Колеги как се слага това?????

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.12.2007
Местоположение: Варна
Кара: F10 530 xDrive '13

Мнение от piNky » 15 Апр 2008, 19:23

Защо да няма смисъл.
Врътките при нас предполагам са потенциометри. Не виждам нищо странно и сложно да се направи електронен блок, който да връща определени стойности на съпротивление при зададени параметри в един EEPROM например.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 15 Апр 2008, 20:51

SaSo написа:
piNky написа:Как да разбера с климатик ли съм или с климатроник?


Ако си с врътките и отстрани вляво копче със снежинка значи си с климатик... Иначе с хоризонталните врътки - климатроник..
Излиза че аз съм с климатик --така ли -справка в галерия:( ... Някой ще ми покаже ли на снимка какви са врътките на климатроника ...... А като се замисля --няма как да стане на модел с плъзгачите --защото са със жила а не с моторчета

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 15 Апр 2008, 21:10

Аве ей, управлението на клапите за къде да духа на врътките е с жила, а тука е електронно. Ще стане дедовия :mhihi:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 15 Апр 2008, 21:31

Само да ви подпаля фитилите. :twisted: :twisted: :twisted:
Това, че сте с "часовници" означава ли, че сте с климатик? Или би могло да означава също, че сте с климатроник, обаче електронният блок е дал фира(не може да командва оборотите на вентилатора-често срещан проблем, решава се със смяната на едни транзистори, ама кой да ползва търсачката) и са ви сменили хоризонталните "врътки" с "часовници" и са монтирали съпротивление("часовниците" си имат кабел, а конзолата си има дупка за съпротивлението). Или както кавзаше Щирлиц: информация за размисъл. А мислете сега! :twisted: :twisted: :twisted:

П.П. Nemiroff, сельодка и руски черен хляб - животът е ПРЕКРАСЕН!!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 16 Апр 2008, 0:28

Абе тва е страшно готино :++ :++ :++ нека колегата да каже как се слага :?: аз съм с климатроника с хоризонталните връти :mhihi: голяма работа сте още големия борд не съм сложил а ся и това :bowdown: по добре ми кажете че не става че вече се запалих :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 16 Апр 2008, 0:35

kumo82 написа:Абе тва е страшно готино :++ :++ :++ нека колегата да каже как се слага :?: аз съм с климатроника с хоризонталните връти :mhihi: голяма работа сте още големия борд не съм сложил а ся и това :bowdown: по добре ми кажете че не става че вече се запалих :mhihi:
дай да ги видя тея хоризонтални врътки -- колеги пуснете една снимка ,че въобще не згрявам за какво става дума :help:

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Мнение от justboy » 16 Апр 2008, 0:50

klintan66 написа:
SaSo написа:
piNky написа:Как да разбера с климатик ли съм или с климатроник?


Ако си с врътките и отстрани вляво копче със снежинка значи си с климатик... Иначе с хоризонталните врътки - климатроник..
Излиза че аз съм с климатик --така ли -справка в галерия:( ... Някой ще ми покаже ли на снимка какви са врътките на климатроника ...... А като се замисля --няма как да стане на модел с плъзгачите --защото са със жила а не с моторчета

Да и аз бих бил благодарен ако някой покаже снимка кое е климатика и кое е климатроника?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: Е 30

Мнение от t_andonov » 16 Апр 2008, 10:10

justboy написа:
klintan66 написа:
SaSo написа:
piNky написа:Как да разбера с климатик ли съм или с климатроник?


Ако си с врътките и отстрани вляво копче със снежинка значи си с климатик... Иначе с хоризонталните врътки - климатроник..
Излиза че аз съм с климатик --така ли -справка в галерия:( ... Някой ще ми покаже ли на снимка какви са врътките на климатроника ...... А като се замисля --няма как да стане на модел с плъзгачите --защото са със жила а не с моторчета

Да и аз бих бил благодарен ако някой покаже снимка кое е климатика и кое е климатроника?
виж в галерията ми има снимка на хоризонталните врътки ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Варна

Мнение от exigo » 16 Апр 2008, 15:16

Климатик :shock:
Изображение
Климатроник :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 773
Регистриран на: 13.05.2006
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: Е 39 520I 1998г.

Мнение от nikol78 » 16 Апр 2008, 15:56

това нещо по пътя на логиката може да стане на климатроника както е показан по горе щото ние с тея врътки не ми е ясно какво ще движи отзад жилата дето са за клапите топло студено това не ми се вярва :roll:
Изображение
е за това може и да стане ма за врътките е немислимо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 16 Апр 2008, 18:43

ахааа , ясно ---сега се сетих - то предишната ми кола беше така ---обаче имам силни съмнения , че от тези врътки зависи дали е климатик или климатроник ....защото неможеше да се нагласи на 22 градуса примерно и да поддържа тази температура ... по скоро трябва някакъв електронен блок да има някъде из колата ...

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.12.2007

Мнение от gombi » 16 Апр 2008, 21:26

Според мен няма да стане защото на Е34 са две букси отзад а на това управление от Е39 са три букси.Все пак и третата букса служи за нещо.Иначе идеята с такова управление на климатроника хич не е лоша.Но все пак ако става пишете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 17 Апр 2008, 0:35

налучквам .... значи най вероятно третата букса управлява жалузите ....а другите две би трябвало да станат. т.е. оставят се клапите с жила отворени и ще духа отвсякъде .. . само по средата ще може да се спират от врътките между решетките .....То и това ако стане се почва преправяне и отвън. и айде на седмиците :mhihi: :mhihi: :mhihi: а и да питам -на средната конзола врътките не светят ли на някои модели или се бъркам ---та ако има някой такива за продан да казва...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 17 Апр 2008, 11:11

klintan66 написа:налучквам .... значи най вероятно третата букса управлява жалузите ....а другите две би трябвало да станат. т.е. оставят се клапите с жила отворени и ще духа отвсякъде .. . само по средата ще може да се спират от врътките между решетките .....То и това ако стане се почва преправяне и отвън. и айде на седмиците :mhihi: :mhihi: :mhihi: а и да питам -на средната конзола врътките не светят ли на някои модели или се бъркам ---та ако има някой такива за продан да казва...


Да, светят . Под всяка една от тези врътки на платката има по една лампичка в светловод , която е за 12 V. като на средната врътка, която управлява вентилатора лампичката е поставена в два светловода от двете стрнаи на самата лампичка и чрез нея се осветява и долу запалката . За да извадиш тези лампички , вадиш целият блок който излиза като натиснеш отлява с една отверка до копчето за нагревателя. След това дърпаш напред и излиза цялата кутия с управлението .Кутията се държи на две букси , вадиш ги и после самата кутия е с четири видии. Развиваш ги и имаш достъп до платката на която са сложени всички неща. За да извадиш платката от кутията първо махаш всяка една от врътките, като всяка хоризонтална врътка е застопорена към платката с по един щифт,който минава през цялата и дължина. В горният край щифта има едно пластмасово зъбче -натискаш го с отверка и щифта излиза и после падат и самите врътки . .Под всяка от врътките ще видиш тези лампички.Те са запоени на самата платка, а самата платка е хваната с още четири видии за кутията. Внимавай като слагаш новите лампички да не прецакаш някоя писта ...Пробвай както е така разглобено всичко като закачищ отзад двата куплунга и светни фаровете кои от лампичките на врътките не ти светят. По принцип си търси червени лампички ,но става и с бели -дори имат по-наситен цвят от червените, но пък се губи синхрона в цвета между таблото и тези врътки .
Успех с ремонта !
Описаният случай е за колегите с хоризонтални врътки и градуирани върху тях градуси -климатроник !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 17 Апр 2008, 11:34

Колега , мерси ,за информацията . А тези -снимка в галерията --могат ли да се направят да светят..... и как мога да прикача снимка към мнението си

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook