Проблем Много твърди маркучи-помощ

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Ненко Вранков » 23 Фев 2011, 2:19

Колега, ти вземаш ли в предвид факта, че охладителната система работи под налягане?
Как точно при "пробив" се получава "засмукване на въздух" ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от vladobate » 23 Фев 2011, 2:45

Ненко Вранков написа:Колега, ти вземаш ли в предвид факта, че охладителната система работи под налягане?
Как точно при "пробив" се получава "засмукване на въздух" ?

Ами обсъждано е многократно въпросното свиване на мъркучите сутрин ( след продължително изстиване на системата ) и от какво се получава от налягане или подналягане при неработещ клапан . Тя и обратната нафта е с някакво налягане ама засмуква от мъркучлетата като има пробив как ли .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Dirty M5 driveR » 23 Фев 2011, 13:28

Към автора - 2ма колеги до сега ти писаха за водна помпа - прави са :) Като ти се изядат лопатките на турбинката, помпата не осигурява нужната циркулация на охладителната течност при ниски обороти - заради това почва да загрява на празен ход, и да духа студено от парното. Силно препоръчително е да я смениш, за да нямаш ядове после.
Маркучите изобщо не е нормално да са твърди. Това със завиването на капачката едва ли не на половина и то не е нормално. Капачката се завива докрай, и щом надува маркучите - имаш проблем.

ПП: ТДС се обезвъздушава сам.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: Айтос
Пол: Мъж
Кара: Е39 Touring

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от KrasyEn4 » 23 Фев 2011, 16:02

Колеги,аз имам същия проблем с маркучите.Предполагам , че гарнитурата е финиш , защото радиатора е чисто нов , също и водната помпа е чисто нова.Колата не ми загрява , а що се отнася до антифриза - за 3500км.съм долял 1л. Реших, че може да е от капачката и за това взех друга от мой приятел,но ефекта бе все същия.Тогава изхвърлих клапана на капачката и за сега нямам проблем с маркучите.Въпреки това става нещо страно.Например сутрин при студен двигател искам да проверя антифриза и когато отворя капачката на радиатора се чува едно съскане,тогава нивото в раширителя започва да се покачва.Примерно нивото е на минимум и стига до максимум.Това се случва и с клапан и без него.Ако някой е имал подобен проблем нека сподели.
Трябва да си богат, за да караш BMW!

Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: Айтос
Пол: Мъж
Кара: Е39 Touring

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от KrasyEn4 » 23 Фев 2011, 16:06

Колеги,аз имам същия проблем с маркучите.Предполагам , че гарнитурата е финиш , защото радиатора е чисто нов , също и водната помпа е чисто нова.Колата не ми загрява , а що се отнася до антифриза - за 3500км.съм долял 1л. Реших, че може да е от капачката и за това взех друга от мой приятел,но ефекта бе все същия.Тогава изхвърлих клапана на капачката и за сега нямам проблем с маркучите.Въпреки това става нещо страно.Например сутрин при студен двигател искам да проверя антифриза и когато отворя капачката на радиатора се чува едно съскане,тогава нивото в раширителя започва да се покачва.Примерно нивото е на минимум и стига до максимум.Това се случва и с клапан и без него.Ако някой е имал подобен проблем нека сподели.
Трябва да си богат, за да караш BMW!

Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Vlados » 23 Фев 2011, 22:17

Ненко Вранков написа:Колега, ти вземаш ли в предвид факта, че охладителната система работи под налягане?
Как точно при "пробив" се получава "засмукване на въздух" ?

Това имах и аз в предвид с краткия си коментар...
Нещо не ми се връзва например тенджера под налягане да гръмне, защото й изпуска уплътнението на капака.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от fox1981 » 23 Фев 2011, 22:42

Да не забравяме че системата работи под 1,и нещо бра(мисля е бяха и четири при тдс-а)което означава че маркчите са твърди ;) а до парното колегата да си проери помпата за циркулация на самото парно при клапите.Аз не виждам нищо странно в цялата работа,щом не загрява колата.Плюс това твърди маркучи са относителноо понятие(зависи кой стиска) :mhihi: Дано нищо и няма на колата :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от vladobate » 23 Фев 2011, 22:47

И за мен няма логика колега Vlados ама ми се случи и съм го изпатил та затова споделям пък и някакво обяснение е да може и да греша ама факта си е факт. Кат ми надуваха мъркучите имах малък теч от мъркуча към термостата и след отстраняването му всичко си дойде на мястото. Иначе три пъти ми е стигала червеното ( богат опит :mhihi: ) и трите пъти нищо общо с предишния като дефектации, промени в стокови състояния и т.н. кой как иска да разбира. Просто споделям опит . Успех. ПС: И без датчик кол. вал съм палил макар че мненията на 99% клонят към невъзможност ма факт и аз нямам обяснение , но се случи и не мога го отричам щот няма логика или всъщност аз ( или други ) не я виждам .

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.12.2008
Пол: Мъж
Кара: Е34 м20b20 живата легенда
Мечтае да кара: Е34m20b20

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от shesticata » 26 Фев 2011, 11:48

проврка дали надува може да направиш на студен мотор ,пълниш догоре с вода до капачката след това палиш мотора и ако колата надува ще изкарва мехурчета но само при студен двигател се прави тази проверка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Zubcho » 27 Фев 2011, 21:02

Абе маркучите твърди ли са на камък значи нещата са зле. :(
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от BABHOMED » 27 Фев 2011, 21:37

Трябва да се провери задължително дали е добре обезвъздушена..Присъствах по случайност как щяха да свалят главата на една 520-ка точно щото не беше обезвъздушена както трябва и надуваше много сериозно.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Воденичаров » 02 Мар 2011, 11:43

Нова водна помпа + нова капачка. Ако не ти се дават пари за капачка, може старата да се извари в оцет за 10-15 мин. Преди време моята надуваше маркучите. Но сутрин също бяха твърди, следователно капачката не изпускаше налягането. Купих една капачка от елит кар, която в последствие се оказа фалшива или дефектна. Сварих старата капачка в оцет и от тогава маркучите ми са памук :lol: Работеща капачка трябва да трака при разклащане. Ако не трака, значи клапана е блокирал, най-вероятно от котлен камък и други мръсотии.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от slavianko » 02 Мар 2011, 15:30

Провери между 5-ти и 6-ти цилиндър :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от Zubcho » 02 Мар 2011, 21:27

slavianko написа:Провери между 5-ти и 6-ти цилиндър :mhihi:


Там обикновено прави първата цепка на главата. :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 8.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем Много твърди маркучи-помощ

Мнение от GANDARA » 03 Мар 2011, 12:43

Как се прави проверката на 5и6
Трябва ли да се свали главата задължително.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook