Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 11 Окт 2008, 20:40

Ple6ivia написа:пияно тва къ ма кефи :drinking: :drinking: :drinking:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: Господин съдия да те питам аз коя кола е без тампони на мотора :?:
По темата -наистина се получи повече от добре с отделен радиатор за автомата ,предимствата са две
-стрелката , на баир с газ до долу и без дифозиор не мърда от 12 без 1
-автомата работи повече от перфектно,няма никаква разлика при студено и топло масло,никакво зачудване ,немога да го усетя как сменя скоростите и нещото,което на мене лично ми най- харесва е изчезването на ''чудоватата'' работа на кутията при продължително каране т.е. със загряло масло.
Направо не мога да се нарядвам на работата на кутията и цялото удоволствие ми струваше 30лв. за радиатор втора ръка ,но перфектен,няма нищо рязъно или наддаване на маслопроводи-резбата на оригиналните тръби пасна на радиатора и въпроса опря до развиване и завиване на двете гайки
П.П. Утре с-мата ще се пробва и на друг тдс ,а именно на г-н Съдията с прякор ple6ivia,който случайно ми е на гости
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Окт 2008, 9:40

Колко бутилки обърнахте снощи веее алко-балковци такива :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ванка аз ти казах че щом хората на следващия модел а именно Е39 са сложили отделин радиатор на скоростите значи има защо.И от думите ти да разбирам ли че и самия двигател се охлажда по-добре като не минава горещото масло през водния радиатор :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 13 Окт 2008, 11:50

dinozab написа:Колко бутилки обърнахте снощи веее алко-балковци такива :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ванка аз ти казах че щом хората на следващия модел а именно Е39 са сложили отделин радиатор на скоростите значи има защо.И от думите ти да разбирам ли че и самия двигател се охлажда по-добре като не минава горещото масло през водния радиатор :roll:
Никога не съм имал проблеми с температурата на мотора стрелката винаги си е стояла където трябва,но сега мисля,че е една идея по-добре
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Окт 2008, 14:52

Хм логично е като не минава масло от там те нормално и дават 80гр да работи кутията а при рацерско карене сигорно и над 100 ще иде :roll: А случайно някой да знае дали радиатора за рачните скорости дали няма да събира повече вода или на автоматика ще е просто по-голям за да може да охлажда и маслото :roll:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Окт 2008, 15:08

Ванка ,къде го помести въпросният радиатор, кажи ми ,че ми е интересно


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Окт 2008, 21:31

ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:Беше много прав за въздушния поток-нама как да се запушат фугите с радиатор от Е39 :yes:


Ванка,тогава не е имало атф3

Добре де то тая кавитация доколкото попрочетох отгоре отгоре е да двигателя и то ако има в повече масло кажи какво точно те притеснява при кутията това положение.Проктически нашите кутии е почти невъзможно да ги препълниш


Когато се сложи повече масло,се запушват отворите за вентилация ,маслото се разпенва и спира да маже добре.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 14 Окт 2008, 0:14

Penchev написа:Ванка ,къде го помести въпросният радиатор, кажи ми ,че ми е интересно


Георги Пенчев
Гошка още се чудя къде да го монтирам :roll:
Сега в момента стои така в коша точно до водния дето беха изводите за оригиналния.ще изчакам да дойде дифузора и ако се събере зад него ще му пригодя алуминева планка и ще си стой зад водния около местото на оригиналния тъкмо няма да трябва да се извиват маслопроводите.
Другия вариант ,който мисля е да се закрепи на ламарината под кулера и там мерих и ще трябва много леко да се извият тръбите
Ако имате идеи давайте,аз ще го мисля като ми пристигне дифузора
Въпросния радиатор е с малки размери но е дебел и не влиза м-у водния и този на климатика
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: кв гоце делчев

Мнение от Ple6ivia » 15 Окт 2008, 1:38

дилемата свърши колеги слагате и забравяте ;)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 15 Окт 2008, 2:38

Penchev написа:Ванка , мисля си следното - е39 има друга форма на каросерията , има разни клапи там по бронята дето се отварят примерно над 80 км/ч под напора на вятъра - това е нещо като родоначалника на новата система "ефицент дайнамикс" при някои от най-новите модели.Инжинерите изхождат първо и най-много от аеродинамиката :idea: До 80 км/ч обтичането е по-добро когато няма разни пролуки за охлаждане ,въздушното съпротивление е по-малко.Сметнали са ,че при е39 до 80 км/ч не може да има изненади с охлаждането и все пак за да се застраховат явно са го изнесли въпросния радиатор.Сега в днешните модели последно поколение с ефицент системата например само и само за борба с високия разход на гориво се е стигнало дотам ,че клапите в бронята са електрически,електрическа е и водната помпа и когато електрониката отчете нужда ,помпата се включва и клапите се отварят :) Това наред с последно поколение гориво впръскващи системи и леки метали с висока устойчивост доведоха до разход на гориво за напр.Е60 540 с 306 коня от 5,7 литра/100 километра бензин извънградско :shock: Те (инжинерите на БМВ) тръгват в тази посока през средата на 90-те години с Е39 и еволюцията ги води до днешните времена на икономични двигатели ,първенци в класовете си :!:

Аз бих избрал стандартното изпълнение :)


Георги Пенчев


Може ли да обясниш малко повече тия Efficiend Dynamics глупости какви работи обхващат, освен аеродинамиката и тва, че гаси двигателя и го пали пак. Имаше нещо за спирачките ?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Окт 2008, 10:01

Ple6ivia написа:дилемата свърши колеги слагате и забравяте ;)

Къде го навря тоя радиатор дай снимка ако можеш е ако си изтрезняло де :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 15 Окт 2008, 11:29

хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Окт 2008, 11:32

_65536_kb_sec_ написа:хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??

Ми то достатъчно триене има в кутията та са се загрява още от водата.При Е39 и Е38 кво го загрява като е по този начин направено ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Окт 2008, 16:43

dinozab написа:
_65536_kb_sec_ написа:хубаво е за през лятото, а през зимата няма ли да е по хубаво когато маслото на автомата подгрява по бързо водата???
демек мотора работи за по кратко време извън работна температура??

Ми то достатъчно триене има в кутията та са се загрява още от водата.При Е39 и Е38 кво го загрява като е по този начин направено ;)


Отвори Е39 и ще видиш колко въпроси за ремонт на автоматици има. ;) Тая кола малко са я пообъркали и не е за даване за пример-да кажем според мен кормилната кутия при Е34 е нещо по-добро от рейката при Е39,МАР сенсора ми харесва повече от дебитомера.

Според мен автоматиците на нашите коли са изчислени да работят с ДЕКСТРОН 2 и съответната циркулация на маслото,при Е39 вече се слага ДЕКСТРОН 3 и може би затова циркулацията е друга.

Дино не знам защо топлата кутия при теб работи по-зле-аз при всички температурни условия никога не съм усещал превключване при това съм бил с валволин.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Окт 2008, 16:55

Нямам си и идея що е така но ако я карам по-бързо и става зле.Минолата зима при едно скоростно пребиране от София по магистралата предимно скорости 180-200км като влезнах в Пловдив и направо двигателя се изфорсираше преди смяна на горна предавка е верно беше и със старото масло Д3 на кастрол.Преди това същото го направи пак на пребиране от Ст.Загора.Сега с оригиналното не съм пробвал но избягвам да карам толкова дълго на високи скорости щото тогава доста се оплаших и ме е страх чесно казано за кутията :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Окт 2008, 17:06

dinozab написа:Нямам си и идея що е така но ако я карам по-бързо и става зле.Минолата зима при едно скоростно пребиране от София по магистралата предимно скорости 180-200км като влезнах в Пловдив и направо двигателя се изфорсираше преди смяна на горна предавка е верно беше и със старото масло Д3 на кастрол.Преди това същото го направи пак на пребиране от Ст.Загора.Сега с оригиналното не съм пробвал но избягвам да карам толкова дълго на високи скорости щото тогава доста се оплаших и ме е страх чесно казано за кутията :confused:


Мисля ,че цялата работа е била от Д3-по -рядко е и не управлява както трябва кутията при по-голямо натоварване,сигурно за това има и допълнителен радиатор при Е39.Опитай сега с правилното масло и сигурно няма да имаш проблем.Аз винаги съм карал с валволин разреден с оргиално на BMW :mhihi: и никога не съм имал проблем с продължителни каране с високи скорости- почти всяка седмица-около 4часа с 190-205.За кастрола нямам добро мнение-обикновено е турски,друго масло което е хубаво е на OMW-има го на бензиностанциите и със сигурност е австрийско и доста време карах с него.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook