Виско или радиатор проблем?
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Виско или радиатор проблем?
Да посъветвам колегата за негово спокойствие да си смени водната помпа щом му е налична пък да види какво става . Иначе надали ще се намери перфектния майстор дето да каже това е диагнозата щото друго не остана. Аз за близо 5 години 3 пъти правя главата от прегряване и да ви кажа жсеки път е коренно различно. Последния път ми надуваха маркучите ( което е също относително да се определи ) без да прегрява грам 12ч. и не мърда, казаха ми да я пробвам на продължително изкачване. Вярваите ми скъсах и гъза ( 525ТДС ) до хижа Здравец и след нея до Бяла черква и стрелката не мръдна от 12.01ч. а беше август миналата година. Като слязох ( близо 1 час ) спрях и сле десетина минути изхвърли вода през разширителния съд. Завчера качих Беклемето с 5 човека и багаж и стрелката от средата на пътя до преди Троян беше в след червената зона най назад и какво грам вода не ми е изгубила, виското го чувам, мркучите меки, радиатора горещ кадето и да го пипна , е каква е диагнозата ( между другото датчика за темп. показание на таблото е чисто нов на няма 10 дена ). Мойто мнение е , че колкото и закономерности да има всяка кола си е по своему различна както и собствениците които я карат, затова колегата да си сменя водната помпа , че тя наистина е малко когато си поиска работи както трябва кога не ( ако си е тръгнала да си зминава ) и другото е виското ( от опит го казвам ) и то кога вие кога не поне мйто старото така беше, а иначе новото ми старо си вие винаги като достигне двг работна темп. И между другото квото да съм я правил колата на място хич ама въобще не ми е загрявала над 12ч. ( по един час съмя я държал и форс ама не прегрява ) , а 3пъти правя глава ( предпоследния на 5 места беше спукано ). А за частите съм на 100% убеден , че може да има дефектни още от завода колко производители имат стендове за всички свои изделия и каква гаранция дават а пък нека да ви се кълне всеки търговец че е оригинална , а тя че е оригинална какво от това не може да са я изтървали дефектна ли . Айде живи и здрави и с най-добри чувства към всички от форума.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Виско или радиатор проблем?
колега, има няколко варианта на проблема, като може и да е комплексен...
т. 1 е задължителна (меки маркучи), виж и другите
1. капачката на разширителния съд (клапана не държи налягане), колкото и да ти изглежда нова..
2. водна помпа (дори на студена и извадена да ти изглежда добре (тук е малко спорно), но имал си нова, свалил си старата и не си я сменил...
3. радиатора да е задръстен с боклуци отпред или вътре котлен камък
4. неправилно монтиран термостат
5. колата да ти е обладана от зли духове
т. 1 е задължителна (меки маркучи), виж и другите

1. капачката на разширителния съд (клапана не държи налягане), колкото и да ти изглежда нова..
2. водна помпа (дори на студена и извадена да ти изглежда добре (тук е малко спорно), но имал си нова, свалил си старата и не си я сменил...

3. радиатора да е задръстен с боклуци отпред или вътре котлен камък
4. неправилно монтиран термостат
5. колата да ти е обладана от зли духове


- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Термостата има ли посока?
Аз само го сложих в леглото и му сложих гарнитурата....
Котления камък има ли как да го почистя с препарат?



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Виско или радиатор проблем?
Калгон, но не е ясна пропорцията. Смисъл колко хапчета на колко вода. С калгона правиш промивка на системета, но може и да не стане нищо. Точиш антифриза и си го събираш ако е скоро сменян. Сипваш вода + няколко хапчета калгон. Караш 50км. Точиш водата. Сипваш чиста вода. Караш 20км. Точиш водата. Сипваш пак вода. Караш пак 20км. Точиш и сипваш антифриз + дестилирана вода (така е препоръчително). Ако нищо не стане нов радиатор воден е между 300 и 400лв.
Успех
Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Виско или радиатор проблем?
Аз имах същия проблем ! Смених термостат, ново виско ... само, че "новото" виско беше дефектно ... дадоха ми друго и проблемите си отидоха ...
Времето е пари. Парите са жени. Жените са губене на време 

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Сега очаквам новото си виско
Но за всеки случай ще направя и промивка(няма данавреди).


- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Взех ново виско но тоя път на SACHS не че другото febi bilstein е лоша марка даже въобще но явно е било дефектно.Сега виското си включва и изключва.Освен това направих промивка с вода+прах калгон+една тъблетка SOMAT за миална машина.След това две промивки с чиста вода и накрая промивка на системата с маркуч от чешмата на мястно.Още след първата операция с калгона горния десен ъгъл на радиатора който беше топъл започна да е горещ.Сложих и новата водна помпа за всеки случай.Термостата бях сложил в правилната посока(стрелката нагоре).Сега колата не загрява но мисля че има нужда от още обезвъздушаване (което се оказа трудна работа). 


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Виско или радиатор проблем?
vladobate написа:....... Последния път ми надуваха маркучите ( което е също относително да се определи ) без да прегрява грам 12ч. и не мърда, казаха ми да я пробвам на продължително изкачване. Вярваите ми скъсах и гъза ( 525ТДС ) до хижа Здравец и след нея до Бяла черква и стрелката не мръдна от 12.01ч. а беше август миналата година. Като слязох ( близо 1 час ) спрях и сле десетина минути изхвърли вода през разширителния съд. Завчера качих Беклемето с 5 човека и багаж и стрелката от средата на пътя до преди Троян беше в след червената зона най назад и какво грам вода не ми е изгубила, виското го чувам, мркучите меки, радиатора горещ кадето и да го пипна , е каква е диагнозата ( между другото датчика за темп. показание на таблото е чисто нов на няма 10 дена ). Мойто мнение е , че колкото и закономерности да има всяка кола си е по своему различна както и собствениците които я карат, затова колегата да си сменя водната помпа , че тя наистина е малко когато си поиска работи както трябва кога не ( ако си е тръгнала да си зминава ) и другото е виското ( от опит го казвам ) и то кога вие кога не поне мйто старото така беше, а иначе новото ми старо си вие винаги като достигне двг работна темп. И между другото квото да съм я правил колата на място хич ама въобще не ми е загрявала над 12ч. ( по един час съмя я държал и форс ама не прегрява ) , а 3пъти правя глава ( предпоследния на 5 места беше спукано ). А за частите съм на 100% убеден , че може да има дефектни още от завода колко производители имат стендове за всички свои изделия и каква гаранция дават а пък нека да ви се кълне всеки търговец че е оригинална , а тя че е оригинална какво от това не може да са я изтървали дефектна ли . Айде живи и здрави и с най-добри чувства към всички от форума.
Колега вчера минах през прохода Петрохан. С още 3-ма човека в колата. Шофирал съм стандартно не съм я газил, защото имаше доста дупки. Стрелката не е мръднала на никъде. Следователно колата ти има някакъв проблем, щом загрява. Провери си под лупа охладителната система!
Към колегата МаксМайер. Препоръчвам ти да събереш пари за нов воден радиатор. Щом има по-хладни петна по него значи не охлажда както трябва, и в някой критичен момент ще стане белята.
И към всички останали колеги. При големи изкачвания е хубаво да си пускате климатика да работи. В САЩ съм чувал, че преди такива изкачвания си има знак да се пуска климатика (ако имаш такъв де). При пускането му се включва перката на 1-ва степен и това спомага доста за охлаждането на автомобила. Все пак като караш с 40 км/ч е по-слабо обдухването, а пък мотора е доста натоварен по баира.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Виско или радиатор проблем?
"не че другото febi bilstein е лоша марка даже въобще но явно е било дефектно" Я сподели от каде закупи тази "маркова" резервна част? Да знаем.
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Виско или радиатор проблем?
Zubcho написа:И към всички останали колеги. При големи изкачвания е хубаво да си пускате климатика да работи. В САЩ съм чувал, че преди такива изкачвания си има знак да се пуска климатика (ако имаш такъв де). При пускането му се включва перката на 1-ва степен и това спомага доста за охлаждането на автомобила. Все пак като караш с 40 км/ч е по-слабо обдухването, а пък мотора е доста натоварен по баира.
Поздрави
Зъбчо, при работа на климатика, мотора допълнително се товари -> изразходва повече енергия -> отдава повече топлина, отделно кондензатора отдава топлина при работа на климатика.
та тая първа степен до никъде не ти компенсира отдадената топлина

ако верно го има този знак при изкачване пускайте климатика, то американците са измислили нова физика

да не забравяме, че нашите коли имат и виско перка и втора степен на перката на кондензатора, та по никакъв начин не може да грее повече на изключен климатик


- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
kokali praa vsiakvi написа:"не че другото febi bilstein е лоша марка даже въобще но явно е било дефектно" Я сподели от каде закупи тази "маркова" резервна част? Да знаем.
Имам бивш съученик който работи в магазин за части в Варна.Какво и е на марката Febi Bilstein ?

- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Виско или радиатор проблем?
Колега MaxMeyer,
Миналата година имах идентичен с твоя проблем - купено ново виско не зацепваше на "правилните" за колата градуси и съответно, колата загряваше при каране в градски условия. Има много изписано по темата, но моят личен опит ме доведе до следните изводи:
1. При пътуване на дълги разстояния, дори и при пуснат климатик, със скорост над 60 км/час, при изправна водна помпа и термостат, вероятността колата да загрява се свежда до минимум, тъй като струята насрещен въздух е напълно одстатъчна да охлажда системата. Така, че ако има някакви отклонения от нормалната температура много вероятно е да има проблем с водната помпа, термостата и евентуално запушен радиатор, което да доведе до рязък спад в дебита на водната помпа;
2. При загряване в градски условия (каране с ниска скорост, продължителен престой на място в близост до други автомобили, чести потегляния и спирания) за да загрява колата, първото което следва да се провери е обдухването на радиатора, т.е. виско и ламелите на радиатора; Ако има много изкривени ламели на радиатора (вследствие от удари от различни летящи предмети, срещнали радиатора ти) обдухването на радиатора се намалява значително, което и при работещо виско може да създаде проблем;
3. Комбинация от лоша циркулация на охлаждата течност + лошо обдухване на радиатора - най-лошият вариант -> неизбежно загряване, както в градски, така и в извън градски условия.
В твоя случай по-скоро ситуацията е вариант 2, като без да съм виждал колата предполагам, че следното:
- най-вероятно новото виско не сработва на "правилните" градуси за твоя двигател - често срещан проблем при покупка на неоригинални части (ама като оригиналните нови струват майка си и баща си търсим компромис);
- много вероятно е ламелите на радиатора на климатика да са силно изкривени от камъчета и всякакви други предмети, сблъсквали се с радиатора
В най-лошия случай е комбинация от двете (и при мен беше така)... Загряваше само в градски условия при каране с ниска скорост и продължителен престой на място. Решението поне при мен бе друго виско и цял ден игра с шило в ръка, с което да поизправя изкривените ламели (като свалих предната броня намерих едно врабче препарирано, със забита човка в между две каналчета на радиатора на климатика - ИДЕЯ СИ НЯМАМ КОЛКО ВРЕМЕ Е СТОЯЛО ТАМ
)
Та това от мен. Както се казва - всичко се оправя - въпрос на време и желание (и пари де).
Миналата година имах идентичен с твоя проблем - купено ново виско не зацепваше на "правилните" за колата градуси и съответно, колата загряваше при каране в градски условия. Има много изписано по темата, но моят личен опит ме доведе до следните изводи:
1. При пътуване на дълги разстояния, дори и при пуснат климатик, със скорост над 60 км/час, при изправна водна помпа и термостат, вероятността колата да загрява се свежда до минимум, тъй като струята насрещен въздух е напълно одстатъчна да охлажда системата. Така, че ако има някакви отклонения от нормалната температура много вероятно е да има проблем с водната помпа, термостата и евентуално запушен радиатор, което да доведе до рязък спад в дебита на водната помпа;
2. При загряване в градски условия (каране с ниска скорост, продължителен престой на място в близост до други автомобили, чести потегляния и спирания) за да загрява колата, първото което следва да се провери е обдухването на радиатора, т.е. виско и ламелите на радиатора; Ако има много изкривени ламели на радиатора (вследствие от удари от различни летящи предмети, срещнали радиатора ти) обдухването на радиатора се намалява значително, което и при работещо виско може да създаде проблем;
3. Комбинация от лоша циркулация на охлаждата течност + лошо обдухване на радиатора - най-лошият вариант -> неизбежно загряване, както в градски, така и в извън градски условия.
В твоя случай по-скоро ситуацията е вариант 2, като без да съм виждал колата предполагам, че следното:
- най-вероятно новото виско не сработва на "правилните" градуси за твоя двигател - често срещан проблем при покупка на неоригинални части (ама като оригиналните нови струват майка си и баща си търсим компромис);
- много вероятно е ламелите на радиатора на климатика да са силно изкривени от камъчета и всякакви други предмети, сблъсквали се с радиатора
В най-лошия случай е комбинация от двете (и при мен беше така)... Загряваше само в градски условия при каране с ниска скорост и продължителен престой на място. Решението поне при мен бе друго виско и цял ден игра с шило в ръка, с което да поизправя изкривените ламели (като свалих предната броня намерих едно врабче препарирано, със забита човка в между две каналчета на радиатора на климатика - ИДЕЯ СИ НЯМАМ КОЛКО ВРЕМЕ Е СТОЯЛО ТАМ

Та това от мен. Както се казва - всичко се оправя - въпрос на време и желание (и пари де).
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Ама нали по-горе писах вече
Колата не загрява.Сложих нова водна помпа GK,нов термостат wahler,ново виско sachs.Промих системата с вода+калгон+1 таблетка Somat (за миална) в следствие на което се прочисти всичко.След това две промивки с вода+каране и накрая промивка на място с маркуч от чешмата.После налях антифриз и сега няма проблеми.Карам спирам тръгвам стоях 15 мин на място стрелката стои на 12 без 1.Още не сън обезвъздушил на 100% но като покарам още ще го направя.Сутрин на студена кола като отвия пробката и излиза малко въздух. 



Re: Виско или радиатор проблем?
MaxMeyer написа:Термостата има ли посока?Аз само го сложих в леглото и му сложих гарнитурата....
има посока, стрелкичката на корпуса му трябва да сочи нагоре задължително...
демонтаж, правилен монтаж и не би трябвало да имаш проблеми повече
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Виско или радиатор проблем?
А нормално ли е след дълго каране в градски условия и двата маркуча влизащи в радиатора да са подщи твърди при температура на стрелката 12 (по средата) след като отвия мнооого бавно капачката на радиатора и изсъска почва да излиза антифриз (май има дооста) маркучите омекват.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


52 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани