Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Модератор: Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
vinio написа:KPETEH написа:Оказа се, че и помпата е здрава. Остана само управлението от компютъра... ама от къде да търся такъв компютър за чист дизел....
почна ли да пуска нафта към тръбичките
Помпата му работи на момчето.Забележки относно механиката и няма.НО на стенда с които разполагам ,няма как да симулирам всички режими на работа.Дюзите ,че ги отваря ,отвартяги повече от доволно.Щом успява да натисне до 220 бара ,при номинални 150 ,значи помпения елемент и прилежащата система за пьлнене са далеч от дефект.
Трябва да се намери истинската причина за неподаване на гориво.
От мен толкова,Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
При тоя случай трябва и като се качи на колата да изкарва нафта на изходите за тръбичките.
ако се съмнява в електрониката има лесен начин за проверка.Качваш помпата на колата и развиваш само капака на плочката.После хващаш четеца на плочката на ръка и му даваш принудително газ.ще изтече малко нафта заради отворената плочка,но и ще разбереш дали електрониката те базика- в тоя случай трябва да тръгне нафта към тръбичките дори и със откачена букса на плочката.Не пробвай да я палиш така ,нека само да почне на пръска и на колата не само на стенда.
Почне ли да отива нафта към дюзите и не иска да запали,тогава гледай зацепване и електроника(която най-често го прави от датчика на коленовият вал).
п.п Да не би входящата нафта от филтъра да и е малко
ако се съмнява в електрониката има лесен начин за проверка.Качваш помпата на колата и развиваш само капака на плочката.После хващаш четеца на плочката на ръка и му даваш принудително газ.ще изтече малко нафта заради отворената плочка,но и ще разбереш дали електрониката те базика- в тоя случай трябва да тръгне нафта към тръбичките дори и със откачена букса на плочката.Не пробвай да я палиш така ,нека само да почне на пръска и на колата не само на стенда.
Почне ли да отива нафта към дюзите и не иска да запали,тогава гледай зацепване и електроника(която най-често го прави от датчика на коленовият вал).
п.п Да не би входящата нафта от филтъра да и е малко

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Ми помпата си се пълни на колата, а като отвих централния винт дето е между 6-те изхода и завъртях на стартер, нафтата си цикаше. Бях бутнал плочката и докрай към стъклото и пак не цвръкна. Казваш да не включвам електрониката, а плочката накъде да я мръдна? Без болтите ли да я държа там? Малко не си го представям. Мисля да и вържа една спринцовка на входа на нафтата към помпата след филтъра и да видим кво ще стане... Ама като я монтирам. Благодаря ви...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
KPETEH написа:Ми помпата си се пълни на колата, а като отвих централния винт дето е между 6-те изхода и завъртях на стартер, нафтата си цикаше. Бях бутнал плочката и докрай към стъклото и пак не цвръкна. Казваш да не включвам електрониката, а плочката накъде да я мръдна? Без болтите ли да я държа там? Малко не си го представям. Мисля да и вържа една спринцовка на входа на нафтата към помпата след филтъра и да видим кво ще стане... Ама като я монтирам. Благодаря ви...
Колега виждам че голяма мъка се мъчиш , виждам и Пресиян я е гледал помпата и механиката бачка дотук добре ама покрай теб има ли някой друг да помага че нещо си се шашнал вече. Първо кво имаш предвид че не цвъркала нали е слагана на стенд и значи че имаш ли нормално гориводоставяне до ГНП ще цвърка ( не засягам още електрониката ) та бутни си мъркуча от ГНП в един съд с нафтица и така сигурация няма да иамш пречки като филтри милтри и тен подобни. Следващото е да си сигурен в клапана на ГНП мани му котвичката с пружината дет затваря притока на гориво ( май си писал че си го правил ) . При тази ситуация махни капака на ГНП ( само най-горната част дет покрива плочката ) и ти се открива плочката пистите и т.н. и един палец дет кат дадеш на контакт трябва да иде до крайно положение "пълна газ " и да се върне обратно. Та колегата vinio това се е опитал да обясни с ръка хвани тоз палец и някой друг вътре да завърти стартера което ще доведе до завъртане на коляновия вал оттам всичко свързано с него включително и завъртане на ротора на ГНП в този момент с ръчичката завърти палеца посока часовниковата стрелка ( то не може и да се обърка ) с което подаваш механично газ на ГНП-то и би трябвало да направи налягане с гориво към дюзите ( нали е пробвана от Пресиян ) оттам нататък бате ако има правилна центровка на газоразпределението би трябвало да запали макар и със зор щото не ми е ясно как точно по този начин стои въпроса с предварението което при палене се подава повечко елекронно регулиано , но май няма да има голям проблем. Ей тва трябва да направиш и ако не понечва да откъне бате тотал проврка на газоразпределение . Успех. ПС: Спецовете да поправят ако има неточности .

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Така е Владо.С един помощник се пали колата по този начин.И сам съм успявал на какви ли не коли.Последния случаи ,вързах ТПС-а на един мерцедес с свинса опашка и добре дошли 3000 оборота.Достатьчно за проверка на двигателя ,че доиде без компютьр .
Но проблема както казах все още стои.Трябва да се намери първо причината за НЕпалене.
Но проблема както казах все още стои.Трябва да се намери първо причината за НЕпалене.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Владо го написа много точно.
и щом помпата е била проверена при Преско ,темата логично тръгна в друга посока
и щом помпата е била проверена при Преско ,темата логично тръгна в друга посока

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Днес ще си взема помпата от Еконта. Ще напрая каквото ми казвате - принтвам. Принципно колата я кара брат ми. Та той ми помага и до ся всичко сме правили двамата. Ще пиша...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- zaharin3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 22.10.2007
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 524 91г. и325тд. мерц.123 и520i
- Мечтае да кара: е38 и нещо м пауьр
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
колега маркуча от филтъра към помпата като е прозрачен идва ли нафта пълен ли е.
като се напълни и си сигурен в това след въртене и преди това си отвил всички тръбички откъм дюзите обаче следва доста доста да повъртиш на стартер дори и акумулатора няма да ти стигне .
вземи и зарядно за него.
щом ти прави налягане помпата една по една от тръбите ще течне нафта и веднага завиваш тръбичката към дюзата като доиде . но едно въртене ще падне не се предавай лесно .
въртене му е майката.
като се напълни и си сигурен в това след въртене и преди това си отвил всички тръбички откъм дюзите обаче следва доста доста да повъртиш на стартер дори и акумулатора няма да ти стигне .
вземи и зарядно за него.
щом ти прави налягане помпата една по една от тръбите ще течне нафта и веднага завиваш тръбичката към дюзата като доиде . но едно въртене ще падне не се предавай лесно .
въртене му е майката.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Е колко трябва да въртя след като е пълна самата помпа?! Каква е идеята? Аз напомпвам филтъра чрез ръчната помпа... В четвъртък ще я монтирам иначе...

Това ли да врътна?! Без да включвам буксата към ГНП-то?
При тази ситуация махни капака на ГНП ( само най-горната част дет покрива плочката ) и ти се открива плочката пистите и т.н. и един палец дет кат дадеш на контакт трябва да иде до крайно положение "пълна газ " и да се върне обратно. Та колегата vinio това се е опитал да обясни с ръка хвани тоз палец и някой друг вътре да завърти стартера което ще доведе до завъртане на коляновия вал оттам всичко свързано с него включително и завъртане на ротора на ГНП в този момент с ръчичката завърти палеца посока часовниковата стрелка ( то не може и да се обърка ) с което подаваш механично газ на ГНП-то и би трябвало да направи налягане с гориво към дюзите ( нали е пробвана от Пресиян ) оттам нататък бате ако има правилна центровка на газоразпределението би трябвало да запали

Това ли да врътна?! Без да включвам буксата към ГНП-то?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Развитие по темата:
Преди малко качихме и зацепихме помпата. Отворих капачето на плочката както казахте. Включих буксите, дадохме на контакт и включихме копчето с директния + към клапана. Палчето отиде и се върна. При въртене на стартер обаче не отива на дясно и следователно нямаше нафта. Задържах го и пак на стартер и нафтата почна да цвърка.
Проблема според мен е в директния + с копчето от таблото към ел. маг. клапан, защото като даваме само с копчето - палчето трепва. После на контакт прави надясно и се връща, обаче от време на време си отива и се връща пак и пак.
Като върти на стартер, какво трябва да е положението на това палче? Кой в София може да ми помогне, да върне инсталацията в оригинално състояние без да се налага да я мърдам колата? На ел. маг. клапан има две жици. Едната е оригинална, а другата отива в кутията с бушоните и после в купето до копчето което е до аварийките. Помогнете моля...
Преди малко качихме и зацепихме помпата. Отворих капачето на плочката както казахте. Включих буксите, дадохме на контакт и включихме копчето с директния + към клапана. Палчето отиде и се върна. При въртене на стартер обаче не отива на дясно и следователно нямаше нафта. Задържах го и пак на стартер и нафтата почна да цвърка.
Проблема според мен е в директния + с копчето от таблото към ел. маг. клапан, защото като даваме само с копчето - палчето трепва. После на контакт прави надясно и се връща, обаче от време на време си отива и се връща пак и пак.
Като върти на стартер, какво трябва да е положението на това палче? Кой в София може да ми помогне, да върне инсталацията в оригинално състояние без да се налага да я мърдам колата? На ел. маг. клапан има две жици. Едната е оригинална, а другата отива в кутията с бушоните и после в купето до копчето което е до аварийките. Помогнете моля...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
После на контакт прави надясно и се връща...
Това не проблем а точно така трябва да е
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
KPETEH написа:Развитие по темата:
Преди малко качихме и зацепихме помпата. Отворих капачето на плочката както казахте. Включих буксите, дадохме на контакт и включихме копчето с директния + към клапана. Палчето отиде и се върна. При въртене на стартер обаче не отива на дясно и следователно нямаше нафта. Задържах го и пак на стартер и нафтата почна да цвърка.
Проблема според мен е в директния + с копчето от таблото към ел. маг. клапан, защото като даваме само с копчето - палчето трепва. После на контакт прави надясно и се връща, обаче от време на време си отива и се връща пак и пак.
Като върти на стартер, какво трябва да е положението на това палче? Кой в София може да ми помогне, да върне инсталацията в оригинално състояние без да се налага да я мърдам колата? На ел. маг. клапан има две жици. Едната е оригинална, а другата отива в кутията с бушоните и после в купето до копчето което е до аварийките. Помогнете моля...
Най-вероятно имаш прекъсване в инсталацията и не ти дава сигнал за ( + ) до клапана на ГНП и затова е прекарвана втора жица за да се даде ръчно този (+) и да отвори клапана с нафтата и да остане кат отворен електрониката гаси двигателя след махане на контакта. Палчето трябва да отиде до крайно дясно ( по посока на часовниковата стрелка ) положение и да се върне обратно при подаване на контакт след това на стартер мисля трябва да е в положение пълна газ демек крайно дясно и така докат запали , ама това по което съм разбрал от форума не мога го твърдя на 100% защото не съм наблюдавал палеца на стартер , а само на контакт кви ги върши. Директния плюс за клапана не мисля ти е проблем щот това е просто захранване на една бубинка която си взима минус от корпуса няма общо с управлението на ГНП където мисля ти е проблема най-вероятно. Пробвай да задържиш палеца крайно дясно положение ( пълна газ ) докат въртиш на стартер и виж дали ще пали чакмак , ако да значи няма сигнал до това управление , а причината или е в него или в инсталацията ди него от компа или от самия комп. Успех.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Проблема е че като махна директния + на клапана, оригиналния кабел не прави нищо. Като държа палеца в дясно, нафтата си цъка - тоест вероятно ще запали. Остават две опции - да пробвам с друг комп или с друга плочка, макар да мърда палчето на контакт.... Има ли някой, който може да ми помогне с жиците в София?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
Развръзката:
След последното монтиране на помпата, почнахме да вадим релетата за проверка. При липса на опитен електричар, ръчкахме каквото бяхме чули от приятели - естествено не установихме проблем. Само на една връзка на едно реле от пред прозореца не даваше контакт през намотката, на която имаше 3 връзки. Както и да е. Върнахме релетата по местата. Пробвахме и с друга плочка но симптомите бяха същите.
Следващата теория беше свързана с липсата на ток до помпата, понеже на контакт палчето в помпата мърдаше постоянно - тоест тока се менеше. На стартер - когато тока намалява още - палчето не мърдаше. Замерихме на клапана напрежение от едва 7.5 волта. Тогава вече се предадохме.
След маса телефони и търсене на подходящ сервиз се засилихме към един в Люлин. 50 лева за рапатрак, два дни в сервиза, смяна на реле, смяна ремъка на алтернатора и най-важното - връщане на инсталацията в оригиналния вид(премахване на директния + към клапана заедно с копчето в купето), навръзване на прекъснати връзки от предишния собственик и презацепване на помпата - колата запали! Още 270 лева... Според брат ми, колата върви по добре, по-пъргава е, пали от по-малко въртене и липсва менене на обороти при спиране на сфетофари. Преди докато се усети, че спира и аха да загасне - форсираше се и после ги закрепяше. Може и от положението на плочката да е. Следва да замерим разхода.
Та сега работи... Филма голям, мъките много, а поуката.... здравето и хляба ни взеха тия е30-ки...
Благодаря на всичко който се включиха в дискусята и на Пресиян за отделеното време и разбиране.
След последното монтиране на помпата, почнахме да вадим релетата за проверка. При липса на опитен електричар, ръчкахме каквото бяхме чули от приятели - естествено не установихме проблем. Само на една връзка на едно реле от пред прозореца не даваше контакт през намотката, на която имаше 3 връзки. Както и да е. Върнахме релетата по местата. Пробвахме и с друга плочка но симптомите бяха същите.
Следващата теория беше свързана с липсата на ток до помпата, понеже на контакт палчето в помпата мърдаше постоянно - тоест тока се менеше. На стартер - когато тока намалява още - палчето не мърдаше. Замерихме на клапана напрежение от едва 7.5 волта. Тогава вече се предадохме.
След маса телефони и търсене на подходящ сервиз се засилихме към един в Люлин. 50 лева за рапатрак, два дни в сервиза, смяна на реле, смяна ремъка на алтернатора и най-важното - връщане на инсталацията в оригиналния вид(премахване на директния + към клапана заедно с копчето в купето), навръзване на прекъснати връзки от предишния собственик и презацепване на помпата - колата запали! Още 270 лева... Според брат ми, колата върви по добре, по-пъргава е, пали от по-малко въртене и липсва менене на обороти при спиране на сфетофари. Преди докато се усети, че спира и аха да загасне - форсираше се и после ги закрепяше. Може и от положението на плочката да е. Следва да замерим разхода.
Та сега работи... Филма голям, мъките много, а поуката.... здравето и хляба ни взеха тия е30-ки...
Благодаря на всичко който се включиха в дискусята и на Пресиян за отделеното време и разбиране.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Теч на нафта изпод помпата М21Д24
извинявам се първо че пиша в на колегата темата но да не отварям нова тема.имам въпрос към колегата пресиян колко бара трябва да дава налягане главата за високото налягане на помпата майстора при който ми е колата ми казва че трябвало да дава 800бара колата вече е при него 1 месец той първо ми предложи негова помпа за 450лв аз му отказах и му казах че аз ще си намеря занесах му каза ми дава 284бара връщай е 2 помпа с развалена електроника от колега от форума който ми каза че работи нося му е и на другия ден ми казва не работи връщай е аз казвам слагай я на помпата на моя отговорност и така вече една седмица ми казва всеки ден утре ще ти я сложа. колата e 2.5 tds
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани