвор, непосредствено над педала)
Пускам повече снимки на датчика, педалите и околностите, случайно на някой ако не му е ясно какво - къде се намира ..
Има вероятност да си имате датчика на педала, така че първо проверете и после купувайте .. без този датчик се отчита постоянно натиснат съединител и съответно автопилота само с ръчката няма да тръгне
За тдс автоматик всичко е абсолютно същото, като изключим датчика на съединителя ( естествено поради липсата на такъв )
По обратния път внимателно си сглабяме всички кори въздуховоди и т.н.
ииии крайния резултат:
Радваме си се на автопилота и на колата ... разхода естествено пада главозамайващо ( за този, който има нерви да кара на автопилот де
) Надявам се да съм бил полезен и най-накрая темата автопилот на е34 - тдс да се е изчерпала .. за колегите с бензина ... колеги какво да ви кажа, и при вас е същото, (само че частта вътре в купето
) трябва и моторче там, което трудно се намира, а за цена незнам, но според мен там поставянето на екстрата се обезмисля ..
Ааа да .. за малко да забравя още нещо полезно, понеже имаше питания "такова ли е лостчето като на Е32" и как изглежда това .. И да поясниме малко функциите на лостчето ..Снимките са ми с телефона и ще ме извинявате за качеството ..
Много не се вижда, но поне малко .. става поне да разясниме функциите ..
Ясно ми е, че всеки си има свои представи за "напред" " назад" и т.н., така че съм означил на снимките посоките, които обясняваме, та да няма чудене за - кое е напред и кое назад ..
Такааа .. Нагоре и надолу изключваме автопилота (в движение при работещ такъв) от AUS( изход мисля, че беше), а при натискане навътре, има нещо като памет и така автопилота изравнява до последната ползвана скорост .. За пример - караме си с 90км/ч на автопилот, но поради някаква причина намаляме на 60км/ч ( автопилота се е изключил) и при натискането навътре той сам си ускорява пак до 90 и си ги поддържа ..
Еми и тук е просто .. напред ускоряваме, назад забавяме .. ( и за двете стойности със задържане на лостчето в съответната позиция)
При единично натискане (съответно напред или назад) се качват или свалят с по 5км/ч .. или поне аз така си мисля .. за това точно не съм сигурен ..
Автопилота може да се включи само над около 50км/ч, а при забавяне на скоростта изключва на около 45км/ч ..
Надявам се да съм бил полезен, гледах да не пропусна нещо в целия процес на поставянето, но случайно ако съм пропуснал нещо колегите да ме поправят и ще бъде прибавено в темата ..

Явно само обясненията не са били достатъчни, та ето малко снимки и
обяснения ..

Като за начало сваляме кората на волана и педалите ..
Внимаваме докато говорейки за незнайно коя майка сваляме корите, които незнайно къде задържат .. е на тях са закачени въздуховодите на парното ..
След като сме ги свалили трябва малко да се поизреже кората на волана .. спокойно, има си точно определено място за интервенцията , където пластмасата е по -тънка и с макетно ножче работата става ..

След това си прекарваме кабела на лостчето, откъде и как си е лична преценка ..

Поставяме лостчето на определеното за целта място под лоста за чистачките ..
Сега започва търсенето на въпросната свободна бяла букса над кората на педалите .. горе- долу се пада отляво на волана ..
Закачена е на планка, но беше на щипки или шина, така че си я свалете за по -голямо удобство ..
Е нормално, двете влизат една в друга ..
след като сме поставили лостчето и включили буксата, нещата откъм лостчето изглеждат горе- долу така :
Идва ред на интересния датчик или "другото нещо" освен ръчката което ни трябва, за да тръгне автопилота .. Препоръчвам нов, защото обикаляйки по моргите и арабите, ще ви убеждават, че такъв датчик не съществува ..






иииии така .. поставяме датчика на определеното му за целта място (планка с отвор, непосредствено над педала)
Пускам повече снимки на датчика, педалите и околностите, случайно на някой ако не му е ясно какво - къде се намира ..





По обратния път внимателно си сглабяме всички кори въздуховоди и т.н.
ииии крайния резултат:

Радваме си се на автопилота и на колата ... разхода естествено пада главозамайващо ( за този, който има нерви да кара на автопилот де



Ааа да .. за малко да забравя още нещо полезно, понеже имаше питания "такова ли е лостчето като на Е32" и как изглежда това .. И да поясниме малко функциите на лостчето ..Снимките са ми с телефона и ще ме извинявате за качеството ..


Ясно ми е, че всеки си има свои представи за "напред" " назад" и т.н., така че съм означил на снимките посоките, които обясняваме, та да няма чудене за - кое е напред и кое назад ..


Такааа .. Нагоре и надолу изключваме автопилота (в движение при работещ такъв) от AUS( изход мисля, че беше), а при натискане навътре, има нещо като памет и така автопилота изравнява до последната ползвана скорост .. За пример - караме си с 90км/ч на автопилот, но поради някаква причина намаляме на 60км/ч ( автопилота се е изключил) и при натискането навътре той сам си ускорява пак до 90 и си ги поддържа ..


Еми и тук е просто .. напред ускоряваме, назад забавяме .. ( и за двете стойности със задържане на лостчето в съответната позиция)
При единично натискане (съответно напред или назад) се качват или свалят с по 5км/ч .. или поне аз така си мисля .. за това точно не съм сигурен ..



Надявам се да съм бил полезен, гледах да не пропусна нещо в целия процес на поставянето, но случайно ако съм пропуснал нещо колегите да ме поправят и ще бъде прибавено в темата ..

Последна промяна Methodius на 28 Яну 2009, 12:56, променена общо 5 пъти
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...
- m@rtin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54


номенклатурен номер на датчика имаш ли??
да не е под номер 12??
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20
едит:
при е34 е със същия номенклатурен номер,само да сме наясно дали е то

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20

61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани