Проблем с 1 цилиндър

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 14 Авг 2013, 15:03

какво му е на заглавието, така си е, проблема е с 1 цилиндър на колата
май ще е работата с тия повдигачи ще да са засекли и сигурно не могат да преодолеят съпротивлението на пружината на клапана и си седят затворени или малко се отварят и затова дава че има добра компресия
Дайте да видя как се разглобят тия повдигачи, това сигурно е свързано със зацепването на вануса....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 21.05.2011
Местоположение: г.Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 520 TU 1999г.
Мечтае да кара: BMW М 5

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от E39 Rider » 14 Авг 2013, 15:07

Jordana написа:
E39 Rider написа:абсолютно съм сигурен че не е от газ инжекциона по принцип когато е слаган инжекциона колата на колегата е работела перфектно
предполагам когато е синхронизиран компа на газта
с еку-то на колата той е взел и запаметил правилната работа на дузите и тя за в бъдеще е само такакава каквато е запаметена тогава смени бобината и лулата на въпросния цилиндър за проба и тогава се занимави с всичко друго

Добре че само предполагаш щото ако беше сигурен :banghead: Още в първия пост човека е написал че е сменял свещи бобини и лули и проблема си остава на 2 цилиндър :idea: Някой има ли още който чете само заглавието и бърза да драска ?

ТИ като много четеш защо не прочете във втория пост какво е написъл
значи газта съм я сложил преди 2-3 години и досега не съм имал ядове с нея, вървеше си всичко точно.

за това предполагам та и даже и съм сигурен.


проблема не е в ГИ кажи ти каде е место да търсиш грешките на околните с нищо не помагаш по този начин на колегата. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от Jordana » 14 Авг 2013, 17:38

petarv123 написа:Здравейте на всички,
Имам особен проблем на който не мога да открия причината. Колата е 520I 520 к.с. комби е34. 93 г. е регистрацията. Двигателя е с единичен ванус и изглежда с хидравлични повдигачи. 24 клапана е. Модела на двигателя не съм сигурен кой беше точно.
Та значи проблема е че
не работи 2-я цилиндър
от към радиатора. Свеща е черна и няма мощност, киха кашля от ауспуха и гърми. С метанов инжекцион е и на метан не може да откъсне. На бензин с 5 цилиндъра работи горе долу някакси. Като сложа почернялата свещ на др. цилиндър и побелява, а другата
работеща като сложа там и почернява
. Като сменя бобината и лулата същото.
2-я цилиндър не работи
. Като откача кабела на бобината и колата върви по същия начин-на 5 цилиндъра. Компресията на всички цилиндри е 12-13 като на 6-я е само 10.
На 2-я не работещия е 13
! Като откача свеща и я сложа закачена на бобината и да се допира до корпуса на двигателя и като запаля, дава искра без проблеми.
А цилиндъра не работи... Струва ми се че с въздуха нещо не е наред, прегледах маркучите всичко точно. ако няма бензин то и на метан не иска да работи. Варианта въздух само на този цилиндър да не идва или да идва в повече според е малко вероятно?
Казват ми че може да няма луфт на клапаните но понеже са хидравлични не може да им се замери луфта.
Или вариянта само изпускателните клапани да са запекли и затова да дава компресия, но пък като свалих капака си личи, че клапаните са опрели на разпределителния вал, няма луфт...
Каква може да е причината?

Мерси предварително
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от cod-cdbp » 14 Авг 2013, 19:18

Denmark написа:
cod-cdbp написа:А заглавието кога ще оправите ?
:roll:


е то явно се има предвид, че 1 = един, а не 1 = първи. ама да прав си, че е подвеждащо.


Точно това имам предвид, но долкото виждам на автора толкова му е граматиката, защото винаги "един" се е изписвало с думи, не с цифра.

А по-темата - нещо в посока пикаещи дюзи, проверявал ли е автора? :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 21.05.2011
Местоположение: г.Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 520 TU 1999г.
Мечтае да кара: BMW М 5

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от E39 Rider » 14 Авг 2013, 20:19

ако има пикаещи дузи колата ще работи на газ на бензин няма да работи имал съм го този проблем с дузите и от опит знам.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 24 Авг 2013, 11:11

след доста човъркане и чудене излиза това

Газовата аз съм си я слагал преди 2-3 години и съм забравил кой кабел какъв е бил. Та като включих наново кабела за газовата ми даде стресиращи данни за температура и обороти

темп. на водата 150 гр
темп. на газта -40 гр.
обороти двойни отколкото показва на километража

това с температурата е станало щото си бях направил 1 ключе дето лъжех компа за газта, че двигателя /водата/ е загрял веднага при палене над 40 гр с цел да може да ми включи непосредствено след запалване на метан. Щото програмата е така направена че докато не загрее водата над 40 гр и няма прехвърляне на газ. И аз като го карам предимно градско на 4-5 километра предвижване и то като стигна и тогава включи на метан. Та затова така го измислих с 1 съпротивление, не помня колко ома беше.

Та проблема с температурите беше станал защото скоча се беше разсъхнал и кабелите допираха. Оправих ги и сега температурата е ОК.

Но проблема остава с оборотите. Пак си показва точно двойно отколкото показва на километража. Проследих и този кабел от схемата на газовата и съм го бил взел от бобината на 5 цилиндър /който си работи нормално/ от черния кабел. Към бобините вървят 3 кабела - черен, зелен и кафяв. Та с този кабел беше станала студена спойка и беше се разпоил. Оправих го но пак така си показва двойни обороти.

И като пусна програмата да направи настройката на газта наново и не става, не може да завърши целия процес. Оборотите падат като превключва на метан и колата гасне.

ТА ДАЛИ Е ВЪЗМОЖНО КАТО КОМПА НА ГАЗТА СЕ Е БИЛ ОШАШАВИЛ ДА Е ОБЪРКАЛ И НАСТРОЙКИТЕ НА КОМПА НА КОЛАТА И ЗАТОВА ДА НЕ РАБОТИ ВТОРИЯ ЦИЛИНДЪР И НА БЕНЗИН? ПРИМЕРНО ДА НЕ ПОДАВА ИСКРА КОГАТО ТРЯБВА...

Пробвах да включа диагностиката с кабел BMW OBD и INPA 5 но точката от програмата която почернява когато запалиш двигателя не действа. Седи си бяла. А другата за акумулатора работи. И дава грешки и не може да влезне в настройките.

От къде другаде мога да взема данни за тия обороти та да видя дали ще се оправят на програмата на газта и от там дали ще се оправи и на бензин?

А и защо не хваща двигателя че е запалил с кабела BMW OBD?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2013, 12:38

ТА ДАЛИ Е ВЪЗМОЖНО КАТО КОМПА НА ГАЗТА СЕ Е БИЛ ОШАШАВИЛ ДА Е ОБЪРКАЛ И НАСТРОЙКИТЕ НА КОМПА НА КОЛАТА И ЗАТОВА ДА НЕ РАБОТИ ВТОРИЯ ЦИЛИНДЪР И НА БЕНЗИН? ПРИМЕРНО ДА НЕ ПОДАВА ИСКРА КОГАТО ТРЯБВА...


Момента на подаването на искрата се определя независимо от DME и няма връзка с газовият компютър. Добре е да се види как протича горенето в този цилиндър и тогава ще се изяснят доста неща. С това, което се опитваш, няма да успееш да направиш диагностика- трябва ти кабел с ADS интерфейс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от Jordana » 24 Авг 2013, 13:28

Аз пък твърдя че е възможно.Когато работи на газ EKUто не знае това и се мъчи всячески да си нагоди смесите според алгоритъма си .Това разбира се става ако работи сондата.Тъй като адаптивната функция му работи при всяко обръщане газ бензин се получава тоя стрес ако газовата не е настроена както трябва.Особено пък ако има и някой не добре работещ цилиндър да бърка сондата :idea: Дори колкото и да ви се струва невероятно едни зацапани замърсени бензинови инжектори променят и работатта на газ - помислете сами и ще си отговорите защо.
Нали беше всичка 6 с газовата ?
Да ви кажа и още един "секрет " за начинаещи газаджии .Като се задържи натиснат бутона за ръчно прехвърляне газ/бензи си обръща аварийно на газ при повечето ГИ без да е достигната температурата настроена в ГИ.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 25 Авг 2013, 10:09

Jordana написа:Да ви кажа и още един "секрет " за начинаещи газаджии ..


Колега, като по-наясно, кажи как да оправя тоя проблем с оборотите, защо компа на метана ги отчита двойно повече. От там трябва да почна

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от Jordana » 25 Авг 2013, 10:23

Това не е проблем.Зависи с какъв ГИ е колата .Във софтуера за настройка предполагам имаш за фулгруп работа на инжекторите и при чекването му трабва да се чекне и обороти/2 .Вервай ми ако нещото не работи правилно не само един цилиндър ами всичките няма да работят.Като за начало бих ти препоръчал със сваляне на бензиновите инжектори и почистване и проверка .Като второ почистване и регулиране на хлабините на рейката с индикаторен часовник по предписание а ако е над 50к км замяна с нова или ремонтен комплект.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 25 Авг 2013, 14:01

е това е уредбата
http://www.autogasitalia.it/db/download ... %20ENG.pdf

Ще се поровя после дали има тая възможност за чекване на оборотите, защото преди като я слагах не си спомням да ми е давало така

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от zvetiko » 26 Авг 2013, 10:23

Аз пък твърдя че е възможно.Когато работи на газ EKUто не знае това и се мъчи всячески да си нагоди смесите според алгоритъма си .


Колега, въпроса, на който съм отговорил е свързан със запалването, а не със смесообразуването:

ТА ДАЛИ Е ВЪЗМОЖНО КАТО КОМПА НА ГАЗТА СЕ Е БИЛ ОШАШАВИЛ ДА Е ОБЪРКАЛ И НАСТРОЙКИТЕ НА КОМПА НА КОЛАТА И ЗАТОВА ДА НЕ РАБОТИ ВТОРИЯ ЦИЛИНДЪР И НА БЕНЗИН? ПРИМЕРНО ДА НЕ ПОДАВА ИСКРА КОГАТО ТРЯБВА..


А с това съм напълно съгласен:

Дори колкото и да ви се струва невероятно едни зацапани замърсени бензинови инжектори променят и работатта на газ - помислете сами и ще си отговорите защо.


Колега, като по-наясно, кажи как да оправя тоя проблем с оборотите, защо компа на метана ги отчита двойно повече. От там трябва да почна


На този въпрос би трябвало да могат да ти отговорят тези, които са монтирали газовата уредба- неправилно свързване, неправилни настройки, софтуерен бъг.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 26 Авг 2013, 15:17

zvetiko написа:

Колега, като по-наясно, кажи как да оправя тоя проблем с оборотите, защо компа на метана ги отчита двойно повече. От там трябва да почна


На този въпрос би трябвало да могат да ти отговорят тези, които са монтирали газовата уредба- неправилно свързване, неправилни настройки, софтуерен бъг.


Хора май вие не четете какво съм писал!
Аз съм си слагал метана преди 3 години и досега си работеше нормално!

А иначе гледам че италианците са направили ново версии на софтуера ама тоя не работи с моя комп. трябва си по старата версия и там няма за деление на оборотите на 2 и няма и бутон за ресетване към заводски настройки.

Или пък вариант някак си с външно устройство да намаля оборотите на половина към компа на метана

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от LiTtLeRoCk » 26 Авг 2013, 15:45

Колега, ти на диагностика ходили?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 12.08.2013

Re: Проблем с 1 цилиндър

Мнение от petarv123 » 26 Авг 2013, 22:32

LiTtLeRoCk написа:Колега, ти на диагностика ходили?

не
ако съм имал къде нямаше да пиша тука а и до София не мога да стигна

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook