Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема
Модератор: Технически модератори
Ple6ivia написа:пияно тва къ ма кефи![]()
![]()




По темата -наистина се получи повече от добре с отделен радиатор за автомата ,предимствата са две
-стрелката , на баир с газ до долу и без дифозиор не мърда от 12 без 1
-автомата работи повече от перфектно,няма никаква разлика при студено и топло масло,никакво зачудване ,немога да го усетя как сменя скоростите и нещото,което на мене лично ми най- харесва е изчезването на ''чудоватата'' работа на кутията при продължително каране т.е. със загряло масло.
Направо не мога да се нарядвам на работата на кутията и цялото удоволствие ми струваше 30лв. за радиатор втора ръка ,но перфектен,няма нищо рязъно или наддаване на маслопроводи-резбата на оригиналните тръби пасна на радиатора и въпроса опря до развиване и завиване на двете гайки
П.П. Утре с-мата ще се пробва и на друг тдс ,а именно на г-н Съдията с прякор ple6ivia,който случайно ми е на гости

by ''kompleksa''
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Колко бутилки обърнахте снощи веее алко-балковци такива
Ванка аз ти казах че щом хората на следващия модел а именно Е39 са сложили отделин радиатор на скоростите значи има защо.И от думите ти да разбирам ли че и самия двигател се охлажда по-добре като не минава горещото масло през водния радиатор 




Никога не съм имал проблеми с температурата на мотора стрелката винаги си е стояла където трябва,но сега мисля,че е една идея по-добреdinozab написа:Колко бутилки обърнахте снощи веее алко-балковци такива![]()
![]()
Ванка аз ти казах че щом хората на следващия модел а именно Е39 са сложили отделин радиатор на скоростите значи има защо.И от думите ти да разбирам ли че и самия двигател се охлажда по-добре като не минава горещото масло през водния радиатор

by ''kompleksa''
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Хм логично е като не минава масло от там те нормално и дават 80гр да работи кутията а при рацерско карене сигорно и над 100 ще иде
А случайно някой да знае дали радиатора за рачните скорости дали няма да събира повече вода или на автоматика ще е просто по-голям за да може да охлажда и маслото 


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3
Дани ти си по маслата![]()
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматикаБеше много прав за въздушния поток-нама как да се запушат фугите с радиатор от Е39
Ванка,тогава не е имало атф3
Добре де то тая кавитация доколкото попрочетох отгоре отгоре е да двигателя и то ако има в повече масло кажи какво точно те притеснява при кутията това положение.Проктически нашите кутии е почти невъзможно да ги препълниш
Когато се сложи повече масло,се запушват отворите за вентилация ,маслото се разпенва и спира да маже добре.
Гошка още се чудя къде да го монтирамPenchev написа:Ванка ,къде го помести въпросният радиатор, кажи ми ,че ми е интересно
Георги Пенчев

Сега в момента стои така в коша точно до водния дето беха изводите за оригиналния.ще изчакам да дойде дифузора и ако се събере зад него ще му пригодя алуминева планка и ще си стой зад водния около местото на оригиналния тъкмо няма да трябва да се извиват маслопроводите.
Другия вариант ,който мисля е да се закрепи на ламарината под кулера и там мерих и ще трябва много леко да се извият тръбите
Ако имате идеи давайте,аз ще го мисля като ми пристигне дифузора
Въпросния радиатор е с малки размери но е дебел и не влиза м-у водния и този на климатика

by ''kompleksa''
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Penchev написа:Ванка , мисля си следното - е39 има друга форма на каросерията , има разни клапи там по бронята дето се отварят примерно над 80 км/ч под напора на вятъра - това е нещо като родоначалника на новата система "ефицент дайнамикс" при някои от най-новите модели.Инжинерите изхождат първо и най-много от аеродинамикатаДо 80 км/ч обтичането е по-добро когато няма разни пролуки за охлаждане ,въздушното съпротивление е по-малко.Сметнали са ,че при е39 до 80 км/ч не може да има изненади с охлаждането и все пак за да се застраховат явно са го изнесли въпросния радиатор.Сега в днешните модели последно поколение с ефицент системата например само и само за борба с високия разход на гориво се е стигнало дотам ,че клапите в бронята са електрически,електрическа е и водната помпа и когато електрониката отчете нужда ,помпата се включва и клапите се отварят
Това наред с последно поколение гориво впръскващи системи и леки метали с висока устойчивост доведоха до разход на гориво за напр.Е60 540 с 306 коня от 5,7 литра/100 километра бензин извънградско
Те (инжинерите на БМВ) тръгват в тази посока през средата на 90-те години с Е39 и еволюцията ги води до днешните времена на икономични двигатели ,първенци в класовете си
![]()
Аз бих избрал стандартното изпълнение![]()
Георги Пенчев
Може ли да обясниш малко повече тия Efficiend Dynamics глупости какви работи обхващат, освен аеродинамиката и тва, че гаси двигателя и го пали пак. Имаше нещо за спирачките ?
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Ple6ivia написа:дилемата свърши колеги слагате и забравяте
Къде го навря тоя радиатор дай снимка ако можеш е ако си изтрезняло де



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
_65536_kb_sec_ написа:хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??
Ми то достатъчно триене има в кутията та са се загрява още от водата.При Е39 и Е38 кво го загрява като е по този начин направено

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:_65536_kb_sec_ написа:хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??
Ми то достатъчно триене има в кутията та са се загрява още от водата.При Е39 и Е38 кво го загрява като е по този начин направено
Отвори Е39 и ще видиш колко въпроси за ремонт на автоматици има.

Според мен автоматиците на нашите коли са изчислени да работят с ДЕКСТРОН 2 и съответната циркулация на маслото,при Е39 вече се слага ДЕКСТРОН 3 и може би затова циркулацията е друга.
Дино не знам защо топлата кутия при теб работи по-зле-аз при всички температурни условия никога не съм усещал превключване при това съм бил с валволин.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Нямам си и идея що е така но ако я карам по-бързо и става зле.Минолата зима при едно скоростно пребиране от София по магистралата предимно скорости 180-200км като влезнах в Пловдив и направо двигателя се изфорсираше преди смяна на горна предавка е верно беше и със старото масло Д3 на кастрол.Преди това същото го направи пак на пребиране от Ст.Загора.Сега с оригиналното не съм пробвал но избягвам да карам толкова дълго на високи скорости щото тогава доста се оплаших и ме е страх чесно казано за кутията 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Нямам си и идея що е така но ако я карам по-бързо и става зле.Минолата зима при едно скоростно пребиране от София по магистралата предимно скорости 180-200км като влезнах в Пловдив и направо двигателя се изфорсираше преди смяна на горна предавка е верно беше и със старото масло Д3 на кастрол.Преди това същото го направи пак на пребиране от Ст.Загора.Сега с оригиналното не съм пробвал но избягвам да карам толкова дълго на високи скорости щото тогава доста се оплаших и ме е страх чесно казано за кутията
Мисля ,че цялата работа е била от Д3-по -рядко е и не управлява както трябва кутията при по-голямо натоварване,сигурно за това има и допълнителен радиатор при Е39.Опитай сега с правилното масло и сигурно няма да имаш проблем.Аз винаги съм карал с валволин разреден с оргиално на BMW

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани