м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20
Модератор: Технически модератори
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
S_h_e_f_a написа:Ако наистина на топъл и студен мотор е такава разликата на единя от цилиндрите,сам можеш да си направиш извода от какво ти тресе мотора
С други думи нагорял клапан.
едит.
Последна промяна BULL3T на 22 Окт 2010, 23:43, променена общо 1 път

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
колеги на сегментите нищо им няма. Компресия 12 атм лоша ли е??? един цилиндър има 10 атм., което е също в нормите.........
това са показания и на топъл и на стъден мотор без разлика........
на 6-така дори цяла бобина да откачиш и въобще да не работи един цилиндър с компресия 0.0 пак няма да разберете, защото е прфектно балансиран, както и 5 цилиндровия мотор на АУДИ.......
опитайте да видите, че няма да разберете ако не работи един цилиндър, а тук говорим за нормална разлика от 15% в компресията на един цилиндър.
колата тресе и от ауспуха бълва яко бензин, а ламбда сондата отчита бедна смес. сондата е нова, опитвал съм и с други поне 20 бройки - работещи и все тая.
останаха тия бобини, но засега не намирам такива дето да не присветкват в тъмното.
ще си купя нови и ще видим. и без това го дават на максимум 200 000 км да се сменяват специално за м50 моторите. а моята е на 400 000 и гаранция не са пипани.
това са показания и на топъл и на стъден мотор без разлика........
на 6-така дори цяла бобина да откачиш и въобще да не работи един цилиндър с компресия 0.0 пак няма да разберете, защото е прфектно балансиран, както и 5 цилиндровия мотор на АУДИ.......
опитайте да видите, че няма да разберете ако не работи един цилиндър, а тук говорим за нормална разлика от 15% в компресията на един цилиндър.
колата тресе и от ауспуха бълва яко бензин, а ламбда сондата отчита бедна смес. сондата е нова, опитвал съм и с други поне 20 бройки - работещи и все тая.
останаха тия бобини, но засега не намирам такива дето да не присветкват в тъмното.
ще си купя нови и ще видим. и без това го дават на максимум 200 000 км да се сменяват специално за м50 моторите. а моята е на 400 000 и гаранция не са пипани.
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
jorji6i6i написа:колеги на сегментите нищо им няма. Компресия 12 атм лоша ли е??? един цилиндър има 10 атм., което е също в нормите.........
това са показания и на топъл и на стъден мотор без разлика........
на 6-така дори цяла бобина да откачиш и въобще да не работи един цилиндър с компресия 0.0 пак няма да разберете, защото е прфектно балансиран, както и 5 цилиндровия мотор на АУДИ.......
опитайте да видите, че няма да разберете ако не работи един цилиндър, а тук говорим за нормална разлика от 15% в компресията на един цилиндър.
колата тресе и от ауспуха бълва яко бензин, а ламбда сондата отчита бедна смес. сондата е нова, опитвал съм и с други поне 20 бройки - работещи и все тая.
останаха тия бобини, но засега не намирам такива дето да не присветкват в тъмното.
ще си купя нови и ще видим. и без това го дават на максимум 200 000 км да се сменяват специално за м50 моторите. а моята е на 400 000 и гаранция не са пипани.
онзи ден го правих същото упражнение с бобините и като се ядосах, че не мога да разбера от коя прекъсва откачих три, а 6-така му продължи да работи, и то без да е пред "загасване"...мамка му, тряше да откача още една ей така, за куриоз - да пробвам

- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
колега, кат ги сложиш, новите, кажи каква е разликата /и колко струва кефът/, че и мене сърцето натам ме тегли...ама джобът обратно 

- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
jorji6i6i написа:на 6-така дори цяла бобина да откачиш и въобще да не работи един цилиндър с компресия 0.0 пак няма да разберете
това беше пълна глупост!

за да имаш разлика от 2атм на един цилиндър на топло и студено,означава че имаш проблем с клапан!
тресенето на мотора не е от бобини


а за богатата смес,пробва ли да смениш температурния датчик или поне да го замериш?
погледна ли дюзите,може да има някоя спукана!
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
колега, проверил съм всички датчици и сам с милтицета и 3 пъти на диагностики ходя.
и все същото ми казват, че всичко работи. явно е нещо което не са хваща на диагностика.
едни ми казат махни си катализатора, а други сложи си катализатор
а всишност гурнето го има, но самия катализатор е избушен.
а това да откача ремъците не съм се сещал, но от него няма какта да обогатява сместа та чак бензин да излиза от ауспуха.
дюзи не са защото и на газ /ГИ/ пак го прави.
и все същото ми казват, че всичко работи. явно е нещо което не са хваща на диагностика.
едни ми казат махни си катализатора, а други сложи си катализатор

а всишност гурнето го има, но самия катализатор е избушен.
а това да откача ремъците не съм се сещал, но от него няма какта да обогатява сместа та чак бензин да излиза от ауспуха.
дюзи не са защото и на газ /ГИ/ пак го прави.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
Решението е спираш до 2 коли работещи и сменяш докато разбереш...ще спестиш пари от диагнсотика.
като спреш ламбдата и дебитомера колата ще мине в табличен режим и ще серазбере кво е .
Чувал съм за спукан всмукателен колектор , ама не съм виждал....демек добре е да се огледа .общо взето трябвада е някой наясно с нещата
дето я гледа , а не да предполага и да се учи . може и ЕКУ да те ебе , откъде да знаеш...на тия стари кофтори тая диагностика не и вервам аз.
като спреш ламбдата и дебитомера колата ще мине в табличен режим и ще серазбере кво е .
Чувал съм за спукан всмукателен колектор , ама не съм виждал....демек добре е да се огледа .общо взето трябвада е някой наясно с нещата
дето я гледа , а не да предполага и да се учи . може и ЕКУ да те ебе , откъде да знаеш...на тия стари кофтори тая диагностика не и вервам аз.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
имаме развитие по темата.
токущо смених бобините с чисто нови. Колата заработи осезаемо по добре. изкарах я на околовръстното и покарах 15-20 км да се "обучи компа" защото беше свален акумулатора.
колата ускорява доста по-добре. засекохме се с една 325 тдс-ка и направо я смачках.
колата не тресе така осезаемо както преди, но пък не мога да сложа изправена стотинка както всички сме гледали по интернет
. но и това ще го анализираме и отстраняваме.
друга ми прави впечатление - оборотите немърдат грам, но са точно на отметката за 500 оборота, може би милиметър над нея.
чел съм, че този мотор работи на 700 оборота, +/- 50
тествах го как ли не, но оборотите са 500 и на бензин и на газ.
понеже съм изолирал системата за картерните газова, може и да е нея.
после ще сложа маркучите обратно на колектора.
довечера ще видя дали новите бобини искрят на тъмно - но колата определено работи и ускорява много по-добре с тях
нова бобина е от порядъка на 100 лева, с отстъпки ги намерих на 69,90 BREMI - оригинални /поне така казват/
токущо смених бобините с чисто нови. Колата заработи осезаемо по добре. изкарах я на околовръстното и покарах 15-20 км да се "обучи компа" защото беше свален акумулатора.
колата ускорява доста по-добре. засекохме се с една 325 тдс-ка и направо я смачках.
колата не тресе така осезаемо както преди, но пък не мога да сложа изправена стотинка както всички сме гледали по интернет

друга ми прави впечатление - оборотите немърдат грам, но са точно на отметката за 500 оборота, може би милиметър над нея.
чел съм, че този мотор работи на 700 оборота, +/- 50
тествах го как ли не, но оборотите са 500 и на бензин и на газ.
понеже съм изолирал системата за картерните газова, може и да е нея.
после ще сложа маркучите обратно на колектора.
довечера ще видя дали новите бобини искрят на тъмно - но колата определено работи и ускорява много по-добре с тях

нова бобина е от порядъка на 100 лева, с отстъпки ги намерих на 69,90 BREMI - оригинални /поне така казват/
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
но на тъмно искренето между металната част и пластмасовата на бобината пак си остана и то на всичките бобини.
това нормално ли е или не??????
това нормално ли е или не??????
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
Мини още некой друг километър,че може пак да затресе заради адаптиращото се еку.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??
след многократни тестове установих следното нещо:
колата работи на много богата смес /смърди от ауспуха на бензин/ и сондата си показва богара смес /мени се около 0,8 волта/.
симулирах неработеща бобина и сондата веднага хвана неизгорялия кислород /от бензиновата смес която не се е взривила без искра/ и стойностите паднаха на 0,1 волта. Връзвам си пак бобината и вече целия кислород изгаря и стойностт става пак 0,8.
Ламбдата може да отчете само неизгорелия кислород, но не и бензиновите пари.
- колата не смуче въздух защото щеше да показва бедна смес, а не богата
- навежда ме на дюзи, но показанията са същите и на газ /газов инжекцион/ - просто не ми се върва да "текат" дюзите уи на двете системи
- откъде идва повечето гориво като изключим датчик темп. които показва в нормите?????
- възможно ли е дебитомера да казва, че минава повече въздух ??????? не видях при гасене на двигателя да се зачервява жичката му както пише навсякъде в ръководсвата, знаете ли нещо по въпроса и може ли на диагностика да симулират това нагряване за да се изчисти малко смата жичка на сензора. Тегли към тоя деботимер щото студе колата върви по-добре без него иначе докато не мине синята зона - се дави и гурми в колекторите и не върви въобще..не че после е цвете но е малко по-добре
колата работи на много богата смес /смърди от ауспуха на бензин/ и сондата си показва богара смес /мени се около 0,8 волта/.
симулирах неработеща бобина и сондата веднага хвана неизгорялия кислород /от бензиновата смес която не се е взривила без искра/ и стойностите паднаха на 0,1 волта. Връзвам си пак бобината и вече целия кислород изгаря и стойностт става пак 0,8.
Ламбдата може да отчете само неизгорелия кислород, но не и бензиновите пари.
- колата не смуче въздух защото щеше да показва бедна смес, а не богата
- навежда ме на дюзи, но показанията са същите и на газ /газов инжекцион/ - просто не ми се върва да "текат" дюзите уи на двете системи
- откъде идва повечето гориво като изключим датчик темп. които показва в нормите?????
- възможно ли е дебитомера да казва, че минава повече въздух ??????? не видях при гасене на двигателя да се зачервява жичката му както пише навсякъде в ръководсвата, знаете ли нещо по въпроса и може ли на диагностика да симулират това нагряване за да се изчисти малко смата жичка на сензора. Тегли към тоя деботимер щото студе колата върви по-добре без него иначе докато не мине синята зона - се дави и гурми в колекторите и не върви въобще..не че после е цвете но е малко по-добре
- XosetoR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 6.05.2010
- Местоположение: Варна,Кайсиева градина
- Пол: Мъж
- Кара: е34 525тдс
- Мечтае да кара: NISSAN S13 coupe
- Детайли за колата: Изгнил кошник с американски DRL "made by xose",
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20
Колега не се разбра дали си проверявал реално дюзите или ги отхвърляш просто ей така.На едно аверче на ровера му се случи от кофти бензин да му останат отворени две дюзи ама отворени постоянно. успех
- Dragostiny
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i 24V
- Мечтае да кара: същото
- Детайли за колата: В перфектно състояние, всичко оригинално и без тунинг, както го е измислил германеца.
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20
Имам същия проблем колега. Може би в по-малка степен защото си върви нормално, но си тресе на празен ход. Така си е от както съм взел колата. сменил съм масла, филтри, почистил съм моторчето за празния ход. Когато сложих като теб нови бобини, лули и свещи имаше една идея подобрение но все още го има проблема. За сега ще е така защото нямам гараж а проблема по сервизите не го хващат и не искам да ми сменят 10 неща без причина. Живот и здраве като си построя гаража двигателя ще го разсипя на ситно по пода. Пожелавам ти успех и ще следя темата с интерес.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20
дилемата започва да се разплита..........
проверих си дебитомера по Аутодатата и установих че след гасене на мотора не се напича жичката на дебитомера, както би трябвало за да се изчисти от не толкова чистия въздух.....
при мен излезе, че имобилайзера на някаква китайска аларма е бил вързан да спира тока на един от пиновете на компа и затова жичката на дебитомера не се е напичала.
след като отстраних този проблем колата осезаемо започна да върви.....сутрин няма колебание веднага с паленето и тръгва, а преди докато загрее се замисляше, и оборотите на бензин се кротнаха....
също така смених и ТПС-а на дроселовата клапа, че ми изпадна един от 318-ка но става да знаете също имаше положителен ефект....
на бензин колата е почти супер, но газ си остава клатенето на тихи обороти....
проблема е в смесообразуването, защото когато ми е настройвана уредбата тези проблеми са съществували наред с това че смучеше въздух от колектора....
на колегите които карат на бензин или са за дебитомер, или ТПС, или мотора смуче въздух, или ламбда-сонда.....това което влияе на смесообразуването......
малко теория.....
бензина се възпламенява в някакви строго определиени граници на смесване с кислород от въздуха...когато тази смес не е перфектна /стехеометрична/ искрата не може да я възпламени и съответно в цилиндъра няма горене или има непълно такова........това води до навлизане на недоизгорял кислород в ауспуха и сондата си мисли че сместа е бедна... Сондата не може да мери бензиновите пари които също ги има при неизгоряла горивна смес, а мери само кислорода и затова е кислороден датчик..
когато смених бобините установих и друго нещо: бобините не работят и искрат на тъмно именно защото сместа не е стехеометрична и се получава така наречената лоша среда с много голямо съпротивление и невъзможност на прехвърляне на искра между електродите на свеща.......
затова и колегите с газови уредби трябва да имат изправна запалителна система защото газта още по трудно се "дозира"-" така да го наречем" и самата тя има още по голямо съпротивление на възпламеняване от бензиновите смеси...
така че при много лоша смес е напълно възможно сместа в някой цилиндър да не се възпламени и оттам вибрации, сигнал от сондата че има много кислород в изгорелите газове и съответно обогатяване на сместа от компа и мирис на бензин от ауспуха като при мен...
аз в понеделник отивам да ми настроят газовата и ще видиме там за какво става на въпрос
дано да съм ви помогнал със споделянето на моите преживявания.....или поне да съм подтикнал някой да доразвие темата и откриеме ключа от сърцата на тия БМВ-та
проверих си дебитомера по Аутодатата и установих че след гасене на мотора не се напича жичката на дебитомера, както би трябвало за да се изчисти от не толкова чистия въздух.....
при мен излезе, че имобилайзера на някаква китайска аларма е бил вързан да спира тока на един от пиновете на компа и затова жичката на дебитомера не се е напичала.
след като отстраних този проблем колата осезаемо започна да върви.....сутрин няма колебание веднага с паленето и тръгва, а преди докато загрее се замисляше, и оборотите на бензин се кротнаха....
също така смених и ТПС-а на дроселовата клапа, че ми изпадна един от 318-ка но става да знаете също имаше положителен ефект....
на бензин колата е почти супер, но газ си остава клатенето на тихи обороти....
проблема е в смесообразуването, защото когато ми е настройвана уредбата тези проблеми са съществували наред с това че смучеше въздух от колектора....
на колегите които карат на бензин или са за дебитомер, или ТПС, или мотора смуче въздух, или ламбда-сонда.....това което влияе на смесообразуването......
малко теория.....
бензина се възпламенява в някакви строго определиени граници на смесване с кислород от въздуха...когато тази смес не е перфектна /стехеометрична/ искрата не може да я възпламени и съответно в цилиндъра няма горене или има непълно такова........това води до навлизане на недоизгорял кислород в ауспуха и сондата си мисли че сместа е бедна... Сондата не може да мери бензиновите пари които също ги има при неизгоряла горивна смес, а мери само кислорода и затова е кислороден датчик..

когато смених бобините установих и друго нещо: бобините не работят и искрат на тъмно именно защото сместа не е стехеометрична и се получава така наречената лоша среда с много голямо съпротивление и невъзможност на прехвърляне на искра между електродите на свеща.......
затова и колегите с газови уредби трябва да имат изправна запалителна система защото газта още по трудно се "дозира"-" така да го наречем" и самата тя има още по голямо съпротивление на възпламеняване от бензиновите смеси...
така че при много лоша смес е напълно възможно сместа в някой цилиндър да не се възпламени и оттам вибрации, сигнал от сондата че има много кислород в изгорелите газове и съответно обогатяване на сместа от компа и мирис на бензин от ауспуха като при мен...
аз в понеделник отивам да ми настроят газовата и ще видиме там за какво става на въпрос
дано да съм ви помогнал със споделянето на моите преживявания.....или поне да съм подтикнал някой да доразвие темата и откриеме ключа от сърцата на тия БМВ-та
- Dragostiny
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i 24V
- Мечтае да кара: същото
- Детайли за колата: В перфектно състояние, всичко оригинално и без тунинг, както го е измислил германеца.
Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20
Много добре обяснено колега! Благодаря за направения труд, на мен и други колеги тази информация ще ни е полезна. bookmarked.
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани