Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 22 Яну 2010, 19:26

IAV написа:на е34ката с която брах тези ядове,платката беше зеленясала от задната страна!
Закачи колата на диагностика да се види какво ще покаже, на карсофт 6,5 не вярвай много на данните!Имах го и го махнах заради това!


Преди няколко седмици пробвах да оставя компютъра да преспи на топло вкъщи, после увит го закарах до колата, сложих му буксата и веднага завъртях да паля...резултатът беше както в клипчето на предната страница- никакъв :confused: .
Колата в най-скоро време ще я закача, проблема е, че трябва да е студена а не искам да ме дърпат до сервиз на лед. Хубава диагностика ще направя възможно най-скоро, щото на тос carsoft и аз не му вярвам на 100%.

tsb_bg, мерси, не знаех че така му се казва на имобилайзера, мислех, че е някакъв друг модул
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 22 Яну 2010, 20:13

Нова улика:
За колата има два датчика на разпределителния вал в зависимост от главата. Има глави и за всяка от тях има определен датчик по каталог.

Справка в realоем.com и в другите такива сайтове показва, че глава:
1. "cillinder head" върви с датчик 12141730028 , а глава
"cillinder head with bearing ledges" върви с датчик 12141703221
Работата е там, че от 9/94 всички е34 м50-ки са с "Cylinder Head With Bearing Ledges" и аз би трябвало да съм с такава, щото по vin съм 04/95 :confused: ... само дето аз съм с първия датчик :shock:
Някой може ли да ми каже как да разбера с каква глава съм или къде по главата й пише номера, че излиза, че съм с грешен :( ?
Последна промяна Djelebov на 22 Яну 2010, 20:44, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от kirililiev » 22 Яну 2010, 20:37

колега,сигурен ли си че не смучи въздух от някаде,да не е спукан колектора или някой маркуч да е здраво сцепен.махни маркуча от филтъра и го запуши с ръка,трябва да остане под вакум след като изгасне колата.при мен дори и като махна буксите на трите цилиндъра колата работи стабилно и си вдига обороти нормално.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 22 Яну 2010, 20:50

kirililiev написа:колега,сигурен ли си че не смучи въздух от някаде,да не е спукан колектора или някой маркуч да е здраво сцепен.махни маркуча от филтъра и го запуши с ръка,трябва да остане под вакум след като изгасне колата.при мен дори и като махна буксите на трите цилиндъра колата работи стабилно и си вдига обороти нормално.


След като я рестартирам работи мазно, мазно- не е въздух. Дори понякога (за тая зима един път е ставало) от първия път я стартирам както трябва и вдига обороти, но на място тресе докато не я рестартирам загряла. Мисля че е датчика за който писах едновременно с твоето мнение. Оказва се 4е след 09/94 датчика на разпределителен вал може би е сменен с друг :dunno:

Много благодаря на всички за мненията и препоръките, намерил съм датчик за проба и тия дни ще видя дали ще се реши проблемът, ако не- ще вдигна темата. Ако се оправи, дай боже, пак ще пиша :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Ненко Вранков » 22 Яну 2010, 21:47

а кога се появи проблемв-веднага след като смени датчика или сега като паднаха температурите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 23 Яну 2010, 0:14

dj_ennsy_1 написа:а кога се появи проблемв-веднага след като смени датчика или сега като паднаха температурите?

Ами аз купих колата в края на миналото лято и в на4алото на миналата зима, почна да прави проблем с паленето- пукане от колектори, въртене и накрая оп и пали едвам. Изписа ми го тоя датчик на диагностика и го смених. С него уж палеше, ама (не помня колко време след като купих датчика) почна да влиза в тоя филм от клипчето. В началото беше само за 1 мин и като мръдне леко стрелката за температурата-рестартирам и колата перфектна. После искаше повече и така. Сега както съм написал и на 90 градуса не се оправя, иска малко време и тогава рестарта...дано да е от датчика щото иначе филма е голям, както каза Penchev.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Ненко Вранков » 23 Яну 2010, 10:46

Kaза че си пробвал да държиш компютъра на топло и тогава да го сложиш на колата, но не забелязах да си казал, че си пробвал с друг... защо не помолиш някой познат да си ги размените за 2-3 дни да видиш как ще е...
По-лошото е, че проблема може да е комплексен...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Penchev » 23 Яну 2010, 12:06

Аз сега влизам , колегата tsb_bg хубаво обясни за EWS-a :)
Това което аз знам ,че не само този датчик има разлика при моделите преди и след 9/94 а и самата електроника.
Колега , понеже никога не съм сменял такъв датчик и не съм се интересувал колко струва искам да те питам скъп ли е и ако е сигурно ,че актуалния монтиран на главата е от старите вероятно ще трябва да го смениш :|

Моля се да е от него ,защото другия вариант който казах е неприятен и скъп.С брат ми даже вчера разговарях по твоя случай и той каза ,че ако беше Бош управлението е лесно ,че се намирацял друг компютър и се презаписва нов чип с информация за управление без имобилайзер , но със Сименса това не става


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 23 Яну 2010, 19:27

Penchev написа:Аз сега влизам , колегата tsb_bg хубаво обясни за EWS-a :)
Това което аз знам ,че не само този датчик има разлика при моделите преди и след 9/94 а и самата електроника.
Колега , понеже никога не съм сменял такъв датчик и не съм се интересувал колко струва искам да те питам скъп ли е и ако е сигурно ,че актуалния монтиран на главата е от старите вероятно ще трябва да го смениш :|

Моля се да е от него ,защото другия вариант който казах е неприятен и скъп.С брат ми даже вчера разговарях по твоя случай и той каза ,че ако беше Бош управлението е лесно ,че се намирацял друг компютър и се презаписва нов чип с информация за управление без имобилайзер , но със Сименса това не става


Георги Пенчев


Пенчев, този, с който съм със сигурност не е този, който трябва да е по каталог. Това дали са взаимозаменяеми и дали е от него проблема, ще го разбера тия дни- мой приятел с e36-ца M52 (mad_chicken) ще ми услужи за проба, че неговия се оказа същия, какъвто ми трябва. Ако проблема изчезне, с огромно облекчение ще дам 150лв за нов оригинален датчик.А дано!
А иначе за бош-а и аз съм чувал, че се дават по малко пари и нерви по колата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Djelebov » 24 Яну 2010, 16:47

Не е датчик на разпределителен вал, току що пробвах с датчика на Mad_chiken. С него колата пак влезе във филма :( :help:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от ddddk » 24 Яну 2010, 17:00

останаха още два - на коляновия и ламбда сондата... и температурата на смукателния колектор, ама ти май беше писал за него вече... или се лъжа :confused:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от @2bar » 24 Яну 2010, 17:50

Аз още не мога да зацепя защо всеки път се хващате за горният датчик и едва ли не се започва търсене на теле по вола?

Без горният датчик колата си пали просто няма информация за точното положение на разпределителният вал. Ламбда сонда е просто невъзможно да е, защото докато заграее двигателя работи без нея. Ако е датчик, по - скоро е долният на кол. вал или този в кутията.

Djelebov,

просто ти трябва база, от която да тръгнеш. Иначе ще се омоташ да сменяш датчици и накрая резултатът ще е съмнителен. Една добра база е налягането в цилиндрите и налягането на маслото. Управлението на запалването е такова, че тока в първичната верига се следи постоянно и регулира в зависимост от качеството на сместа, както и от самото налягане в цилиндъра. Това, че като откачиш някой куплунг на някоя бобина и не се случва нищо, не означава непременно, че няма запалване в този цилиндър. Между другото, при такова откачване вероятноста да "изпляка" краен транзистор е доста голяма и тогава минаваш вече на следващото ниво. Заедно с това в момента, в който откачиш някой куплунг комп. веднага "хваща", че има проблем в запалването на този цилиндър и спира и впръскването на гориво в същият за да не "замине" катализатора. С две се опитвам да кажа, че точно този тест, който правиш не е много подходяш за някакви заключения.

Нищо не казваш за маслото - с какво караш? Свещи - как изглеждат? Налягане на бензина? Може и да съм се заблудил, но на видео ми се стори, че бобините са различни? Има и на Bsosch, има и дрги.

Но, както ти казах, на първо място бих измерил налягане в края на сгъстяването. Ако не ти се занимава или нямаш с какво, можеш да откачиш долният датчик (на кол. вал) и да го оставиш да "преспи" на топло, но това не е начина.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от vodach » 24 Яну 2010, 18:47

идеята за видеото със симптомите много ми хареса.

Виж ся, при стар автомобил, не можеш да изключваш на 100% нищо, при диагностиката защото това, че работи в един режим нещо не значи, че работи в другите режими. Тоест температурния датчик може да хвърля правилно напрежение, това съвсем нищо не значи. Защото ЕКУ-то отчита и други параметри, като част от сигнала, който му е подаден. Казвам, го защото и аз се пекох на сходен огън. Съответния датчик си работеше, ама колата не работеше, и когато го смених, датчика пак работеше, но този път и колата работеше.
:yes:

Ако искаш по метода на проба-грешка вземи си друг темп. датчик и го сложи. Едва след това пробвай ЕКУ-то. Освен това 100% се увери, че не е от кабелите, защото при студен старт зимата, съпротивлението на кабелите и бобините е по голямо. Демек временно вземи други кабели + свещи.

И накрая, закарай я на майстор на БМВ-та, ако не стане по метода на проба-грешката.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от Penchev » 24 Яну 2010, 21:13

vodach , той е с М50 , отпада възможноста за кабелите. От износени свещи (личен опит с такива на 120 000 км) симптомите са други.Двама мои приятели ,които не пишат във форума но карат комбита с 2 литра М50 минаха по пътя с датчици на коляновия вал и никой не чух да се оплаква за такава работа на двигателя.Смениха си ги кротко и тихо и автомобилите са им о'к.То нищо не е сигурно все пак де :roll:

Аз попитах един колега за компютър като твоя за проба ,но той не успя да намери :roll:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Яну 2010, 22:34

При мен го прави от време на време и все си мисля че е от някоя дюза .
като поработи малко се оправа , дам и газ 2 3 пъти или я ззагася и пак запаля .

Тва го прави като в вънка - 7 8 9 ... на газ не го прави , което ме навежда да е дюза .
датчици са ми смеенени , сонда , няма разлика .

сега като махнах катализатора мое да се пооправи , после щеизлизам ще ви кажа .
На задръстен катализатор ми даваше ядове колата и си мисля че като се задръсти сондата като и е студено откача .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook