Нивомат
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Нивомат
_65536_kb_sec_ написа:Zubcho написа:Няма лио да е по-евтино просто да си купиш едни стандартни амортесьори и да решиш проблема с нивомата един път за винаги?
E ти тогава защо се бори с него а не го разкара а?![]()
![]()
Щото нямах 800лв за 2 амортесьора

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Zubcho написа:_65536_kb_sec_ написа:Zubcho написа:Няма лио да е по-евтино просто да си купиш едни стандартни амортесьори и да решиш проблема с нивомата един път за винаги?
E ти тогава защо се бори с него а не го разкара а?![]()
![]()
Щото нямах 800лв за 2 амортесьора(билщайн)
Точно поради тази причина и аз не искам да го махна, честно казано и много ме кефи като екстра ако го махна ставам обикновенно комби Фиат или Опел.Той нивомата очудващо си е мн здрава система просто си иска своето моя беше дроб заради предния собственик беше го напълнил с най-калпавия АТФ който се предлага на пазара и я беше дигнал много високо сега се пооправи но когато мина през неравност си остава нестабилна с това подскачане.Ако можете да ми помогнете със съвет ще съм ви благодарен но няма да си махам нивомата по-добре да го оставя така отколкото да влизъм в още по-голям филм.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Нивомат
И аз съм така! Тръбата спукана, хидравликата изтекла, закрепили положението, сипали АТФ и .... дърво отзад. Смених тръбата, че беше изгнила цялата. Налях литър и нещо CHF, смъкнах я на макс отзад и около 2 дни возеше меко. Са пак подскача отзад. Според мен АТФ-а е разказал играта на сферите. Пари и време за ремонти нямам, затва карам докат не изтрещи нещо фатално
Най-вероятно ще са бомбетата отзаде... колкото и да не ми се иска.

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Нивомат
То тоя регулатор е на ебем ти местото, пък и цялата течност пак да се сменя трябва. Един ден нема стигне за тоя "ремонт". Един и два накрайника да се развиваха. Пък и ръжда и тнт. Май -другия сезон тоя ремонт или кат се строши хептен 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Тя е луда работа никой не може май да разбере от какво са ни такъв леш колите.
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Край вече с този нивомат не ми се занимава ако има някой който може да ми обясни как да го затапя и какви амортисьори и пружини да сложа ще съм му много благодарен.Не става само с желание убедих се след като системата е дроб няма никаква причина да се мъчи човек да я прави.Някой ако знае как да унищожа тотално нивомата като си сложа обикновенни аруматизатори отзаде да каже,благодаря предварително.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Нивомат
Bavariqtamniska написа:Край вече с този нивомат не ми се занимава ако има някой който може да ми обясни как да го затапя и какви амортисьори и пружини да сложа ще съм му много благодарен.Не става само с желание убедих се след като системата е дроб няма никаква причина да се мъчи човек да я прави.Някой ако знае как да унищожа тотално нивомата като си сложа обикновенни аруматизатори отзаде да каже,благодаря предварително.
Викаш то те немците са тъпи да слагат някви безполезни системи дето само се трошат

Само за справка:
Номенклатурен номер : 37211132043
Описание : АКУМУЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 302.94 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
2 броя са 600 лева, а ако можеш да ползваш някаква отстъпка може и на 500 да ги вземеш

А като си направиш сметката да купиш хубави амортисьори за отзад(щото тия по 100 лева парчето, няма да държат особенно дълго) и пруини, ама нови не омекнали като пластелин и то май сметката няма да ти излезе

Да не говорим че въобще возията няма да има нищо общо с тая на нивомата като е изправен

Ма не ние българите ядеме само шоколади "Кума лиса"...



- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Не ме разбирай погрешно ужасно много искам да си оправя нивомата но не знам какво да направя и всеки ми казва различни неща.Почнах с маслото смених го беше ужасно,после регулирах задницата смъкнах я беше като на кокили оправи се за към 1000 километра и до там пак.Не мога да разбера от какво подскача като луда тази кола като мина през неравност задницата е ужасна.Мислех че може и пружини да е не знам???От сферите точно какъв е дефекта когато не са наред не знам.Ако можеш ти ми помогни със съвет но и сега няма как да продължа да я правя защото като правих сега последно регулатора и паднах в канала и сега лежа със счупен глезен,аз и затова толкова съм изнервен на нивомата никога не съм си и помислял че чичо германец може да сложи някоя тапотия в колата.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Нивомат
Някъде ми се мотаеше една схема на сферата, ама ей на като ми трябва няма намиране
Иначе, ако не ти свири регулатора, не ти течат амортисьорите то проблема ти при всички положения е в сверите.
Иначе и аз съм на тоя хал, като правих окачването досипах литър нова течност и въпреки и вирната возеше добре, е да ма тука последните месец-два пак е същата история
Та слагаш едни нови сфери и ще се родиш
До колкото знам в сферата има азот и някаква гумена мембрана която я разделя на две и въпросната с годините дава фира.
Ужким ги пълнели с азот, ама аз нещо не вдявам как ще стане като мембраната е фира, та за това направо нови.
Вярно цените са малко неприятни, ама като се има в предвид че повече докато я имаш тая кола няма да ги сменяш, мисля е по-добрия вариант
Отделно въобще не е глупав нивомата, въпроса е че както всяка друга система в колата не е вечна и иска съответната потдръжка
Иначе съжелявам за инцидента, пожелавам ти бързо оздравяване

Иначе, ако не ти свири регулатора, не ти течат амортисьорите то проблема ти при всички положения е в сверите.
Иначе и аз съм на тоя хал, като правих окачването досипах литър нова течност и въпреки и вирната возеше добре, е да ма тука последните месец-два пак е същата история

Та слагаш едни нови сфери и ще се родиш

До колкото знам в сферата има азот и някаква гумена мембрана която я разделя на две и въпросната с годините дава фира.
Ужким ги пълнели с азот, ама аз нещо не вдявам как ще стане като мембраната е фира, та за това направо нови.
Вярно цените са малко неприятни, ама като се има в предвид че повече докато я имаш тая кола няма да ги сменяш, мисля е по-добрия вариант

Отделно въобще не е глупав нивомата, въпроса е че както всяка друга система в колата не е вечна и иска съответната потдръжка

Иначе съжелявам за инцидента, пожелавам ти бързо оздравяване

- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Нивомат
VesoPesa сигурно не говориш за схемата отдолу, тази е доста проста, но става ясно как работи системата...
Колега Bavariqtamniska и според мен е от сферите, а и гледам че нагоре си писал че 530мм е малко за отзад, но така е конструирана колата отзад седи малко по-надолу. Свали я максимално докато решиш какво да правиш, за да не се утепаш някъде.
Иначе преди идеята ти за сфери от ситроен не беше лоша, но до там си остана... няма информация а и никои не го е правил като гледам.
И аз бях така миналата година, но взех отзад цялата система и за сега нямам проблеми, да чукна на дърво..
Колега Bavariqtamniska и според мен е от сферите, а и гледам че нагоре си писал че 530мм е малко за отзад, но така е конструирана колата отзад седи малко по-надолу. Свали я максимално докато решиш какво да правиш, за да не се утепаш някъде.
Иначе преди идеята ти за сфери от ситроен не беше лоша, но до там си остана... няма информация а и никои не го е правил като гледам.
И аз бях така миналата година, но взех отзад цялата система и за сега нямам проблеми, да чукна на дърво..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Нивомат
Тук има нелош информация за нивомата, включително схема на сферите ( стр. 8 ):
http://www.e38.org/selflevel.pdf
Колега Bavariqtamniska, във форума се продават много комплекти нивоматни амортисьори и предполагам някои от тях са в задоволително за възрастта си състояние. Все ще намериш нещо...
Ако сферите са със спукани мемрани или изпуснал азот от газовата камера, ефектът е почти все едно окачването ти е на хидроцилиндри - тези сфери са дефакто газовата камера при газовите амортисьори, която там е вградена вътре в амортисьора в зоната между външния цилиндър и вътрешния цилиндър (в който се движи буталото). Понеже нивоматния амортисьор е дефакто подемен хидроцилиндър, или по-точно за да може да действа като такъв предвид, че от него се очаква да повдигне задницата със сила около 500 кг на амортисьор (или около 1000 кг общо за двата - ако ти е интересно ще ти кажа как се изчислява това), той не може да има интегрирана в него газова камера, затова именно сферите са изнесени дистанционно (в удобно за целта пространство в околността на амортисьорите) и затова имат този допълнителен малък цилиндричен команден хидравличен модул в долната част на всеки амортисьор. Дефакто как се получава твърдото возене при "изпуснали сфери" - при преминаване през неравност, в зависимост от неравността и твърдостта на пружините, колелото потъва към каросерията (стеблото на амортисьора се прибира навътре в амортисьора) и обем масло, равно на обема на металното стебло, което влиза в амортисьора, трябва да бъде изпомпано някъде. В същото време поради деформацията на стабилизиращата щанга и нейната лостова система към хидравличния разпределител, последният се отваря и свързва камерата на аморисьора със захранващата магистрала от помпата. Ако маслото, което трябва да бъде изпомпано от прибиращото се стебло, няма как да отиде в сферите и да свие мембраната (респективно да сгъсти малко азота отвъд мембраната), защото сферите са целите пълни с масло поради изпуснал азот и донапълнен с масло обем на азота (ако някой е долял след изпускането на азота), то тогава излизащото от амортисьора масло попада в напорната магистрала и започва да действа с дебит срещу идващия дебит от помпата. И понеже няма буферен обем, който да поеме тези амплитуди на дебита (пак повтарям, това са сферите), се отваря предпазния клапан на помпата, който е настроен на 130 бара ако не се лъжа (или на 100 бара, не помня). Този клапан обаче не може да пропусне целия дебит толкова кратко време, но дори и да може, това е свързано с повишаване на налягането в системата. Лошото е, че това налягане е 4 пъти по-високо, отколкото ако сферите са изправни, тъй като налягането на азота в тях е 30 бара. Всичкото това, ти като обикновен водач на МПС го усещаш и описваш като "колата почна да вози като щайга". Предполагам, сега вече няма да си толкова сърдит, предвид че може би разбираш техническите причини колата да вози като щайга и гнева ти ще се пренасочи от германчетата към недаващите добри заплати българчета
.
За демонтирането на системата - аз на моята кола направих точно това - свалих нивоматите със сферите и хидравличния разпределител и сложих нормални амортисьори за седан. Вярно, моите причини да го направя са други, но от техническа гледна точка елиминирах нивомата.
За да го направиш и ти има по-лесен и по-труден (също и по-скъп) начин. Лесният е да демонтираш напълно амортисьорите със сферите и разпределителя и да сложиш каквито намериш от Е34 без нивомат (седан или комби) и с един маркуч за спирачки да байпасираш хидравличната система непосредствено преди разпределителя, както съм направил аз например...
Другият вариант е след като вече си направил горното, да продължиш с демонтирането на всички останали компоненти от нивоматната система и да смениш хидравличната помпа с такава от кола без нивомат. За това ще ти трябват от кола без нивомат освен помпата също и казанче (резервоар за масло), стойката на казанчето, маркуч от казанчето до помпата (може и стария но се усуква прекалено много), маркуч от помпата до кормилната кутия (може и стария но пак се усуква доста), маркуч от охлаждащата серпентина до казанчето (не е специален точно този - всеки 12мм маслоустойчив маркуч върши работа - препоръчвам Gates или Semperit/Semperflex)
Ами това е... избери си пътя и действай.
Пожелавам скорошно възстановяване!
http://www.e38.org/selflevel.pdf
Колега Bavariqtamniska, във форума се продават много комплекти нивоматни амортисьори и предполагам някои от тях са в задоволително за възрастта си състояние. Все ще намериш нещо...
Ако сферите са със спукани мемрани или изпуснал азот от газовата камера, ефектът е почти все едно окачването ти е на хидроцилиндри - тези сфери са дефакто газовата камера при газовите амортисьори, която там е вградена вътре в амортисьора в зоната между външния цилиндър и вътрешния цилиндър (в който се движи буталото). Понеже нивоматния амортисьор е дефакто подемен хидроцилиндър, или по-точно за да може да действа като такъв предвид, че от него се очаква да повдигне задницата със сила около 500 кг на амортисьор (или около 1000 кг общо за двата - ако ти е интересно ще ти кажа как се изчислява това), той не може да има интегрирана в него газова камера, затова именно сферите са изнесени дистанционно (в удобно за целта пространство в околността на амортисьорите) и затова имат този допълнителен малък цилиндричен команден хидравличен модул в долната част на всеки амортисьор. Дефакто как се получава твърдото возене при "изпуснали сфери" - при преминаване през неравност, в зависимост от неравността и твърдостта на пружините, колелото потъва към каросерията (стеблото на амортисьора се прибира навътре в амортисьора) и обем масло, равно на обема на металното стебло, което влиза в амортисьора, трябва да бъде изпомпано някъде. В същото време поради деформацията на стабилизиращата щанга и нейната лостова система към хидравличния разпределител, последният се отваря и свързва камерата на аморисьора със захранващата магистрала от помпата. Ако маслото, което трябва да бъде изпомпано от прибиращото се стебло, няма как да отиде в сферите и да свие мембраната (респективно да сгъсти малко азота отвъд мембраната), защото сферите са целите пълни с масло поради изпуснал азот и донапълнен с масло обем на азота (ако някой е долял след изпускането на азота), то тогава излизащото от амортисьора масло попада в напорната магистрала и започва да действа с дебит срещу идващия дебит от помпата. И понеже няма буферен обем, който да поеме тези амплитуди на дебита (пак повтарям, това са сферите), се отваря предпазния клапан на помпата, който е настроен на 130 бара ако не се лъжа (или на 100 бара, не помня). Този клапан обаче не може да пропусне целия дебит толкова кратко време, но дори и да може, това е свързано с повишаване на налягането в системата. Лошото е, че това налягане е 4 пъти по-високо, отколкото ако сферите са изправни, тъй като налягането на азота в тях е 30 бара. Всичкото това, ти като обикновен водач на МПС го усещаш и описваш като "колата почна да вози като щайга". Предполагам, сега вече няма да си толкова сърдит, предвид че може би разбираш техническите причини колата да вози като щайга и гнева ти ще се пренасочи от германчетата към недаващите добри заплати българчета

За демонтирането на системата - аз на моята кола направих точно това - свалих нивоматите със сферите и хидравличния разпределител и сложих нормални амортисьори за седан. Вярно, моите причини да го направя са други, но от техническа гледна точка елиминирах нивомата.
За да го направиш и ти има по-лесен и по-труден (също и по-скъп) начин. Лесният е да демонтираш напълно амортисьорите със сферите и разпределителя и да сложиш каквито намериш от Е34 без нивомат (седан или комби) и с един маркуч за спирачки да байпасираш хидравличната система непосредствено преди разпределителя, както съм направил аз например...
Другият вариант е след като вече си направил горното, да продължиш с демонтирането на всички останали компоненти от нивоматната система и да смениш хидравличната помпа с такава от кола без нивомат. За това ще ти трябват от кола без нивомат освен помпата също и казанче (резервоар за масло), стойката на казанчето, маркуч от казанчето до помпата (може и стария но се усуква прекалено много), маркуч от помпата до кормилната кутия (може и стария но пак се усуква доста), маркуч от охлаждащата серпентина до казанчето (не е специален точно този - всеки 12мм маслоустойчив маркуч върши работа - препоръчвам Gates или Semperit/Semperflex)
Ами това е... избери си пътя и действай.
Пожелавам скорошно възстановяване!
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Благодаря ви за пожеланията на всички и сега ще се помъча да се изкажа колкото мога по конкретно, започнах аз да свалям регулатора който по-нагоре преди време бях казал че вие и колегата vladobate най-усложливо ми даде О-пръстените за подмяна по него но............... свалих аз регулатора и какво да видя отгоре е затворен с болт с 2 дупки в който може да влезе само специален ключ като за шайба на ъглов шлайф и естествено не можах да го отворя.По принцип щях да си направя ключ но тогава реших че ми е по-наложащо да падна в канала хаха , че затова си търся и схема отвътре на какво прилича този регулатор и кое как е защото видях един болт по него който натяга едната пружина и мисля че и тя играе някаква роля на работата на регулатора.За сферите е ясно че не са наред явно горките са здали фира има за продан и в сайта и във варна но и друго се замислих амортисьорите дори и когато не текът не могат ли да са прецакани пак както и пружините???Това ме мъчи сега докато дремя или куцукам с патеричките.Сферите от Ситроен не съм ги забравил никак даже но аз тръгнах от регулатора и трябваше да съм го оправил досега и тази събота да отида за сфери но няма да стане и все още съм на тема регулатор устройство и рециклиране ха.Благодаря за пореден път на всички ви за дадените съвети до сега които наистина много са ми помогнали защото сигурно още нямаше да знам какво е нивомат и има ли то почва у моята кола!Някой ако знае точно как може да се отвори регулатора без да се потроши и за какво може да е този болт за натягането на пружината нека сподели,аз ще потърся картинки да се онагледя поне малко.
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Нивомат
Сигурен ли си че налягането в сферите е 30 бара защото за да мога да изпълня заменянето с такива от ситроен ми трябва налягането в сферата обема и всичко друго което може да се намери но за БМВ нищо не успявам да намеря за сферите докато за ситроен намерих всички разновидности и те така....... ако изкараме инфото за БМВ сферите ще мога да видя нещо по въпроса с заменката.
Re: Нивомат
Колега, в PDF-a пише всичко, което ти трябва да знаеш за нивомата като потребител. Включително и отговорът на последния ти въпрос:
След като тези 30 бара на маслото се поддържат постоянно (at all times), включително при неработещ двигател , те няма откъде да дойдат освен от сферите. Понеже там пише налягане на маслото, пък на нас ни трябва налягане на азота, трябва да помислим каква е връзката между двете налягания... поглеждам към схемата с разреза на сферата и виждам, че ефективната площ на мембраната от двете страни е еднаква - тази, върху която действат двете налягания, това на азота и причиненото от него налягане на маслото при затворен към казанчето разпределител... щом е еднаква, заключавам, че налягането на азота също е 30 бара.
Т.е. да - сигурен съм, че налягането на азота е 30 бара, докато не закача манометър и не го премеря лично.
на стр.9 пише написа:A minimum pressure of
440 Psi (30bar) is maintained
at all times. If service
is required, a bleed off
valve is installed on the
control valve to drain the
systems pressure.
След като тези 30 бара на маслото се поддържат постоянно (at all times), включително при неработещ двигател , те няма откъде да дойдат освен от сферите. Понеже там пише налягане на маслото, пък на нас ни трябва налягане на азота, трябва да помислим каква е връзката между двете налягания... поглеждам към схемата с разреза на сферата и виждам, че ефективната площ на мембраната от двете страни е еднаква - тази, върху която действат двете налягания, това на азота и причиненото от него налягане на маслото при затворен към казанчето разпределител... щом е еднаква, заключавам, че налягането на азота също е 30 бара.
Т.е. да - сигурен съм, че налягането на азота е 30 бара, докато не закача манометър и не го премеря лично.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани