Интересна втулка на кривият носач

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от fox1981 » 30 Окт 2012, 17:29

Митко Стоянов написа:А това масло какво е? Тампона в никакъв случай не е маслен!!!

Маслени са,но само тия на кривите носачи.На пресата това установих.Вътре има едни фини канали дето преминава маслото....абе доста са интересни като вид :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от MaxMeyer » 30 Окт 2012, 17:30

На Лемфйордера за Е32 750 пластмасата е зелена не бяла...


Sent from my LG-E400 using Tapatalk 2
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от ivan. » 01 Ное 2012, 20:32

Пепи ,моите уважения,но....
аз знам кой е специялиста,само нямам идея кой го е демонтирал така....
утре ако си свалиш картера на скоростите и видиш нагар по магнитите долу,напиши моето име тук към снимката ,става нали.
и СЕГА да стане поне малко градивна тема и да избегнем момента на ''Къци в къщата на бмв брата''.....нека стане ясно как се стяга тоя тампон:
-на подемник;
-на колелата;
и защо?????
Изображение
by ''kompleksa''

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от Митко Стоянов » 01 Ное 2012, 22:33

Аз не мога да разбера идеята на темата...само единия тампон ли е сменен преди 3 месеца или другия е здрав? Който е да го е сменял, няма вариант да стегне единия на подемник, а другия на канала в работно положение. Според мен става дума за дефектен тампон, връщаш се при човека, който ти го е монтирал (продал), рекламираш му го и толкова...Друг е въпроса дали имаш очи да му звъннеш...

п.п И аз знам кой е специалиста - монтажник, за който става дума в първото мнение.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от vladobate » 02 Ное 2012, 0:07

Ий ма много весело тука бре :mhihi: . Това чудо на снимката не виждам начин да се е скъсало така зверски при правилен монтаж или демонтаж щото си личи кво е усуквано и мачкано . И все пак може да се е получило така от некачествен елемент ( тампон ) ама ба тоз некачествен той направо от нужника ли да е дошъл ли кво ли. Иначе да ,стяга се окончателно болта минаващ през втулката на тампона при стъпила кола с цялата си тежест . Ся дали на канал и сложени гуми или на подемник и на гуми или на дискове с подпирачки под тях и пак стъпила колата с тежестта си в така нареченото ( от многоуважавания ни колега бат Митко :yes: :D ) работно положение никво значение само последното е важно . Аз например ( трети вариант ) съм подпрял колата отпред на трупчета и надигам всяка страна поотделно с крика опрян в диска или някоя част от главината докато отнема тежестта от съответната по страна опора и затягам . Извинявам се че си говорим за коли .... :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от ivan. » 02 Ное 2012, 2:07

Zubcho написа:Ти си в грешка. Стягат се на стъпила на земята кола.

Я пак и защо?...някой може ли да се обоснове за някое твърдение в тая тема?
или четем за специалисти явно произвеждащи тампони ,които се стягат по 1001 начина и цитирам човека ,който ако му обърнеш гайката няма да може да я завие....от мен само интриги ....баси и до каде стигна тоя форум?


съвместими такива тампони от бус "рено трафик" :yes:
:?:
Според мен проблема при мен се беше появил заради некадърно монтиране от страна на майсторите
:?:
И аз мисля, че за толкова време да се скъса по този начин е монтиран неправилно

:?: :?:
Какво е това ''според мен'' и ''аз мисля''....а Иво ме вкара в аут със момента на стягането...А държа да се обоснова -карах 5 години///над 100 000 км/// с тампони монтирани на подемник и са още на колата,проблем съм нямал,но ми стана досста интересно ,,,,не ми е ясно как е правилно и питам
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от biem_w » 02 Ное 2012, 7:29

ivan. написа:
Zubcho написа:Ти си в грешка. Стягат се на стъпила на земята кола.

Я пак и защо?...някой може ли да се обоснове за някое твърдение в тая тема?


Силно си мисля,че тампон който е стегнат на пробиснал носач,няма как после като стъпи колата на подемник да се върне нагоре а се огъва.... затова колата стъпва доли и се стяга в работно положение.Ти,че си карал 5 години и 100к км ... може просто така да се е случило ,че тампона да мрадне и да се завърти.. при мен се получи обратното... 6 месеца и тампоните в кофата .. пак на подемник стягани... а има и моомент .. ти със стоково Окачване ли си ? щото мойта като я вдигна на поделмника и носача си седи в работно положение... макферсона не пропада сега както пропадаше миналата година и носачите да овисват..
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от zvetiko » 02 Ное 2012, 9:23

ivan. написа:Пепи ,моите уважения,но....
аз знам кой е специялиста,само нямам идея кой го е демонтирал така....
утре ако си свалиш картера на скоростите и видиш нагар по магнитите долу,напиши моето име тук към снимката ,става нали.
и СЕГА да стане поне малко градивна тема и да избегнем момента на ''Къци в къщата на бмв брата''.....нека стане ясно как се стяга тоя тампон:
-на подемник;
-на колелата;
и защо?????


Ванка, ако това разкъсване беше станало при демонтажа нямаше изобщо да отварям въпроса.Тампона беше в това състояние преди демонтажа, а знаеш, че демонтажа се прави на преса с втулка и се изважда целият тампон, без да се засяга гумената част.Между другото демонтажа беше направен от Кольо Архитекта и ако някой има съмнения в негоните умения си е негов проблем.
Митко Стоянов това не е масло, а просто гадна лъскава гума, чудесно знаеш каква е гумата на оргиналните тампони.Между другото в истинските тампони ми казаха, че наистина има масло и когато се омаслят се разбирало, че са заминали.

На Лемфйордера за Е32 750 пластмасата е зелена не бяла...


Може, за Е34 е бялобежова. ;)

Аз не мога да разбера идеята на темата...само единия тампон ли е сменен преди 3 месеца или другия е здрав? Който е да го е сменял, няма вариант да стегне единия на подемник, а другия на канала в работно положение. Според мен става дума за дефектен тампон, връщаш се при човека, който ти го е монтирал (продал), рекламираш му го и толкова...Друг е въпроса дали имаш очи да му звъннеш...



Вече казах, че са сменени и двата.Имах един на АТЕ останал ми от някога и го дадох, този е новият и мисля, че си личи.Кое, кога и как е сменяно не знам защото колата стоя около месецец.

Това с очите не го разбирам- хайде само от хилядите неща да спомена как бяха наляли в автоматичната скоростна кутия 4 вместо 11 литра,колата естественно не можеше да помръдне и после и правиха основен ремонт или пък при връзването на газовият инжекцион на масата на инжекторите, бяха подали + 400V управляващото напрежение от бобината на 3-ти цилиндър и ЕКУ-то на газовият инжекцион естественно замина, разбира се рекламацията беше уважена, но добре, че инжекциона ми е български и можеше да се реагира веднага иначе един месец на бензин...Е имаше още 10-на други нещица но да не издребнявам. ;)

Айде с очите стига толкова- просто искам някой да не се излъже да вземе нещо подобно, затова съм му снимал всички надписи отблизо.

Между другото Митко Стоянов наскоро ми казаха, че се занимаваш с ремонти на БМВ.Ти би ли сложил ето този винт на втулката на паразитният хебел или пък би ли отишъл на това място ако са ти набили нещо подобно.Между другото тази втулка е нова, но след една седмица вече беше разбита с няколко мм луфт- рекламацията ми беше уважена, естественно следващата втулка си я купих аз и я смених на друго място.Демонтажа на старата и монтажа на новата ги направих при Архитекта- ако някой има съмнения към него си е за негова сметка. ;)

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна zvetiko на 12 Апр 2013, 8:20, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от dan-dam » 02 Ное 2012, 9:41

ivan. написа:Я пак и защо?...някой може ли да се обоснове за някое твърдение в тая тема?

За тоя тампон се предполага, че е изчислено някакво усукване. И мисля за това са сложили хората стрелка оказваща правилното монтиране на тампона в носача. Та при стъпила кола носача е в средно положение, демек има ход и на горе и на долу. А като са виснали колелетата на подемника носачите са в крайно долно положение. Като ги стегнеш и пуснеш колата поред мен те вече са под напрежение и не им трябва много каране по нашите пътища и дупки за да се скъсат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от zvetiko » 02 Ное 2012, 10:02

daddy_ напълно си прав. ;) Тази особеност при монтажа, където и да отида да ми ги сменят тампоните я споменавам и следя за спазването и.Айде стрелката сигурно ще я видят, но не всеки знае, че преди да се стегне винта, гумите трябва да са на земята в противен случай се създава напрежение и тампона заминава бързо.Е има и друг начин, но е фирмена тайна. ;)

Абе от 15 години не го бях правил този номер- да дам някъде ключовете да ми правят колата и аз да не съм там.Колеги не допускайте тази грешка освен ако не давата колата на много сигурно и проверено място. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от Jordana » 02 Ное 2012, 10:56

Безсмислено е да се натяга излишно обстановката.Ясно е че тампона се стяга в НЕ провиснало положение на носачите .Въпреки това аз съм ги сменял 2 пъти и двата пъти в провиснало положение :lol: и смяната не е била заради дефектен тампон а заради кривата щанга .Втория път ги смених заради тъй нареченото "сеене на предницата" с зелените .Това са над 150 к км и скъсване не е имало.Тоя тампон е брутално здраво и яко нещо и да се скъса така на 500 км дори и неправилно монтиран е очевидно некачествен или менте .По скоро неправилното положение на тампона в щангата може да го дефектира отколкото усукването от неправилно затягане.Не го коментирам моя случай като правило по скоро е грешно но показва че самия начин на затягане не е толкова фатален.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от vladobate » 02 Ное 2012, 11:29

Знаете че уважавам всички , но тук се пишат безмислици и се удължава този напълно ненужен спор. Не иде реч да се подлага на съмнение начина на монтаж на носача ясно е че трябва да стане( да се донатегне болта имам предвид ) в работно положение , и някакви частни случаи или на кой колко му изкарал тампона са безмислени иначе то правила за ремонти и разни тисове и тем подобни нямаше да съществуват. А стрелката няма нищо общо с монтажа на самия носач , а по-скоро с монтажа на тампона в самия носач . При позициониране по посока на стрелката или на 90 градуса завъртяно се получава ефект на по-комфортна или возията ще е малко по-твърда , но и стабилността ще е по-голяма. Аз например съм със плътни тампони бил винаги и първия път , когато все още не знаех как правилно да се монтират носачите си заминаха за по-малко от три месеца и приличаха много на снимките в първия пост , затова и взех отношение. Живи и здрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от zvetiko » 04 Ное 2012, 11:53

При позициониране по посока на стрелката или на 90 градуса завъртяно се получава ефект на по-комфортна или возията ще е малко по-твърда , но и стабилността ще е по-голяма.


Колега, хубаво го беше написал, че със стрелката се позиционира тампона спрямо носача.Но тия модификации след това- как точно си представяш, че завъртането на тампона на 90 градуса в носача, ще промени возията на колата. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от vladobate » 04 Ное 2012, 23:57

zvetiko написа:
При позициониране по посока на стрелката или на 90 градуса завъртяно се получава ефект на по-комфортна или возията ще е малко по-твърда , но и стабилността ще е по-голяма.


Колега, хубаво го беше написал, че със стрелката се позиционира тампона спрямо носача.Но тия модификации след това- как точно си представяш, че завъртането на тампона на 90 градуса в носача, ще промени возията на колата. ;)

Я да видим сега за кривия носач ли си говорим или за по-изправения :mhihi: . Аз ги знам напречен и надлъжен и въпросния със снимания тампон е надлъжен и понася усилията в надлъжна посока ( спрямо купето ) . Всеки сам да си преставя и гледа , но тампона монтиран в носача в единия и другия случай ( завъртян на 90градуса спрямо посоката на стрелката ) понася и успокоява ( тампонира ) надлъжните натоварвания по остта на двете плътни гумени части или ( при завъртян при монтажа нарочно ) перпендикулярно на двете плътни гумени части . С две думи в единия вариант все едно имаме плътен тампон , а в другия тампона играе много повече при натоварвания защото при надлъжни такивавтулката му се движи по остта на двете въздушни междини ( напречно на двете плътни части ). Айде сега ти кажи колега как се монтира тоз тампон на носача , накъде трябва да сочи стрелката , все пак таз тема трябва да има и нещо поучително и ако някой не знае да се образова , нъл тъй :mhihi: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: гр.Свищов
Пол: Мъж
Кара: BMW 525TDS E34
Мечтае да кара: BMW 525TDS E34

Re: Интересна втулка на кривият носач

Мнение от marto_sv1 » 05 Ное 2012, 14:09

некадърно монтиране от страна на майсторите.Обяснявам си го че са затегнали болтовете които минават през самите тампони на вдигната кола след спускане със стегнати вече болтове тампоните се усукват и късат .колегата е прав.
BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook