водна помпа

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: водна помпа

Мнение от predel » 10 Яну 2010, 17:39

Stanchev написа:ел перката не може да охлади главата, камоли за 10 секунди :shock:

Ако му пропускат повече от 5 тръбички ;) и надуе електрическата перка.... става. Апропо, на него виското въобще не му се включва, защото радиатора не се загрява достатъчно :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 10 Яну 2010, 17:43

predel написа:
Stanchev написа:ел перката не може да охлади главата, камоли за 10 секунди :shock:

Ако му пропускат повече от 5 тръбички ;) и надуе електрическата перка.... става. Апропо, на него виското въобще не му се включва, защото радиатора не се загрява достатъчно :)

ако не му пропускат тръбичките няма как ел перката да охлади за 10 секунди (освен ако няма водна помпа от ПОЖАРНА с дебит 500 литра в минута примерно :mhihi: )
не му се включва, защото има въздух в системата и не му сработва как трябва водната помпа. Виското е вързано на водната помпа, също и от там се загрява, не знам дали ти е известно :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: водна помпа

Мнение от predel » 10 Яну 2010, 18:02

Аз не споря, просто споделям как беше при мен и как е било при Владос.... А колегата сам ще си реши въпроса.... Но никога не съм имал проблеми с обезвъздушаването.... Нали знаеш каде е казанчето на ТДС-а... Просто няма как да не се обезвъздуши.... А за термостата - аз смених 3 преди да разбера, че радиатора ми е :no: И при мен правеше същите дивотии: Студен долен маркуч, затопля се след много продължителна работа, перка за климатик през студените дни се включва и след 15-20 секунди се изключва а когато стана топло... не се изключва въобще след като заработи един път.... сменях и датчик и така докато се "прояви" при пътуването ми за сбирката на Узана. После смених радиатор и тая перка въобще спря да работи на 2-ра степен, дори и при пуснат климатик само веднъж я чух за 1-2 минути лятото у най-големите жеги.

П.П. Владос няколко месеца преди това ми казваше да сменя радиатор... ма на мен не ми се вярваше. Между впрочем тръбичките са толкова тесни, че пружина от шапка не може да мине през тях...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 18:09

Stanchev написа:
predel написа:
Stanchev написа:ел перката не може да охлади главата, камоли за 10 секунди :shock:

Ако му пропускат повече от 5 тръбички ;) и надуе електрическата перка.... става. Апропо, на него виското въобще не му се включва, защото радиатора не се загрява достатъчно :)

ако не му пропускат тръбичките няма как ел перката да охлади за 10 секунди (освен ако няма водна помпа от ПОЖАРНА с дебит 500 литра в минута примерно :mhihi: )
не му се включва, защото има въздух в системата и не му сработва как трябва водната помпа. Виското е вързано на водната помпа, също и от там се загрява, не знам дали ти е известно :yes:

Колеги не казвам ,че като включи перката на климата и колата охлажда за 10 секунди,а като дигна оборотите доста на място от което и помпата се развърта по-яко и съответно почва да върти водата в пъти по-бъро от когато е на оборот.Тогава се усеща леко стоплене на долния маркуч и перката спира.Сигурно наистина има не изгонен въздух при термостата затова и питах какво би станало ако махна съчмата зада може да излезе по-лесно.А от къде взема инфо виското не е ли от една биматална пластина която е с леце към радиятора,значи тои би трябвало да командва парада.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: водна помпа

Мнение от kirililiev » 10 Яну 2010, 18:11

predel написа:Аз не споря, просто споделям как беше при мен и как е било при Владос.... А колегата сам ще си реши въпроса.... Но никога не съм имал проблеми с обезвъздушаването.... Нали знаеш каде е казанчето на ТДС-а... Просто няма как да не се обезвъздуши.... А за термостата - аз смених 3 преди да разбера, че радиатора ми е :no: И при мен правеше същите дивотии: Студен долен маркуч, затопля се след много продължителна работа, перка за климатик през студените дни се включва и след 15-20 секунди се изключва а когато стана топло... не се изключва въобще след като заработи един път.... сменях и датчик и така докато се "прояви" при пътуването ми за сбирката на Узана. После смених радиатор и тая перка въобще спря да работи на 2-ра степен, дори и при пуснат климатик само веднъж я чух за 1-2 минути лятото у най-големите жеги.

П.П. Владос няколко месеца преди това ми казваше да сменя радиатор... ма на мен не ми се вярваше. Между впрочем тръбичките са толкова тесни, че пружина от шапка не може да мине през тях...


да но при него перката смогва да охлади и не работи постоянно,а това значи че и виското ще смогва.като е запушен радиатора колкото и да вдигаш оборотите температурата не пада.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 10 Яну 2010, 18:22

kirililiev написа:
predel написа:Аз не споря, просто споделям как беше при мен и как е било при Владос.... А колегата сам ще си реши въпроса.... Но никога не съм имал проблеми с обезвъздушаването.... Нали знаеш каде е казанчето на ТДС-а... Просто няма как да не се обезвъздуши.... А за термостата - аз смених 3 преди да разбера, че радиатора ми е :no: И при мен правеше същите дивотии: Студен долен маркуч, затопля се след много продължителна работа, перка за климатик през студените дни се включва и след 15-20 секунди се изключва а когато стана топло... не се изключва въобще след като заработи един път.... сменях и датчик и така докато се "прояви" при пътуването ми за сбирката на Узана. После смених радиатор и тая перка въобще спря да работи на 2-ра степен, дори и при пуснат климатик само веднъж я чух за 1-2 минути лятото у най-големите жеги.

П.П. Владос няколко месеца преди това ми казваше да сменя радиатор... ма на мен не ми се вярваше. Между впрочем тръбичките са толкова тесни, че пружина от шапка не може да мине през тях...


да но при него перката смогва да охлади и не работи постоянно,а това значи че и виското ще смогва.като е запушен радиатора колкото и да вдигаш оборотите температурата не пада.
Значи остава да е неправилна работа на термостат поради въздушна възглавница някъде около него.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: водна помпа

Мнение от predel » 11 Яну 2010, 0:43

kirililiev написа:да но при него перката смогва да охлади и не работи постоянно,а това значи че и виското ще смогва.като е запушен радиатора колкото и да вдигаш оборотите температурата не пада.


Пада падааа... от опит го знам.... радиатора не е запушен изцяло, все нещо минава, но и от опит знам, че виското не включва... мойто не го бях чувал (освен сутрин) преди да сменя радиатора а после си се "включваше" съвсем нормално у големите жеги... и колегата казва, че като го изфорсира се затопля маркуча, което означава, че течност минава през радиатора..., ако я остави на място да загрява, бавно - ще му "стопли" целия радиатор, но поради малкия дебит през него - ако тръгне ще се охлади светкавично и двигателя (главата) ще дигне температурата... и после "лелеее - защо ми е пукната чутурата..." (най-лошия вариант)...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко
Детайли за колата: Е 53

Re: водна помпа

Мнение от vladimir8505 » 11 Яну 2010, 9:43

колега при мен беше почти саштото,и аз какво ли не правих,накрая я закарах на един маистор в бусманци.оправи я каза 4е е презацепил водната помпа,може и при теб да е това,но все пак аз сам с 524тд!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: водна помпа

Мнение от kirililiev » 11 Яну 2010, 18:51

predel написа:
kirililiev написа:да но при него перката смогва да охлади и не работи постоянно,а това значи че и виското ще смогва.като е запушен радиатора колкото и да вдигаш оборотите температурата не пада.


Пада падааа... от опит го знам.... радиатора не е запушен изцяло, все нещо минава, но и от опит знам, че виското не включва... мойто не го бях чувал (освен сутрин) преди да сменя радиатора а после си се "включваше" съвсем нормално у големите жеги... и колегата казва, че като го изфорсира се затопля маркуча, което означава, че течност минава през радиатора..., ако я остави на място да загрява, бавно - ще му "стопли" целия радиатор, но поради малкия дебит през него - ако тръгне ще се охлади светкавично и двигателя (главата) ще дигне температурата... и после "лелеее - защо ми е пукната чутурата..." (най-лошия вариант)...

възможно е да е така както казваш,може обаче да се окаже и нещо друго.по добре първо да се тества радиатора дали загрява равномерно след отварянето на термостата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 11 Яну 2010, 21:47

Радиаторът загрява равномерно в големите жеги, сега зимата едва ли ;) поне при бензинките :mhihi:
жик-так и термостата затваря :mhihi:
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Re: водна помпа

Мнение от Vlados » 11 Яну 2010, 23:58

Мога да се обзаложа, че като смениш радиатора с нов, проблема ще изчезне.
Това, че като се даде газ, перката изключва за малко не изключва проблема с радиатора. Просто е по-малко запушен. При студен радиатор в долната част и студен долен маркуч, ако термостата е читав (а колегата го е пробвал) не виждам какво друго може да е. Мене ме убеждаваше един човек близо 3 месеца, че е от радиатора, но аз реших първо да сменя всичко останало (въпреки, че човека ми казваше, че това е хронично заболяване при някои БМВ-та, включително и при Х5) и накрая като смених и радиатора, разбрах, че е бил прав.
Валери май също се дърпаше за радиатора... :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: водна помпа

Мнение от Stanchev » 12 Яну 2010, 0:08

най-лесния тест :
колата си работи парното на топло, вентилатора на парното на 1-ва степен, духалките към пасажера, включва ел перката на радиатора (колата започва да за/прегрява) подаваш газ до 3000 оборота и гледаш дали парното ще задуха по-топло ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: водна помпа

Мнение от kudo » 12 Яну 2010, 0:25

Ще пробвам първо с обезвъздушаване на ново ,после с някоя добавка за почисване и ако не стане ще търся радиятор,сигурно ще трябва да е нов!Ще пиша като пробвам и трите вариянта .Колега Vlados радвам се ,че се включи в темата ми защото точно от твоята прочетох доста идеи които ми помогнаха :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: водна помпа

Мнение от vanci88 » 12 Яну 2010, 22:35

Колега и аз имам същия проблем. Смених термостата от Дару кар на 80 градуса и започна да се включва ел. перката на климатика. Но при мен включи ли се няма изключване и виското днес едвам се въртеше. Сутрин е зацепено - като загрее също ми се е случвало да не зацепва. Реших да го сменя първо него. Междудругото ТДС не се ли обезвъздушава сам и ако има въздушна възглавница няма да има парно?
36436
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: водна помпа

Мнение от bera » 12 Яну 2010, 23:46

kudo написа:.....

Както са ти казали колегите мисля ,че проблема е затлачен радиатор. Също така провери вакума на жалузите дали се отварят като вдигне температура.
Скоро имахме един спор с един колега за немската инженерна мисъл в раздел Е39. Че в тоя дух да продължа с насмешка.
Ако си сменяш водната помпа задължително със пластмасова турбинка я смени тя пластмовата е по-здрава от металната, ако ти се скъса главата на някой от пластмасовите болтове за източване на радиатора от долу то в никакъв случай не го сменяй с бронзов, АГР клапана НЕ трябва да се изолира щото пука главата, а ако вратите ти пукат в движение е абсолютно забранено да им навиеш 2 ролки изорирблант на лока ,те трябва да си пукат така. Ако имаш проблеми с рейката то ти си виновен ,че завиваш прекалено много и с дланта на едната ръка. Ако предпазния ти колан ти жули по врата ,жилото НЕ трябва да се откача за да падне колана долу.Ако фаровете ти почнат да светят 2 метра пред колата ,то проблема не е в пластмасовите държачи и не ги сменяй с метални, вредно е. Това ,че на всеки 2-ро ТДС-че умната му дюза протича е чиста случайност. Водата във вратите ли?! Тя също е там със предназначение предвидено от БМВ инженерите. Ветилатора на климатика прави каквото си поиска защото така е направен. Инженерите на БМВ не могат да грешат. Вътре в БМВ-то няма нищо случайно освен теб. Воубще БМВ е НАЙ-НАЙ.....

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook