Газова уредба на Е34 520i
Модератор: Технически модератори
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
Shishmanov написа:...Колектора се пробива на 6 места, тоест на всяка тръба, непосредствено преди всмукателния порт и съответно на всяка тръба се навива по 1 щутцер който да пуска газта там, непосредствено преди порта. Споделете и как е добре да се направи според вас?
Не, колега... няма да стане! Явно не знаеш принципа на работа на газовата уредба. Помисли над това-каква е причината колите с "обикновена" газова да се спъват и на бензин

NikiNikolov написа:... ако си набавиш и онова нещо ще си супер...
Какво нещо да си набави?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Колега, имам смесителна плочка(комбинирана, с кихалка). А за ламбда контрола се надъхах да си взема, но ще е по нататък, иначе поне това дето прочетох за него ми хареса.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
Този ламбда контрол добре, но ако е М50 без ламбда като моя.... малко трудно ще го върже
Измеждудругото имам един модул за ламбда контрол от система на бардолини в нас...

Измеждудругото имам един модул за ламбда контрол от система на бардолини в нас...
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Колата ми е с 1 ламбда сонда(слагана допълнително).
Енси, този модул който имаш ли е самия 'ламбда контрол" ?
Енси, този модул който имаш ли е самия 'ламбда контрол" ?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Газова уредба на Е34 520i
И да няма ламбда се слага, всичко е описано в аутодатата, гаранция ще се подобри динамиката на мотора.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
модула го имам и самия компютър на газовата, но електронен клапан на изхода на изпарителя няма... уредбата е свалена от Е39, правена в италия газта...
Ники, не виждам как ще получаваш сигнал за това дали ти е бедна или богата сместа, след като нямаш сонда...
Както и да е... отклонихме се от темата, отново.
Ники, не виждам как ще получаваш сигнал за това дали ти е бедна или богата сместа, след като нямаш сонда...
Както и да е... отклонихме се от темата, отново.

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Според мен Ники имаше предвид че ако колата няма ламбда сонда, тогава може да и се монтира такава допълнително(както е при мен)
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Газова уредба на Е34 520i

а като нямаш оназ джаджавка за онова от Е39 си купи ^secondo mano^ стъпков матор бряdj_ennsy_1 написа:модула го имам и самия компютър на газовата, но електронен клапан на изхода на изпарителя няма... уредбата е свалена от Е39, правена в италия газта...
Ники, не виждам как ще получаваш сигнал за това дали ти е бедна или богата сместа, след като нямаш сонда...
Както и да е... отклонихме се от темата, отново.

А на колегата с каквото мога ще помагам. вие също че .. ша вийте как се гарми по светофаро кат се затрагва
Айде лека вечер и

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Здравейте колеги, да ви се похваля - днес си свързах газовата уредба. Оказа се че имам ламда контрол, при това работещ. Колата върви добре на газ, дори смея да кажа че на газ е по еластична на ниските обороти(необяснимо за мен). Поиграх си с регулировките, не съм я правил на "икономични" настройки, а я направих така както усещам двигателя да работи и да се реже най-добре. От аспуха не мирише на сурова газ, дори миризмата се усеща съвсем слабо - значи сместа е добре, изгарянето също. На колектора монтирах 3 малки кихалки, добре уплътнени. Взех нова смесителна плочка, комбинирана с клапа и силиконова лента. Плочката е монтирана непосредствено преди дроселовата клапа, както си трябва. Изпарителя е до всмукателния колектор.
Единствения проблем който се явява сега - като е студена мени оборотите на празен ход сама - стрелката се мести между 700 и 1000 оборота. След 200м се оправя.
При загрял мотор, ако я изръчкам да кажем до 5000-5500 оборота като пусна газта и освободя от скорост оборотите падат до около 600, след това се качват до 900-1000 и се стабилизират на около 700-750. Това са единствените неща които не ми харесват засега, но тия дни ще опитам с още малко регулировки(вече много финни) да изчистя нещата. Макар че според някои хора с които вече се консултирах относно тези дребни проблемчета ми казаха че това поведение е нормално.
Ами това са впечатленията ми на първо четене. Ако има още нещо ще допълвам
Единствения проблем който се явява сега - като е студена мени оборотите на празен ход сама - стрелката се мести между 700 и 1000 оборота. След 200м се оправя.
При загрял мотор, ако я изръчкам да кажем до 5000-5500 оборота като пусна газта и освободя от скорост оборотите падат до около 600, след това се качват до 900-1000 и се стабилизират на около 700-750. Това са единствените неща които не ми харесват засега, но тия дни ще опитам с още малко регулировки(вече много финни) да изчистя нещата. Макар че според някои хора с които вече се консултирах относно тези дребни проблемчета ми казаха че това поведение е нормално.
Ами това са впечатленията ми на първо четене. Ако има още нещо ще допълвам

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
Аз също ти казвам да не се притесняваш за оборотите. Стъпковото моторче се "бърка" за това става така... не се притеснявай-няма проблем за колата.
Re: Газова уредба на Е34 520i
Shishmanov написа:Имам една идея за изпълнението на газовата, ще я споделя с вас а кажете дали съм на прав път.
Колектора се пробива на 6 места, тоест на всяка тръба, непосредствено преди всмукателния порт и съответно на всяка тръба се навива по 1 щутцер който да пуска газта там, непосредствено преди порта.
Смятате ли че този вариант е удачен, дали ще работи добре, дали ще се смесва добре, когато газта се пуска толкова близо до всмукателния порт?
Споделете и как е добре да се направи според вас?
Теоретично това е най добрия вариант, тъй като газовата фаза ще е най малка и няма да ти се пълни целия колектор с газ че като гръмне да троши нещо, обаче няма как да стане. И точно затова няма как да гръмне при ГИ.
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Газова уредба на Е34 520i
Ако не ти мени никакви обороти на бензин, не трябва да го прави и на газ
- колега, не се примирявай, а я донастрой. Аз съм с почти същата инсталация -с 6 кихалки на колекторите, изпарител до дебитомера, смесител с предпазна клапа за дебитомера... Колата пукаше и менеше обороти, когато сместа беше бедна, но след добра настройка(, която не включва газ анализатори, газаджии анализатори и желания за по нисък разход от бензиновия
): перфектен празен ход и не ще да пука, квото и да и причинявам и на топла, и на студена ..и така трябва да бъде.



- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
Djelebov, ти ламбда контрол имаш ли?
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Djelebov написа:Ако не ти мени никакви обороти на бензин, не трябва да го прави и на газ- колега, не се примирявай, а я донастрой. Аз съм с почти същата инсталация -с 6 кихалки на колекторите, изпарител до дебитомера, смесител с предпазна клапа за дебитомера... Колата пукаше и менеше обороти, когато сместа беше бедна, но след добра настройка(, която не включва газ анализатори, газаджии анализатори и желания за по нисък разход от бензиновия
): перфектен празен ход и не ще да пука, квото и да и причинявам и на топла, и на студена ..и така трябва да бъде.
На бензин не мени обороти.
Вчера си поиграх малко с настройката от винта който е на самия изпарител и сега колата стабилизира оборотите

Аз също съм против всякакви газ анализатори - досега усета ми не ме е излъгал, а няма да давам пари на разни "майстори" да ми скопяват колата опитвайки се да ме убедят че ще гори малко.
Просто давам на двигателя това което той иска.
От винта на изпарителя за празния ход се търси най-добрата работа на двигателя, а от винта на тройника основно зависи вървежа и разхода. Развива се на около 2/3 от хода му, след това се доразвива с четвърт или половин оборот, докато вървенето спре да се подобрява. От тройника мисля че за момента съм постигнал най-доброто съотношение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани