Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50
Модератор: Технически модератори
56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Разтегната верига
Колега,винаги ли е палила трудно тая кола?На мен ми се струва че не може от разтегната верига да спре да пали!Още по-малко от ванос,на който му трябва налягане на масло за да промени ъгъла на запалване...Сигурно ли е че демпферната шайба е здрава?Другото,което се сещам е че спомена за EWS може ли там да се случва нещо.Просто не ми се струва логично колата да спре да пали от тия работи.Ако мога да помогна с мойта кола за опит пиши...Поздрави.
Re: Разтегната верига
Не е . Да разбирам че показваш неуспоредност . Ако е така , а то май е точно тъй не е добре както правилно си се досетил . Нищо не вдявам от бензинки ама тия от БМВ са ни улеснили живота , подобно ( да не кажа абсолютно същото кат на ТДС-а ) се прави зацепването на двата разпр. вала . Идеята е двата чопа да са с успоредни страни или представи си два шаблона кат на ТДС-а ама свързани заедно да зачопят двата вала и тва всичкото ( стеничките на квадратите, отзад на 6-ти цилиндър накрая ) трябва да са перпендикулярни на повърхнината на главата ( дет ляга капака ) . Ей един Pdf за онагледяване на чопа ( два са за други двигатели с по един разпределител , а за двойния се свързват двата чопа с болтове като близнаци ) http://www.lz4gv.com/BMW_Tools_files/BMW113240.pdf . От всичко това следва че при зацепването е объркана центровката на разпр. вал . Та ако имаш ( предполагам да ) аутодата или направо от тиса си изкарай зацепването и го направи наново или поне провери по-подробно щото май бяга . Това е мойто мнение по снимките дет си постнал , най-вече последната . Успех. ПС : Ето още http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
vladobate написа:
Не е . Да разбирам че показваш неуспоредност . Ако е така , а то май е точно тъй не е добре както правилно си се досетил . Нищо не вдявам от бензинки ама тия от БМВ са ни улеснили живота , подобно ( да не кажа абсолютно същото кат на ТДС-а ) се прави зацепването на двата разпр. вала . Идеята е двата чопа да са с успоредни страни или представи си два шаблона кат на ТДС-а ама свързани заедно да зачопят двата вала и тва всичкото ( стеничките на квадратите, отзад на 6-ти цилиндър накрая ) трябва да са перпендикулярни на повърхнината на главата ( дет ляга капака ) . Ей един Pdf за онагледяване на чопа ( два са за други двигатели с по един разпределител , а за двойния се свързват двата чопа с болтове като близнаци ) http://www.lz4gv.com/BMW_Tools_files/BMW113240.pdf . От всичко това следва че при зацепването е объркана центровката на разпр. вал . Та ако имаш ( предполагам да ) аутодата или направо от тиса си изкарай зацепването и го направи наново или поне провери по-подробно щото май бяга . Това е мойто мнение по снимките дет си постнал , най-вече последната . Успех. ПС : Ето още http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm.
Точно тази неуспоредност имам в предвид.Благодаря ти ,че потвърди съмненията ми.Ще видя как без специалният инструмент ще се боря днес,ако някой знае как се прави нека да помогне.Ще погледна и линковете-благодаря за тях.
Колегаfox1981,благодаря за желанието да помогнеш но EWS заедно с DME ми ги даде Живко и съм писал по-нагоре за това.Демпферната шайба също е без проблем,пък и там при този двигател много трудно може да изникне нещо.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Разтегната верига
Здравей колега,
Как реши, че демпферната шайба е без проблем?
Преди много време имаше една тема на Пенчев точно за демпферната шайба. Потърси я, интересна е.
Накратко по спомен ставаше дума за това, че колата почнала да пали трудно и по едно време съвсем отказала. Сменил двата датчика, без резултат. Ходил къде ли не. В Дару се чудили също. Накрая нова шайба, въпреки че старата изглеждала "без проблем" и колата се оправила.
Пиша по спомен, разбира се. Най-добре намери въпросната тема.
Поздрави,
Д
zvetiko написа:Демпферната шайба също е без проблем,пък и там при този двигател много трудно може да изникне нещо.
Как реши, че демпферната шайба е без проблем?
Преди много време имаше една тема на Пенчев точно за демпферната шайба. Потърси я, интересна е.
Накратко по спомен ставаше дума за това, че колата почнала да пали трудно и по едно време съвсем отказала. Сменил двата датчика, без резултат. Ходил къде ли не. В Дару се чудили също. Накрая нова шайба, въпреки че старата изглеждала "без проблем" и колата се оправила.
Пиша по спомен, разбира се. Най-добре намери въпросната тема.
Поздрави,
Д

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Разтегната верига
fox1981 написа:Колега,винаги ли е палила трудно тая кола?На мен ми се струва че не може от разтегната верига да спре да пали!Още по-малко от ванос,на който му трябва налягане на масло за да промени ъгъла на запалване...Сигурно ли е че демпферната шайба е здрава?Другото,което се сещам е че спомена за EWS може ли там да се случва нещо.Просто не ми се струва логично колата да спре да пали от тия работи.Ако мога да помогна с мойта кола за опит пиши...Поздрави.
Пали трудно откак я помня , и втора година не ще да си види центровката на валовете



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
Да де ама не е за съжаление.След като прегледах линковете на колегата и видях точно какво се гледа ето резултата..:
*белега на шайбата е срещу реброто на капака
*същевременно това съвпада с ГМТ на 1-ви цилиндър
*двата разпределителни вала са идеално успоредни-предполагам това някои наричат мерене с шублер,като нямаш инструмента за центровка импровизираш
*белега върху зъбното колело ,което задвижва разпределителният вал сочи нагоре.
Направи ми впечатление ,че белега който е върху зъбното колело ,което се задвижва от основната верига също сочи нагоре, но не е в една равнина с белега на зъбното колело закрепено за него,което задвижва разпределителният вал на смукателните клапани.Нека някой ако има мнение по въпроса да каже,но след като двата вала са идеално центрирани,това не би трябвало да е от значение.


ddddk знаеш при тдс-са ,като гръмне шайбата и каква емоция е от гледна точка на шумове.Тук просто няма какво да и е освен ако не си минал през силно магнитно поле или няколкостотин градуса ,които да я размагнетизират.Гледах я шайбата,стои си добре,има си ги зъбите,имах съмнения да не би да е зацепена не както трябва ,но Стоян ми каза ,че няма как да го направиш дори и много да го искаш.
*белега на шайбата е срещу реброто на капака
*същевременно това съвпада с ГМТ на 1-ви цилиндър
*двата разпределителни вала са идеално успоредни-предполагам това някои наричат мерене с шублер,като нямаш инструмента за центровка импровизираш
*белега върху зъбното колело ,което задвижва разпределителният вал сочи нагоре.
Направи ми впечатление ,че белега който е върху зъбното колело ,което се задвижва от основната верига също сочи нагоре, но не е в една равнина с белега на зъбното колело закрепено за него,което задвижва разпределителният вал на смукателните клапани.Нека някой ако има мнение по въпроса да каже,но след като двата вала са идеално центрирани,това не би трябвало да е от значение.
ddddk знаеш при тдс-са ,като гръмне шайбата и каква емоция е от гледна точка на шумове.Тук просто няма какво да и е освен ако не си минал през силно магнитно поле или няколкостотин градуса ,които да я размагнетизират.Гледах я шайбата,стои си добре,има си ги зъбите,имах съмнения да не би да е зацепена не както трябва ,но Стоян ми каза ,че няма как да го направиш дори и много да го искаш.
Последна промяна zvetiko на 21 Фев 2012, 17:19, променена общо 1 път
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Разтегната верига
щом Стоян ти е казал...аз знам за една 28ца така не палеше .

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
Живко ,след като белега върху шайбата,съвпада с белега върху капака и същевременно 1-ви цилиндър е в ГМТ ,значи шайбата е зацепена както трябва, в противен случай 1-ви цилиндър нямаше да е в ГМТ.Гадното е и ,че валовете са центровани както трябва и вече не знам какво остава да се гледа.Ако някой има идеи ще съм благодарен.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Разтегната верига
zvetiko написа:Живко ,след като белега върху шайбата,съвпада с белега върху капака и същевременно 1-ви цилиндър е в ГМТ ,значи шайбата е зацепена както трябва, в противен случай 1-ви цилиндър нямаше да е в ГМТ.Гадното е и ,че валовете са центровани както трябва и вече не знам какво остава да се гледа.Ако някой има идеи ще съм благодарен.
528.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
Всички датчици са диагностицирани,мерени,сменяни с други и са наред
Датчите може да са наред,но кабела до тях и буксите им да не са.
Погледни под гумената изолация на буксата дали няма оголени или разтопени кабели.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Разтегната верига
vinio написа:Всички датчици са диагностицирани,мерени,сменяни с други и са наред
Датчите може да са наред,но кабела до тях и буксите им да не са.
Погледни под гумената изолация на буксата дали няма оголени или разтопени кабели.
Това с датчици и кабели отпада-и диагностика и мерене до голямата букса.
От линковете по-горе мисля ,че и ваноса е зацепен както трябва-като се върти с ключ коляновият вал,в посока обратна на часовниковата стрелка има един луфт,който е точно луфта на ваноса и е в правилната посока.Ако някой с опит има мнение нека каже дали съм прав.
Най-големият майтап-сложих капака,вътре по веригите нищо не съм пипал,въртя и колата запали и така цели два пъти.

56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани