Чип тунинг - ТДС
Модератор: Технически модератори
60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Чип тунинг - ТДС
Естествено че на повече гориво има и повече аванс то и затова така бях настоятелен за авансовите карти. И защо не е необходимо да се пипат щом се увеличава порцията гориво , което между другото е същото като да мръднеш плочката или колега си мислиш че тази настройка само софтуерно се пипа , ами не то това си е същината на настройка на ГНП . И все пак не е изяснено какви са границите на правенето на съответния чип тунинг което води до някакъв ненужен спор има ли нужда от нови карти на аванса или откъде повече гориво хардуерно или софтуерно. Айде да се изясни ситуацията щото иначе няма смисъл от темата , да може и без да се бара авансова карта и да може и и без други карти да се барат ама какво се иска да се постигне с дадения чип то е определящо какво точно да се промени и оттам нататък и колко и каква графика да се гони . Само със много гориво може да си го направите зимъска да загрява за 75 секунди и да имате добро парно да речем тъй че желанието за определен краен резултат е определящ вида чипване , това е цялата идея и мисля е по-удачно да се обсъжда при какви желани крайни резултати какво и на кои карти трябва да се променя съобразявайки се с конкретния мотор и управлението му вместо напразно чесане на клавиатурите , мое мнение . Например ( ако автора на темата позволи , ако не да се трие туй мнение ) аз лично бих желал чип който да ми смъкне градския разход и да ми даде повече мощност в моменти на извънградско шофиране при изпреварване .
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Чип тунинг - ТДС
Владо аз градския разход лесно ще ти го смъкна.Ела да живееш в Габрово ,стани ми комшия и тои сам ще падне.За сметка на разхода на алкохола
Към автора на темата.Колега прав си в известна степен,вярно е ,че повечето мапери барат само едната интегралка.Това включва и стари чипчета на Дигитал Тунинг,но ако намериш начин да бараш и аванса ,без да влиза мотора в детонации ,значи ще направиш кадърен чип. Мисли в тая насока.

Към автора на темата.Колега прав си в известна степен,вярно е ,че повечето мапери барат само едната интегралка.Това включва и стари чипчета на Дигитал Тунинг,но ако намериш начин да бараш и аванса ,без да влиза мотора в детонации ,значи ще направиш кадърен чип. Мисли в тая насока.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Не знам откъде толкова негативизъм и издребняване... Целта на темата е повишение на мощността по най-хамалския начин, ако щете така го наречете. Тоя допотопен мотор има всичко на всичко 4-5 карти за управление и тук не могат да се правят фини настройки и голяма custom-изация- или вдигате всичко в рамките на позволеното, или не пипате нищо по картите
Няма никакво чесане на клавиатурите в темата, споделям всичко което знам за момента по темата, защото смятам че на някой ще му е интересно. Аз и без тази тема ще си купя програматор, ще си променям карти и ще си тествам колата, правя го като колега с Е34. Дори и да се счупи- не ми пука, защото тия коли са вече за надин...
Към колегата Пресиян- аз аванса мога да го пипам колкото искам (знам кои са картите), въпроса е някой с познания по ДВГ като теб и другите колеги да даде насока като теория кое как е добре да се направи. Пак повтарям- за този мотор не е необходимо да се пипа картата за аванса, оригиналната е достатъчно "толерантна". Ако някой не вярва, ще го повозя в моята барака с чип, който се различава от оригиналния само с 2 карти...
edit: не сравнявайте местенето на плочки и други такива със софтуерната намеса, промяната на картите за управление е многократно по-фина процедура и възможностите спрямо хардуерната намеса са неизмеримо повече (ако щете го приемете така- ако искате, мога да ви направя при точно определени обороти и точно определена позиция на педала на газта помпата да впръсква количество по ваш избор- само и единствено в тази точка! това с пипане с чук няма как да стане по никакъв начин...)

Към колегата Пресиян- аз аванса мога да го пипам колкото искам (знам кои са картите), въпроса е някой с познания по ДВГ като теб и другите колеги да даде насока като теория кое как е добре да се направи. Пак повтарям- за този мотор не е необходимо да се пипа картата за аванса, оригиналната е достатъчно "толерантна". Ако някой не вярва, ще го повозя в моята барака с чип, който се различава от оригиналния само с 2 карти...
edit: не сравнявайте местенето на плочки и други такива със софтуерната намеса, промяната на картите за управление е многократно по-фина процедура и възможностите спрямо хардуерната намеса са неизмеримо повече (ако щете го приемете така- ако искате, мога да ви направя при точно определени обороти и точно определена позиция на педала на газта помпата да впръсква количество по ваш избор- само и единствено в тази точка! това с пипане с чук няма как да стане по никакъв начин...)
Re: Чип тунинг - ТДС
Добре си це захванал колега, дано да излезнат добри резултати; иначе предполагам, че 90% от чиповете по и-нет и разни вносни форуми са copy-paste деривати на един и същи образец от 90-те години... А няма ли възможност някакъв емулатор да се върже за корекции в реално време, или да се направи "разклонител" за 2 чипа с превключване помежду им, като на старите Фиат/Ланчия? Би ти спестило много време... Успех 

Re: Чип тунинг - ТДС
И къде видя негативизъм или издребняване . Я кажи каква всъщност е идеята на темата ти . Хубаво пипаш по тази материя която на мнозина от нас не ни е позната ама за какво го правиш ,защото ако е само за едното гориво не можеш ме убедиш да вниквам толкоз в нещо по-сложно , бавно и с еднакъв резултат от просто бутане на плочка . Ако е за нещо повече то затова са и мненията различни от твоето.То ясно че можеш да правиш каквото си искаш по управлението ама придържане към стоковото и идеята за единствен източник на мощност като горивото без оптимизирането й е недостатъчно зарибяващо ( всички сме минали по тоз път ) . Ако целта е просто снасяне на информация на мен лично ми е интересно наистина, но предупреждавай овреме да си мълчим . Успех. ПС: И повярвай ми никой от тоз подфорум няма за цел нещо да си тренира пръстите ако няма лична интелектуална изгода и придобиване на нова съществена информация .
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Идеята на темата е главно да предложа на колегите с ТДС това което знам като информация, както и промяна на софтуера от мен. Единствения източник на мощност наистина е горивото, този мотор с това ECU има възможност за управление само на порцията гориво! Няма бууст контрол, няма нищо... Така че във всичките 4 на брой карти се увеличава горивото, това е реалността. И не говорим все пак за вдигане на горивото безцелно, оптимизират се картите в определен диапазон, не е просто повишаване на всичките стойности ей така... 

- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Naftalino написа:Добре си це захванал колега, дано да излезнат добри резултати; иначе предполагам, че 90% от чиповете по и-нет и разни вносни форуми са copy-paste деривати на един и същи образец от 90-те години... А няма ли възможност някакъв емулатор да се върже за корекции в реално време, или да се направи "разклонител" за 2 чипа с превключване помежду им, като на старите Фиат/Ланчия? Би ти спестило много време... Успех
По принцип има емулатори, но това е доста специализиран хардуер и съответно скъп. Темата има за цел така да се каже да предложи home-made тунинг с минимални средства


Re: Чип тунинг - ТДС
Пресиян Василев написа:Владо аз градския разход лесно ще ти го смъкна.Ела да живееш в Габрово ,стани ми комшия и тои сам ще падне.За сметка на разхода на алкохола![]()
Към автора на темата.Колега прав си в известна степен,вярно е ,че повечето мапери барат само едната интегралка.Това включва и стари чипчета на Дигитал Тунинг,но ако намериш начин да бараш и аванса ,без да влиза мотора в детонации ,значи ще направиш кадърен чип. Мисли в тая насока.
Държа първо тук да отговоря ,после по темата.....та Пресияне,приятелю дигиталите са родени в SWISS,имал съм късмета да имам допир до техни програми и смело мога да твърдя,че това,което написа е повече от несериозно!!!
там няма компромис -повярвай ми,но (щом ти го написа това) си правя извода,че е по-добре техните продукти да се внасят директно! ...аз мога да съдействам за това (печалба не търся)...
друго...Владо е способен да ти омота представите за тоя мотор на бмв и колко и на шега да го пиша,както и ти го написа.........истината,е че няма с какво да го изненадаш камоли да му свалиш разхода!
Някои колеги си позволявам да им давам насоки,но с него освен да обсъждаме -друго не мога да си позволя :smilesmoky:
и те там нямат нови и стари чипове за тдс.........както нямат нови и стари бутала на махле термодинамик ползвани от алпина за м50,които и до днес са с прекрасно качество!
и намесите ,и при двете фирми не са останали незабелязани по света,и техните коли се движат ,уважават ,струват скъпо до ден днешен.
п.п. две катастрофи предизвиках за да се завъртя да видя алпината със стикер на ''стари'' от дигитал(намигам)
Аванс,който за мен клони към стационарен(аналогов) или може би постоянен без променливи...незнам вече как да го напиша;
Детонации .....?
баси тия две неща ако ми ги обясниш ще съм ти много благодарен.
щото аз и автора на темата сме любители ,а ти се занимаваш професионално,значи нормално е да имаме пропуски............но това което пишеш,аз не мога да го свържа с нищо
по темата утре ,имам какво много да напиша и се извинявам за


by ''kompleksa''
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Чип тунинг - ТДС
Ванка,не ща да обиждам Дигитал тунинг.Но имам следните наблюдения.
Купувам 325 тдс за части ,като мотора се повреди.Преди драивъра да го счупи колата се правеше при мен.Всеки викаше тогава на Миро тдс-а вървял много.Добре ама сбаби в коша всичко.Сваляме едно друго и разпродаваме.Дотук добре ,явява се колега от форума. Стилян от Раднево с такава кола.Отваряме ДДЕ и кво вътре чип на Дигитал тунинг.Опала аиде за 100 лв компа в неговата кола.Резултата приличен върви много- дими много.След 2 месеца и тоя мотор приключи.Сека ДДЕ-то е 3-та 325-ца ,която е на път и тя да хвърли кърпата.
ИЛИ чипа е ментак,или лепенката вътре е ментак или чипа не струва,всмисъл не е направен кат хората.
Виж обаче при Вилъо от Русе ,няма такива работи (VRPerformans) колкото и чипове да ми е направил всичко е точно и сменяме и 2-те чипчета.С изключение на моя варел ,където целта е гориво до безбожие.
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.
Ако само засилим горивото ,и вдигнем лимита ,примерно от макс порция 47 -57мг.ефект ще има и то осезаем.
Купувам 325 тдс за части ,като мотора се повреди.Преди драивъра да го счупи колата се правеше при мен.Всеки викаше тогава на Миро тдс-а вървял много.Добре ама сбаби в коша всичко.Сваляме едно друго и разпродаваме.Дотук добре ,явява се колега от форума. Стилян от Раднево с такава кола.Отваряме ДДЕ и кво вътре чип на Дигитал тунинг.Опала аиде за 100 лв компа в неговата кола.Резултата приличен върви много- дими много.След 2 месеца и тоя мотор приключи.Сека ДДЕ-то е 3-та 325-ца ,която е на път и тя да хвърли кърпата.
ИЛИ чипа е ментак,или лепенката вътре е ментак или чипа не струва,всмисъл не е направен кат хората.
Виж обаче при Вилъо от Русе ,няма такива работи (VRPerformans) колкото и чипове да ми е направил всичко е точно и сменяме и 2-те чипчета.С изключение на моя варел ,където целта е гориво до безбожие.
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.
Ако само засилим горивото ,и вдигнем лимита ,примерно от макс порция 47 -57мг.ефект ще има и то осезаем.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Пресиян Василев написа:...
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.
Ако само засилим горивото ,и вдигнем лимита ,примерно от макс порция 47 -57мг.ефект ще има и то осезаем.
4 са картите, които имат отношение към горивото и които аз знам. Виждам и други карти в "ниския" EPROM но не знам за какво са (map сензор, idle control, контрол на подгревните свещи и т.н.), но те не са необходими за тунинга

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Чип тунинг - ТДС
Пресиян Василев написа:....
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.....
Това съм го чел и на други места придружено със снимка, където имаше дупка на буталото

@Пресиян: Как се разбира дали има такива детонации при повече гориво?
На мен ми е много интересно това което чета до тук.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Чип тунинг - ТДС
Ако става дума за мен- не се притеснявайте, знам горе-долу колко е лимита, няма да строша мотора. Както казах пипам картите в определна област и с определени проценти над фабричното, не просто безцелно вдигане на числа 

- mModo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 18.04.2008
- Местоположение: София/Младост
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: WBS
- Детайли за колата: Е34 М50Б20+чип-ванус
Е39 М52Б25ТУ (с две цици за мачкане :))
Re: Чип тунинг - ТДС
успех, и ако преминеш към бенДзинките пиши. 

- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: Чип тунинг - ТДС
А аз честно казано мислех, че ерата на над 20 годишните ТДС-и си е отишла
А иначе можеш да закачиш някой правен чип да видиш за какво иде реч...
Успех

А иначе можеш да закачиш някой правен чип да видиш за какво иде реч...
Успех

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Чип тунинг - ТДС
Таман идва ерата на старите дизели :p
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани