Зимно каране на е34
Модератор: Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
В подкрепа на по-горе изказаните вещи мнения ще кажа,че с широки летни изтъркани гуми моята Е34-ка нямаше никакъв проблем да се движи по заснежените пловдивски пътища.Този автомобил е така гениално измислен с разпределението си на тежеста,че доставя удоволствие от шофирането при всякакви условия.Както беше казал Дъ Босс повечето неща зависят и от задкормилното устройство. 

- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е и за много години
едно домашно за знаещите че разпределението на тежеста е 50 /50
Кои гуми ви се износват по бързо , и защо???
Кои накладки сменяте по често и защо?
Като забиете спирачки едните гуми продължават да си се въртят а другите пишат по асфалта, защо ли????
А това как се движи колата с износени гими, в леда и снега , мисля че става дума за шеината на дедо коледа (без да съм груб- и моито магаре е мъжко и много бега)но тогава се кара шеина а не автомобил.
Аз ако можех не бих ги сменял никога гумите , нито маслото , пък ако може и бензин , или нафта не бих наливал даже, не там въпроса.
Нищо лично,
Good luck
едно домашно за знаещите че разпределението на тежеста е 50 /50
Кои гуми ви се износват по бързо , и защо???
Кои накладки сменяте по често и защо?
Като забиете спирачки едните гуми продължават да си се въртят а другите пишат по асфалта, защо ли????
А това как се движи колата с износени гими, в леда и снега , мисля че става дума за шеината на дедо коледа (без да съм груб- и моито магаре е мъжко и много бега)но тогава се кара шеина а не автомобил.
Аз ако можех не бих ги сменял никога гумите , нито маслото , пък ако може и бензин , или нафта не бих наливал даже, не там въпроса.
Нищо лично,
Good luck

Едно малко уточнение - 50/50 е разпределение, когато автомобила не е в режим на ускорение (макар при по-високите скорости по разни аеродинамични причини това да не е точно така) и естествено не сте натоварили две свине в багажника от село за Коледните празници
. Който иска може да го провери в autobild за всеки автомобил, който го интересува, но обикновенно тези със задно са 50/50 (или близко до това), а тези със предно 60/40 (или близко до това) - 50/50 е разпределението, към което се стреми всеки автомобилен производител, независимо дали двигателя е от пред или отзад (всеки иска добре балансиран автомобил).
Колкото до износването на гуми/накладки - тук проблема е с преразпределяне на натоварването при спиране и тръгване. Като говорим за това е редно да споменем, че предното си "яде" предните гуми много по-бързо (в пъти) от задните - всички сте го виждали. Причината е че предната гума върши почти цялата работа както при тръгване така и при спиране, в завоя пази от изхвърчане по права линия и се съобразява с желанието ни автомобила да се движи в желаната от нас посока.
Тук обаче има една малка подробност. Говорим за зимно каране - предполага се сняг, заледявания т.е. ситуация която е свързана с наличие на минимално сцеплени т.е. такова преразпределение на масите е минимално.
А колкото до шеината на Дядо Коледа съм напълно съгласен

Колкото до износването на гуми/накладки - тук проблема е с преразпределяне на натоварването при спиране и тръгване. Като говорим за това е редно да споменем, че предното си "яде" предните гуми много по-бързо (в пъти) от задните - всички сте го виждали. Причината е че предната гума върши почти цялата работа както при тръгване така и при спиране, в завоя пази от изхвърчане по права линия и се съобразява с желанието ни автомобила да се движи в желаната от нас посока.
Тук обаче има една малка подробност. Говорим за зимно каране - предполага се сняг, заледявания т.е. ситуация която е свързана с наличие на минимално сцеплени т.е. такова преразпределение на масите е минимално.
А колкото до шеината на Дядо Коледа съм напълно съгласен

Последна промяна torrentz на 03 Яну 2006, 16:49, променена общо 1 път
BMWPower forever and ever
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
В тази връзка искам да добавя,че когато сменям спирачни накладки ги сменям всичките,защото всичките се изнасят равномерно ... Гуми
пак е същото,всички равномерно "падат"
даже последния път (преди 3 седмици),като сменях накладки се оказа,че отзад бяха по-износени отколкото отпред
Майстора ми малко се очуди естествено,но когато карам бързо и натисна стабилно спирачките цялата кола "потъва" към платното и спира страхотно
ю
Колегите с Е34-те - вие как сменяте накладки
само предни и на следващия път задни или всеки път като мен всичките
Георги Пенчев







Колегите с Е34-те - вие как сменяте накладки




Георги Пенчев
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Да ти кажа на старата 520-ка смених първо предните в които имаше още живот и след около 60000км. задни които бяха съвсем износени.На тази са ми нови не знам как ще се износят но определено комбито има 2 пъти по-добри сперачки от старият ми седан.




- VANOS
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E38 730d
- Мечтае да кара: E38 740i
- Детайли за колата: E38 730d
4/2000
Penchev написа:
Колегите с Е34-те - вие как сменяте накладкисамо предни и на следващия път задни или всеки път като мен всичките
![]()
![]()
![]()
Георги Пенчев
Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.
Някой може да каже, че се вманячавам, но ми е мил животеца и при бързо каране, разчитам много на спирачките, както и на себе си.
Между другото, виждал съм не 1 или 2-ма пестеливци да си нанасят много сериозни щети от строшени дискове...
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...
VANOS написа:Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.
Това вече е малко off topic

Питам, защото този дето ми продаде 530-ката ми каза да си купувам накладките само от ДаруКар. Гледам го аз така странно

BMWPower forever and ever
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
bat Jeko написа:Здраве да е и за много години
едно домашно за знаещите че разпределението на тежеста е 50 /50
Кои гуми ви се износват по бързо , и защо???
Кои накладки сменяте по често и защо?
Като забиете спирачки едните гуми продължават да си се въртят а другите пишат по асфалта, защо ли????
А това как се движи колата с износени гими, в леда и снега , мисля че става дума за шеината на дедо коледа (без да съм груб- и моито магаре е мъжко и много бега)но тогава се кара шеина а не автомобил.
Аз ако можех не бих ги сменял никога гумите , нито маслото , пък ако може и бензин , или нафта не бих наливал даже, не там въпроса.
Нищо лично,
Good luck
Бат Жеко, не съм от знаещите, но ще пробвам да отговоря на въпросите ти в известна степен. При мен първо се скапват задните гуми, защото са доста по натоварени от предните (не от към тегло)

С нетърпение чакам да науча истината за накладките и гумите!

Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Моето мнение не е миродавно аз пиша това което считам че е правилно
За натоварването 50/50 според мен е само данни по каталог, това е една детска мечта на всички производители на СПОРТНИ автомобили да направят баланса на колата 50/50 статичен.(аз не сам качвал колата на кантар за осите да я тегля и затова направих питането)
според мен по важен е динамичния баланс на колата защото от него зависят доста фактори, тръгване спиране , устоичивост , и др.
За спирачките
жевеем във време когато можем да си купим поне 30-50 вида накладки (погледнете в ebay) но основно според мен са три вида и от това какви сложим зависят много неща
-меки -карат малко но щадят дисковете , обикновенно са наи евтините на пазара загряват много , практични са за градско каране и таксита
-медиум тези са едни от качествените обикновенно оригиналните са такива диска и накладките си заминават
-спорт- тук разнообрасието от композитни материали е голямо (цени над 200$ за предни само при некои) почти е сигурно че ако карате с такива дисковете си отиват преди накладките ако са оригинални.
Загряват но си осигуряват добра фрикция и при по висока температура.300-1600 градуса по фаренхаит(не съм ги смятал коко са в целзии) http://www.porterfield-brakes.com/hawk.html
За това се препоръчват с вентилирани дискове и подходящи джанти.
Случаи за изкривени дискове много от такива накладки с обикновенни дискове.
За доброто спиране се слагат и по голям рим дискове, вентилирани и накладки с фибри наи различни.
Джантите задължително с посока на движение за да осигуряват правилна циркулация на въздуха от вътре на вън.
Mud and dust протектори също.
За малко хоме тунинг на е 34 се слагат дискове и падове от E32 740i или E34 540i (http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm)
Според мен нормално е да си отиват еднакво гумите
Предните защото са повече натоварени , сцепленито зависи от натоварването където е по тежко требва да е по голямо, не заковават предните гуми , защото инерционните натоварвания са по големи там, а задните тъи като е по лека задницата те си коват на место (, ок с абс е малко по различно ,)
Добре е да се четът етикетите на частите и консумативите(накладки , филтри масла)Повечето свестни производители пишат (поне за сащ пазара) иначе после плащат скъпо.
избора колеги си е ваш, по меки накладки по често , оригинални -по каталог или спортни , от там зависи и смяната на дисковете.Добре е да се зачистват всеки път когато се остават старите, и да се мери дебелината на диска , ако е по нормите , има риск да се изметнат , и да се строшат дори.
Good luck
Колеги сетих се за един стар лаф "едно време корабите били дървени а моряците железни сега корабите са железни а моряците .......
Същото е и с колите ни качеството пада , ако изкаме нещо по добро си плащаме после тунинг
http://www.hmsmotorsport.com/store/brak ... e34-rotors
http://www.porterfield-brakes.com/
http://www.brembo.com/ENG/
и хиляди други
Моето мнение не е миродавно аз пиша това което считам че е правилно
За натоварването 50/50 според мен е само данни по каталог, това е една детска мечта на всички производители на СПОРТНИ автомобили да направят баланса на колата 50/50 статичен.(аз не сам качвал колата на кантар за осите да я тегля и затова направих питането)
според мен по важен е динамичния баланс на колата защото от него зависят доста фактори, тръгване спиране , устоичивост , и др.
За спирачките
жевеем във време когато можем да си купим поне 30-50 вида накладки (погледнете в ebay) но основно според мен са три вида и от това какви сложим зависят много неща
-меки -карат малко но щадят дисковете , обикновенно са наи евтините на пазара загряват много , практични са за градско каране и таксита
-медиум тези са едни от качествените обикновенно оригиналните са такива диска и накладките си заминават
-спорт- тук разнообрасието от композитни материали е голямо (цени над 200$ за предни само при некои) почти е сигурно че ако карате с такива дисковете си отиват преди накладките ако са оригинални.
Загряват но си осигуряват добра фрикция и при по висока температура.300-1600 градуса по фаренхаит(не съм ги смятал коко са в целзии) http://www.porterfield-brakes.com/hawk.html
За това се препоръчват с вентилирани дискове и подходящи джанти.
Случаи за изкривени дискове много от такива накладки с обикновенни дискове.
За доброто спиране се слагат и по голям рим дискове, вентилирани и накладки с фибри наи различни.
Джантите задължително с посока на движение за да осигуряват правилна циркулация на въздуха от вътре на вън.
Mud and dust протектори също.
За малко хоме тунинг на е 34 се слагат дискове и падове от E32 740i или E34 540i (http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm)
Според мен нормално е да си отиват еднакво гумите
Предните защото са повече натоварени , сцепленито зависи от натоварването където е по тежко требва да е по голямо, не заковават предните гуми , защото инерционните натоварвания са по големи там, а задните тъи като е по лека задницата те си коват на место (, ок с абс е малко по различно ,)
Добре е да се четът етикетите на частите и консумативите(накладки , филтри масла)Повечето свестни производители пишат (поне за сащ пазара) иначе после плащат скъпо.
избора колеги си е ваш, по меки накладки по често , оригинални -по каталог или спортни , от там зависи и смяната на дисковете.Добре е да се зачистват всеки път когато се остават старите, и да се мери дебелината на диска , ако е по нормите , има риск да се изметнат , и да се строшат дори.
Good luck
Колеги сетих се за един стар лаф "едно време корабите били дървени а моряците железни сега корабите са железни а моряците .......
Същото е и с колите ни качеството пада , ако изкаме нещо по добро си плащаме после тунинг
http://www.hmsmotorsport.com/store/brak ... e34-rotors
http://www.porterfield-brakes.com/
http://www.brembo.com/ENG/
и хиляди други
- VANOS
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E38 730d
- Мечтае да кара: E38 740i
- Детайли за колата: E38 730d
4/2000
torrentz написа:VANOS написа:Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.
Това вече е малко off topicама, ти с какви накладки караш?
Питам, защото този дето ми продаде 530-ката ми каза да си купувам накладките само от ДаруКар. Гледам го аз така странно, а той ми обяснява, че пробвал и с накладки купени от други места, ама дисковете му карали най-много до третата смяна, а с тези от ДаруКар до пет!
Последно - Текстар от Вари-2000, но не съм много доволен, защото "посвирват", при това с чисто нови дискове.

И в тази връзка, до ден днешен недоумявам как баварските инженери са допуснали да сложат невентилирани дискове на тази тежка и агресивна кола?!?
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
имам въпрос некои сменя ли си спирачната течност , и ако да да сподели ефекта .
Аз като си смених моята излезна една боза(доста ръжда) след това ми се стори че станаха по чуствителни спирачките (по бързи без много натискане.)
Само при мен ли е тъка
Good luck
имам въпрос некои сменя ли си спирачната течност , и ако да да сподели ефекта .
Аз като си смених моята излезна една боза(доста ръжда) след това ми се стори че станаха по чуствителни спирачките (по бързи без много натискане.)
Само при мен ли е тъка
Good luck
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Доколкото помня (нищо, че съм пешеходец в момента) след време спирачната течност губи смазващите си свойства и затова при смяната е ръждива. А предполагам, че когато смениш старата от липсата на примеси новата течностт е с по-добри показатели и спирачките стават малко по-чувствителни. Но може и да не се променя нищо- само ние да си мислим, че има промяна...
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани