Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Модератор: Технически модератори
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
IAV написа:на е34ката с която брах тези ядове,платката беше зеленясала от задната страна!
Закачи колата на диагностика да се види какво ще покаже, на карсофт 6,5 не вярвай много на данните!Имах го и го махнах заради това!
Преди няколко седмици пробвах да оставя компютъра да преспи на топло вкъщи, после увит го закарах до колата, сложих му буксата и веднага завъртях да паля...резултатът беше както в клипчето на предната страница- никакъв

Колата в най-скоро време ще я закача, проблема е, че трябва да е студена а не искам да ме дърпат до сервиз на лед. Хубава диагностика ще направя възможно най-скоро, щото на тос carsoft и аз не му вярвам на 100%.
tsb_bg, мерси, не знаех че така му се казва на имобилайзера, мислех, че е някакъв друг модул

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Нова улика:
За колата има два датчика на разпределителния вал в зависимост от главата. Има глави и за всяка от тях има определен датчик по каталог.
Справка в realоем.com и в другите такива сайтове показва, че глава:
1. "cillinder head" върви с датчик 12141730028 , а глава
"cillinder head with bearing ledges" върви с датчик 12141703221
Работата е там, че от 9/94 всички е34 м50-ки са с "Cylinder Head With Bearing Ledges" и аз би трябвало да съм с такава, щото по vin съм 04/95
... само дето аз съм с първия датчик
Някой може ли да ми каже как да разбера с каква глава съм или къде по главата й пише номера, че излиза, че съм с грешен
?
За колата има два датчика на разпределителния вал в зависимост от главата. Има глави и за всяка от тях има определен датчик по каталог.
Справка в realоем.com и в другите такива сайтове показва, че глава:
1. "cillinder head" върви с датчик 12141730028 , а глава
"cillinder head with bearing ledges" върви с датчик 12141703221
Работата е там, че от 9/94 всички е34 м50-ки са с "Cylinder Head With Bearing Ledges" и аз би трябвало да съм с такава, щото по vin съм 04/95


Някой може ли да ми каже как да разбера с каква глава съм или къде по главата й пише номера, че излиза, че съм с грешен

Последна промяна Djelebov на 22 Яну 2010, 20:44, променена общо 1 път

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
колега,сигурен ли си че не смучи въздух от някаде,да не е спукан колектора или някой маркуч да е здраво сцепен.махни маркуча от филтъра и го запуши с ръка,трябва да остане под вакум след като изгасне колата.при мен дори и като махна буксите на трите цилиндъра колата работи стабилно и си вдига обороти нормално.
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
kirililiev написа:колега,сигурен ли си че не смучи въздух от някаде,да не е спукан колектора или някой маркуч да е здраво сцепен.махни маркуча от филтъра и го запуши с ръка,трябва да остане под вакум след като изгасне колата.при мен дори и като махна буксите на трите цилиндъра колата работи стабилно и си вдига обороти нормално.
След като я рестартирам работи мазно, мазно- не е въздух. Дори понякога (за тая зима един път е ставало) от първия път я стартирам както трябва и вдига обороти, но на място тресе докато не я рестартирам загряла. Мисля че е датчика за който писах едновременно с твоето мнение. Оказва се 4е след 09/94 датчика на разпределителен вал може би е сменен с друг

Много благодаря на всички за мненията и препоръките, намерил съм датчик за проба и тия дни ще видя дали ще се реши проблемът, ако не- ще вдигна темата. Ако се оправи, дай боже, пак ще пиша


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
а кога се появи проблемв-веднага след като смени датчика или сега като паднаха температурите?
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
dj_ennsy_1 написа:а кога се появи проблемв-веднага след като смени датчика или сега като паднаха температурите?
Ами аз купих колата в края на миналото лято и в на4алото на миналата зима, почна да прави проблем с паленето- пукане от колектори, въртене и накрая оп и пали едвам. Изписа ми го тоя датчик на диагностика и го смених. С него уж палеше, ама (не помня колко време след като купих датчика) почна да влиза в тоя филм от клипчето. В началото беше само за 1 мин и като мръдне леко стрелката за температурата-рестартирам и колата перфектна. После искаше повече и така. Сега както съм написал и на 90 градуса не се оправя, иска малко време и тогава рестарта...дано да е от датчика щото иначе филма е голям, както каза Penchev.

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Kaза че си пробвал да държиш компютъра на топло и тогава да го сложиш на колата, но не забелязах да си казал, че си пробвал с друг... защо не помолиш някой познат да си ги размените за 2-3 дни да видиш как ще е...
По-лошото е, че проблема може да е комплексен...
По-лошото е, че проблема може да е комплексен...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Аз сега влизам , колегата tsb_bg хубаво обясни за EWS-a
Това което аз знам ,че не само този датчик има разлика при моделите преди и след 9/94 а и самата електроника.
Колега , понеже никога не съм сменял такъв датчик и не съм се интересувал колко струва искам да те питам скъп ли е и ако е сигурно ,че актуалния монтиран на главата е от старите вероятно ще трябва да го смениш
Моля се да е от него ,защото другия вариант който казах е неприятен и скъп.С брат ми даже вчера разговарях по твоя случай и той каза ,че ако беше Бош управлението е лесно ,че се намирацял друг компютър и се презаписва нов чип с информация за управление без имобилайзер , но със Сименса това не става
Георги Пенчев

Това което аз знам ,че не само този датчик има разлика при моделите преди и след 9/94 а и самата електроника.
Колега , понеже никога не съм сменял такъв датчик и не съм се интересувал колко струва искам да те питам скъп ли е и ако е сигурно ,че актуалния монтиран на главата е от старите вероятно ще трябва да го смениш

Моля се да е от него ,защото другия вариант който казах е неприятен и скъп.С брат ми даже вчера разговарях по твоя случай и той каза ,че ако беше Бош управлението е лесно ,че се намирацял друг компютър и се презаписва нов чип с информация за управление без имобилайзер , но със Сименса това не става
Георги Пенчев
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Penchev написа:Аз сега влизам , колегата tsb_bg хубаво обясни за EWS-a![]()
Това което аз знам ,че не само този датчик има разлика при моделите преди и след 9/94 а и самата електроника.
Колега , понеже никога не съм сменял такъв датчик и не съм се интересувал колко струва искам да те питам скъп ли е и ако е сигурно ,че актуалния монтиран на главата е от старите вероятно ще трябва да го смениш![]()
Моля се да е от него ,защото другия вариант който казах е неприятен и скъп.С брат ми даже вчера разговарях по твоя случай и той каза ,че ако беше Бош управлението е лесно ,че се намирацял друг компютър и се презаписва нов чип с информация за управление без имобилайзер , но със Сименса това не става
Георги Пенчев
Пенчев, този, с който съм със сигурност не е този, който трябва да е по каталог. Това дали са взаимозаменяеми и дали е от него проблема, ще го разбера тия дни- мой приятел с e36-ца M52 (mad_chicken) ще ми услужи за проба, че неговия се оказа същия, какъвто ми трябва. Ако проблема изчезне, с огромно облекчение ще дам 150лв за нов оригинален датчик.А дано!
А иначе за бош-а и аз съм чувал, че се дават по малко пари и нерви по колата

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Не е датчик на разпределителен вал, току що пробвах с датчика на Mad_chiken. С него колата пак влезе във филма




- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
останаха още два - на коляновия и ламбда сондата... и температурата на смукателния колектор, ама ти май беше писал за него вече... или се лъжа 


Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Аз още не мога да зацепя защо всеки път се хващате за горният датчик и едва ли не се започва търсене на теле по вола?
Без горният датчик колата си пали просто няма информация за точното положение на разпределителният вал. Ламбда сонда е просто невъзможно да е, защото докато заграее двигателя работи без нея. Ако е датчик, по - скоро е долният на кол. вал или този в кутията.
Djelebov,
просто ти трябва база, от която да тръгнеш. Иначе ще се омоташ да сменяш датчици и накрая резултатът ще е съмнителен. Една добра база е налягането в цилиндрите и налягането на маслото. Управлението на запалването е такова, че тока в първичната верига се следи постоянно и регулира в зависимост от качеството на сместа, както и от самото налягане в цилиндъра. Това, че като откачиш някой куплунг на някоя бобина и не се случва нищо, не означава непременно, че няма запалване в този цилиндър. Между другото, при такова откачване вероятноста да "изпляка" краен транзистор е доста голяма и тогава минаваш вече на следващото ниво. Заедно с това в момента, в който откачиш някой куплунг комп. веднага "хваща", че има проблем в запалването на този цилиндър и спира и впръскването на гориво в същият за да не "замине" катализатора. С две се опитвам да кажа, че точно този тест, който правиш не е много подходяш за някакви заключения.
Нищо не казваш за маслото - с какво караш? Свещи - как изглеждат? Налягане на бензина? Може и да съм се заблудил, но на видео ми се стори, че бобините са различни? Има и на Bsosch, има и дрги.
Но, както ти казах, на първо място бих измерил налягане в края на сгъстяването. Ако не ти се занимава или нямаш с какво, можеш да откачиш долният датчик (на кол. вал) и да го оставиш да "преспи" на топло, но това не е начина.
Без горният датчик колата си пали просто няма информация за точното положение на разпределителният вал. Ламбда сонда е просто невъзможно да е, защото докато заграее двигателя работи без нея. Ако е датчик, по - скоро е долният на кол. вал или този в кутията.
Djelebov,
просто ти трябва база, от която да тръгнеш. Иначе ще се омоташ да сменяш датчици и накрая резултатът ще е съмнителен. Една добра база е налягането в цилиндрите и налягането на маслото. Управлението на запалването е такова, че тока в първичната верига се следи постоянно и регулира в зависимост от качеството на сместа, както и от самото налягане в цилиндъра. Това, че като откачиш някой куплунг на някоя бобина и не се случва нищо, не означава непременно, че няма запалване в този цилиндър. Между другото, при такова откачване вероятноста да "изпляка" краен транзистор е доста голяма и тогава минаваш вече на следващото ниво. Заедно с това в момента, в който откачиш някой куплунг комп. веднага "хваща", че има проблем в запалването на този цилиндър и спира и впръскването на гориво в същият за да не "замине" катализатора. С две се опитвам да кажа, че точно този тест, който правиш не е много подходяш за някакви заключения.
Нищо не казваш за маслото - с какво караш? Свещи - как изглеждат? Налягане на бензина? Може и да съм се заблудил, но на видео ми се стори, че бобините са различни? Има и на Bsosch, има и дрги.
Но, както ти казах, на първо място бих измерил налягане в края на сгъстяването. Ако не ти се занимава или нямаш с какво, можеш да откачиш долният датчик (на кол. вал) и да го оставиш да "преспи" на топло, но това не е начина.
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
идеята за видеото със симптомите много ми хареса.
Виж ся, при стар автомобил, не можеш да изключваш на 100% нищо, при диагностиката защото това, че работи в един режим нещо не значи, че работи в другите режими. Тоест температурния датчик може да хвърля правилно напрежение, това съвсем нищо не значи. Защото ЕКУ-то отчита и други параметри, като част от сигнала, който му е подаден. Казвам, го защото и аз се пекох на сходен огън. Съответния датчик си работеше, ама колата не работеше, и когато го смених, датчика пак работеше, но този път и колата работеше.

Ако искаш по метода на проба-грешка вземи си друг темп. датчик и го сложи. Едва след това пробвай ЕКУ-то. Освен това 100% се увери, че не е от кабелите, защото при студен старт зимата, съпротивлението на кабелите и бобините е по голямо. Демек временно вземи други кабели + свещи.
И накрая, закарай я на майстор на БМВ-та, ако не стане по метода на проба-грешката.
Виж ся, при стар автомобил, не можеш да изключваш на 100% нищо, при диагностиката защото това, че работи в един режим нещо не значи, че работи в другите режими. Тоест температурния датчик може да хвърля правилно напрежение, това съвсем нищо не значи. Защото ЕКУ-то отчита и други параметри, като част от сигнала, който му е подаден. Казвам, го защото и аз се пекох на сходен огън. Съответния датчик си работеше, ама колата не работеше, и когато го смених, датчика пак работеше, но този път и колата работеше.

Ако искаш по метода на проба-грешка вземи си друг темп. датчик и го сложи. Едва след това пробвай ЕКУ-то. Освен това 100% се увери, че не е от кабелите, защото при студен старт зимата, съпротивлението на кабелите и бобините е по голямо. Демек временно вземи други кабели + свещи.
И накрая, закарай я на майстор на БМВ-та, ако не стане по метода на проба-грешката.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
vodach , той е с М50 , отпада възможноста за кабелите. От износени свещи (личен опит с такива на 120 000 км) симптомите са други.Двама мои приятели ,които не пишат във форума но карат комбита с 2 литра М50 минаха по пътя с датчици на коляновия вал и никой не чух да се оплаква за такава работа на двигателя.Смениха си ги кротко и тихо и автомобилите са им о'к.То нищо не е сигурно все пак де
Аз попитах един колега за компютър като твоя за проба ,но той не успя да намери
Георги Пенчев

Аз попитах един колега за компютър като твоя за проба ,но той не успя да намери

Георги Пенчев
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
При мен го прави от време на време и все си мисля че е от някоя дюза .
като поработи малко се оправа , дам и газ 2 3 пъти или я ззагася и пак запаля .
Тва го прави като в вънка - 7 8 9 ... на газ не го прави , което ме навежда да е дюза .
датчици са ми смеенени , сонда , няма разлика .
сега като махнах катализатора мое да се пооправи , после щеизлизам ще ви кажа .
На задръстен катализатор ми даваше ядове колата и си мисля че като се задръсти сондата като и е студено откача .
като поработи малко се оправа , дам и газ 2 3 пъти или я ззагася и пак запаля .
Тва го прави като в вънка - 7 8 9 ... на газ не го прави , което ме навежда да е дюза .
датчици са ми смеенени , сонда , няма разлика .
сега като махнах катализатора мое да се пооправи , после щеизлизам ще ви кажа .
На задръстен катализатор ми даваше ядове колата и си мисля че като се задръсти сондата като и е студено откача .

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани