E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Модератор: Технически модератори
73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- veskoignatov71
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: по цял ден Volvo FH12
- Мечтае да кара: кола да върви с вода
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Много колеги са имали такива проблеми,и не е нито от свещи,нито от реле на свещите и какъвто и да е проблем с подгрева,аз лично съм се мъчил да отстраня такъв.Палиш я,тя ги нарежда и изгася,и така докато свърши акумулатора или ако запали с 300 зора ще е,и то когато температурата е -5 и под тази.Не е и от помпата или цедката в резервоара.И аз не ми е станало ясно от какво аджеба е това при все че иначе колата пали и върви съвсем нормално,без каквито и да било признаци на нещо което не е наред.Никой още не може да обясни от какво се получава това 

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
panadol написа:ivan. написа:Вероятността за подгрева също мисля да я изключа, тъй като казах, че като подгрея отначало колата пали и работи нормално една секунда и чак тогава гасне. Ако нямаше подгрев изобщо нямаше да пали. Продължавам да си мисля, че нещо някак си я дави !
аз не мисля,че трябва да я изкл.
Ако е въздух-като запали веднъж и ще работи повече време докато изгори нафтата в гнп-то.Но за да се отбегне тази възможност-нега захрани гнп-то директно от бутилка.ако е около подгряването,няма да пали изобщо
при изгорели 3 -свещи пали много подобно на описания от колегата начин.Сега остава да кажеш, че си от Монтана........ ако е така се включвам активно в темата
Да не би да е бил да реставрира плочката
По първото: не ми е проблем да направя една система с шише и да пробвам да запаля.
По второто: При изгорели 3 свещи като запалиш колата има едно подчукване и неравномерна работа от мотора, което се получава от студената нафта в неподгрятите цилиндри. Казвам го, защото миналата година като свалих свещите от 6 работеха 3![]()
По третото: Имам и проблем с плочката на ГНП. По-точно с някакъв потенциометър в нея, който явно е износен. В резултат на износването когато мотора се натовари на ниски /говорим за въртене на волан, всякакви електрически глезотийки + скоростната кутия, която е автомат/ колата гасне. Този проблем ще го разреша веднага щом събера парички за друго ГНП. Вероятността да е от плочката също съм я изключил.
Оправям колата и ще направя един голям "подарък" на някой !
Koлега ти горе долу изключи всички възможни причини за твоя проблем-само не знам как и защо.
Желая ти скоро да се справиш с проблема-ние ще пишем ,ти ги изключвай.
Поздрави и вместо да се гадае трябваше в първия пост да напишеш ,че имаш проблем с гнп-то


Друг съвет да ти дам -премести ръчно потенциометъра на плочката,като свалиш само капака(не цялата плочка),и дай газ до долу-ръчно,чрез преместване на четеца(ще изтече малко нафта ама нищо),ако запали и се форсира значи 100%е от плочката.........и това е за изключване


by ''kompleksa''
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Колега,преди да почнеш да изключваш пробваи както ти казах ,сложи пробна лампа и гледаи колко време имаш подгрев.
Друго провери свещите в буксата на релето(след като я откачиш + мултицет) защото сьм имал случаи с прегорели проводници,6 са на брои за всяка свещ,и ако 2 не бачкат в сериозни минусуви температури си е зор .
Колегата иван наи добре ти е казал,свали капака на ГНП и бутни ТПС-а с рька и някои да ти завьрти,вьзможно е сьщо и акселератора на педала да ти удря контра,не е лошо да я прочетеш тая кола
вакумите са прости,от помпата до сервоапарата 1 дебел маркуч с клапан от които излизат 1 и 2 тьнки изхода (зависи от модела) като важния захранва управлението на ЕГР и,а др.управление на жалузи ако има.вероятно имаш теч,просто на свален колектор огледаи и запали ако има ще смуче и ще се чува.
Друго провери свещите в буксата на релето(след като я откачиш + мултицет) защото сьм имал случаи с прегорели проводници,6 са на брои за всяка свещ,и ако 2 не бачкат в сериозни минусуви температури си е зор .
Колегата иван наи добре ти е казал,свали капака на ГНП и бутни ТПС-а с рька и някои да ти завьрти,вьзможно е сьщо и акселератора на педала да ти удря контра,не е лошо да я прочетеш тая кола
вакумите са прости,от помпата до сервоапарата 1 дебел маркуч с клапан от които излизат 1 и 2 тьнки изхода (зависи от модела) като важния захранва управлението на ЕГР и,а др.управление на жалузи ако има.вероятно имаш теч,просто на свален колектор огледаи и запали ако има ще смуче и ще се чува.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
presko79 написа:Колега,преди да почнеш да изключваш пробваи както ти казах ,сложи пробна лампа и гледаи колко време имаш подгрев.
Друго провери свещите в буксата на релето(след като я откачиш + мултицет) защото сьм имал случаи с прегорели проводници,6 са на брои за всяка свещ,и ако 2 не бачкат в сериозни минусуви температури си е зор .
Колегата иван наи добре ти е казал,свали капака на ГНП и бутни ТПС-а с рька и някои да ти завьрти,вьзможно е сьщо и акселератора на педала да ти удря контра,не е лошо да я прочетеш тая кола
вакумите са прости,от помпата до сервоапарата 1 дебел маркуч с клапан от които излизат 1 и 2 тьнки изхода (зависи от модела) като важния захранва управлението на ЕГР и,а др.управление на жалузи ако има.вероятно имаш теч,просто на свален колектор огледаи и запали ако има ще смуче и ще се чува.
Възможно ли е да е от клапанчето, дето е по средата на дебелия маркуч ??? Значи на дебелия маркуч преди клапанчето излиза само един вакуум, който отива до нещо като модул, от там тръгва друг вакуум, който отива в ЕГР. Мисълта ми е, че дебелия маркуч не съм го пипал... До егр има някаква дупчица, която е отпушена, за нея не знам дали трябва да е така..
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него 

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Колега аз бях пуснал тема със същия проблем с паленето при минусови температури аз също сложих клапан преди ГНП смених маркучетата за обратната нафта прегледах всички скоби и нищо!Когато я закарах на диагностика ми даде грешка "време на управление на подгряването" отначало се засилих за реле но релето си е ОК!Прочетох отговора на колегата presko79 и откачих датчика на главата който незнам каква роля играе и при мен нещата се оправиха колата започна да пали много по лесно бих казал безпроблемно сега подгрява и топла и студена но ще я тествам още няколко дни и ще си купя нов датчик!
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Добре колеги, когато колата не запали /утре
/ ще пробвам с лампата да видя колко време е подгрева 
А самия бушон под капака ли е или под седалката ??


А самия бушон под капака ли е или под седалката ??
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него 

- veskoignatov71
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: по цял ден Volvo FH12
- Мечтае да кара: кола да върви с вода
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Не ти трябва лампа,плуфона върши съштата работа.Не ти е там проблема,сигурен съм.Това при теб е като неработещ смукач при бензиновите.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
veskoignatov71 написа:Не ти трябва лампа,плуфона върши съштата работа.Не ти е там проблема,сигурен съм.Това при теб е като неработещ смукач при бензиновите.
Колега ,не се сьрди но говориш неща дето не са ти ясни.Не заблуждаваи човека че ще гледа само плафона
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- veskoignatov71
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: по цял ден Volvo FH12
- Мечтае да кара: кола да върви с вода
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
не се сърдя,наистина не ми е ясно от какво е проблема,ама за това дето го говоря ми е ясно.Хайде и ти не се сърди,ама като ти е много ясно реши му проблема на човека,недей да гърмиш на посоки.Колегата много добре го е обяснил какво е,аз го дообясних като го сравних с неработещ смукач,естествено е че няма нищо общо.А за това колко време му подгрява не му трябва мултицет или пробна лампа,а дали плуфона,или нещо светещо по таблото ще гледа е без значение.Дай да не се правим на "професори" по всички науки и знам че по сервизите така се прави 

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Това с плафона не е лоша идея
За жалост днес беше 2.5 градуса над нулата и колата запали
Колега veskoignatov71, мога да кажа, че има логика в това, което казваш,но едно време имах астра дизел, на която не й работеше смокача /при дизелите се казва обогатител/ и колата си палеше, просто трябваше студена да й се подава газ.
А и тук нещата са малко по-различни, защото помпата все пак не е напълно механична. Електрониката в тая кола играе важна роля, за това и в началото бях писал, че се съмнявам да не е някой датчик.
Някой да може да ми каже дали е възможно да е от датчика на колекторите, който мери температурата на въздуха ???
Събота и неделя ако ми остане време ще се позанимавам с колата за пореден път.
Ето какво ще свърша, дано ми помогне за решаване на проблемите:
1.Ще сваля колекторите за n-ти път, ще измеря съпротивлението на датчика за температурата на въздуха.
2.Ще бутна плочката, че нещо ми е тромав старта
3.Ако някой до тогава ми покаже снимка кое точно се сваля на електрониката, за да се стигне до потенциометъра ще разглобя да видя в какво състояние е.
4.Ще погледна обстойно маркуча до сервото и оня клапан дето е по средата.
Никой не каза тоя бушон за подгрявката дали е под капака или под седалката ???
С други думи ще се увъртя яко в масло, всичко ще ме боли на другия ден, ще настина и прочие

За жалост днес беше 2.5 градуса над нулата и колата запали

Колега veskoignatov71, мога да кажа, че има логика в това, което казваш,но едно време имах астра дизел, на която не й работеше смокача /при дизелите се казва обогатител/ и колата си палеше, просто трябваше студена да й се подава газ.
А и тук нещата са малко по-различни, защото помпата все пак не е напълно механична. Електрониката в тая кола играе важна роля, за това и в началото бях писал, че се съмнявам да не е някой датчик.
Някой да може да ми каже дали е възможно да е от датчика на колекторите, който мери температурата на въздуха ???
Събота и неделя ако ми остане време ще се позанимавам с колата за пореден път.
Ето какво ще свърша, дано ми помогне за решаване на проблемите:
1.Ще сваля колекторите за n-ти път, ще измеря съпротивлението на датчика за температурата на въздуха.
2.Ще бутна плочката, че нещо ми е тромав старта

3.Ако някой до тогава ми покаже снимка кое точно се сваля на електрониката, за да се стигне до потенциометъра ще разглобя да видя в какво състояние е.
4.Ще погледна обстойно маркуча до сервото и оня клапан дето е по средата.
Никой не каза тоя бушон за подгрявката дали е под капака или под седалката ???
С други думи ще се увъртя яко в масло, всичко ще ме боли на другия ден, ще настина и прочие

Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него 

- veskoignatov71
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: по цял ден Volvo FH12
- Мечтае да кара: кола да върви с вода
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
виждам,че ме взимате за някой който хабер няма от автомобил.Имам 2 тдс-а.Първият ми е от преди 6 години,още тогава имах проблеми с какво ли не.Сменях глави,после вериги,после помпи,после турбини,основни ремонти и какво ли още не по маторя.Всичко сам съм си правил.Искам само да ти кажа колега panadol че още никой не ти е отговорил на проблема,най вероятно ще се окаже от самата плочка,дори и да я буташ напред и назад,моторати да работи перфектно,но явно нещо не достига,и то при минусовите стартове.Все пак се надявам да стигнеш до някаква развръзка и да споделиш тук.
Следя с интерес ама за сега..... 


Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
Да не излезе накрая,че моторчето е за основен ремонт(малка компресия) 

Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
veskoignatov71 написа:виждам,че ме взимате за някой който хабер няма от автомобил.Имам 2 тдс-а.Първият ми е от преди 6 години,още тогава имах проблеми с какво ли не.Сменях глави,после вериги,после помпи,после турбини,основни ремонти и какво ли още не по маторя.Всичко сам съм си правил.Искам само да ти кажа колега panadol че още никой не ти е отговорил на проблема,най вероятно ще се окаже от самата плочка,дори и да я буташ напред и назад,моторати да работи перфектно,но явно нещо не достига,и то при минусовите стартове.Все пак се надявам да стигнеш до някаква развръзка и да споделиш тук.Следя с интерес ама за сега.....
Искаш ли тдс-ите да ти станат 3



Колега, аз също няма да спирам да говоря за това какво съм пипнал и къде, докато не оправим проблема. Аз спрях да ходя по майстори, защото са ужасни немърливци, лъжат те, взимат ти парите и какво ли още не. Предпочитам да попсувам, да се намърлям и да сменя нещо, което е било здраво, отколкото да отида на "майстор".
Електрониката рано или късно ще сменя, въпроса е да взема здрава, защото честно казано когато си купих колата беше с чисто-нова помпа и електроника, дори и нова електрониката се скапа. После един "майстор" ми я смени с тази, която също се оказа развалена и аз останах обран. Вече първо слагам и ако работи и всичко е точно плащам.
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него 

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
kita написа:Да не излезе накрая,че моторчето е за основен ремонт(малка компресия)
Мотора е на 92 000 км. след основен ремонт в Германия. За 10 000 км. ми е изгорил 1л. масло, работи перфектно.
Както казах по-горе и помпата ми беше чисто нова, ама електрониката се скапа...
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него 

- veskoignatov71
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 7.11.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: по цял ден Volvo FH12
- Мечтае да кара: кола да върви с вода
Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма
прав си за майсторите.Тя държавата такава и всичко е такова.Пуснал съм обяви и за двата тдс,не ща трети 

73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани